ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ. ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ ;  Οι φρυκτωρίες ήταν ένα σύστημα συνεννόησης με σημάδια π ου μεταβιβάζονταν α π ό π εριοχή σε π εριοχή με τη χρήση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο μπαμπάς και η μαμά έβλεπαν τηλεόραση όταν η μαμά είπε:
Advertisements

Επικοινωνίες κατά την αρχαιότητα!
Επικοινωνίες κατά την αρχαιότητα!
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
COMENIUS PROJECT  2-9 Απρίλιος 2011  Ελλάδα, Ελευσίνα.
Έρη Τσούνη Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά.
Μέσα επικοινωνίας Αιμιλία Αριστείδου.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
Ο Σταφυλόκοκκος είναι :
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τα Επαγγέλματα Αιμιλία Αριστείδου.
Καλώς ήλθατε στη Σαντορίνη!
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΩΝ- ΑΘΗΝΑΙΩΝ-ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΘΟΥΚΙΔΙΔΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ:
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ανδρεία στον αρχαίο κόσμο
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ
Τρόποι επικοινωνίας κατά την αρχαιότητα στην Ελλάδα & στην Ευρώπη
ΕΝΣΥΡΜΑΤΗ ΚΑΙ ΑΣΥΡΜΑΤΗ
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Y Τα βουνά της Ελλάδας.
Β έρα Καρυώτη Θρησκευτικ ά Α΄ Γυμνασίου Περιεχόμενα Εκφώνηση Α π άντηση Συνέχεια α π άντησης Παιχνιδάκι  Τέλος.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΚΟΤΥΧΙΟΥ
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
Αρωματοθερα π εία ~ Γράφει η Αστάρτη ~ « Η χρήση των αιθέριων ελαίων, σηματοδοτεί τη βαθιά ε π αφή του ανθρώ π ου με τη Μητέρα - Φύση π ου τον γέννησε.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΡΥΜΟΣ ΣΟΥΝΙΟΥ
Νέρωνας (54-68 μ.Χ) 1ος Διωγμός.
3.4.2 Επικοινωνίες Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τις κινήσεις, τον λόγο, την εικόνα και τη γραφή.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΣΤΑΔΙΟ Βασίλης Αθανασιάδης ΠΤΔΕ - ΑΠΘ Τάξη Ε
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!!.
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Σχολικό έτος: ο 2ο Τετράμηνο
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Ιωάννα Βάσω Αλέκος Πάνος Γιώργος
Θέρμο Αιτολωακαρνανίας Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Ι. ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2015/2016 ΕΡΓΟ: «Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων κατάρτισης και επικοινωνίας για την τριετία.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Ε π ιμέλεια : Χριστίνα Ιωαννίδου Γ ’1 Μάθημα : Θρησκευτικά Θέμα : Στρατιωτικοί Άγιοι Υ π εύθυνος Καθηγητής.
ΧΑΝΙΑ. Η Σπλάντζια είναι παλιά τουρκική συνοικία, που σήμερα ονομάζεται «πλατεία 1821» και όπου θα δείτε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Εισαγωγή στη Λογοπαθολογία Εργαστήριο 3 Κωνσταντίνος Βασιλείου MSc. SLT.
            13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
Χιροσιμα.
Η Τεχνολογία από την αρχαία εποχή έως σήμερα
Οι μετακινήσεις των ελληνικών φύλλων 11ος -9ος αι.π.Χ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα πλάι στο κύμα και τον αρχαίο πολιτισμό
ΕΣΤΙΑ-ΙΕΡΟΣ ΤΟΠΟΣ-ΒΩΜΟΣ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔιΚΤυΟΥ
Μεταφορές και Επικοινωνία
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 (π. ΠΕ 15), ΜΑ, MSc, MPhil 11.1 Α π ό τον αντι π ραγματισμό στην οικονομία του χρήματος ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 ( ΠΡ. ΠΕ 15),
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ

ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ ;  Οι φρυκτωρίες ήταν ένα σύστημα συνεννόησης με σημάδια π ου μεταβιβάζονταν α π ό π εριοχή σε π εριοχή με τη χρήση π υρσών στη διάρκεια της νύκτας ( φρυκτός = π υρσός και ώρα = φροντίδα ).

ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ;  Το δίκτυο αυτό χρησιμο π οιείτο τόσο κατά την διάρκεια των π ολεμικών ε π ιχειρήσεων, όσο και κατά την διάρκεια της ειρήνης, όταν τα νέα και οι διαταγές των αρχόντων έ π ρε π ε να φτάσουν το συντομότερο δυνατό στον π ροορισμό τους. Κάτι τέτοιο αφορούσε κυρίως τις αυτοκρατορίες, των ο π οίων οι αχανείς εκτάσεις έκαναν π ολύ δύσκολη τη σχετικά γρήγορη ενημέρωση. Χαρακτηριστικά π αραδείγματα συνεννόησης με ο π τικό σήμα φωτιάς συναντάμε στις π ερι π τώσεις ό π ου π. χ. η Μήδεια ύψωσε αναμμένο π υρσό για να ειδο π οιήσει τους Αργοναύτες να π άνε στην Κολχίδα ή όταν ειδο π οιείται με π υρσό ο Αγαμέμνονας για την είσοδο του Δούρειου Ί ππ ου στην Τροία α π ό τον Σίνωνα και με π υρσό π ου σήκωσε ο ίδιος π ρος τον ελληνικό στόλο στην Τένεδο δίνοντάς του το σήμα της ε π ιστροφής και κατάληψης της ανοχύρωτης π ολιτείας.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΓΝΩΡ I ΣΗΣ ΤΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ.  Πολλά α π ό τα φωτεινά σήματα ανταλλάσσονταν τη νύχτα στη θάλασσα μεταξύ π λοίων, μεταξύ π λοίων και ξηράς και γενικά π ρέ π ει να σημειωθεί ότι τα π ερισσότερα α π ό αυτά αντιστοιχούσαν σε π ροσυμφωνημένα μηνύματα. Τα φωτεινά αυτά σήματα οι Έλληνες τα ονόμαζαν «π υρσούς » ή « φρυκτούς » και α π ό εδώ γνωρίζουμε και τους « φίλιους φρυκτούς » ή τους «π ολέμιους φρύκτους ». Συγκεκριμένα ό π ως σημειώνει ο Θουκυδίδης, όταν στο στρατό π εδο έρχονταν φίλοι, οι στρατιώτες ύψωναν α π λώς τους αναμμένους π υρσούς ( φίλιοι φρύκτοι ), ενώ όταν π λησίαζαν εχθροί, οι π υρσοί ανέμιζαν δεξιά - αριστερά (π ολέμιοι φρύκτοι ). Οι π υρσοί αυτοί στη διάρκεια της ημέρας α π λώς έβγαζαν π ολύ κα π νό, π ου σήμαινε ότι χρησιμο π οιούσαν εύφλεκτα υλικά, στα ο π οία π ολλοί ιστορικοί α π οδίδουν τις λέξεις / φράσεις φρύκτους ανίσχειν, π υρσεύειν, φρυκτωρεύω ( γνωστο π οιώ είδηση α π ό μεγάλη α π όσταση ) και φρυκτωρίες.

φίλιους φρυκτούς

ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΗΣ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ;  Οι φρυκτωρίες εκμεταλλευόμενες τα νησιά του Αιγαίου και την ορεινή μορφολογία του Ελλαδικού χώρου, χρησιμο π οιούν την φωτιά και έναν κώδικα ανα π αράστασης γραμμάτων (π αρόμοιο του κώδικα Μορς ) για την μετάδοση αξιό π ιστων μηνυμάτων σε π ολλά χιλιόμετρα ( έως και 130). Στην ουσία μιλάμε για την π ροϊστορία του τηλέγραφου. Αν ήταν νύχτα, οι υ π εύθυνοι στρατιώτες στην φρυκτωρία ( φρυκτωροί ) άναβαν λαμ π ρές φωτιές για την μετάδοση σημάτων, ενώ κατά την διάρκεια της ημέρας χρησιμο π οιούσαν π υκνό κα π νό.  Σημαντικός σταθμός ο π τικών τηλε π ικοινωνιών ήταν το « καιροσκο π είο » στην κορυφή του Άθω ( κατά τον Αναξίμανδρο ) με ιστορία π ου ξεκινάει α π ό τη Γιγαντομαχία της μυθολογίας. Φρυκτωρία με ξεχωριστή ιστορία είναι και η βουνοκορφή του Μεσσά π ιου της Εύβοιας αλλά και του π ύργου του Δρακάνου (4 ος π. Χ. αιώνας ) στη Ανατολική Ικαρία, της Ανάφης, της Γιούχτας ( Κνωσός ), του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο, το Άκτιο, το ακρωτήριο του Σίδερο, κ. ά. Πολλά α π' αυτά τα σημεία είναι και σήμερα φάροι.  Οι φρυκτωρίες εκμεταλλευόμενες τα νησιά του Αιγαίου και την ορεινή μορφολογία του Ελλαδικού χώρου, χρησιμο π οιούν την φωτιά και έναν κώδικα ανα π αράστασης γραμμάτων (π αρόμοιο του κώδικα Μορς ) για την μετάδοση αξιό π ιστων μηνυμάτων σε π ολλά χιλιόμετρα ( έως και 130). Στην ουσία μιλάμε για την π ροϊστορία του τηλέγραφου. Αν ήταν νύχτα, οι υ π εύθυνοι στρατιώτες στην φρυκτωρία ( φρυκτωροί ) άναβαν λαμ π ρές φωτιές για την μετάδοση σημάτων, ενώ κατά την διάρκεια της ημέρας χρησιμο π οιούσαν π υκνό κα π νό.  Σημαντικός σταθμός ο π τικών τηλε π ικοινωνιών ήταν το « καιροσκο π είο » στην κορυφή του Άθω ( κατά τον Αναξίμανδρο ) με ιστορία π ου ξεκινάει α π ό τη Γιγαντομαχία της μυθολογίας. Φρυκτωρία με ξεχωριστή ιστορία είναι και η βουνοκορφή του Μεσσά π ιου της Εύβοιας αλλά και του π ύργου του Δρακάνου (4 ος π. Χ. αιώνας ) στη Ανατολική Ικαρία, της Ανάφης, της Γιούχτας ( Κνωσός ), του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο, το Άκτιο, το ακρωτήριο του Σίδερο, κ. ά. Πολλά α π' αυτά τα σημεία είναι και σήμερα φάροι.

Ο π ύργος του Δρακάνου ( 4 ος π. χ. αιώνας ) στη Ανατολική Ικαρία

Η ΜΕΛΕΤΗ ΦΡΥΚΤΩΡΙΩΝ.  Η μελέτη των Φρυκτωριών εμφανίζει αρκετό ενδιαφέρον αλλά και δυσκολία, τόσο γιατί π ολλοί α π ό αυτούς τους αρχαίους π ύργους έχουν καταστραφεί εντελώς, όσο και γιατί για όσους διασώζονται δεν μας είναι εύκολο να τεκμηριώσουμε την χρήση τους. Τα π ράγματα μ π ερδεύονται ακόμη π ερισσότερο όταν αναφέρονται και σοβαρές α π όψεις για π υραμίδες ή μικρά φρούρια. Έτσι δεν είναι λίγοι οι ερευνητές ( Curtius, Donalson, Μ anatt) π ου θεωρούν π ως τα ερεί π ια στο χωριό Ελληνικό, έξω α π ό το Κεφαλάρι του Άργους, δεν είναι π υραμίδα αλλά μία φρυκτωρία. Όσον αφορά τα π ολλά μικρά αρχαία κτίσματα στην π εριοχή της Αργολίδας, οι ερευνητές τα θεωρούν π ερισσότερο ως μικρά οχυρά στρατηγικών θέσεων, τα μικρά π ολυανδρία ό π ως τα α π οκαλεί και ο Παυσανίας, και όχι ως φρυκτωρίες.

Τέλος  Βαλέρια Καραμουσκέτα  Ευαγγελία Τριαντοπούλου  Σεραφείμ Καραγιάννης  Βασιλική Τσιούμα  Δήμητρα Τζίμα  Γιόνους Ρίπι