ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ 04.01 ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Δρ. Ιωάννης A. Αποστολάκης Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Α’ Αθήνας Δρ. Ιωάννης A. Αποστολάκης Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Α’ Αθήνας
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Διδακτική Πληροφορικής
Οι αγιεσ εικονεσ εκφραση της πιστησ
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Οι αγιεσ εικονεσ εκφραση της πιστησ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Το παιχνιδι του ΧΑουΣ ΓΕ.Λ. Κρηνίδων Ομάδα ανάπτυξης
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΗΡΩΕΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 2  Στην παρούσα ανοικτή εκπαιδευτική πρακτική επιχειρήθηκε η πραγματοποίηση εικονικού πειράματος στις Μεταβολές των Αερίων χρησιμοποιώντας ανοιχτό εκπαιδευτικό υλικό. Η πρακτική αυτή δοκιμάστηκε στην τάξη το σχολικό έτος και με τη χρήση επιπλέον εργαλείων του διαδικτύου μπορεί να εφαρμοστεί από τους μαθητές από το σπίτι τους, είτε κάνοντας χρήση συνεργατικών εγγράφων ή κλειστών ομάδων.  Να αναφερθεί εδώ ότι είναι δύσκολη ως αδύνατη η εκτέλεση πραγματικού πειράματος στους νόμους των αερίων και λόγω εξοπλισμού που σε πολλά σχολεία λείπει ή είναι κατεστραμμένος, αλλά κυρίως λόγω χρόνου. Επιπλέον η συγκεκριμένη προσομοίωση δίνει και μικροσκοπική εικόνα των μεταβολών του αερίου παρέχοντας στους μαθητές εικονική αναπαράσταση του μικρόκοσμού.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 3

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Σχεδιασμός Θερμοδυναμική : Δύσκολο και ανιαρό κεφάλαιο γιατί : Μαθηματικοποιημένο - πολλές ασκήσεις Σχεδόν ανύπαρκτα πειράματα Μεγάλη διάρκεια κεφαλαίου Έλλειψη μικροσκοπικής αναπαράστασης αερίων Για αυτό το λόγο : Εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας μακριά από την κλασική παραδοσιακή μέθοδο Συνεργασία μεταξύ μαθητών Εμπλοκή με πείραμα βασισμένο στο τρίπτυχο « πρόβλεψη - παρατήρηση - συμπέρασμα » Διδακτικοί στόχοι Στο τέλος της ανοικτής εκπαιδευτικής πρακτικής ο μαθητής θα είναι σε θέση : Να μπορεί να γράφει τις εξισώσεις που περιγράφουν τις μεταβολές των ιδανικών αερίων καθώς και την καταστατική τους. Να μπορεί να αποδίδει τις μεταβολές των ιδανικών αερίων σε διαγράμματα με άξονες p- V, p-T και V-T. Να διακρίνει τη μακροσκοπική από τη μικροσκοπική εξέταση ενός αερίου. Να πραγματοποιεί εικονικά πειράματα και να αξιοποιεί εργαλεία που διατίθενται διαδικτυακά. Να συνεργάζεται με τους συμμαθητές τους για την επίλυση προβλημάτων. Να εποικοδομεί τη γνώση διερευνητικά 4

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 5

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο  Η πρακτική υλοποιήθηκε για τη διδασκαλία των Νόμων των Αερίων στη Φυσική Κατεύθυνσης Β ’ Λυκείου, ύστερα από το πρώτο εισαγωγικό μάθημα στην καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων. Οι ίδιοι οι μαθητές εξήγαγαν τους νόμους των αερίων κατά τη διάρκεια της ανοικτής εκπαιδευτικής πρακτικής.  Η διάρκεια της ήταν δύο διδακτικές ώρες, οι οποίες μάλιστα ήταν συνεχόμενες.  Η πρακτική πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, χρησιμοποιώντας προσομοίωση από το διαδίκτυο. Τάξη  Β ’ Λυκείου Διάρκεια  2 διδακτικές ώρες ( συνεχόμενες ) Ρόλος Διδάσκοντα  Διδακτικός,  Ενθαρρυντικός  Υποστηρικτικός  Συμβουλευτικός  Διευκολυντικός  Συντονιστικός  Διαμεσολαβητικός  Εποπτκός  Υποκινητικός  Επιμελητής περιεχομένου (curator)  Τεχνική υποστήριξη 6

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 7 Οι μαθητές να χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων. Ο σχηματισμός των ομάδων αφέθηκε στους μαθητές, εκτός από συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου υπήρχε παρέμβαση της διδάσκουσας. Οι περισσότεροι μαθητές δεν είχαν παρόμοια εμπειρία σε εικονικό πείραμα και ήταν η πρώτη φορά για τους περισσότερους που χρησιμοποιούσαν εικονικό εργαστήριο. Για αυτό το λόγο στην αρχή της πρώτης διδακτικής ώρας έγινε μια σύντομη περιγραφή των εικονικών εργαστηρίων και της χρησιμότητας τους. Στις ομάδες των μαθητών μοιράστηκε φύλλο εργασίας και η πρώτη δραστηριότητα έγινε με τη βοήθεια της διδάσκουσας ώστε να γίνει εξοικείωση με το περιβάλλον προσομοίωσης Επιπλέον οι μαθητές για την εκτέλεση μαθηματικών πράξεων χρησιμοποίησαν την Αριθμομηχανή ( Επιστημονική ) του υπολογιστή στον οποίο εργαζόταν Τα φύλλα εργασίας βασίζονται στο εποικοδομητικό μοντέλο, όπου ο μαθητές « χτίζει » μόνος του τη γνώση μέσω της διερευνητικής μεθόδου. Στο τέλος της δεύτερης διδακτικής ώρας έγινε συζήτηση με την ολομέλεια των μαθητών, η κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα της και προέκυψαν συμπεράσματα

8 Λογισμικό π ροσομοίωσης

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 9

Μεταβολές Αερίων  ΣΕΠ (  Προσομοίωση  Προέλευση : Φωτόδεντρο 10

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ 11

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ 12 Η προτεινόμενη πρακτική είχε θετικό αντίκτυπο στους μαθητές γιατί : 1. Οι περισσότεροι μαθητές δεν είχαν αντίστοιχη εμπειρία σε εικονικό εργαστήριο, 2. Εξοικειώθηκαν με τη χρήση των ΤΠΕ ως μέσο διδασκαλίας 3. Η πρακτική « έβγαλε » τους μαθητές από το καθιερωμένο μάθημα, που σε μεγάλο βαθμό εστιάζει στην επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων με στόχο τις τελικές εξετάσεις και συνεργάστηκαν μεταξύ τους. Οι μαθητές δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία με εικονικό εργαστήριο, γεγονός που τους ενθουσίασε και ενεπλάκησαν όλοι οι μαθητές, ακόμα και οι πιο « αδιάφοροι » στην αίθουσα διδασκαλίας προσπάθησαν να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας. Τα μαθησιακό αποτέλεσμα κρίνεται θετικό μιας και όλοι οι μαθητές ενεπλάκησαν με τη διαδικασία του εικονικού πειράματος, καταγράψαν μετρήσεις και κατέληξαν σε συμπεράσματα, συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές τους. Τα κριτήρια με βάση τα οποία αξιολόγησα τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι η εμπλοκή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να μην είναι απλοί παρατηρητές αλλά ενεργοί πειραματιστές

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Σχέση με άλλες ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές Η συγκεκριμένη πρακτική είναι εξολοκλήρου προϊόν της διδάσκουσας και ο σχεδιασμός της πρακτικής βασίζεται στο τρίπτυχο « Πρόβλεψη - Πείραμα - Συμπέρασμα » Δεν υπάρχει πληθώρα λογισμικών και πρακτικών που να απευθύνονται σε μαθητές Λυκείου και μάλιστα στο κεφάλαιο της Θερμοδυναμικής 13 Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα  Σχεδιάζεται να επεκταθεί στην ενότητα « Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος ».  Η δημιουργία κλειστής ομάδας ώστε να συζητηθούν τα αποτελέσματα διαδικτυακά ή ακόμα οι μαθητές να « τρέξουν » την προσομοίωση από το σπίτι και να συζητηθούν τα συμπεράσματα στην κλειστή ομάδα  Η πρόταση μου θα ήταν να γίνουν οι Νόμοι των Αερίων στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, όπως προτείνεται στην παρούσα πρακτική και η επέκταση για τον 1 ο Θερμοδυναμικό Νόμο να γίνει στο σπίτι από τους μαθητές, αλλά αυτό έγκειται στην κρίση του κάθε εκπαιδευτικού.

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 14 Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε  Βιβλία : - Σχολικό Βιβλίο Φυσικής, Β ’ Γενικού Λυκείου - Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, Κεφάλαια 1&2 ( - Βιβλίο του Καθηγητή, Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, Β ’ τάξη Ενιαίου Λυκείου (  Λογισμικό Λογισμικό Προσομοίωσης ΣΕΠ -> Φωτόδεντρο (  Websites Blog της διδάσκουσας όπου οι μαθητές και εκπαιδευτικοί μπορούν να κατεβάσουν το φύλλο εργασίας « Μεταβολές Αερίων » ( Φυσική -> Φυσική Λυκείου -> Β ’ Λυκείου Φυσική Προσανατολισμού -> Φύλλα εργασίας