Μάθημα: Θεωρίες Αγωγής / Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Επιβλέπων: κ. Ι. Βρεττός Εργάστηκαν οι φοιτήτριες με αλφαβητική σειρά: Μαρία Λιανού Κατερίνα Μπιτσίδη Αγγελική Μπούγα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Advertisements

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Παρουσίαση του θεσμού των
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Αλβανόπουλος Γεώργιος Σχολικός Σύμβουλος 4ης Περιφέρειας
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Το ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο – Νέο Ολοήμερο
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Project.
Επιμέλεια-παρουσίαση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα: Θεωρίες Αγωγής / Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Επιβλέπων: κ. Ι. Βρεττός Εργάστηκαν οι φοιτήτριες με αλφαβητική σειρά: Μαρία Λιανού Κατερίνα Μπιτσίδη Αγγελική Μπούγα Σοφία Νικολοπούλου Ανθή Παπαθανασίου

«Το Ολοήμερο Σχολείο και το Νέο Σχολείο» Φιλοσοφία, λειτουργία, προβλήματα και προτάσεις Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για το σχολείο

Μια μικρή ιστορική εισαγωγή… Στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς και στην Ελλάδα ήδη από τον 19 ο αιώνα το Ολοήμερο σχολείο εμφανίζεται ως μια συνηθισμένη μορφή σχολείου με την ονομασία « Παραδοσιακό Ολοήμερο Σχολείο ». Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι ανάγκες για τη δημιουργία ενός σχολείου σε ολοήμερη βάση έγιναν περισσότερες (σχολεία «ιδρύματα»). Στην Ελλάδα: : Παραδοσιακό Ολοήμερο σχολείο -1989: Τμήματα δημιουργικής απασχόλησης -1994: Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης -1999: Πιλοτικό Ολοήμερο Σχολείο

Φιλοσοφία του Ολοήμερου Σχολείου Αναβάθμιση σχολικού κτηρίου «Πράσινο» σχολείο Νέες πηγές γνώσεων Βιωματική προσέγγιση του μαθήματος Κατάργηση κατ’ οίκον εργασιών και της αποστήθισης

Φιλοσοφία του Νέου Σχολείου Βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και επαναπροσδιορισμός της φιλοσοφίας του αναλυτικού προγράμματος με επίκεντρο τον μαθητή Εμπλουτισμός του αναλυτικού προγράμματος Σύγχρονα εργαλεία διδασκαλίας Ανάπτυξη βασικών γνώσεων, ικανοτήτων- δεξιοτήτων και αξιών

Ο μαθητής του νέου σχολείουΟ δάσκαλος του νέου σχολείου Μπορεί να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του Ερευνά, αναρωτιέται, ανακαλύπτει Συνεργάζεται / Αλληλεπιδρά Συνειδητός Έλληνας πολίτης-πολίτης του κόσμου Σύμβουλος εκπαιδευτικής διαδικασίας Βοηθητικός ρόλος «Γεννημένος δάσκαλος» Ανανεώνει τις γνώσεις του Πρότυπο για τους μαθητές του Ενεργητικός Αυτόνομος Δημιουργικός

Τονισμός της σημασίας της αξιολόγησης Νέο σχολείο: - σχολείο ισότητας - χωρίς διακρίσεις - ευκαιρίες για όλους Προαγωγή της κοινωνικής συνοχής και της ενεργού συμμετοχής στα κοινά Προσφορά αγωγής Ένωση της οικογένειας Κοινωνική λειτουργία + Παιδαγωγική διάσταση θετικό συναισθηματικό κλίμα στόχος σχολικού θεσμού

Λ Ε Ι Τ Ο Υ Ρ Γ Ι Α Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Ο Υ Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ο Υ

Στην Ελλάδα λειτουργούν δύο τύποι ολοήμερου σχολείου: 1. ΑΝΟΙΧΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Προαιρετικό) Ελεύθερες δραστηριότητες Μελέτη και κατ’οίκον εργασίες Σίτιση Παιχνίδι Μαθήματα επιλογής για αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου 2. ΚΛΕΙΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Υποχρεωτικό) Εναλλαγή διδασκαλίας και δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου Έμφαση στην μέθοδο project Ενισχυτική διδασκαλία 28 Ολοήμερα Σχολεία

Σχολικές ζώνες Πρωινή ζώνη: 7:00-8:00 (Η προσέλευση και υποδοχή των μαθητών ξεκινά στις 7:00 και ολοκληρώνεται στις 7:20) Λειτουργεί μόνον αν συμμετέχουν σε αυτήν δέκα μαθητές και πάνω χωρίς να υπερβαίνει τους είκοσι πέντε, οι οποίοι παρακολουθούν και το ολοήμερο πρόγραμμα. Μεσημβρινή ζώνη: 8:00-12:35 ή 14:00 Λειτουργία του κανονικού προγράμματος του σχολείου. Μεταμεσημβρινή ζώνη ή απογευματινή: 12:35 ή 14: Ολοήμερο πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την λειτουργία του ολοήμερου σχολείου είναι δέκα πέντε.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα για κάθε τμήμα χωρίς Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα : ΤΑΞΗΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α- Β΄20 ώρες Μελέτη-Προετοιμασία: 10 ώρες (Δάσκαλος) Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: 2 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Αθλητισμός: 4 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Επιλογής: Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Χορός (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Επιλογή 2 αντικειμένων από 2 ώρες το καθένα Γ΄- Δ΄15 ώρες Μελέτη-Προετοιμασία: 7 ώρες (Δάσκαλος) Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: 2 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Αγγλική Γλώσσα: 2 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Επιλογής: Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Χορός (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Επιλογή 2 αντικειμένων από 2 ώρες το καθένα Ε΄ - ΣΤ΄13 ώρες Μελέτη-Προετοιμασία: 7 ώρες (Δάσκαλος) Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: 2 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Αγγλική Γλώσσα: 2 ώρες (εκπαιδευτικός ειδικότητας) Επιλογή ενός αντικειμένου για 2 ώρες Επιλογής: Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Χορός (εκπαιδευτικός ειδικότητας)

Διδακτικά αντικείμενα Τάξεις Α’ – Β’Γ’Δ’ -Ε’ -ΣΤ’ Μελέτη- Προετοιμασία 10 Διδακτικές ώρες5 Διδακτικές ώρες Τ.Π.Ε. 1-5 Διδακτικές ώρες Αγγλική Γλώσσα 1-5 Διδακτικές ώρες Επιλογής *Αθλητισμός *Εικαστικά *Θεατρική Αγωγή *Μουσική *Χορός Επιλογή δύο διδακτικών αντικειμένων από 2 ώρες το καθένα. Οι διδακτικές ώρες και τα μαθήματα επιλογής για την Γ’ τάξη εξαρτώνται από το τμήμα συνδιδασκαλίας, στο οποίο εντάσσεται η τάξη αυτή. Επιλογή ενός ή δύο μαθημάτων (ανάλογα με την κατανομή των τμημάτων) από 2 ώρες το καθένα. Το ωρολόγιο πρόγραμμα για κάθε τμήμα ολοήμερου σχολείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:

Ωράριο λειτουργίας χωρίς Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα. Πρωινή Προαιρετική Ζώνη 07:00 – 08:00Ελάχιστος αριθμός φοιτούντων μαθητών: Πέντε (5) Ολοήμερο Πρόγραμμ α (απογευμα τινό ωράριο) Με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντω ν η ώρα φαγητού- ξεκούρασης -χαλάρωσης μπορεί να μετατίθεται για τις τάξεις Α΄ και Β΄ στις 13:20- 14:00. 12: :15 1 η Διδακτική ώρα Ελάχιστος αριθμός φοιτούντων μαθητών: δεκαπέντε (15) 13: :20 Διάλειμμα 13: :00 2 η Διδακτική ώρα 14: :40 Φαγητό- Ξεκούραση- Χαλάρωση 14: :50 Διάλειμμα 14: :30 3 η Διδακτική ώρα 15: :40 Διάλειμμα 15: :15 4 η Διδακτική ώρα Ωράριο λειτουργίας με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πρωινή Ζώνη Προαιρετική – Ελάχιστος αριθμός φοιτώντων μαθητών: Δέκα (10) Ολοήμερο Πρόγρα μμα – Φαγητό- Χαλάρωση Ελάχιστος αριθμός φοιτώντων μαθητών: Δεκαπέντε (15) – Διάλειμμα – η Διδακτική ώρα – Διάλειμμα – η Διδακτική ώρα

ΑΙΤΗΣΗ - ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ ……………… ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΕΑΕΠ) Δηλώνω ότι επιθυμώ να συμμετέχει/χουν το/α παρακάτω τέκνο/α μου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα Ονοματεπώνυμο γονέα:……………………………………… Ονοματεπώνυμο μαθητή/ τριας:…………………………... Τάξη ………………… …………………………... Τάξη ………………… …………………………… Τάξη ………………… Δηλώνω ότι επιθυμώ το/α παραπάνω τέκνο/α μου να παρακολουθήσει/ουν την πρωινή προαιρετική ζώνη 07: :00 (προσέλευση 07: :15) (συμπληρώνετε ΝΑΙ/ΟΧΙ). Δηλώνω ότι επιθυμώ η ώρα αποχώρησης του/ των τέκνου/ων μου από το πρόγραμμα του Ολοήμερου καθόλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους να είναι (σημειώσατε με Χ την επιθυμητή ώρα): Δηλώνω ότι επιθυμώ να ενταχθούν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοήμερου τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα με τη ακόλουθη σειρά προτεραιότητας (μέχρι δύο από τα αναγραφόμενα διδακτικά αντικείμενα): ………………..1. Τ.Π.Ε. (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών) ………………..2. Αγγλικά ………………..3. Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (μόνο για την Ε΄και ΣΤ΄τάξη) ………………..4. Φυσική Αγωγή ………………..5. Εικαστικά ………………..6. Θεατρική Αγωγή ………………..7. Μουσική ………………..8. Πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων (Η τελική επιλογή των προαιρετικών μαθημάτων θα γίνει από το σχολείο.) ………………………………………….2015 Ο/ Η Αιτ……………- Δηλ……………………… 15:30 16:15

ΑΙΤΗΣΗ -ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ (ΧΩΡΙΣ ΕΑΕΠ) …………….ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Δηλώνω ότι επιθυμώ να συμμετάσχουν το/α παρακάτω τέκνο/α μου στο πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο λήγει στις 16.15΄. Ονοματεπώνυμο Γονέα …………………………………………………………… Όνομα μαθητή / τριας ………………………………… τάξη ………….. …………………………………………….τάξη ………….. Δηλώνω ότι επιθυμώ το/α παραπάνω τέκνο/α μου να παρακολουθήσουν την πρωινή ζώνη 7:00-8:00. Δηλώνω ότι επιθυμώ το/α παραπάνω τέκνο/α μου να παρακολουθήσουν την απογευματινή – προαιρετική ζώνη 16:15- 17:00. Προαιρετικά διδακτικά αντικείμενα από τα οποία οι γονείς μπορούν να επιλέξουν και να δηλώσουν με σειρά προτεραιότητας αυτά που επιθυμούν (μέχρι τρία): Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Χορός (Η τελική επιλογή των προαιρετικών μαθημάτων θα γίνει από το σχολείο.) Προκειμένου να διευκολυνθεί το σχολείο στη σύνταξη του προγράμματος, σας κάνω γνωστό ότι επιθυμώ να ενταχθούν σε αυτό και τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα με τη σειρά προτεραιότητας που τα δηλώνω (μπορούν να δηλωθούν μέχρι τρία από τα αναγραφόμενα αντικείμενα): 1. ……………………………….. 2. ………………………………. 3. ……………………………….. …………………………………….2007 Ο / Η Αιτ……… - Δηλ………… ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης: α. Προετοιμασία για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας και ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά β. Αγγλική Γλώσσα (Γ΄, Δ΄, Ε΄, & ΣΤ΄ τάξεις) γ. Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση (Οι Νέες Τεχνολογίες δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα στην περίπτωση που δεν υπάρχει οργανωμένο εργαστήριο Η/Υ) δ. Ο Αθλητισμός εντάσσεται υποχρεωτικά στα προγράμματα των Α΄ και Β΄ τάξεων, ενώ για τις Γ΄, Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεις αποτελεί προαιρετικό διδακτικό αντικείμενο. ε. Στα κουτάκια συμπληρώνετε με ΝΑΙ ή ΟΧΙ.

Νέο Σχολείο 1. Θέτει τον μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών με σκοπό τη συνολική βελτίωση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών 2. Επιχειρεί την εφαρμογή ενός νέου Αναλυτικού Προγράμματος(ΑΠ) προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις αρχές του Νέου Σχολείου 3. Το νέο ΑΠ θα είναι ανοικτό και ευέλικτο, δίνοντας δυνατότητες τοπικών εφαρμογών και βαθμούς ελευθερίας στον εκπαιδευτικό, στοχοκεντρικό, ενιαίο, διαθεματικό, βιωματικό και παιδαγωγικά διαφοροποιημένο από τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά συστήματα

4. Θα προσφέρει ένα δίκτυο επικοινωνίας και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των σχολείων. 5. Δεν προτείνει την χρήση ενός σχολικού εγχειριδίου. 6. Προβλέπει επιτροπές αξιολόγησης υπάρχοντος και νέου εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αξιολογείται ολοένα η πορεία των ΠΣ. 7. Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. 8. Ξένη γλώσσα και Πληροφορική με πιστοποίηση στην Γ΄ Γυμνασίου.

Σχετικά με το Ολοήμερο 1. Μελέτη: Αν Α+Β είναι ένα τμήμα : 5 ώρες και άλλες 5 στα υπόλοιπα τμήματα (10 ώρες). Αν τα τμήματα είναι 6, τότε προβλέπεται 5 ώρες μελέτη σε κάθε τμήμα (15 ώρες). 2. Αθλητισμός (1-5 ώρες) 3. Θεατρική Αγωγή (1-5 ώρες) 4. Τ.Π.Ε (1-5 ώρες) 5. Αγγλικά (1-5 ώρες) 6. Μουσική (1-5 ώρες) Γ-Δ-Ε-ΣΤ 7. Δεύτερη ξένη γλώσσα (1-5 ώρες) Ε-ΣΤ 8. Εικαστικά (1-5 ώρες) Δ-Ε-ΣΤ 9. Πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων (1-5 ώρες) προετοιμασία γιορτών, χορωδίες, θέατρο, φωτογραφία, μουσικά σύνολα κ.α.

Διδακτικά – Μαθησιακά Πεδία 1. Ελληνική Γλώσσα/ Ξένες γλώσσες 2. Μαθηματικά 3. Φυσικές Επιστήμες 4. Θρησκευτικά 5. Σπουδές ανθρώπου και κοινωνίας-ιστορίας 6. Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) 7. Πολιτισμός 8. Φυσική Αγωγή 9. Βιωματικές δράσεις (Σχολική και κοινωνική ζωή, εκπαίδευση για το περιβάλλον, αειοφόρο ανάπτυξη, κοινωνική και πολιτική αγωγή)

3 τμήματα ολοήμερου – 1 δάσκαλος και 3 διδακτικά αντικείμενα 4 – 5 τμήματα ολοημέρου – 1 δάσκαλος και 5 διδακτικά αντικείμενα 6 τμήματα – 2 δάσκαλοι και 6 διδακτικά αντικείμενα Πώς διαμορφώνονται τα τμήματα του ολοημέρου;

Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στο ολοήμερο πρόγραμμα θα ορίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος συνυπολογίζει τις δυνατότητες του σχολείου. Οι γονείς προτείνουν εώς δύο γνωστικά αντικείμενα.

Υπεύθυνοι και φορείς για την διεξαγωγή του Ολοημέρου Σχολείου: Δάσκαλοι (μόνιμοι, αναπληρωτές, αδιόριστοι, ωρομίσθιοι) Διευθυντής σχολείου Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Προϊστάμενος διεύθυνσης Σχολικός σύμβουλος Υπεύθυνος ολοημέρων Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Πότε δεν λειτουργεί το Ολοήμερο Σχολείο; Όταν δε συμπληρώνεται ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εγγραφέντων φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του Σχολείου ή σε περιπτώσεις που η λειτουργία του είναι αδύνατη. Πότε αλλάζει η λειτουργία του Ολοημέρου και τι γίνεται; Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικού συγκεκριμένης ειδικότητας γίνεται αντικατάσταση του διδακτικού αντικειμένου με άλλο για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος αριθμός εκπαιδευτικών. Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου, για την προετοιμασία και την ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.

ΣΙΤΙΣΗ Το γεύμα των μαθητών παρασκευάζεται στο σπίτι από τους γονείς/κηδεμόνες τους. ΜΕΛΕΤΗ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ – ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ -επίλυση αποριών και λύση ασκήσεων για την επόμενη μέρα -Μικρή επανάληψη πρωινού μαθήματος -Όχι προσθήκη περαιτέρω γνώσεων -Όχι παράδοση παρακάτω μαθήματος ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ(εικαστικά, χορός, θέατρο, μουσική κλπ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Γίνονται από εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης ειδικότητας!

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ & ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 1. Έλλειψη μέσων και υποδομών Ανεπαρκή μέσα για τη σωστή διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων που προάγουν το πνεύμα και το γνωστικό επίπεδο του μαθητή Π.χ.. : Εικαστικά, Πληροφορική, Μουσική

Οι υποδομές των κτηρίων που στεγάζουν τα ολοήμερα σχολεία της χώρας δεν είναι κατάλληλες καθώς:  Δεν υπάρχουν αρκετοί χώροι για την ορθή διδασκαλία κάθε μαθήματος Π.χ.. : εργαστήρια καλλιτεχνικών, γυμναστήρια  Η σίτιση των μαθητών πραγματοποιείται στις ήδη υπάρχουσες αίθουσες διδασκαλίας λόγω έλλειψης χώρου.

2. Έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού Η πλειονότητα των ολοήμερων σχολείων έχει ανάγκη μόνιμου προσωπικού, ενώ επίσης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς δεν πραγματοποιείται έγκαιρη πρόσληψη των διδασκόντων. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχουν καθόλου διαθέσιμοι διδάσκοντες για μαθήματα που έχουν ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα, κάτι που οδηγεί στην ακύρωση των μαθημάτων αυτών.

Επίσης,δεν είναι λίγες οι φορές που εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού στην μεσημβρινή ζώνη δημιουργούνται τμήματα που αποτελούνται από μαθητές διαφορετικών τάξεων. Το γεγονός αυτό καθιστά αδύνατη την διεξαγωγή μαθήματος καθώς τα γνωστικά επίπεδα των μαθητών διαφέρουν όπως επίσης και το περιεχόμενο των μαθημάτων που πρόκειται να διδαχθούν. Τα παιδιά λόγω της μη διεξαγωγής του μαθήματος παραλληλίζουν τις ώρες της μεσημβρινής ζώνης με τις ώρες ξεκούρασης και δεν καταβάλλουν ιδιαίτερη προσπάθεια.

3. Ελλιπής κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού Πολλές φορές οι διδάσκοντες στα ολοήμερα σχολεία δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι ώστε να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του μαθήματος, το οποίο καλούνται να διδάξουν στους μαθητές.

Το γεγονός ότι οι διδάσκοντες που απασχολούν τα ολοήμερα σχολεία στη χώρα είτε είναι λιγότεροι σε αριθμό είτε δεν είναι πλήρως ενημερωμένοι πάνω στο αντικείμενο που διδάσκουν, καθιστά την ορθή λειτουργία του ολοήμερου σχολείου προβληματική. Το ολοήμερο σχολείο αρχίζει να αποκτά τον χαρακτήρα > των μαθητών και να αλλοιώνεται ο παιδαγωγικός του χαρακτήρας.

4. Η ασυνεννοησία μεταξύ των διδασκόντων Ένα σύνηθες φαινόμενο που παρατηρείται στα ολοήμερα σχολεία είναι αυτό της μη ενημέρωσης του διδάσκοντα της μεταμεσημβρινής ζώνης από τον δάσκαλο της πρωινής ζώνης. Ο καθένας από αυτούς ακολουθεί τον δικό του ρυθμό στη διδασκαλία των μαθημάτων, έχοντας ως συνέπεια τη δημιουργία χασμάτων γνώσης και αποριών στους μαθητές.

5. Οι απαιτήσεις των γονέων Η πλειονότητα των γονέων επιθυμεί τα παιδιά τους να επιστρέφουν πλήρως προετοιμασμένα από τις υποχρεώσεις τους για την επόμενη ημέρα. Οι ώρες διδασκαλίας, όμως, δεν επαρκούν, γεγονός που ορισμένες φορές αυτή η απαίτηση των γονέων καθίσταται ανέφικτη.

Η μη έγκυρη πιστοποίηση των μαθημάτων που διδάσκονται τα παιδιά στα ολοήμερα σχολεία, π.χ. των ξένων γλωσσών ή της μουσικής ωθούν τους γονείς στην ανεύρεση άλλων λύσεων, όπως επιπλέον εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών.

Το φορτωμένο αυτό πρόγραμμα των μαθητών καθιστά αδύνατη την μελέτη στο σπίτι, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνονται οι υποχρεώσεις της επόμενης μέρας των παιδιών για το σχολείο και να δημιουργούνται κενά στα μαθήματα τα οποία διδάσκονται.

Σε γενικότερο πλαίσιο, παρατηρείται συχνά η εξάντληση των μαθητών από το καθημερινό τους πρόγραμμα. Τα παιδιά στην εποχή μας δεν διαθέτουν τον απαραίτητο ελεύθερο χρόνο ώστε να ξεκουράζονται, να αφομοιώνουν καλύτερα τη γνώση που τους προσφέρεται,να προάγουν το πνεύμα και να αναπτύσσουν τις καλλιτεχνικές τους προϋποθέσεις και κλίσεις.

6. Η προαιρετικότητα στη μεταμεσημβρινή ζώνη Το ολοήμερο σχολείο καλύπτει επαρκώς τον κοινωνικό του στόχο, δηλαδή απασχολεί τα παιδιά τις ώρες κατά τις οποίες οι γονείς βρίσκονται στον χώρο εργασίας τους. Συχνά όμως οι γονείς επιθυμούν τα παιδιά τους να αποχωρήσουν πριν το πέρας του σχολικού ωραρίου καθώς οι ίδιοι είναι πιο νωρίς διαθέσιμοι.

Αυτό αποτελεί πρόβλημα καθώς οι ώρες διδασκαλίας στην μεσημβρινή ζώνη έχουν διαμορφωθεί ώστε να βοηθούν τον μαθητή στην εμπέδωση της ύλης. Μ ’αυτόν τον τρόπο οι γονείς όχι μόνο δεν βοηθούν τα παιδιά τους,αντιθέτως τα φέρνουν αντιμέτωπα με δυσκολίες που θα συναντήσουν στην κατανόηση του μαθήματος.

7. Έλλειψη χρηματοδοτήσεως Η ορθή λειτουργία των ολοήμερων σχολείων φαίνεται πως δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί λόγω των διάφορων ελλείψεων σε ποικίλους τομείς. Οι ελλείψεις αυτές δημιουργήθηκαν εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων.

Με την κατάργηση όμως των κονδυλίων είναι εμφανές ότι ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου διαβρώνεται και οι εκπαιδευτικοί και διδακτικοί του στόχοι με την πάροδο του χρόνου εξαφανίζονται. Θεωρείται λοιπόν αναγκαίο για την σωστή λειτουργία αυτού του θεσμού η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων ώστε να ξεκινήσει η προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1. Η κατάρτιση των διδασκόντων Ένα πρόβλημα που παρουσιάζεται τόσο στο ολοήμερο όσο και στο νέο σχολείο είναι αυτό των εφοδίων που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα σχολεία της χώρας μας (ιδιαίτερες απαιτήσεις, συνεργασία). Η ελλιπής ενημέρωση των δασκάλων καθιστά αδύνατη την εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος.

Το νέο σχολείο βασίζεται στην απελευθέρωση του μαθητή από τα βιβλία και τη στείρα αποστήθιση ενώ βασική πηγή γνώσης θεωρείται η τεχνολογία. Οι διδάσκοντες δεν είναι πλήρως καταρτισμένοι στα τεχνολογικά μέσα αλλά και στην παράδοση των μαθημάτων χωρίς κάποια συγκεκριμένη πηγή πληροφόρησης.

Παρόλο που έγιναν ορισμένες προσπάθειες ενημέρωσης των διδασκόντων μέσω σεμιναρίων ώστε να εφαρμοσθεί αυτό το πρόγραμμα, τα σεμινάρια αυτά θεωρήθηκαν όχι ιδιαιτέρως καλής ποιότητας. Οι μαθητές εξακολουθούν να οδηγούνται στην παραπαιδεία.

2. Η εφαρμογή του προγράμματος με ποικίλους τρόπους Το νέο σχολείο θα παρείχε τη δυνατότητα σε κάθε σχολική μονάδα να ακολουθεί το δικό της πρόγραμμα διδασκαλίας, η καθεμία με το δικό της ρυθμό. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα γεννιόνταν διαφορές και διακρίσεις μεταξύ των μαθητών σε μιαν εποχή που γίνεται προσπάθεια εξάλειψης αυτού του φαινομένου.

3. Η αντιμετώπιση του προγράμματος από τους μαθητές Οι μαθητές ώς τώρα έχουν συνηθίσει στη διδασκαλία μέσω του βιβλίου (κυρίως με αποστήθιση). Το γεγονός αυτό ενισχύει ακόμη περισσότερο τον δασκαλοκεντρικό χαρακτήρα της παιδείας.

Με την αλλαγή όμως του τρόπου διδασκαλίας ο κίνδυνος, οι μαθητές να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στους ρυθμούς που επιβάλλει το νέο σχολείο, είναι μεγάλος. Επίσης με τη συνεχή χρήση της τεχνολογίας ως μέσο απόκτησης γνώσης οι μαθητές αρχίζουν να αποστασιοποιούνται από τον δάσκαλο, κάτι που δεν είναι επιθυμητό.

Η ανθρωπιστική παιδεία που προσφέρεται στους μαθητές αρχίζει να αλλοιώνεται καθώς μέσω των τεχνολογικών μέσων ενισχύεται η τεχνοκρατική παιδεία. Πληθώρα μαθητών βρίσκεται εκτεθειμένη στην παραπληροφόρηση και απομακρύνεται από την γνησιότητα που προσφέρει η διδασκαλία που χρησιμοποιεί ως κύριο μέσο το βιβλίο.

Προτάσεις βελτίωσης Ολοήμερου Σχολείου

Α. Υποδομές και εξοπλισμός: Δημιουργία και εξοπλισμός σχολικών χώρων (εργαστήρια, αίθουσες σίτισης) που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του Ολοήμερου σχολείου

Β. Παρεμβάσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα και το πρόγραμμα σπουδών: Ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων Ενίσχυση μελέτης Αλλαγή του τρόπου Διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας

Γ. Παρεμβάσεις στο διδακτικό προσωπικό: Συνεχής επιμόρφωση Έγκαιρη στελέχωση Ολοήμερων Σχολείων Χρήση νέων μεθόδων διδασκαλίας (μέθοδος project, διαθεματική προσέγγιση της γνώσης)

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Ιωάννης Θωίδης & Νικόλαος Χανιωτάκης (2012): «Ολοήμερο Σχολείο – Παιδαγωγικές και κοινωνικές διαστάσεις», εκδ. ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ Αδελφών Κυριακίδη α.ε. Ιωάννης Ε. Βρεττός (Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών) (Μακεδνόν, 2001, 8, 71-86): «Το ολοήμερο σχολείο ως πρόταση για εσωτερική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: το πρόγραμμα διδασκαλίας και οι κατ’ οίκον εργασίες» Εφημερίς της κυβερνήσεως αρ. φύλλου 2156 edu.klimaka.gr

Ευχαριστούμε πολύ …