Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εύη Καβαλάρη Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Διδακτική Πληροφορικής
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων

Πρωτότυπη εργασία; Θα πρέπει να εντοπίσουμε ένα κενό στη βιβλιογραφία, να επιχειρήσουμε προσέγγιση του θέματος από συγκεκριμένη γωνία. Η έρευνα είναι πάντοτε πρωτότυπη, ακόμη κι αν… επαναλαμβάνει προηγούμενη προσπάθεια με το ίδιο θέμα και με..ίδιο ερευνητικό εργαλείο. Επιβεβαιώνει ή ανατρέπει τα δεδομένα της προηγούμενης έρευνας; Θα πρέπει να εντοπίσουμε ένα κενό στη βιβλιογραφία, να επιχειρήσουμε προσέγγιση του θέματος από συγκεκριμένη γωνία. Η έρευνα είναι πάντοτε πρωτότυπη, ακόμη κι αν… επαναλαμβάνει προηγούμενη προσπάθεια με το ίδιο θέμα και με..ίδιο ερευνητικό εργαλείο. Επιβεβαιώνει ή ανατρέπει τα δεδομένα της προηγούμενης έρευνας; Μια θεωρητική έρευνα πρέπει να προσφέρει νέα δεδομένα, μιαν άλλη οπτική, μιαν άλλη ανάγνωση των πηγών κλπ. Μια θεωρητική έρευνα πρέπει να προσφέρει νέα δεδομένα, μιαν άλλη οπτική, μιαν άλλη ανάγνωση των πηγών κλπ.

Επικοινωνία με τον επιβλέποντα και τους συνεπιβλέποντες: κατάθεση Δήλωσης στη Γραμματεία Αναζήτηση του θέματος. Ποιο είναι το περιεχόμενο του θέματος; Αναζήτηση του θέματος. Ποιο είναι το περιεχόμενο του θέματος; Πρέπει να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για το ‘ζητούμενο’ της εργασίας. Ο τίτλος μπορεί να τροποποιηθεί (αναδιατυπωθεί) στην πορεία. Πρέπει να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για το ‘ζητούμενο’ της εργασίας. Ο τίτλος μπορεί να τροποποιηθεί (αναδιατυπωθεί) στην πορεία.

Καλό είναι να κατατίθεται στον επιβλέποντα κατά έναρξη της προσπάθειας. Περίληψη των βασικών σκέψεων οι οποίες θα κατευθύνουν την εργασία (2000 λέξεις): Πρόχειρος σκελετός της εργασίας. Λέξεις- κλειδιά. Πρόχειρος σκελετός της εργασίας. Λέξεις- κλειδιά. Θέμα, Σκοπός- Σημασία της διερεύνησης του συγκεκριμένου θέματος, Θέμα, Σκοπός- Σημασία της διερεύνησης του συγκεκριμένου θέματος, Ερευνητικά ερωτήματα, Μεθοδολογική προσέγγιση του θέματος, συμβολή της έρευνας στην επιστήμη. Κατάθεση βιβλιογραφίας η οποία κρίνεται απαραίτητη για την επεξεργασία του θέματος. Ερευνητικά ερωτήματα, Μεθοδολογική προσέγγιση του θέματος, συμβολή της έρευνας στην επιστήμη. Κατάθεση βιβλιογραφίας η οποία κρίνεται απαραίτητη για την επεξεργασία του θέματος.

Στάδια της έρευνας 1. Διαπίστωση προβλήματος 2. Επισήμανση ανάγκης διερεύνησής του 3. Ανάληψη της έρευνας 4. Διαμόρφωση πλαισίου 5. Ανασκόπηση βιβλιογραφίας 6. Λεπτομερειακός σχεδιασμός 7. Δοκιμή 8. Οριστικοποίηση σχεδιασμού κ οργάνωσης 9. Πραγματοποίηση 10. Επεξεργασία δεδομένων ΠΡΙΝ 11. Συγγραφή της έκθεσης 12. Παρουσίαση-αξιοποίηση ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΕΤΑ

Διαπίστωση προβλήματος Αφετηρία έρευνας Αφετηρία έρευνας Διατύπωση προβλήματος: Διατύπωση προβλήματος: Αναζήτηση συσχετισμού Αναζήτηση συσχετισμού «Υπάρχει ή όχι σχέση μεταξύ ηλικίας εισαγωγής στο Νηπιαγωγείο και προσαρμοστικής ικανότητας των νηπίων;» Συγκεκριμενοποίηση Συγκεκριμενοποίηση «Ποια είναι η στάση των Νηπιαγωγών απέναντι στην πρόταση της ολοήμερης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου;» Αξία ζητήματος Αξία ζητήματος Εφικτότητα Εφικτότητα

Η αναγκαιότητα εξειδίκευσης Πόσο ευρύ ή πόσο στενό; Πόσο ευρύ ή πόσο στενό; Πόσο βαθύ ή πόσο ρηχό; Πόσο βαθύ ή πόσο ρηχό;

Μερικά κριτήρια εξειδίκευσης του θέματός μου Επί της επιστημονικής προσέγγισης Επί της επιστημονικής προσέγγισης o Η ηλεκτρονική πλευρά Επί του πεδίου εφαρμογής Επί του πεδίου εφαρμογής o Εντοπιότητα o Τμήμα της αγοράς Επί της συνολικής προσέγγισης Επί της συνολικής προσέγγισης

Διαμόρφωση πλαισίου (Α) «Να διαπιστωθεί ο βαθμός ικανοποίησης των νοσοκομειακών γιατρών από το επάγγελμά τους και ο βαθμός στον οποίο αυτή επηρεάζεται από συγκεκριμένους παράγοντες» ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ «Να διαπιστωθεί αν ο βαθμός ικανοποίησης των νοσοκομειακών γιατρών σχετίζεται με την ηλικία τους» ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ 1

Διαμόρφωση πλαισίου (Β)  Γενική «Οι μορφωμένοι καθηγητές είναι πιο αποτελεσματικοί»  Ειδική «Οι μαθητές Γυμνασίου με δείκτη νοημοσύνης πάνω από 110 έχουν υψηλότερη επίδοση στα Μαθηματικά» ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ  Μη αιτιώδης «Υπάρχει σχέση μεταξύ νοημοσύνης και επίδοσης σε (συγκεκριμένες) εξετάσεις»  Αιτιώδης «Η θερμοκρασία σε μια αίθουσα διδασκαλίας επηρεάζει την επίδοση των μαθητών σε ένα διαγώνισμα»  Αιτιώδης κατευθυντική «Όσο μειώνουμε την θερμοκρασία από 15 C και κάτω σε μια αίθουσα εξετάσεων, τόσο μειώνεται ο μέσος όρος της επίδοσης των μαθητών σε ένα διαγώνισμα» ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ

Ιδιότητες υποθέσεων  σαφήνεια  κατευθυντικές (σε ενεστώτα)  πυκνότητα

Παραδείγματα υποθέσεων (Α)

Παραδείγματα υποθέσεων (Β)

Μεταβλητές  Ανεξάρτητη μεταβλητή (το αίτιο)  Εξαρτημένη μεταβλητή (το αποτέλεσμα)

Διαμόρφωση πλαισίου (Γ) Προσδιορισμός μεταβλητών:  Ονομαστικά  Είδος  Κατηγορία  Αρχική κωδικοποίηση

Πιλοτικές έρευνες Χαρακτηριστικά:  Ολόιδιο πλαίσιο έρευνας  Μικρότερο δείγμα Στόχοι

Περιεχόμενο Κεφαλαίου Μεθοδολογίας  Σύνδεση με σκοπό εργασίας  Μέθοδοι  Τεκμηρίωση επιλογής μεθόδων  Γενικό πλάνο υλοποίησης  Αναμενόμενα αποτελέσματα ΓΕΝΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ  Σκοπός έρευνας  Επιλογή δείγματος  Πιλοτική έρευνα  Ανάλυση του δείγματος  Τρόποι επαφής  Σύσταση ερωτηματολογίου  Ανάλυση των ερωτήσεων (πρ.)  Περιορισμοί – δυσκολίες (?) ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΘΟΔΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ

Εναλλακτικές δόμησης εργασιών Κεφάλαιο 3: Μεθοδολογία Γενικό πλάνο Ειδικά πλάνα Κεφάλαιο 4: Αποτελέσματα ΕρωτηματολόγιοΣυνέντευξη Κεφάλαιο 5: Συζήτηση- συμπεράσματα Α’ Β’ Κεφάλαιο 3: Μεθοδολογία Γενικό πλάνο Κεφάλαιο 4: Ερωτηματολόγιο Ειδικό πλάνο ΑποτελέσματαΣυζήτηση Κεφάλαιο 4: Συνέντευξη Ειδικό πλάνο ΑποτελέσματαΣυζήτηση Κεφάλαιο 5: Συμπεράσματα

Ασκήσεις  Να αναχθούν οι μεταβλητές στις παραπάνω δοθείσες ερευνητικές υποθέσεις  Να παραχθεί σχέδιο ερευνητικό βασισμένο σε υποθέσεις-μεταβλητές για τα ατομικά θέματα επιλογής του Σεμιναρίου Τελειοφοίτων