Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Η οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Διδακτική Πληροφορικής
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5), «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Νηλ Πόστμαν 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Από την επινόηση στην εξαφάνιση Π.Ηλικίας 1850-1950 το απόγειο της παιδικής ηλικίας Σχολείο, παιχνίδια, τερματισμός εργασίας, ρούχα, δικαιώματα, έθιμα Ξεχωριστό στάτους Συναισθηματική κατανόηση και τρυφερότητα προς τα παιδιά 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Ειρωνεία Την ίδια περίοδο που η παιδική ηλικία αναγνωρίστηκε κοινωνικά, άρχισε να αποσυντίθεται αργά και αθόρυβα 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Τεχνολογικές εξελίξεις Ηλεκτρικά μηνύματα – Morse Η ταχύτητα μηνύματος ξεπέρασε ταχύτητα σώματος Ο τηλέγραφος εκμηδένισε το χώρο και χρόνο ως διαστάσεις της επικοινωνίας και απελευθέρωσε την πληροφορία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Τηλέγραφος και «βιομηχανία ειδήσεων» Μαζική διανομή ειδήσεων Μετέβαλλε την πληροφορία από προσωπική ιδιοκτησία σε προϊόν παγκόσμιας σημασίας Μια τελετουργική γλώσσα που αφήνει λίγα περιθώρια προσωπικής έκφρασης 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Ανεξέλεγκτη η πληροφορία Ειδήσεις από παντού σε πρωτοφανή όγκο Η ποσότητα πληροφορίας συνάρτηση της ταχύτητας με την οποία μπορεί να μεταδοθεί Δημιουργία κοινού και αγοράς ακόμα και για ασήμαντες ειδήσεις Πριν τον τηλέγραφο τα νέα ήταν επιλεκτικά 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Επιπτώσεις στην παιδική ηλικία Η πληροφορία δινόταν στα παιδιά με τρόπους ψυχολογικά αφομοιώσιμους Η διατήρηση παιδικής ηλικίας συνδεόταν με τον έλεγχο της πληροφορίας και τη διαδοχική μάθηση 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Τηλέγραφος και αφαίρεση του ελέγχου της πληροφορίας Μετέβαλλε το είδος πληροφόρησης στο οποίο τα παιδιά θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση Την ποσότητα και ποιότητά της Την αλληλουχία της Τις συνθήκες στις οποίες θα μπορούσε να βιωθεί 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Νέος συμβολικός κόσμος Ηλεκτρικά μέσα επικοινωνίας και «γραφική επανάσταση» Επίθεση στη γλώσσα και γραπτό λόγο Αναδιαμόρφωση κόσμου ιδεών σε εικόνες και παραστάσεις ταχύτητας του φωτός 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Γλώσσα και εικόνα Η ταχύτητα μεταβίβασης έκανε αδύνατη διαχείριση πληροφορίας Η μαζικά παραγόμενη εικόνα άλλαξε τη δομή πληροφορίας Ρηματική – παραστατική Ορθολογική – συγκινησιακή Ασυγκρότητη – συγκροτημένη Γλώσσα: αφαιρετική απόδοση εμπειρίας Εικόνα: αναπαράσταση εμπειρίας 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Έντυπος λόγος και γραφικές παραστάσεις Ο έντυπος λόγος απαιτεί σκέψη, απευθύνεται στη λογική Η εικόνα απευθύνεται στις αισθήσεις Arnheim: μαζική έκφανση γραφικής επανάστασης στην τηλεόραση Αποκοίμιση του πνεύματος (σελ.135) Εικονογραφημένη διαφήμιση – πολιτική, εμπόριο 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Γραφική επανάσταση και στάτους παιδικής ηλικίας Νέος συμβολικός κόσμος που δεν μπορεί να στηρίξει τις κοινωνικές και διανοητικές ιεραρχίες που καθιστούν δυνατή την παιδική ηλικία Ειρωνεία: Ανταγωνισμός 2 συμβολικών κόσμων: εγγραμματισμός – ταχύτητα και εικονογραφία Τηλεόραση και διάβρωση διαχωρισμού 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Κωδικοποίηση πληροφορίας Από εικονογραφικό σύστημα γραφής στο αλφάβητο Εικονογραφία και κοινωνική δομή Με αλφάβητο ανατρέπεται το μονοπώλιο της γνώσης και η δομή αλλάζει Η κουλτούρα βιβλίου από 16ο δημιούργησε άλλο μονοπώλιο ανάμεσα σε ενήλικους και παιδιά 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Εκμάθηση φωνητικής γραφής Συνήθεια ανάγνωσης κατά τη διαδικασία πρόσκτησης προφορικού λόγου Διδασκαλία κατά την πρώιμη ηλικία Μαθαίνει κανείς να διαβάζει δεν σημαίνει μόνο ότι «σπάει τον κώδικα» - απαιτείται πειθαρχία Τήρηση κανόνων λογικής και ρητορικής παράδοσης Δυσκολία για νέους 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Από 16ο λογοκρισία αναγνωστικού υλικού Σχολικό πρόγραμμα Διαβάθμιση υλικού (λεξιλόγιο, συντακτικό αλλά κυρίως περιεχόμενο) βάσει ηλικίας Υπόθεση: ένας μαθητής δημοτικού δεν έχει ίδιες εμπειρίες με μαθητή λυκείου Το τυπωμένο κείμενο και εγγράμματη συμπεριφορά κατακτάται με κόπο Αυτό διαχωρίζει παιδιά από ενηλίκους αλλά και παιδιά από εφήβους 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Τηλεόραση και κατάρρευση της ιεράρχησης της πληροφορίας Η ΤV μια πρωτόγονη λύση στη γραμμική και διαδοχική λογική έντυπου λόγου Η εικόνα τηλεόρασης σε αντίθεση με βιβλίο διαθέσιμη στον καθένα Τα πάντα είναι για όλους Οι πληροφορίες αδιαφοροποίητες 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Η τηλεόραση διαβρώνει διαχωρισμό με 3 τρόπους 1.δεν απαιτεί εκπαίδευση για κατανόηση μορφής της 2.δεν εγείρει περίπλοκες απαιτήσεις 3.δεν διαχωρίζει το κοινό Δεν υπάρχουν μυστικά και χωρίς μυστικά δεν υπάρχει παιδική ηλικία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Το πλήρως αποκαλυπτικό μέσο Όπως το βιβλίο έτσι και η τηλεόραση δημοσιοποιεί το ιδιωτικό Ωστόσο, αντίθετα με γραφή αδυνατεί να βάλει περιορισμούς. Η εγγραμματοσύνη έκανε προσιτά τα μυστικά ενώ ταυτόχρονα εμπόδιζε τη διαθεσιμότητά τους. 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Η τηλεόραση εξισωτικό μέσο Η είσοδος ελεύθερη και δεν υπάρχουν περιορισμοί φυσικοί, οικονομικοί, γνωστικοί Υπερβαίνει την προφορική γλώσσα (ψιθύρισμα, άγνωστες λέξεις) Εξαλείφει την αποκλειστικότητα της γνώσης Εξαλείφει μια από κύριες διαφορές παιδικής ηλικίας και ενηλικότητας 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Πληροφορία και κοινωνικές ομάδες Μια ομάδα καθορίζεται από αποκλειστικότητα της πληροφορίας που μοιράζονται τα μέλη της Μυημένοι και αμύητοι, εντός – εκτός ομάδας Τα παιδιά μια ομάδα ανθρώπων που δεν γνωρίζουν πράγματα που γνωρίζουν οι ενήλικοι Μεσαίωνας - Γουτεμβέργιος - τηλεόραση 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Απομυθοποίηση της ντροπής Ο πολιτισμός υπάρχει χάρη στον έλεγχο των ενορμήσεων Κίνδυνος βίας, ασυδοσίας, ένστικτο, εγωισμός Η ντροπή ο μηχανισμός με οποίο κρατάμε μακριά βαρβαρότητα Η δυναμική της προέρχεται από το μυστήριο και δέος που περιβάλλουν διάφορες πράξεις 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Η ντροπή δίνει εξουσία στους ενηλίκους Η ντροπή δεν έχει επιρροή σε μια κοινωνία που δεν έχει μυστικά Κατά τον Πόστμαν, η ενηλικότητα πλέον σημαίνει λύση των μυστηρίων και την αποκάλυψη των μυστικών 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Η ντροπή υποτάσσει την ενόρμηση Οι τρόποι συμπεριφοράς έκφραση αυτής της κατάκτησης (ένδυση, γλωσσική έκφραση, τραπέζι) – ενδείξεις αυτο-πειθαρχίας Οι καλοί τρόποι ή η ευγένεια το ανάλογο της εγγραμματοσύνης Και τα 2 απαιτούν υποταγή σώματος στο πνεύμα και μακρόχρονη εκπαίδευση 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Ευγένεια και εγγραμματοσύνη Δημιουργούν μια ιεραρχική κοινωνική τάξη και μια ιεραρχική νοητική τάξη αντιστοίχως Επίτευξη ενηλικότητας μέσω καλών τρόπων και εγγραμματοσύνης Τα νέα Μέσα καταλύουν κάθε ιεραρχία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Γλωσσική έκφραση Οι ενήλικοι δεν χρησιμοποιούσαν ορισμένες λέξεις μπροστά στα παιδιά όπως και τα παιδιά μπροστά σε ενήλικους Η ευπρέπεια απαιτούσε το δημόσιο διαχωρισμό του συμβολικού κόσμου ενηλίκων από παιδιών 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Επιστροφή στο Μεσαίωνα; Για τον Πόστμαν, ναι. Η γλωσσολογική πειθαρχία υποχωρεί. Ασάφεια ως προς τη διάκριση των ρόλων. Η εξουσία ενηλίκων και η περιέργεια παιδιών χάνουν έδαφος Παράδειγμα της χρήσης παραμυθιών (Bettelheim) 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Σύγχρονη συζήτηση Από παλιά υπήρχε φόβος για τις συνέπειες τεχνολογίας Διαφθορά νέων Ηθική κατάπτωση, συνωμοσία του καπιταλισμού Postman (1983) Αντίλογος – Katz (1997) 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Αρνητικές και θετικές συνέπειες τεχνολογίας 2 ακραίες απόψεις: α) Cyber – critics β) Cyber – utopians Τεχνοφοβία – Τεχνοφιλία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Κριτική Υποβαθμίζουν τις διαφορές ανάμεσα στα παιδιά Αρνούνται την ικανότητα παιδιών να δρουν Τεχνολογικός ντετερμινισμός 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Διαφορετικές απόψεις για τεχνολογία και παιδ. ηλικία 1.Τα παιδιά από τη φύση τους ικανά να χειρίζονται νέα τεχνολογία 2.Οι νέες τεχνολογίες διευρύνουν δεξιότητες παιδιών 3.Οι υπολογιστές καθιστούν τα παιδιά ικανά για τις δραστηριότητες των ενηλίκων 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Διαφορετικές απόψεις για τεχνολογία και παιδ. ηλικία 4.Παρεκκλίνοντα παιδιά που ψάχνουν για ενήλικο υλικό 5.Αθώα παιδιά που εκτίθενται σε ακατάλληλο υλικό 6.Ανάγκη χρήσης τεχνολογίας από παιδιά για καλύτερη προσαρμογή στο νέο ψηφιακό περιβάλλον 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Αποδόμηση διπόλων Ανάγκη μελέτης της χρήσης τεχνολογίας από παιδιά Δεν βοηθούν όμως οι απλοϊκές ερωτήσεις και απαντήσεις Μελέτη της χρήσης, της κατανόησης, της επιρροής από την τεχνολογία αλλά και πώς επηρεάζεται η τεχνολογία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Χρήση και ταυτότητες Διερεύνηση του ρόλου που παίζει η χρήση τεχνολογίας στη συγκρότηση ταυτοτήτων και σχέσων Οι online σχέσεις και ταυτότητες δεν είναι αποσυνδεδεμένες από τις «πραγματικές» ταυτότητες και σχέσεις Καθορίζονται αμοιβαία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Μία σχετικά ρευστή οντότητα Όπως δεν αποδίδουμε στο «παιδί» μία αμετάβλητη και σταθερή υπόσταση έτσι και για την τεχνολογία Διερεύνηση και κατανόησή της χρήσης της τεχνολογίας μέσα στο πλαίσιο που λειτουργεί Παιδί και τεχνολογία δημιουργούν μία μοναδική και σχετικά ρευστή πραγματικότητα - οντότητα 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Μια ενδεχομενική συνάντηση Το αποτέλεσμα συνάντησης αβέβαιο, ωστόσο αλλάζει η θέση των παιδιών Διευρύνεται η εμπειρία τους Αναπαραγωγή υπαρκτών σχέσεων και ταυτοτήτων αλλά και νέες κατευθύνσεις 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Πολλαπλές οι επιρροές Οι τεχνολογίες δημιουργούνται και επενεργούν μέσα σε συγκεκριμένα κοινωνικά και οικονομικά πλαίσια Το συνολικό αυτό δίκτυο διασυνδέσεων πρέπει να συλλάβουμε για να κατανοήσουμε τη διαδικασία 28/4/2017 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ