Ενότητα 2_3 Η Εξέταση Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Διδακτικοί στόχοι.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Η αξιολόγηση και η συμβολή της στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επ. Συν. ΤΕΙ Καβάλας
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
Ανάπτυξη Εφαρμογών1 Θεματικό αντικείμενο:  Σχεδίαση αλγορίθμων  Διατύπωση αλγορίθμων σε γλώσσα προγραμματισμού Τεχνολογική Κατεύθυνση (Γ’ τάξη Γενικού.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Γ1 – Πολύ καλή γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ.
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
 Η παιδοκεντρικότητα Η αυτενέργεια – Η εποπτεία – Η εργασία κατά ομάδες – Η σύνδεση του σχολείου με τη ζωή Η Διαθεματικότητα Η καλλιέργεια διαπροσωπικών.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
30 Νοεμβρίου 2015 Γιώργος Ιωσηφίδης Δ/ντης Λυκείου Λινόπετρας.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βασικές Έννοιες Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Η προσθήκη της Τεχνολογίας στα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Γενικό Μέσο Όρο, μεγέθυνε την αξία της δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητικών.
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Δυσκολίες των Μαθηματικών
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 2_3 Η Εξέταση Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση

Η ΕΞΕΤΑΣΗ Προφορική εξέταση Γραπτή εξέταση Επίσημη/τυπική εξέταση Ανεπίσημη/άτυπη εξέταση

Απαιτήσεις εξέτασης Αντικειμενικότητα Αξιοπιστία Εγκυρότητα

Αντικειμενικότητα Τα αποτελέσματα της μέτρησης πρέπει να είναι ανεξάρτητα από το πρόσωπο του εξεταστή και ότι διαφορετικοί εξεταστές δίνουν κατά τη μέτρηση της ίδιας επίδοσης τα ίδια αποτελέσματα, έτσι ώστε να υπάρχει μια διυποκειμενική συμφωνία.

Αξιοπιστία Ακρίβεια της μεθόδου μέτρησης: Σε ποιο βαθμό οι σχολικοί βαθμοί μετρούν αυτήν ακριβώς την επίδοση που πρέπει να μετρήσουν Η ίδια σχολική επίδοση αξιολογείται από τον ίδιο δάσκαλο σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα με τον ίδιο βαθμό (έρευνες Γεωγραφία, Ιστορία, Μαθηματικά)

Εγκυρότητα Εγκυρότητα περιεχομένου: Οι απαιτήσεις εξέτασης θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των στόχων μάθησης οι οποίοι πρέπει να επιτευχθούν στη διαδικασία μάθησης Προγνωστική εγκυρότητα

Α) Η προφορική εξέταση Μειονεκτήματα προφορικής εξέτασης Μειωμένη αντικειμενικότητα: -«Αποτέλεσμα αντίθεσης» -Η γλωσσική ευχέρεια και παρουσία του μαθητή Τυχαίοι παράγοντες: διάθεση εξεταζομένου ή εξεταστή, δυσκολία ή περιεχόμενο ερωτήσεων, άγχος κ.λπ.) Καταστρατήγηση του «ενιαίου κριτηρίου αξιολόγησης» (αδυναμία σύγκρισης) Χρονοβόρα διαδικασία

Πλεονεκτήματα προφορικής εξέτασης (1) Άμεση ανατροφοδότηση του μαθητή Διευκρινιστικές ερωτήσεις - έλεγχος κατανόησης Προώθηση του διαλόγου, της έκφρασης και υποστήριξης ιδεών του μαθητή

Πλεονεκτήματα προφορικής εξέτασης (2) Δυσκολία νόθευσης του αποτελέσματος (αντιγραφή, συνεργασία, τυχαίες απαντήσεις) Διευκόλυνση μαθητών με προβλήματα γραφής Απαλλαγή του δασκάλου από την διόρθωση γραπτών

Β) Η γραπτή εξέταση Γραπτές εξετάσεις α) Παραδοσιακές γραπτές εξετάσεις β) Δοκίμια επίδοσης (tests) Σταθμισμένα Μη σταθμισμένα (άτυπα)

α) Παραδοσιακές γραπτές εξετάσεις Σε σύγκριση με τις προφορικές: είναι πιο αντικειμενικές οι μαθητές έχουν περισσότερο χρόνο να απαντήσουν τα θέματα είναι κοινά για όλους Σε σύγκριση με τα τεστ: δεν έχουν αντικειμενικότητα, εγκυρότητα και αξιοπιστία

Ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης (δοκιμίου) Κατάλληλες για: α) την εξακρίβωση της ικανότητας διατύπωσης ιδεών, στάσεων, προσωπικών απόψεων β) την ανάπτυξη της γλωσσικής έκφρασης

Ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης (2) Πλεονεκτήματα: Χρησιμοποιούνται σε όλα τα μαθήματα Προσφέρονται για όλα τα είδη διδακτικών στόχων Δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις ή προετοιμασία Μειονεκτήματα: Χρονοβόρα διόρθωση Υποκειμενική βαθμολόγηση Εξέταση περιορισμένης σε έκταση διδαγμένης ύλης

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης Απαιτούν: α) απάντηση περιορισμένης έκτασης (π.χ. ορισμός, αναφορά γεγονότος, ή χαρακτηριστικών κάποιου αντικειμένου, ιδιότητες, αίτια, αποτελέσματα κ.λπ.) «Σημειώστε μέσα σε τρεις γραμμές...» β) αυξημένη κριτική ικανότητα από τον μαθητή Κατάλληλες: για τον έλεγχο μεγάλης έκτασης εξεταστέας ύλης για τον εντοπισμό της ικανότητας των μαθητών να αντιδιαστέλλουν το σημαντικό από το επουσιώδες όταν θέλουμε μεγαλύτερη αντικειμενικότητα

Διατύπωση ερωτήσεων Πρέπει να αποφεύγουμε: Δύσκολες λέξεις ή φράσεις, Λεπτομέρειες και εξεζητημένα θέματα Τη μετατροπή τίτλων ή υποτίτλων του βιβλίου σε ερωτήσεις Οι ερωτήσεις: να είναι διαφορετικού βαθμού δυσκολίας: από τις εύκολες στις δύσκολες Να καλύπτουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της ύλης Να είναι με διαφορετική σειρά από αυτήν της ύλης του βιβλίου Να υπάρχει συνδυασμός και ποικιλία ερωτήσεων

Μέθοδοι διόρθωσης γραπτών Συνολικής εκτίμησης ή γενικής εντύπωσης (ταχύτητα αλλά και υποκειμενικότητα) Μέθοδος υποδειγμάτων (γραπτά «μπούσουλας») Αναλυτική μέθοδος: πλάνο διόρθωσης

Αρχές διόρθωσης των γραπτών (ερωτήσεις ανάπτυξης) Ανάγνωση λίγων γραπτών – απόκτηση μιας γενικής ιδέας για την ποιότητα των γραπτών Διόρθωση του ίδιου θέματος σε όλα τα γραπτά και μετά διόρθωση του επόμενου θέματος Κάθε θέμα ως σύνολο και όχι με βάση το αποτέλεσμα Συζήτηση στην τάξη περί των θεμάτων και των απαντήσεων Δικαίωμα κάθε μαθητή να δει το γραπτό του και να ζητήσει εξηγήσεις για τον βαθμό που πήρε

Αντικειμενικά τεστ επίδοσης Τεστ: ένα σύνολο από ερωτήσεις, ασκήσεις και προβλήματα, τα οποία καλείται να επιλύσει ή να απαντήσει ο εξεταζόμενος Είδη τεστ: Σταθμισμένα Άτυπα 1. Τεστ σύντομης απάντησης 2. Τεστ σωστού – λάθους ή τεστ εναλλακτικής επιλογής 3. Τεστ πολλαπλής επιλογής 4. Τεστ αντιστοίχισης 5. Τεστ διάταξης

1. Τεστ σύντομης απάντησης (1) α) Κανονικής ερώτησης: «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» ………………….. β) Συμπλήρωσης κενού: «Η Κωνσταντινούπολη έπεσε το έτος ………………...» Από τις λέξεις: συνέδριο, συνέλευση, συνεδρίαση, συμβούλιο, σύσκεψη, συνδιάσκεψη, χρησιμοποιήστε αυτές που θεωρείτε τις πιο κατάλληλες για να συμπληρώσετε τα παρακάτω κενά: «Το διοικητικό της εταιρείας προσκάλεσε σε τα διευθυντικά στελέχη, για να διαμορφώσουν την τελική τους εισήγηση, πριν από τη γενική των μετόχων»

1.Τεστ σύντομης απάντησης (2) γ) Ταύτισης ή συνειρμού: «Δίπλα σε κάθε κράτος γράψε την πρωτεύουσά του Γαλλία ……………….. Ισπανία ………………. Βουλγαρία …………… Σουηδία ………………»

Γνωρίσματα των τεστ σύντομης απάντησης Επίτευξη στόχων κατωτέρου επιπέδου Η απάντηση πρέπει να είναι απόλυτα ξεκάθαρη και με μια μόνο λέξη ή σύμβολο ή αριθμό Εύκολα στην σύνταξη, αλλά δύσκολα ανάγεται η ύλη στη μορφή αυτή

2. Τεστ σωστού-λάθους ή τεστ εναλλακτικής επιλογής α) «Πάντα κατά την εξάτμιση παράγεται ψύχος» (βάλε ένα σταυρό στο αντίστοιχο κουτάκι) 1 Σωστό 1 Λάθος β) «Ως προς την έκταση η Ασία είναι μεγαλύτερη από την Ευρώπη» (βάλε ένα σταυρό στο αντίστοιχο κουτάκι) 1 Ναι 1 Όχι γ) Στη Σελήνη, αν αφεθούν ελεύθερα από το ίδιο ύψος ένα ζάρι και μία χαρτοπετσέτα, τότε: (Βάλε μέσα σε κύκλο το Σ, αν αυτό που εκφράζει καθεμία από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστό ή το Λ, αν είναι λάθος) -Θα φθάσουν στην επιφάνειά της ταυτόχρονα και τα δύο. Σ Λ -Θα φθάσει πρώτο το ζάρι.ΣΛ -Θα μείνουν μετέωρα και τα δύο.ΣΛ

Χαρακτηριστικά των τεστ σωστού-λάθους Δύσκολα στην σύνταξη Εξετάζουν πληροφορίες και συγκεκριμένα γεγονότα Αυτούσιες φράσεις από το εγχειρίδιο πρέπει να αποφεύγονται Απαιτούν απόλυτη διατύπωση ορθότητας ή λάθους που δεν ανταποκρίνεται πάντα στην πραγματικότητα Πιθανότητα τυχαίας απάντησης (50%)

3. Τεστ πολλαπλής επιλογής (1) α) Ερωτηματικής μορφής: Ποιος είναι ο εφευρέτης του φωνογράφου: (α) Φαρενάϊτ (β) Έντισον (γ) Ώμ (δ) Λαπλάς (ε) Τορικέλλι ……………………

3. Τεστ πολλαπλής επιλογής (2) β) Ερμηνευτικής μορφής: Με τους στίχους «Κάτω στα ρούσια χώματα και σε βαθύ λιβάδι εκεί σπέρνει ο Διγενής με τ΄ ώριον του ζευγάρι» του ακριτικού τραγουδιού υποδηλώνεται ότι: (Βάλε σε κύκλο το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση) Α: Το συγκεκριμένο τραγούδι δεν θα αναφερθεί σε ηρωικά κατορθώματα. Β: Οι Ακρίτες ήταν αναγκασμένοι να καλλιεργούν μόνοι τους τα κτήματα για να ζήσουν Γ: Το τραγούδι ξεκινά με μια κατάσταση ευδαιμονίας Δ: Πρόκειται για μια τυπική κατάσταση στα ακριτικά τραγούδια.

Χαρακτηριστικά των τεστ πολλαπλής επιλογής Αξιολόγηση πολύπλοκων ικανοτήτων και κατανόησης σε βάθος Ευρεία περιοχή γνώσεων Το πιο γνωστό και διαδεδομένο τεστ

4. Τεστ αντιστοίχισης Ταύτιση ονομάτων, χρονολογιών, δομών και γενικώς συνειρμικών δεδομένων Απλή αντιστοίχηση: …… 1. Ανακάλυψε την κυκλοφορία του αίματος …… 2. Εφάρμοσε την στατιστική μέθοδο στην έρευνα της κληρονομικότητας …… 3. Έκανε πειράματα και ανακάλυψε έτσι τους μηχανισμούς της κληρονομικότητας …… 4. Ανακάλυψε το μικρόβιο της φυματίωσης Α. Κωχ Β. Παστέρ Γ. Μέντελ Δ. Φλέμιγκ Ε. Γκάλιον Στ.Χάρβεϋ β) Να ενώσετε τραβώντας γραμμή κάθε όνομα της στήλης Α με το αντίστοιχο έργο της στήλης Β: Μπαχ?$ Ιταλικά καπρίτσιο Μπετόβεν?$ Ηρωική συμφωνία Μουσόργκσκυ?$ Νύχτα στο φαλακρό όρος Ροσσινι?$ Καρυοθραύστης Ταϊκόφσκυ?$ Τοκάτα και φούγκα σε ρε ελάσσονα

5. Τεστ διάταξης (1) Χαρακτηριστικά: Ερωτήσεις κλιμάκωσης ή ιεράρχησης Αποτελούνται από το στέλεχος και τις προς διάταξη απαντήσεις Χημεία: ταξινόμηση στοιχείων, Γεωγραφία: διάταξη ποταμών, χωρών, Γλώσσα: φράσεων κειμένου κ.ά. 5. Τεστ διάταξης (2) «Βάλτε σε χρονική σειρά τα παρακάτω ονόματα των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου: Βασίλειος Α΄ ο Μακεδών Μέγας Κωνσταντίνος, Ρωμανός ο Β΄, Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος, Φωκάς, Μαυρίκιος» …………………………….

Πλεονεκτήματα των τεστ: δυνατότητα για μια πιο αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση των επιδόσεων και των ικανοτήτων των μαθητών εξέταση μεγάλου μέρους της διδαχθείσας ύλης (εγκυρότητα περιεχομένου) γλωσσική ικανότητα, δομή κειμένου, καλλιγραφία, εκφραστική ακρίβεια δεν ενδιαφέρουν καθόλου Ταχύτητα εξέτασης και διόρθωσης Ο μαθητής δεν νιώθει ότι αδικήθηκε (αναβαθμολόγηση τέλος) η ασφαλής και ορθολογική διάγνωση αδυναμιών και ικανοτήτων του μαθητή με στόχο την παιδαγωγική παρέμβαση

Μειονεκτήματα των τεστ δίνουν περισσότερο βάρος σε βασικές γνώσεις δεν αποτιμούν την ικανότητα του μαθητή για πιο σύνθετες γνωστικές και πνευματικές διεργασίες (συνθετική ικανότητα, γλωσσική ανάπτυξη, πρωτότυπες θέσεις και ιδέες, υποστήριξη άποψης) δύσκολα στην κατασκευή, εύκολα στη βαθμολόγηση (Επαγγελματίες: 5-15 καλές ερωτήσεις/ημέρα) άπειροι εκπονητές τεστ: Παράλειψη σημαντικών σημείων, υποβολή της ορθής απάντησης, επικάλυψη ερωτήσεων, απλή απομνημόνευση η πιθανότητα να δοθούν σωστές απαντήσεις στην τύχη μεγάλος κίνδυνος αντιγραφής