ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος 2014-2015 Τμήμα Α 1 ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
INTERNET Ένα από τα θαύματα του σύγχρονου κόσμου Οι αποστάσεις έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί. Τα ταξίδια σε μακρινούς τόπους γίνονται άμεσα απ το “ανοιχτό.
Advertisements

Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Καθηγητής Πληροφορικής
Ασφαλής διακίνηση στο Διαδίκτυο
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Δ1΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 10΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ:
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός Συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισης Παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος «ερευνητική εργασία» Α τετραμήνου Τάξη : Β Ονοματεπώνυμο.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Μάθετε τους κινδύνους και προστατέψτε εσάς και τα παιδιά σας.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
….για πολλές ώρες…..
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
11 0 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α 1 Εγκληματικότητα στην Αμερική 11 0 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α 1 Εγκληματικότητα στην Αμερική.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
 Δημοφιλή λειτουργικά συστήματα  Προτιμήσεις καταναλωτών  Ηλικίες που τα χρησιμοποιούν  Την διάρκεια χρήσης συσκευών  Αντικατάσταση συσκευών  Κριτήρια.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΑ. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου που διασκεδάζουν οι μαθητές τα Σαββατοκύριακα.
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σχολικός Εκφοβισμός.
Θέμα: « Ηλεκτρονικό Έγκλημα»
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
11ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος : Τμήμα : Α2
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Διαδίκτυο : κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης
Οι κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Κριτήρια επιλογής του θέματος
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α 1 ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α 1 Αγαλίου Φανή Γκαύρου Νικολίνα Δημητριάδη Νικολίτσα Καλτσανά Χριστίνα Κολόμβου Άννα

Κριτήρια επιλογής θέματος Παρουσιάζει ενδιαφέρον έχει μεγάλη ποικιλία θεμάτων απόκτηση γνώσεων Ανάγκη για μάθηση της συγκεκριμένης μορφής βίας

Παρουσίαση του θέματος Παρακάτω θα αναλυθεί το θέμα της εγκληματικότητας και του ηλεκτρονικού εγκλήματος μέσα από προσωπικές γνώσεις, από πηγές του διαδικτύου και άλλων μέσων πληροφόρησης.

Σκοπός της έρευνας. Πληροφόρηση για την μεγάλη προσφορά του θέματος Ενημέρωση για τα περαιτέρω που δεν γνωρίζουμε Συνεργασία με άτομα της ηλικίας μας Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων Εντοπισμός των δυσκολιών μιας έρευνας

Εισαγωγή στο θέμα α) Ιστορική αναδρομή Πατέρας της εγκληματολογικής επιστήμης θεωρείται ο Αρχιμήδης.Η πρώτη γνωστή εφαρμογή της εγκληματολογικής επιστήμης πραγματοποιήθηκε από έναν Άραβα μηχανικό, τον 7ο αιώνα, ο οποίος χρησιμοποιούσε τα δαχτυλικά αποτυπώματα για να αποδείξει την ταυτοπροσωπία δανειστών και δανειοληπτών. Συστηματική εφαρμογή της εγκληματολογικής επιστήμης στον ευρωπαϊκό χώρο παρατηρείται αρχικά τον 16ο αιώνα. Στους αιώνες που ακολούθησαν η εγκληματολογική επιστήμη εδραιώθηκε στον τομέας της διερεύνησης του εγκλήματος. Σήμερα η έρευνα του συνόλου των εγκλημάτων, στηρίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην εγκληματολογική επιστήμη. Το πρώτο καταγεγραμμένο Ηλεκτρονικό Έγκλημα, χρονολογείται το 1820 από τον Γάλλο Joseph-Marie Jacquard.

β) Ανάπτυξη του θέματος - Βασικός συστατικό στοιχείο του ηλεκτρονικού εγκλήματος, αποτελεί η ύπαρξη μιας συσκευής ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων, όπως ηλεκτρονικός υπολογιστής, κινητό τηλέφωνο, palmtop, notepad κλπ. Κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει ο Η/Υ, ο οποίος μπορεί : -Να αποτελεί τον στόχο κάποιας επίθεσης. Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να πούμε ότι ο υπολογιστής είναι το «θύμα» της επίθεσης. -Να αποτελεί το μέσο διάπραξης κάποιας επίθεσης, δηλαδή το εργαλείο που χρησιμοποιεί ο επιτιθέμενος για να πραγματοποιήσει τον εγκληματικό σκοπό του (π.χ. εισβάλλοντας σε κάποιο άλλο υπολογιστή). -Να αποτελεί ένα βοηθητικό μέσο για τη διάπραξη του εγκλήματος, π.χ. να αποθηκεύονται σε αυτόν στοιχεία ή πληροφορίες που αφορούν άτομα τα οποία συμμετέχουν σε παράνομες δραστηριότητες.

Μορφές Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Κακόβουλες εισβολές σε δίκτυα (Hacking και cracking) Επιθέσεις Άρνησης Εξυπηρέτησης Κακόβουλο λογισμικό Ανεπιθύμητη Αλληλογραφία (Spamming) Επιθέσεις σε δικτυακούς τόπους (sites) Ηλεκτρονικό ψάρεμα (Phising) Πειρατεία λογισμικού Απάτη στο Διαδίκτυο Κλοπή ταυτότητας Ξέπλυμα χρήματος Διακίνηση παιδικού πορνογραφικού υλικού Διαδικτυακή τρομοκρατία Επιθέσεις παρενόχλησης (cyberbulling)

γ) Ερευνητικά ερωτήματα  Πόσο έχει αυξηθεί το ηλεκτρονικό έγκλημα τα τελευταία χρόνια ;  Aπό που προήλθε το ηλεκτρονικό έγκλημα και για ποιο λόγο;  Ποίες είναι οι συνέπειες του ηλεκτρονικού εγκλήματος;  Με ποιους τρόπους μπορεί να αντιμετωπιστεί;  Με τι σχετίζονται οι μορφές του ηλεκτρονικού εγκλήματος;

Περιορισμοί της έρευνας Ενασχόληση με το ηλεκτρονικό έγκλημα στην Αμερική, η οποία είναι η ήπειρος που σημειώνεται το μεγαλύτερο ποσοστό εγκλημάτων σε όλο τον κόσμο. Περιορισμός στην εγκληματικότητα που έχει δημιουργηθεί σήμερα, λόγω της διόγκωσης της τα τελευταία χρονιά. Ανάπτυξη του θέματος σχετικά με τις ηλικίες άνω των 16 ετών.

Αξιοπιστία της έρευνας Η εν λόγω έρευνα είναι αξιόπιστη, διότι οι πηγές των πληροφοριών από τις οποίες οι πληροφορίες έχουν αντληθεί για την συμπλήρωση της, είναι εξακριβωμένα έγκυρες, αξιόπιστες και γενικά αποδεκτές Επίσης η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου από τους συμμαθητές μας έγινε με την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που απαιτεί μια σωστή εργασία.

Διαδικασίες και δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα Οι διαδικασίες και οι δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την έρευνα είναι: Άντληση πληροφοριών από ειδικούς που έχουν σχέση με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Ενημέρωση από τον καθηγητή μας γι αυτό το θέμα. Έρευνα από ηλεκτρονικές πηγές του διαδικτύου. Επίσκεψη στην δημόσια βιβλιοθήκη για περισσότερες πληροφορίες.

Δημιουργία ερωτηματολογίου, σχόλια, γραφήματα, στατιστική ανάλυση, αποτελέσματα και συμπεράσματα Στην προσπάθεια για ολοκλήρωση της εργασίας, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο όπου παρακάτω αναφέρονται οι σημαντικότερες ερωτήσεις και τα αποτελέσματά τους.

Σχόλια: Σε αυτήν την ερώτηση έχει συγκεντρωθεί το 80% των μαθητών που ερωτήθηκαν στο πολύ και αρκετά διότι : Με την τεχνολογία έχουν δημιουργηθεί προγράμματα (παράνομες δραστηριότητες ) τα οποία βοηθούν τους hakers ( άτομα που σπάνε κωδικούς παράνομα ) έχοντας ως αποτέλεσμα την αύξηση του ηλεκτρονικού εγκλήματος. Συμπέρασμα: Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών πιστεύει ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας επηρέασε την αύξηση του ηλεκτρονικού εγκλήματος πολύ33 αρκετά29 μέτρια7 λίγο4 καθόλου1

Σχόλια: Σε αυτήν την ερώτηση έχει συγκεντρωθεί το 70,3% των μαθητών που ερωτήθηκαν στο μέτρια και στο λίγο διότι οι περισσότεροι θεωρούν ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα δεν έχει να κάνει μόνο με την οικονομία. Αυτό οφείλεται στο ότι οι περισσότεροι έφηβοι γνωρίζουν και άλλες μορφές ηλεκτρονικού εγκλήματος είτε μέσα από το διαδίκτυο είτε μέσα από ενημερώσεις που έχουν γίνει στο σχολείο τους, στην οικογένεια τους, ή από συζητήσεις με φίλους τους. Συμπέρασμα: Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών πιστεύει ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα δεν αφορά μόνο την διακίνηση κεφαλαίου. Κατά πόσο πιστεύετε ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα αφορά μόνο την διακίνηση κεφαλαίου; πολύ1 αρκετά9 μέτρια35 λίγο17 καθόλου12

Κατά πόσο πιστεύετε ότι ένας έφηβος σήμερα μπορεί να επηρεασθεί από κάποιους παράγοντες και να εθιστεί στο ηλεκτρονικό έγκλημα; Σχόλια: Σε αυτήν την ερώτηση έχει συγκεντρωθεί το 67,5% των μαθητών που ερωτήθηκαν στο πολύ και αρκετά διότι στις μέρες μας ο έφηβος είναι ποιο ευάλωτος σε τέτοια θέματα, επηρεάζεται ποιο εύκολα σε σχέση με έναν ενήλικα ο οποίος είναι ποιο ενημερωμένος και ποιο ώριμος για να χειριστεί τέτοια θέματα. Συμπέρασμα: Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που ερωτήθηκαν πιστεύει ότι ένας έφηβος σήμερα μπορεί να επηρεασθεί από κάποιους παράγοντες και να εθιστεί στο ηλεκτρονικό έγκλημα. πολύ25 αρκετά25 μέτρια15 λίγο9 καθόλου0

Προτάσεις για συμπληρωματική εργασία Έρευνα για κινδύνους που προκαλούνται : μέσω του διαδικτύου μέσω του Facebook μέσω των ηλεκτρονικών παιχνιδιών τζόγου από μέσα εφαρμογών επικοινωνίας

Επίλογος Μετά από τις πολύωρες αναζητήσεις μας στο διαδίκτυο για το ηλεκτρονικό έγκλημα έγινε γνωστό ότι εμφανίστηκε το 1820 από τον Γάλλο Joseph-Marie Jacquard. Από τα μέσα του 20ου αιώνα το φαινόμενο άρχισε να παρουσιάζει φαινόμενα έξαρσης με αποκορύφωμα την εμφάνιση των hackers. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κράτος για να προστατέψει από αυτήν την μορφή εγκληματικότητας τους πολίτες άλλα και τις τράπεζες να δημιουργήσει ειδική υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος. Οι σημερινοί 16χρονοι της χώρα μας πιστεύουν ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας επηρέασε κατά πολύ την αύξηση του ηλεκτρονικού εγκλήματος. Επιπλέον πιστεύουν ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα δεν αφορά μόνο την διακίνηση κεφαλαίου, αλλά και άλλους παράγοντες όπως διακίνηση ναρκωτικών, όπλων και εμπόριο λευκής σαρκός. Επίσης οι έφηβοι πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό, ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα μπορεί λόγω του γρήγορου και εύκολου κέρδους να δημιουργήσει πολλούς οπαδούς με ιδιαίτερο εθισμό.

Πηγές πληροφόρησης Από ηλεκτρονικές πηγές του διαδικτύου Από ειδικούς επιστήμονες που έχουν σχέση με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Από τους καθηγητές μας που μας ενημέρωσαν κατάλληλα γι αυτό το θέμα. Από την δημόσια βιβλιοθήκη της πόλης μας. Βιβλιογραφία internet