Εισαγωγή Το παραπάνω άρθρο αφορά την έρευνα των MOOCs, διακρίνοντας 6 σημαντικούς στόχους τους οποίους οι ερευνητές συγκρίνουν για να αξιολογήσουν τελικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Οικονομική Κρίση & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Παντελής Μπαλαούρας, Ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Παν/μιο Αθηνών και στα ελληνικά ΑΕΙ.  P.Balaouras, C. Tsibanis, S. Bolis, L. Merakos. On the provision.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ.
Θέσεις και αντιθέσεις Στρατής Γαλλόπουλος Τμ. Μηχ. Υπολογιστών & Πληροφορικής Ευφημία Καρακάτζα Τμ. Φιλολογίας.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ (DISTANCE LEARNING). Μέσα στα πλαίσια των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, το εκπαιδευτικό σύστημα σε παγκόσμια κλίμακα βρίσκεται.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή Το παραπάνω άρθρο αφορά την έρευνα των MOOCs, διακρίνοντας 6 σημαντικούς στόχους τους οποίους οι ερευνητές συγκρίνουν για να αξιολογήσουν τελικά τα MOOCs και τις δυνατότητές τους. Βασίζεται σε έρευνες που έγιναν σε καθηγητές και σε εκπαιδευόμενους των προγραμμάτων αυτών, μέσω συνεντεύξεων.

Πώς τα MOOCs μπορούν να εξελιχθούν ως μαθήματα; Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικοί πόροι κι όχι ως αυτόνομο μάθημα;πολύ Θα απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό;πολύ Θα προσφέρουν υπηρεσίες που παράγουν έσοδα όπως διδασκαλία, πρόσωπο-με- πρόσωπο αλληλεπίδραση και ομάδες μελέτης; πολύ Θα προσφέρουν πιστοποιήσεις οικονομικής αξίας, όπως οι πιστώσεις των λυκείων ή κολλεγίων, ή διακριτικά που αναγνωρίζονται από τους εργοδότες; μερικά Μαθαίνοντας τα αναλυτικά δεδομένα θα καταλύσει την εμφάνιση των εξατομικεύσεων προσαρμογών γνώσης και μάθησης; λίγο Συνεχής έλεγχος A / B θα επιτρέψει την επαναληπτική βελτίωση στα υλικά και τις δραστηριότητες; λίγο Θα ενσωματώσουν διαβάθμιση υπολογιστών χωρίς τέλος;λίγο Θα είναι διαθέσιμα σε κινητές συσκευές;μερικές

Πώς τα MOOCs μπορούν να διευκολύνουν τις σχέσεις μεταξύ των θεσμικών οργάνων Θεσμικές συνεργασίεςαρκετά Δια βίου συνδέσεις σε αποφοίτουςλίγα Κοινωνική Προσφοράμερικά

Ο όρος επινοήθηκε το 2008, αν και από το 1971 το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Αγγλίας χρησιμοποιούσε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ο όρος αυτός, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά 2011 για να περιγράψει μια σειρά διαδικτυακών μαθημάτων (12 βδομάδων) από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ (ΗΠΑ) εγγραφές για μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης Οι συμμετέχοντες έχουν ήδη στην κατοχή τους πτυχίο τριτοβάθμιας ή ακόμη και master. πολύ λίγες ακριβείς μελέτες για τα MOOCs Τι είναι τα MOOCs;

Τι είναι «ανοιχτά» μαθήματα; Μάθημα που δεν απαιτεί προϋποθέσεις ή τεστ για παρακολούθηση. Η συμμετοχή απαιτεί εγγραφή άρα τα MOOCs δεν είναι ανοιχτά. Να έχει δικαίωμα εγγραφής ο οποιοσδήποτε οποτεδήποτε. Οι αντιλήψεις αυτές φέρουν επιπτώσεις στον σχεδιασμό των MOOCs.

Επιπτώσεις: Απουσία αξιολόγησης προόδου εγγεγραμμένων Απουσία σημαντικών δεδομένων για ερευνητές MOOCs Ασύγχρονη εμπειρία μεταξύ εγγεγραμμένων Λόγω δυνατότητας εγγραφής οποιασδήποτε στιγμής ο παροχέας δεν μπορεί να παρακολουθεί συστηματικά Η δομή των διαδικτυακών μαθημάτων είναι υπερβολικά ευέλικτη Οι συμμετέχοντες πρέπει να προχωρούν με τον ίδιο ρυθμό

Στόχοι-Εμπόδια: 1.Επέκταση και εμβέλεια πρόσβασης 2.Οικοδόμηση και διατήρηση μάρκας 3.Βελτίωση οικονομίας 4.Βελτίωση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων 5.Καινοτομία 6.Διεξαγωγή έρευνας για διδασκαλία και μάθηση

1. Επέκταση και Πρόσβαση (1/2) οι εκπαιδευτές συμμετείχαν σε MOOCs με θέματα που θεωρούσαν οι ίδιοι σημαντικά και ήθελαν να μπορεί να συμμετέχει στο μάθημά τους το ευρύ κοινό. Παρουσιάστηκε ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον προς τις πλατφόρμες, όμως παρόλα αυτά λίγοι παρακολουθούσαν με επιμέλεια το υλικό. Τα μαθήματα είναι δωρεάν, αυτό όμως δεν τα καθιστά να είναι προσβάσιμα από όλους.

1. Επέκταση και Πρόσβαση (2/2) Παρουσιάζονται περιορισμοί όσον αφορά την υποδομή και πολιτιστικά εμπόδια Το εύρος ζώνης του διαδικτύου είναι ανεπαρκής για ορισμένες χώρες Βέβαια σε κάποιες χώρες προσπάθησαν να το αποκαταστήσουν στέλνοντας cds με περιεχόμενο των MOOCs Στην Ινδία, η ZayaLabs απέστειλε ένα router φορτωμένο με περιεχόμενο MOOC

2.Οικοδόμηση και Διατήρηση: Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση εάν επέλεξαν ένα μάθημα λόγω της συγκεκριμένης πλατφόρμας ή επειδή προσφέρεται από ένα συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Μερικοί υποστήριξαν ότι η πλατφόρμα των MOOCs εξαπλώνει το εμπορικό σήμα του Ιδρύματος αποδυναμώνοντάς το.

3. Οικονομία (1/3) Λόγω περικοπών χορηγήσεων του κράτους τα MOOCs καλούνται να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν τα έσοδα Μερικοί από τους ερωτηθέντες πρότειναν μερικές λύσεις (επαναχρησιμοποίηση υλικών MOOCs, ανάπτυξη κοινών μαθημάτων από τα ιδρύματα, αντικατάσταση των πανεπιστημιουπόλεων με MOOCs, μείωση ανάγκης για εγκαταστάσεις, υπηρεσίες λιγότερο δαπανηρές για την παροχή βοήθειας από μέλη ΔΕΠ)

3. Οικονομία (2/3) Μερικά Ιδρύματα αποφάσισαν την πλήρη αφοσίωσή τους στα MOOCs με πηγές εσόδων από:  Προσφορά πίστωσης και χρέωσης για δίδακτρα  Δημιουργία νέων μαθημάτων και προγραμμάτων  Οι συμμετέχοντες στα MOOCs να καταθέτουν πλήρης δίδακτρα  Αύξηση των αριθμών σε κάθε τάξη  Τιμή για αδειοδότηση χρήσης των MOOCs  Τιμές για επιπρόσθετες υπηρεσίες  Εκπαίδευση εργαζομένων

3. Οικονομία (3/3) Οι δαπάνες για την παροχή των μαθημάτων αυτών είναι δαπανηρές και χρονοβόρες Καθώς οι εκπαιδευτές καλούνται να κατέχουν ειδικά δαπανηρά προγράμματα και εγκαταστάσεις (βιντεοκάμερα, πλατφόρμα, εικονικά εργαστήρια, προσομοιώσεις, υπολογιστές κ.α.) αλλά και να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην προετοιμασία των υλικών για τα μαθήματα.

4. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα (1/2) Ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων από τους εκπαιδευτές επηρεάζει την πρόοδο των συμμετεχόντων τόσο στα MOOCs όσο και στα πανεπιστήμια όπου διδάσκουν οι εκπαιδευτές. Ο επανασχεδιασμός των μαθημάτων για την προσαρμογή σε MOOCs επιφέρει αποτελέσματα και στις διαλέξεις των πανεπιστημίων.

4. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα (2/2) Στρατηγικές αξιολόγησης: Ανάμεσα στα βίντεο-διαλέξεις MOOCs παρουσιάζονται ερωτήσεις προκειμένου να αξιολογηθεί κατά πόσο ο φοιτητής κατανόησε το προηγούμενο βίντεο. Μετά από μια σειρά μαθημάτων λύνονται απορίες σε πανεπιστημιακή αίθουσα. Συνοδεία των MOOCs με βιβλία για περεταίρω μελέτη και κατανόηση Χρήση κονκάρδων «καλών πολιτών» σε MOOCspaces για παροχή κινήτρων

5. Καινοτομία: Λόγω του καίριου ρόλου της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την ραγδαία ανάπτυξή της, όλα τα πανεπιστήμια πλέον πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για την εισαγωγή MOOCs. Ήδη έχουν δημιουργηθεί ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ πανεπιστημίων λόγω χρήσης MOOCs Δεν έχουν γίνει ακόμη εκτιμήσεις για την αποτελεσματικότητα των Moocs κι έτσι αρκετά πανεπιστήμια δεν τα έχουν αξιοποιήσει

6. Έρευνα για τη διδασκαλία και τη μάθηση (1/3) Για την αξιολόγηση της διδασκαλίας τα πανεπιστήμια προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν κάποια δεδομένα για την καταγραφή αποτελεσμάτων Μια πηγή δεδομένων είναι το «clickstream» όπου παρείχε την πορεία των συμμετεχόντων μέσω της πλατφόρμας

6. Έρευνα για τη διδασκαλία και τη μάθηση (2/3) Είδη εξαγωγής δεδομένων: 1.Ακατέργαστα δεδομένα για την πορεία των συμμετεχόντων μέσα στην πλατφόρμα (καταγραφή αριθμών ατόμων που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, καταγραφή χρόνου παρακολούθησης κάθε βίντεο κ.α.) 2.Συνοπτικοί πίνακες σχετικά με τον αριθμό των ενεργών συμμετεχόντων, ποσοστά επιτυχίας στα κουίζ, αριθμός προσπαθειών, ποσοστά σωστών απαντήσεων κ.α.)

6. Έρευνα για τη διδασκαλία και τη μάθηση (3/3) 3.Πολλά ιδρύματα επιλέγουν την δημιουργία δικής τους έρευνας ρωτώντας πιο πολλές λεπτομέρειες (π.χ. δημογραφικά στοιχεία, προϋπάρχουσα εξοικείωση, πως οι συμμετέχοντες έμαθαν για τα MOOCs, τους λόγους και τους στόχους συμμετοχής και αν αυτοί επιτεύχθηκαν κ.α.) Λόγω όμως της προαιρετικής συμμετοχής σε έρευνες πολλές φορές τα αποτελέσματα δεν είναι αντιπροσωπευτικά καθώς τα ποσοστά συμμετοχής είναι πολύ χαμηλά.

Συμπεράσματα έρευνας (1/6) Στην κατακλείδα της έρευνας παρουσιάζονται κάποιες εισηγήσεις προκειμένου να βελτιωθούν και να αναπτυχθούν τα MOOCs έτσι ώστε να γίνουν ευρέως γνωστά και χρήσιμα αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει θετικά στο δικαίωμα της μάθησης.

Συμπεράσματα έρευνας (2/6) Εισηγήσεις: 1.Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να χρησιμοποιηθούν προωθώντας τα MOOCs στα λύκεια, σε υπαλλήλους και σε διάφορα Ιδρύματα των ΗΠΑ αλλά και του εξωτερικού 2.Να γίνεται μια αξιολόγηση για τους εισαχθέντες σε προγράμματα MOOCs έτσι ώστε να μπορούν να συγκριθούν με τα αποτελέσματα στο τέλος της διαδικασίας.

Συμπεράσματα έρευνας (3/6) 3.Για την καλύτερη οικονομική ισορροπία στα Ιδρύματα των MOOCs πρέπει να πραγματοποιηθούν μερικά από τα βήματα που προαναφέραμε λαμβάνοντας υπόψη ότι σε λίγα χρόνια θα φανεί η σταθεροποίηση των εξόδων και εσόδων. 4.Επίσης, για περεταίρω αξιολογήσεις των MOOCs αναμένουμε το χρόνο για την ανακοίνωση αποτελεσμάτων αυστηρότερων αξιολογήσεων.

Συμπεράσματα έρευνας (4/6) 5.Ο σκοπός της καινοτομίας γίνεται πιο έντονος σε ιδρύματα που δεν είχαν πιο παλιά διαδικτυακά μαθήματα καθώς τα ιδρύματα που είχαν παλαιότερα διαδικτυακά μαθήματα τώρα απλά κάνουν ένα βήμα παραπάνω ενισχύοντας την προηγούμενη διδασκαλία. 6.Το θέμα για το κατά πόσο τα MOOCs είναι εύχρηστα έχει λυθεί σύμφωνα με έρευνες, παρόλα αυτά δεν παύει να υπάρχει πρόοδος για περισσότερες δυνατότητες.

Συμπεράσματα έρευνας (5/6) Ενώ, ένα μεγάλο μέρος της διαφημιστικής εκστρατείας για MOOCs υποχωρεί και μόνο ένα μικρό ποσοστό ιδρυμάτων προσφέρει την δυνατότητα πραγματοποίησης μαθημάτων εξ αποστάσεως είναι αδύνατο να εξαφανιστεί όλη αυτή η υποδομή. Τα MOOCs είναι αναμφισβήτητα σίγουρο ότι θα υπάρχουν και στο μέλλον, είτε στην σημερινή μορφή, είτε σε πιο ανεπτηγμένη

Συμπεράσματα έρευνας (6/6) Τέλος, οι θεσμικοί στόχοι και η αξιολόγηση θα βοηθήσουν στη χάραξη μιας σωστής πολιτικής περί MOOCs, παρέχοντας στους εκπαιδευτές τη δυνατότητα αντιμετώπισης οποιωνδήποτε προβλημάτων μέσω MOOCspaces.

Παράρτημα 1: Θεσμικές συνεργασίες και οι ρόλοι των ερωτηθέντων για MOOCs: Προσδοκίες και πραγματικότητα Εκπροσωπούμενα Ιδρύματα Διαχειρηστές Μέλη Σχολής Μέλη ΔΕΠ ΕρευνητέςΆλλοι Σύνολο Ερωτηθέντων Δημόσια Ιδιωτικά Κολλέγια910 Παροχή Πλατφόρμας 5576 Ερευνητικοί Οργανισμοί 718 Άλλοι Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί 455 Άλλα Ιδρύματα Σύνολο