Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
Καθορισμός Στόχων. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

2 Αποστολή της Επιχείρησης.
Η αποστολή της επιχείρησης προσδιορίζεται με την απάντηση στο πιο κάτω ερώτημα. Με τι είδους δραστηριότητες πρέπει να ασχοληθούμε Όταν τα επιτελικά στελέχη διαπιστώνουν ότι η επιχείρηση δεν ακολουθεί την συγκεκριμένη πορεία την οποία έχει χαράξει τότε πρέπει να επαναπροσδιορίσει την αποστολή της, απαντώντας στα πιο κάτω βασικά ερωτήματα. Ποία είναι η δραστηριότητα μας Ποία θα είναι η δραστηριότητα μας. Ποία πρέπει να είναι η δραστηριότητα μας. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

3 Αποστολή της Επιχείρησης.
Έχει διαπιστωθεί ότι οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις, είναι εκείνες που θέτουν στον εαυτό τους συνεχώς τι παραπάνω ερωτήσεις. Η αποστολή της επιχείρησης διαμορφώνεται με σαφήνεια και ακρίβεια αφού ληφθούν υπόψη τα παρακάτω πέντε βασικά στοιχεία. Οι στόχοι, οι πολιτικές και οι επιτεύξεις της επιχείρησης στο παρελθόν. Οι προτιμήσεις των επιτελικών στελεχών και των μετόχων της επιχείρησης. Τα επιτελικά στελέχη έχουν όραμα και προσωπικούς στόχους. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

4 Αποστολή της Επιχείρησης.
Γ) Το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και ιδιαίτερα το περιβάλλον της αγοράς επηρεάζει την αποστολή της επιχείρησης. Το εξωτερικό περιβάλλον καθορίζει τις σημαντικότερες ευκαιρίες και απειλές που πρέπει αναμφισβήτητα τα στελέχη της επιχείρησης να λάβουν σοβαρά υπόψη τους για τον προσδιορισμό της αποστολής της επιχείρησης. Οι πόροι τους οποίους διαθέτει πρέπει να στηρίξουν την αποστολή της στα συγκριτικά πλεονεκτήματα και στις διακριτικές ικανότητες της έναντι των ανταγωνιστών της. Οι πόροι τους οποίους διαθέτει η επιχείρηση προσδιορίζουν ποίες αποστολές είναι πιθανές να πραγματοποιηθούν με επιτυχία. Τα στελέχη της επιχείρησης πρέπει να στηρίξουν την αποστολή της στα συγκριτικά πλεονεκτήματα και στις διακριτικές ικανότητες της έναντι των ανταγωνιστών της. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

5 Αποστολή της Επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις περιγράφουν την αποστολή με σαφήνεια και ακρίβεια και την καθιστούν γνωστή σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης (επιτελικά και μέσης κλίμακας στελέχη, υπαλλήλους, εργάτες), ακόμη και έξω της επιχείρησης π.χ. πελάτες, προμηθευτές, μεσάζοντες καθώς και άλλες και σε άλλες ομάδες κοινού που η επιχείρηση συνεργάζεται. Η περιγραφή της αποστολής της επιχείρησης και η γνωστοποίηση της σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό, θα λέγαμε, ότι ενεργεί σαν ένα αόρατο χέρι που τους κατευθύνει και τους συντονίζει για την από κοινού πραγματοποίηση των στόχων της επιχείρησης. Η περιγραφεί της αποστολής πρέπει να προσδιορίζει συγκεκριμένα τα σημαντικότερα ανταγωνιστικά πεδία δράσης μέσα στα οποία θα δραστηριοποιηθεί η επιχείρηση και τα οποία είναι τα εξής. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

6 Αποστολή της Επιχείρησης.
Κλάδος-βιομηχανία. Πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια το εύρος του κλάδου στον οποίο η επιχείρηση θα δραστηριοποιηθεί. Παραδείγματος χάρη, η επιχείρηση θα δραστηριοποιηθεί μόνο σε ένα κλάδο η μόνο σε ένα συγκεκριμένο υποκλάδο ή σε περισσότερους. Το τμήμα της αγοράς. Ποιο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς ή ομάδα πελατών θα εξυπηρετήσει η επιχείρηση. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

7 Αποστολή της Επιχείρησης.
Το γεωγραφικό τμήμα της αγοράς. Ποιο συγκεκριμένο γεωγραφικό τμήμα της αγοράς θα εξυπηρετήσει η επιχείρηση: Παραδείγματος χάρη θα εξυπηρετήσει μόνο την εγχώρια αγορά ή και την ευρωπαϊκή ή ακόμη ευρύτερα την διεθνής αγορά κλπ. Καθετοποίηση. Τις πρώτες ύλες, τα υλικά και δίαφορες άλλες εισροές που χρησιμοποιεί η επιχείρηση στην παραγωγική διαδικασία, θα τις παράγει μόνη της ή ένα μέρος ή και όλες θα τις εφοδιάζεται από δίαφορους προμηθευτές. Η περιγραφή της αποστολής της επιχείρησης πρέπει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις σημαντικότερες πολιτικές τις οποίες η επιχείρηση επιθυμεί να ακολουθήσει. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

8 Αποστολή της Επιχείρησης.
Οι πολιτικές καθορίζουν π.χ. ποία θα είναι η συμπεριφορά και η στάση των απασχολουμένων στην επιχείρηση απέναντι στου πελάτες, προμηθευτές, διανομείς (χονδρέμποροι, λιανέμποροι, αντιπρόσωποι). Οι πολιτικές της αποστολής της επιχείρησης κατευθύνουν έτσι, ώστε να ενεργούν μέσα σε ορισμένα συγκεκριμένα πλαίσια και με συνέπεια σε ζωτικά θέματα, που επηρεάζουν τους στόχους και την αποστολή της επιχείρησης. Η περιγραφή της αποστολής της επιχείρησης πρέπει να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο όραμα και να κατευθύνει την επιχείρηση για πολλά χρόνια μπροστά, ίσως για την επόμενη δεκαετία ή ακόμη εικοσαετία. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

9 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ορισμός στόχου. Στόχοι είναι τα επιθυμητά αποτελέσματα, τα οποία η επιχείρηση προσπαθεί να πετύχει σε μια σειρά προγραμματισμένων ενεργειών και δράσεων (στρατηγικών/πολιτικών) μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Όταν η αποστολή της επιχείρησης είναι καθορισμένη, οι στόχοι προσδιορίζουν τα αποτελέσματα, τα οποία αναμένονται κατά την επιδίωξη της αποστολής της. Κατουσία, οι στόχοι μετατρέπουν ένα ευρύ φάσμα αποστολών ή σκοπών σε ειδικές ενέργειες. Οι στόχοι όταν δηλώνονται με σαφήνεια, αποτελούν τη βάση για παρακολούθηση της προόδου της αποστολής της επιχείρησης. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

10 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ορισμός στόχου. Χωρίς σαφείς στόχους η επιχείρηση είναι δύσκολο να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για την επίτευξη της αποστολής της. Εάν οι στόχοι δεν εκφράζονται σε συγκεκριμένους αριθμούς, είναι δύσκολο για την επιχείρηση να παρακολουθήσει την πορεία τους και προόδους που κάνουν για την επίτευξη της αποστολής της. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

11 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ιεραρχία στόχων. Η αποστολή της επιχείρησης είναι, κατά κάποια έννοια, ο κυριότερος στόχος ο οποίος κατατάσσεται στο ανώτερο επίπεδο της σειράς προτεραιότητας. Κατόπιν ακολουθούν οι στόχοι που επηρεάζουν ολόκληρη την επιχείρηση κα καλούνται γενικοί στόχοι της επιχείρησης. Έπειτα ακολουθούν Οι στόχοι κλάδων/μονάδων της επιχείρησης, οι οποίοι προέρχονται από τους γενικούς στόχους της επιχείρησης. Οι στόχοι των λειτουργιών/τμημάτων της επιχείρησης, οι οποίοι προέρχονται από τους στόχους των κλάδων/μονάδων ή τους γενικούς στόχους της επιχείρησης. Σε κατώτερες υποδιαιρέσεις των τμημάτων κ.ο.κ. μέχρι τους ατομικούς στόχους, δηλαδή, τους στόχους σε συγκεκριμένα άτομα, όπως διευθυντικά στελέχη και λοιπούς εργαζόμενους στην επιχείρηση. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

12 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ιεραρχία στόχων. Τα παρακάτω απεικονίζει την ιεραρχία των στόχων. Δήλωση αποστολής. Γενικοί στόχοι της επιχείρησης. Στόχοι κλάδων/μονάδων της επιχείρησης. Στόχοι τμημάτων της επιχείρησης. Στόχοι σε μικρότερες υποδιαιρέσεις των τμημάτων. Ατομικοί στόχοι. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

13 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Ιεραρχία στόχων. Οι επιχειρήσεις κατατάσσουν στόχους ανάλογα με το χρονικό διάστημα που καλύπτουν δηλαδή, σε, μακροχρόνιους, μεσοπρόθεσμους, και βραχυπρόθεσμους στόχους. Τι περίοδο καλύπτει καθένας από τους παραπάνω στόχους δεν είναι απόλυτα καθορισμένη, αλλά, μάλλον, εξαρτάται από το είδος της βιομηχανίας και το περιβάλλον της επιχείρησης. Π.Χ. στην βιομηχανία ηλεκτρονικών, η μακροχρόνια περίοδος μπορεί να καλύπτει δύο χρόνια. Εντούτοις οι περισσότερες επιχειρήσεις θεωρούν ως μακροπρόθεσμη περίοδο όταν είναι πάνω από τρία χρόνια, μεσοπρόθεσμη όταν είναι μεταξύ ενός και τριών και βραχυπρόθεσμη όταν είναι ένας χρόνος ή λιγότερο. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

14 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Διαμόρφωση των στόχων. Η διαμόρφωση των στόχων, σε οποιαδήποτε περιοχή της επιχείρησης, περιλαμβάνει τουλάχιστον τα παρακάτω τέσσερα στάδια: Αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών (κλάδων/μονάδων/τμημάτων) της επιχείρησης, στους οποίους πρέπει να θέσουμε στόχους. Προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος, που πρέπει οι στόχοι αυτοί να καλύψουν. Καθορισμός του μεγέθους (ποσότητα ή αξία) των στόχων. Γραπτή διατύπωση των στόχων. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

15 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Το πιο δύσκολο και κρίσιμο στάδιο κατά την διαδικασία σχηματισμού των στόχων, είναι η αναγνώριση των περιοχών της επιχείρησης. Οι περιοχές αυτές, που είναι ζωτικές για την επιχείρηση, τις ονομάζομε βασικές περιοχές. Γενικά σε κάθε βασική περιοχή πρέπει να θέτομε στόχους. Οι στόχοι μιας επιχείρησης εξαρτώνται από την συγκεκριμένη επιχείρηση και από την αποστολή της. Μολονότι αυτοί μπορεί να ποικίλλουν σημαντικά από επιχείρηση σε επιχείρηση, συνήθως μπορούμε να διακρίνουμε τις παρακάτω κατηγορίες: Αποδοτικότητα κέρδους Υπηρεσίες στους πελάτες. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

16 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Ανάγκες και ικανοποίηση εργαζομένων. Κοινωνική ανάγκη. Αποδοτικότητα κέρδους. Η αποδοτικότητα κέρδους μπορεί να εκφραστεί σε απόλυτους ή σχετικούς αριθμούς, όπως αύξηση κερδών, αποδοτικότητα επενδύσεων, κέρδη ανά μετοχή, ή κέρδη ως αναλογία επί των επενδύσεων. Π.Χ. Αύξηση της αποδοτικότητας των επενδύσεων κατά 15% μετά την αφαίρεση των φόρων εντός τεσσάρων ετών. Αύξηση των κερδών μέχρι 150 εκατ. Δρχ. εντός τριετίας. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

17 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Αγορές. Οι αγορές μπορούν επίσης να περιγραφούν κατά διαφορετικούς τρόπους, όπως μερίδιο (ποσοστό) της αγοράς, αξίας ή ποσότητα πωλήσεων Π.χ. Αύξηση του μεριδίου της αγοράς μέχρι 85% των συνολικών πωλήσεων μας και μείωση των πωλήσεων στις ένοπλες δυνάμεις μέχρι 15% των συνολικών πωλήσεων μας κατά τα επόμενα τρία έτη. Παραγωγικότητα. Η παραγωγικότητα μπορεί να εκφραστεί ως αναλογία εισροές/εκροές ή κόστος ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος Π.χ. Αύξηση των παραγόμενων μονάδων ανά εργάτη μέχρι 10% το εργατοκτάωρο κατά τα επόμενα τρία έτη. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

18 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Προϊόν. Οι στόχοι προϊόντος μπορούν να δηλωθούν ως εξής: πωλήσεις και αποδοτικότητα κέρδους ανά γραμμή προϊόντος ή προϊόν ή καθορισμένο χρόνο για την ανάπτυξη νέων προϊόντων π.χ. Εξάλειψη των προϊόντων μας με το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους εντός δύο ετών ή επέκταση των πωλήσεων ή παραγωγή νέων προϊόντων, που παρουσιάζουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Χρηματοοικονομικοί πόροι. Οι χρηματοοικονομικοί πόροι μπορούν να εκφραστούν κατά πολλούς διαφορετικούς τρόπους (αυτό εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης), όπως διάρθρωση κεφαλαίου, νέα έκδοση κοινών μετοχών, εισροές μετρητών (cash flow), κεφάλαιο κινήσεων, πληρωμές μερισμάτων. Π.Χ. Αύξηση κεφαλαίου κινήσεως κατά 300 εκατ. Δραχ. Εντός τεσσάρων ετών. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

19 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Παραγωγικές εγκαταστάσεις. Μπορούν να εκφραστούν σε όρους: τετραγωνικά μέτρα, σταθερό κόστος, μονάδες παραγωγής ή παραγωγική ικανότητα Π.Χ. Αύξηση της παραγωγικής ικανότητας στο εργοστάσιο Χ κατά 15% εντός δυο ετών. Αύξηση της ικανότητας αποθήκευσης κατά 15 χιλίαδες μονάδες εντός της επόμενης τριετίας. Έρευνα και ανάπτυξη. Οι στόχοι έρευνας και ανάπτυξης μπορούν να εκφραστούν σε χρηματικά ποσά, που πρόκειται να δαπανήσουν ή έργα που πρόκειται να ολοκληρώσουν Π.χ. Ανάπτυξη μιας μηχανής σε μέση τιμή, εντός πέντε ετών με κόστος που να μην υπερβαίνει τα 100 εκατ. Δρχ. Οργανωτική διάρθρωση και δραστηριότητες. Οι στόχοι της οργανωτικής διάρθρωσης μπορούν να εκφραστούν κατά διαφόρους τρόπους, όπως μεταβολές που πρέπει να γίνουν στην οργανωτική διάρθρωση ή έργα τα οποία πρέπει να αναληφθούν π.χ. Εγκατάσταση μια αποκεντρωτικής οργανωτικής διάρθρωσης εντός δύο ετών. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

20 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Ανθρώπινοι πόροι. Οι στόχοι αφορούν στους ανθρώπινους πόρους, μπορούν να εκφραστούν σε αριθμούς, όπως: απουσίες, αριθμός παραπόνων, πωλήσεις αν άτομο, αριθμός ατόμων, που πρέπει να εκπαιδευτούν ή αριθμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία πρέπει να διεξαχθούν Π.Χ. Μείωση απουσιών λιγότερο από 8% εντός τριών ετών. Διεξαγωγή ενός 48ώρου εκπαιδευτικού προγράμματος για 100 άτομα εποπτικού προσωπικού, με κόστος που να μην υπερβαίνει τις 80 χιλιάδες δρχ κατ΄άτομο εντός της επόμενης τριετίας. Εξυπηρέτηση πελατών. Οι στόχοι εξυπηρέτησης πελατών μπορούν να εκφραστούν σε όρους όπως χρόνος παράδοσης των προϊόντων, παράπονα πελατών π.χ. Ελάττωση του αριθμού των παραπόνων των πελατών κατά 40% κατά τα επόμενα τρία έτη. Συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων στους πελάτες. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

21 Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
Η αναγνώριση (προσδιορισμός) των περιοχών της επιχείρησης στου οποίους πρέπει να θέσομε στόχους. Κοινωνική ευθύνη. Οι στόχοι κοινωνικής ευθύνης μπορούν να εκφραστούν σε όρους, όπως χρηματικές συνεισφορές και άλλες κοινωνικές δραστηριότητες π.χ. Αύξηση της συνεισφοράς μας για κοινωνικούς σκοπούς π.χ. νοσοκομεία κατά 30% τα επόμενα τρία έτη. Πρόσληψη 50 ατόμων, που βρίσκονται σε πολύ δύσκολη οικονομική διάσταση, εντός των επόμενων τριών ετών. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

22 Προσδιορισμός του χρονικού ορίζοντα.
Αυτός πρέπει να καλύπτεται από τους στόχους ή μια σειρά στόχων, είναι πολύ κρίσιμος. Π.χ. ο στόχος αύξηση των πωλήσεων κατά 10% εντός των επομένων τρίων μηνών είναι πολύ διαφορετικό από το στόχο αύξηση των πωλήσεων κατά 10% εντός της επομένης διετίας. Οι στόχοι από άποψη χρόνου κατατάσσονται ως βραχυπρόθεσμοι και μεσοπρόθεσμοι, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που καλύπτουν. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι, συνήθως διαρκείας λιγότερο από ένα έτος, χρησιμοποιούνται από τη διοίκηση για να πετύχει τους μακροχρόνιους στόχους της επιχείρησης. Μια τέτοια εκτίμηση πρέπει να καταγραφεί σε κατάλογο προτεραιότητας των στόχων. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.

23 Προσδιορισμός του χρονικού ορίζοντα.
Αφού οι προτεραιότητες καθορίστηκαν, οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι μπορεί να σειρά προτεραιότητας για την επίτευξη των μακροχρόνιων στόχων. Γενικά οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι καθορίζονται, αφού πρώτα καθοριστούν οι μακροχρόνιοι και έχει διατυπωθεί η γενική στρατηγική και είναι έτοιμη για εφαρμογή. Ως αποτέλεσμα, οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι συνήθως καθορίζονται κατά τη διάρκεια της φάσης εφαρμογής της στρατηγικής. Το σημαντικότερο σημείο είναι να αναγνωρίσουμε ότι κάθε στόχος, με λίγες εξαιρέσεις, πρέπει να έχει ένα χρονικό ορίζοντα για να επιτευχθεί. Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.


Κατέβασμα ppt "Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google