Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Παρατήρηση Πείραμα Συνέντευξη Τεστ

2 Παρατήρηση η φυσική προέκταση της φαινομενολογικής μεθόδου
Έχει σχέση με αριθμούς και στατιστική επεξεργασία Από αυτήν αποσπάστηκαν και άλλες εμπειρικές μέθοδοι

3 Παρατήρηση Α. Αυτοπαρατήρηση
Ενδοσκόπηση (συναισθηματικής κατάστασης, ψυχικού κόσμου) Μηχάνημα: μας δηλώνει ότι κάτι συμβαίνει. Υποκείμενο με αυτοπαρατήρηση: μας λέει τι. Όμως, αυστηρός έλεγχος στα πορίσματα της : Σε μεγάλο βαθμό υπάρχει το υποκειμενικό στοιχείο. Δε συλλαμβάνει την προσωπικότητα ως σύνολο. Ο μαθητής δε διακρίνει το φανταστικό από το πραγματικό.

4 Παρατήρηση Β. Ετεροπαρατήρηση: Πλεονεκτήματα: Μειονέκτημα:
Το αντικείμενο έρευνας μπορεί συγχρόνως να παρατηρηθεί από πολλούς παρατηρητές. Γίνεται απλούστερη καταγραφή μέσω φιλμ, βίντεο, μαγνητοφώνου, φωτογραφίας. Μειονέκτημα: Η παρουσία του παρατηρητή μπορεί να αλλοιώσει τη γνησιότητα του φαινομένου.

5 Καταγραφή της παρατήρησης

6 Άλλα είδη παρατήρησης

7 Το πείραμα Ορισμός

8 Τεχνικές σχηματισμού ισοδύναμων ομάδων
Τεχνική ψευδοδιδύμων ζευγαριών Τεχνική παραλληλισμού Σχηματισμός ομάδων με τυχαιοποίηση υποκειμένων

9 Τεχνική παραλληλισμού
Χωρισμός με βάση ένα μόνο χαρακτηριστικό που ενδιαφέρει. Αρίθμηση σε απλό ονομαστικό κατάλογο. Κατάταξη εναλλάξ: 1,3, 5, 7….. 2, 4, 6, 8…. Σχήμα μαιάνδρου: 1, 4, 5, 8, … 2, 3, 6, 7… (Ίδιο Άθροισμα Αυξόντων Αριθμών)

10 Ιδιότητες πειράματος Δυνατότητα προγραμματισμού Δυνατότητα επανάληψης
Δυνατότητα σκόπιμης μεταβολής, μίας τουλάχιστον μεταβλητής.

11 Πιθανά λάθη Ο ερευνητής να κατευθύνει τις αντιδράσεις των υποκειμένων με διάφορους τρόπους. Από το σύνολο των αντιδράσεων, ο ερευνητής να καταγράφει μόνο εκείνες που επαληθεύουν την υπόθεση του Ο ερευνητής να ασκεί ψυχολογική επίδραση στα υποκείμενα

12 Για να αποφευχθούν τα λάθη:
Οι μαθητές να μην ξέρουν για το πείραμα… Να συμμετέχουν ασκημένοι βοηθοί, τεχνολογικά μέσα… Να δίνονται λίγες γενικές πληροφορίες για να μη δημιουργηθεί καχυποψία… Προσοχή στην αλλοίωση αποτελεσμάτων από κόπωση των υποκειμένων, εξωτερικές συνθήκες, κ.α, …

13 Συνέντευξη-ερωτηματολόγιο
Για θέματα που δεν υποπίπτουν στις αισθήσεις μας ώστε να τα συλλάβουμε με την παρατήρηση ή το πείραμα. Π.χ.: γνώμη, αντίληψη, στάση για συγκεκριμένα θέματα ή αξίες.

14 Συνέντευξη Σε προσωπική επαφή με το υποκείμενο…
Προϋποθέτει καλή διάρθρωση, προετοιμασία συζήτησης. Προετοιμασία δομής και εντύπου συζήτησης… Σε κατάλληλο χώρο και χρόνο… Απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία στον τρόπο υποβολής ερωτήσεων… Έμπειρη παρέμβαση ερευνητή για την αποφυγή υπεκφυγών… Καλό θα ήταν να προηγείται δοκιμαστική συνέντευξη…

15 ερωτηματολόγιο Πλεονεκτήματα:Μικρή δαπάνη, λίγος κόπος και χρόνος, πολλά υποκείμενα, πολλά στοιχεία Μειονεκτήματα: όχι άμεση επαφή, κίνδυνος μη σωστής επικοινωνίας, φιλύποπτα υποκείμενα σε «επικίνδυνες ερωτήσεις» Πρέπει: Να ελέγχεται ο τρόπος διοχέτευσης Να δίνεται με συνοδευτική επιστολή

16 τεστ Μία μέθοδος, ένα μέσο για να διαπιστώσουμε ή να διαγνώσουμε κάτι
Τεστ σχολικής επίδοσης: Αξιολόγηση προγράμματος Αξιολόγηση μαθητή

17 Στατιστική

18 Αρθρογραφία-μεθοδολογία
Αναγνώριση μεθόδου ή συνδυασμού μεθόδων… Απαρίθμηση πηγών και υποθετικές σκέψεις για τον τρόπο αξιοποίησης τους… Διατύπωση αρχικής υπόθεσης εργασίας και τελικών συμπερασμάτων σε μικρή περίληψη…


Κατέβασμα ppt "Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google