«Εφαρμογή της Πιστοποίησης Ποιότητας στα Ελληνικά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης» Ιωάννης Βλάχος Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Βασίλης Τσιάντος Καθηγητής ΤΕΙ ΑΜΘ Μέλος της ΑΔΙΠ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
«Πότε οι Διαδικασίες Διασφάλισης Ποιότητας βοηθάνε ουσιαστικά τα Α.Ε.Ι.» Αθήνα 2013 Θεοδωράκης Γιάννης Παν. Θεσσαλίας.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΔΙΠ - HQAA.
1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ > ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2005 > ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΑΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Εσωτερική & Εξωτερική Αξιολόγηση στο ΠΘ Θεοδωράκης Γιάννης.
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
"ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ" Θεοδωράκης Γιάννης.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Εφαρμογή της Πιστοποίησης Ποιότητας στα Ελληνικά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης» Ιωάννης Βλάχος Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος της ΑΔΙΠ Bologna Expert ΑΘΗΝΑ 22 Φεβρουαρίου 2013

ΑΔΙΠ Hellenic Quality Assurance and Accreditation Agency HQAA ΙΔΡΥΘΗΚΕ: 2006 Ν 3374/2005 ΔΙΟΙΚΕΙΤΑΙ: από 15μελές ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ καθηγητών και εκπροσώπων των φοιτητών και των παραγωγικών τάξεων __________________________________________ Η ΑΔΙΠ λειτουργεί βάσει των προτύπων και οδηγιών της ENQA (European Network for Quality Assurance)

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ Ν. 4009/2011 O ενιαίος Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης στα πλαίσια της διαδικασίας της Bologna, προϋποθέτει, μεταξύ άλλων : Την Προώθηση μέτρων για την διασφάλιση της ποιότητας. Η ΑΔΙΠ έχει υιοθετήσει το γενικό πλαίσιο των ευρωπαϊκών αρχών, κανονισμών και διαδικασιών, που διαμορφώθηκε από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διασφάλισης της Ποιότητας (ENQA) και επισημοποιήθηκε στο κείμενο των “Ευρωπαϊκών Αρχών και Κατευθυντηρίων Οδηγιών για την Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση” (ESG) 4

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ; Ενεργοποίηση συστημάτων και μηχανισμών για την καταγραφή και αξιοποίηση πληροφοριών σχετικών με την ποιότητα της προσφοράς και τις αποκλίσεις από τους στόχους που έχουν τεθεί ΔΕΝ είναι κατάταξη ΟΥΤΕ πιστοποίηση Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Θέτει στόχους ποιότητας και υποστηρίζει την επίτευξή τους. Ενισχύει τις καλές πρακτικές και αναγνωρίζει τις αδυναμίες Οικοδομεί συστήματα αύξησης της αποδοτικότητας και ελέγχου της δραστηριότητας Κινητοποιεί και εμπνέει όλους προς την κατεύθυνση βελτίωσης της ποιότητας υιοθετώντας τις προτεινόμενς βελτιώσεις

Τι είναι ποιότητα   ΠΟΙΟΤΗΤΑ είναι η επιτυχής ανταπόκριση σε συγκεκριμένους στόχους με την ελάχιστη σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού και πόρων   Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ της Ποιότητας εξαρτάται από την εσωτερική ικανότητα αυτό-αξιολόγησης που στοχεύει σε συνεχή βελτίωση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ της ΑΔΙΠ 1.Να εφαρμόσει ένα ομοιόμορφο πρόγραμμα καταγραφής, αξιολόγησης και πιστοποίησης της προσφοράς των Τμημάτων και του συνόλου των ΑΕΙ 2.Να υποδεικνύει ενέργειες για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών των ΑΕΙ 3.Να υποστηρίζει τη φιλοσοφία επιδίωξης συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΔΙΠ 1. Οργανώνει την Πιστοποίηση ποιότητας Προγραμμάτων Σπουδών και Εσωτερικών Συστημάτων Διασφάλισης Ποιότητας 2. Διαμορφώνει και δημοσιοποιεί διεθνώς αναγνωρισμένα Κριτήρια, Διαδικασίες και Δείκτες Πιστοποίησης 3. Υποστηρίζει τα ΑΕΙ Στον σχεδιασμό των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας Ν.

Προβλήματα Αρνητική στάση τόσο των ακαδημαϊκών όσο και των φοιτητών. Εμπνέεται από: Εμπνέεται από: - Άγνοια και παρανόηση - Έλλειψη αυτοπεποίθησης - Ενδοιασμούς και προκαταλήψεις - Πολιτική προπαγάνδα Αμφιβολία για την αξιοποίηση των ευρημάτων της αξιολόγησης  Αύξηση της γραφειοκρατίας

Η αξιολόγηση επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς τομείς προσφερομένων υπηρεσιών ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σαφήνεια στόχων σύμφωνα με τις ανάγκες της Κοινωνίας Αποτελεσματική οργάνωση των σπουδών Ορθολογικό σύστημα εξετάσεων Συνοχή και Λειτουργικότητα Διαθεσιμότητα αναγκαίων πόρων υποστήριξης Συνάφεια με διεθνώς αποδεκτές νόρμες και μαθησιακές απαιτήσεις

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Οργάνωση και εκτέλεση διδακτικών καθηκόντων  Αποτελεσματικότητα του διδακτικού προσωπικού  Αναλογία διδασκομένων/διδασκόντων & ποιότητα επαφής  Επίπεδο και ποιότητα του αποτελέσματος  Κινητικότητα διδασκόντων και διδασκομένων  Χρήση νέων τεχνολογιών και μεθόδων

ΕΡΕΥΝΑ Συνεισφορά στην επιστήμη Πρωτοτυπία και αποδοτικότητα της Έρευνας Ερευνητικά Προγράμματα και συνεργασίες Αριθμός δημοσιεύσεων, ετεροαναφορών, Διακρίσεις, Διπλώματα ευρεσιτεχνίας και Βραβεία Ποιότητα υποδομών έρευνας Συμμετοχή των φοιτητών

ΥΠΟΔΟΜΕΣ Αποτελεσματικότητα διοικητικής υποδομής Υπηρεσίες προς τους φοιτητές Υλικοτεχνικές Υποδομές Χρήση νέων τεχνολογιών Αποτελεσματικότητα και διαφάνεια διοικητικών & οικονομικών υπηρεσιών Συνεργασία με άλλα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα

Ετήσια Απογραφική Έκθεση Λειτουργικών Στοιχείων Ετήσια Απογραφική Έκθεση Επικαιροποίηση Λειτουργικών Στοιχείων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Τμήματος Ο ΠΛΗΡΗΣ ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Έτος Ακαδημαϊκές Μονάδες (Τμήμα/Σχολή) ΟΜ.Ε.Α.ΜΟ.ΔΙ.ΠΔΙΟΙΚΗΣΗ Α.Ε.Ι.Α.ΔΙ.Π.Δημοσιότητα Σχολιασμός Εσωτερική Έκθεση Ιδρύματος Εσωτερική Έκθεση Ιδρύματος Αποφάσεις για Εσωτερικές Ενέργειες Έναρξη Διαδικασίας Εξωτερικής Αξιολόγησης ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ Α.ΔΙ.Π. Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης ΒΟΥΛΗ Υποστήριξη/συνεργασία με ΟΜ.Ε.Α. Υποστήριξη/συνεργασία με ΜΟ.ΔΙ.Π. Ιδρυμάτων Ετήσια Απογραφική Έκθεση Επικαιροποίηση Λειτουργικών Στοιχείων 5 Α΄ ΚΥΚΛΟΣ Β΄ ΚΥΚΛΟΣ κ.ο.κ.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΜΟΔΙΠ ΧΑΡΑΣΕΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΑΠΤΥΣΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η εμπειρία της ΑΔΙΠ Συλλογική προσπάθεια αναγνώρισης και βελτίωσης της ποιότητας. Μύηση στις σχετικές έννοιες. Ατομική και συλλογική βελτίωση Πρωτοφανής συγκέντρωση και ανάλυση στοιχείων με συμπεράσματα χρήσιμα για το μέλλον των Ιδρυμάτων Συστηματοποίηση διαμόρφωσης στρατηγικών στόχων και πολιτικών εφαρμογής τους Κρίσιμες παρατηρήσεις των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων βασισμένες στην εμπειρία τους από άλλα Ιδρύματα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ευκαιρία ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης Εφαλτήριο νέων κύκλων βελτίωσης της ποιότητας Ενημέρωση μαθητών, φοιτητών, Κυβέρνησης, αγοράς εργασίας, φορολογουμένων, κλπ., σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης Αναστροφή αρνητικού κλίματος. Διάλυση μύθων /προκαταλήψεων εναντίον της αυτογνωσίας που πραγματοποιείται από την αξιολόγηση Εξαγωγή συμπερασμάτων για το σύνολο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ Ανάδειξη του βαθμού ικανοποίησης στόχων των Προγραμμάτων Μείωση του κόστους της Παιδείας Εκλογίκευση της κατανομής των εθνικών πόρων στα ΑΕΙ Βελτίωση της Ποιότητας των υπηρεσιών Ανώτατης Εκπαίδευσης

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η εμπειρία της ΑΔΙΠ Π ερισσότερα από το 90% των Τμημάτων (485) έχουν υποβάλλει Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης. Έχουν πραγματοποιηθεί 175 εξωτερικές αξιολογήσεις Περισσότερα από τα μισά Τμήματα: “Πολύ καλά” ή και “Εξαιρετικά” Οι δυσκαμψία ανταπόκρισης της Πολιτείας και απειλή περιορισμού της χρηματοδότησης, επιταχύνουν την ροή των Αυτοαξιολογήσεων Η ΑΔΙΠ λειτουργεί με μειωμένη δυνατότητα από τις αρχές του 2012, με αποτέλεσμα τη μείωση του ρυθμού αξιολογήσεων

Μηνιαία πρόοδος αξιολογήσεων και αντίστοιχα διοικητικά και θεσμικά προβλήματα 21 ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΔΙΠ Έχουν αξιολογηθεί 175 Τμήματα

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ Μέχρι τη δεκαετία του 1960 στη χώρα υπήρχαν 11 Α.Ε.Ι., συγκεντρωμένα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από τη δεκαετία του 1960 και σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, ο αριθμός των Α.Ε.Ι. τετραπλασιάσθηκε για να φθάσει σήμερα τα 40, συμπεριλαμβανομένων των 15 Τ.Ε.Ι. και της ΑΣΠΑΙΤΕ που ανωτατοποιήθηκαν το Η αύξηση του αριθμού δεν ήταν αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού και δεν συνοδεύθηκε από την απαραίτητη θεσμική ανάπτυξη διαδικασιών και λειτουργικών προδιαγραφών από τη πολιτεία

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ : ΕΤΟΣ 2010 Η γεωγραφική διασπορά Ιδρυμάτων και Τμημάτων οδηγεί σε : σπατάλη πολύτιμων πόρων, έλλειψη συντονισμού, ανάγκη αυξημένου αριθμού υποστηρικτικού προσωπικού, χαμηλή αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Προγράμματα εξειδίκευσης που λειτουργούν ως προπτυχιακά Ασαφείς στόχοι προγραμμάτων σπουδών δημιουργούν σύγχυση και ασάφειες ως προς το πλαίσιο προσόντων και τα επαγγελματικά δικαιώματα Προγράμματα σπουδών που συνδυάζουν περισσότερες από μία γνωστικές περιοχές Προγράμματα που δεν εναρμονίζονται με τις ανάγκες της κοινωνίας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Προγράμματα χωρίς προηγούμενο διεθνώς. Ασάφεια ρόλων Πανεπιστημίου - ΤΕΙ Μεγάλος αριθμός μαθημάτων για την απόκτηση πτυχίου Μεγάλος αριθμός κατευθύνσεων, που ευνοεί την υπερεξειδίκευση και αρμόζει σε μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης και όχι σε προπτυχιακές σπουδές Απουσία τυπικών διαδικασιών αναθεώρησης και αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Μεγάλος αριθμός διδασκόντων ανά μάθημα. Λίγες ώρες διδασκαλίας στα Πανεπιστήμια Οι φοιτητές λείπουν από τα μαθήματα. Όσοι παρακολουθούν συμμετέχουν στην αξιολόγηση Μεγάλος αριθμός εξετάσεων Μόνο μικρός αριθμός Τμημάτων αξιοποιεί τις τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών “Λιμνάζοντες” φοιτητές περίπου ίσοι με τους κανονικούς Ένας στους πέντε φοιτητές αποχωρεί πριν τελειώσει

ΕΡΕΥΝΑ Το ερευνητικό έργο είναι αξιόλογο σε σχέση με τα μέσα και τη χρηματοδότηση Ικανοποιητικός αριθμός διεθνών συνεργασιών Δεν υπάρχει “κουλτούρα” κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών Σε αρκετές περιπτώσεις η έρευνα διεξάγεται εις βάρος της διδασκαλίας

ΥΠΟΔΟΜΕΣ Έλλειψη υποδομών κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αξιοποίηση υποδομών κάτω του 50% στα λοιπά Ιδρύματα Ανάγκη κεντρικής διαχείρισης εργαστηρίων – εξοπλισμού Ελλιπής χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών Γεωγραφική διασπορά Ανεπάρκεια βοηθητικού προσωπικού Μη ικανοποιητική διασύνδεση με αγορά και αποφοίτους

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Ν. 4009/2011 Νέος Νόμος για την Ανώτατη Εκπαίδευση (4009/2011) 1.Εισάγει και τυπικά την υποχρέωση για ΔΠ στα ΑΕΙ μέσω της εφαρμογής Εσωτερικού Συστήματος ΔΠ. 2.Αναθέτει στην ΑΔΙΠ το έργο: της Πιστοποίησης των ΑΕΙ και των Προγραμμάτων Σπουδών-Τμημάτων την επιλογή Κέντρων Αριστείας, μέσω ειδικών διαδικασιών αξιολόγησης και ειδικών ερευνητικών και εκπαιδευτικών κριτηρίων 29

 Μετά την ολοκλήρωση των εξωτερικών αξιολογήσεων όλων των Τμημάτων (μετά το ΑΘΗΝΑ)  Εφαρμογή της διαδικασίας πιστοποίησης των Ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών ( με προδιαγραφές που θα ορίσει η ΑΔΙΠ βασισμένη στα Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα)  Οι ΜΟΔΙΠ θα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την συνεχή διασφάλιση της ποιότητας των Ιδρυμάτων. ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Η ΑΔΙΠ έχει στη διάθεσή της ένα πλέγμα πολιτικών και μέσων για τη διασφάλιση της ποιότητας στα ΑΕΙ. Η πολιτεία οφείλει να υποστηρίξει το έργο της Η ΑΔΙΠ έχει στη διάθεσή της ένα πλέγμα πολιτικών και μέσων για τη διασφάλιση της ποιότητας στα ΑΕΙ. Η πολιτεία οφείλει να υποστηρίξει το έργο της Η Ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται πρωτίστως από τα ίδια τα ΑΕΙ, που οφείλουν να δεσμευτούν για τη συνεχή αναβάθμισή της. Η Ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται πρωτίστως από τα ίδια τα ΑΕΙ, που οφείλουν να δεσμευτούν για τη συνεχή αναβάθμισή της. Η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής- γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος προς την υγιή ανάπτυξη. Η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής- γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος προς την υγιή ανάπτυξη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 31

Ευχαριστώ για την προσοχή σας