Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Θεσσαλονίκη, 12 Μαρτίου 2010 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑΘΑΝΟΥ & ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ κ.κ. ΔΗΜ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ & ΜΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛΟΥΔΗ Οικονομικό.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Ο Ρόλος της υποδομής πληροφορικής στο Disaster Recovery Planning Ανδρέας Τριανταφυλλίδης Διευθυντής Marketing και Πωλήσεων.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
1 company profile |. Η CloudU, είναι μια δυναμικά αναπτυσσόμενη σύγχρονη Ελληνική Εταιρεία με πολύπλευρες δραστηριότητες στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Έλεγχος Έργων Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Χαράλαμπος Κιουρτσίδης ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΑ/ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜAKEΔΟΝΙΑΣ 4 η Προγραμματική Περίοδος Κοινωνία της Πληροφορίας.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η μέθοδος της συνεισφοράς
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Ενότητα Δ: Επιχειρηματικοί Σκοποί και Σχέδια
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης

 Αποστολή της Cypress: να γίνει μια κερδοφόρος επιχείρηση του $1δισ. η οποία αποστέλλει γρήγορα, λειτουργεί αποδοτικά & είναι τεχνολογικός ηγέτης  Ανώτατα Στελέχη: αναπτύσσουν γενικούς εταιρικούς στρατηγικούς στόχους για επόμενα 5 έτη  Μεσαία Στελέχη: αναπτύσσουν τακτικούς στόχους & σχέδια για επόμενο έτος  Διαχειριστές Έργων: αναπτύσσουν επιχειρησιακούς στόχους & σχέδια για τρέχον έτος

 Δευτέρα: συναντήσεις των διαχειριστών έργων με τις ομάδες τους  Τρίτη: συναντήσεις μεσαίων στελεχών για εξέταση προτεραιοτήτων, χρονισμού, φόρτου εργασίας, προόδου  Τετάρτη απόγευμα: συνάντηση ανώτατων στελεχών για εξέταση στόχων που έχουν τεθεί για σημαντικά έργα & έλεγχος κρίσιμων δεικτών

Μελλοντικός στόχος ή τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκεται Ο σκοπός & λόγος ύπαρξης του οργανισμού Προσδιορισμός των μέσων που χρειάζονται για την επιδίωξη ενός σκοπού

 Πελάτες  Προϊόντα ή υπηρεσίες  Θέση  Τεχνολογία  Ενδιαφέρον για επιβίωση  Φιλοσοφία  Αντίληψη εαυτού  Ενδιαφέρον για δημόσια εικόνα  Ενδιαφέρον για εργαζόμενους

 Bristol – Meyers Squibb: ◦ Αποστολή μας είναι η παράταση και βελτίωση της ανθρώπινης ζωής μέσα από την προσφορά υψηλότατης ποιότητας  Dow Chemical Company: ◦ Αποστολή μας είναι να βελτιώνουμε διαρκώς ότι είναι ουσιώδες για την ανθρώπινη πρόοδο, μέσα από την γνώση της επιστήμης και της τεχνολογίας Bristol – Myers Squibb: Καθαρές Πωλήσεις 2008$20.6 δισ. Επένδυση σε Ε&Α 2008$3.5 δισ. Top Selling ΠροϊόνταPlavix ($5.6 δισ.) Abilify ($2.2 δισ.) Dow Chemical Company: 3 η μεγαλύτερη εταιρία στον κόσμο to 2009, μετά τις BASF $ DuPont CEO Andrew Liveris 175 Χώρες, Εργαζόμενοι Πωλήσεις 2005, $46.4 δισ. Καθαρά κέρδη 2005, $4.5 δισ.

 Αύξηση απόδοσης  Αποσαφήνιση προσδοκιών  Διευκόλυνση ελέγχου  Αύξηση κινήτρων

Ιεραρχία Σκοπών Cypress: να γίνει μια κερδοφόρος επιχείρηση του $1δισ. η οποία αποστέλλει γρήγορα, λειτουργεί αποδοτικά & είναι τεχνολογικός ηγέτης

Στρατηγικός σκοπός να πετύχουμε και να διατηρήσουμε: (α) την ηγεσία στον κλάδο μας, (β) 16% απόδοση επένδυσης, (γ) 35 – 40% απόδοση μερίσματος Αντιπρόεδρος Λειτουργίας: (α) να ανοίξει 20 νέα καταστήματα, (β) να κλείσει 21 λιγότερο κερδοφόρα καταστήματα, (γ) να μειώσει το κόστος κατά 2%, (δ) να ανανεώσει τα καταστήματα σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής Διευθυντής καταστήματος: (α) να συντονίσει την ανακαίνιση που θα ολοκληρωθεί 1 Δεκ., (β) να αλλάξει 5 θέσεις πλήρους απασχόλησης με 10 μερικής, (γ) να μειώσει τα παράπονα κατά 5%, (δ) να μειώσει το κόστος κατά 5% Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ: (α) να αυξήσει τις πωλήσεις ανά τ.μ. κατά 15%, (β) να αναπτύξει την προώθηση σε 5 τύπους πελάτη, (γ) να σχεδιάσει και να υλοποιήσει 2 εθνικές διαφημιστικές εκστρατείες Διαχειριστής διαφήμισης: (α) να αναπτύξει την προώθηση σε 5 τύπους πελάτη, (β) να δοκιμάσει το σχέδιο διαφήμισης σε 4 πιλοτικές αγορές, (γ) να προσεγγίσει τα στοχευμένα τμήματα της αγοράς εντός προϋπολογισμού Στρατηγικός σκοπός Τακτικοί σκοποί Επιχειρησιακοί σκοποί

 Τοποθέτηση στην αγορά  Καινοτομία  Ανθρώπινοι πόροι  Χρηματοοικονομικοί πόροι  Υλικοί πόροι  Παραγωγικότητα  Κοινωνική ευθύνη  Ανάγκες κερδοφορίας

“I believe that this nation should commit itself to achieving the goal, before this decade is out, of landing a man on the moon and returning him safely to the earth.” J.F. Kennedy, 1961

Πιθανό πρόβλημαΠιθανές λύσεις Ανάληψη υπερβολικού κινδύνουΑνάλυση κινδύνου, αποφυγή μη – αναγκαίων κινδύνων Αυξημένο άγχοςΠροσαρμογή δυσκολίας σκοπών, πρόσθεση προσωπικού, εκπαίδευση Υπονόμευση αυτοπεποίθησηςΑποτυχία πρόβλημα και όχι λόγος τιμωρίας Εγκατάλειψη τομέων που δεν αποτελούν μέρος του σκοπού Οι σκοποί πρέπει να εμπεριέχουν τομείς – κλειδιά Υπερβολικά βραχυπρόθεσμη σκέψη Συμπερίληψη και μακροπρόθεσμων σκοπών Μη - εντιμότηταΥπόδειγμα εντιμότητας, αποφυγή τιμωρίας, προσφορά βοήθειας, ανατροφοδότηση, ανοικτό μυαλό

 Διαίρεση του τι πρέπει να γίνει σε κύρια τμήματα ή έργα  Προσδιορισμός σχέσεων μεταξύ τμημάτων και αλληλουχίας τους  Απόφαση σχετικά με το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για κάθε τμήμα  Προσδιορισμός τρόπου επίτευξης κάθε τμήματος και των αναγκαίων πόρων  Εκτίμηση αναγκαίου για κάθε τμήμα χρόνου  Ανάπτυξη χρονοδιαγράμματος εφαρμογής κάθε βήματος

Ο ορίζοντας εξαρτάται από τη φύση του κλάδου δραστηριότητας

 Cypress: «Τα προϊόντα μας είναι στρατηγικά εξαρτήματα για συστήματα πληροφορικής, επιστημονικά όργανα, τηλεπικοινωνίες, αμυντικά και αεροδιαστημικά συστήματα της επόμενης γενιάς»  3Μ: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον 25% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά τα τελευταία 5 έτη»  3Μ, 1992: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον το 30% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά τα τελευταία 4 έτη»  3Μ, 1999: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον το 10% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά το τελευταίο έτος»

 Ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον  Αντίληψη ότι ο (γραπτός) σχεδιασμός είναι περιττός  Καθημερινή πίεση στα στελέχη για δουλειές ρουτίνας  Φτωχή προετοιμασία και ετοιμότητα στελεχών γραμμής  Ειδικοί σχεδιασμού κυριαρχούν στη διαδικασία

 Ισχυρή υποστήριξη ανώτατης διοίκησης  Ειδικοί σχεδιασμού κρατούν ρόλο υποστήριξης – υποβοήθησης  Ενεργή εμπλοκή των στελεχών που θα υλοποιήσουν τα σχέδια ◦ Συνεπάγεται εκπαίδευση στην διαδικασία του σχεδιασμού

Δυνάμεις 1.Βοηθά τον Συντονισμό Σκοπών και Σχεδίων 2.Βοηθά στην Διευκρίνιση Προτεραιοτήτων και Προσδοκιών 3.Διευκολύνει την Κάθετη και Οριζόντια Επικοινωνία 4.Ενθαρρύνει την Κινητοποίηση των Εργαζομένων Αδυναμίες 1.Τείνει να Αποτυγχάνει χωρίς Ισχυρή και Διαρκή Δέσμευση από την Ανώτατη Διοίκηση 2.Εξαναγκάζει τα Στελέχη σε Εκπαίδευση 3.Μπορεί να Χρησιμοποιηθεί ως Μέσο «Τιμωρίας» 4.Μπορεί να Προκαλέσει Υπερβολική Έμφαση σε Ποσοτικούς Σκοπούς