Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ: « Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Advertisements

Επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων Ξένων Γλωσσών για την Πιλοτική Εφαρμογή του ΕΠΣ-ΞΓ ΕΚΔΔΑ Φεβρουάριος 2012.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Μετατροπή αρχείων βίντεο Με το flv to Avi Converter.
Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Στην ενότητα αυτή εντάσσεται η εκμάθηση της χρήσης αντιπροσωπευτικών δειγμάτων από τις μεγάλες κατηγορίες εκπαιδευτικού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας ΑΞΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Καβακλή Ευαγγελία Μεταπτυχιακή Διατριβή « Η αξιοποίηση.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Εύα Τσεντόγλου, Θεολόγος Θεσσαλονίκη 2/9/2015 Ομάδα ανάπτυξης Γυμνάσιο Μακρυγιάλου.
Άσκηση Ανατομίας σε πτώμα (δωρητή) Μυοσκελετικό σύστημα (οστά, σύνδεσμοι, αρθρώσεις, μύες) Περιφερικό κυκλοφορικό σύστημα (αρτηρίες, φλέβες) Περιφερικό.
Α ’ Λυκείου Κεφάλαιο 2.  Σε κάθε υπολογιστή μαζί με το λειτουργικό σύστημα γίνεται εγκατάσταση εφαρμογών που μας διευκολύνουν.  Αυτές οι εφαρμογές είναι.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και σχετικές υπηρεσίες για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαυρομμάτη Εφη Σχολική Σύμβουλος.
Το video στην επικοινωνία  Διαφήμιση & Προώθηση Προϊόντων  Διασκέδαση- Ψυχαγωγία  Τηλεδιάσκεψη  Εκπαίδευση-Κατάρτιση.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Η αρχική ιδέα του να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή εκ μέρους.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΣΤΑ 800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΑΕΠ ΟΕΠΕΚ Οκτώβριος 2010 Ενδεικτικά σενάρια, δραστηριότητες.
ΜΙΑ ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΜΑΤΟΣ Νίκος Τερψιάδης, Μαθηματικός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
Δράση Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης Βιολογίας Γυμνασίου - ΓΕΛ Δρ. Αποστολόπουλος Κωνσταντίνος Δρ. Γεωργάτου Μάνια, Βιολόγος Δοκοπούλου.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα (Εργαστήριο)
Μαθαίνω τις χερσονήσους της Ελλάδας
Δομικά Στοιχεία Πολυμέσων
Εκπαίδευση Microsoft® Office Access 2007
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Παρουσιάστε το έργο σας σε Word, PowerPoint ή Visio
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Ανακαλύψτε τη δύναμη των προσαρμοσμένων διατάξεων
Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Β’ ΓΕ.Λ.
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Εφαρμογεσ Πληροφορικησ Ταξη Α΄ ΚεφΑλαιο 2
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πίνακας Ουσιαστικότητας
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
Η ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ Ένα λαμπρό παρελθόν με αβέβαιο μέλλον
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
QUIZ.
Εντάξει, γνωρίζουμε ότι όλες οι συσκευές λειτουργούν με
Κεφάλαιο 2 Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Γιατί ο τεχνικός της ΔΕΗ φοράει πλαστικά ή λαστιχένια γάντια όταν αγγίζει τα γυμνά καλώδια;
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
The quiz show….
Η ταυτότητα της Ευρώπης – Η θέση της Ευρώπης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Γεια σας παιδιά καλώς ήρθατε
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2014.
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ηφαίστειο είναι η ανοιχτή δίοδος από το εσωτερικό της Γης που επιτρέπει την εκροή ή έκρηξη ρευστών πετρωμάτων και αερίων από το.
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Ασφάλεια κινητού τηλεφώνου
Σάββατο 8 Ιουνίου 2019 Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΠΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ: « Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων – Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο – Ψηφιακό Υλικό για τα Σχολεία » ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου 2015 Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι Αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» (ισόγειο) 1

dschool.edu.gr ebooks.edu.gr photodentro.edu.gr eme.edu.gr ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 2

Ομάδα εμπλουτισμού των βιβλίων Θρησκευτικών Συντονίστρια ομάδας: Μητροπούλου Βασιλική, μελος ΔΕΠ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Συνεργάτης ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» Mέλη της ομάδας συνεργατών ΙΤΥΕ: Νικόλαος Αργυρόπουλος Βασίλειος Βασιλείου Αλέξανδρος Γκίκας Αλέξανδρος Καπανιάρης Ιωάννα Κομνηνού Νικόλαος Μαρινόπουλος Νικόλαος Παύλου Γεώργιος Παπανικολάου Κώστας Πρέντος Κωνσταντίνα Τσιτουρίδου 3

Βιβλία Θρησκευτικών Δημοτικού που εμπλουτίσθηκαν Γ΄ Δημοτικού: Ο Θεός στη ζωή μας Δ΄ Δημοτικού: Η πορεία στη ζωή Ε΄ Δημοτικού: Οι χριστιανοί στον αγώνα της ζωής ΣΤ΄ Δημοτικού: Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας 4

ebooks.edu.gr Εμπλουτισμένα 5

photodentro.edu.gr/lorΦωτόδεντρο ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα 6

photodentro.edu.gr/lorΦωτόδεντρο ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Οι συλλογές Μαθησιακών Αντικειμένων Θρησκευτικών 7

photodentro.edu.gr/lorΦωτόδεντρο ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τα ΜΑ που είναι δημοσιευμένα στο Φωτόδενδρο : μπορούν εύκολα να ανακτηθούν και να αποθηκευτούν στον προσωπικό υπολογιστή για χρήση εκτός διαδικτύου και είναι ελεύθερα προσβάσιμα (από εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς αλλά και οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο. Κάθε μαθησιακό αντικείμενο συνοδεύεται από ένα αρχείο μεταδεδομένων (την ταυτότητά του) που : διευκολύνει την αναζήτησή του εντοπίζεται εύκολα με βάση τις λέξεις-κλειδιά του. 8

Το υλικό που δημιουργήθηκε Παρουσιάσεις (Εισαγωγικές παρουσιάσεις, Συλλογές εικόνων (photo- gallery), Eικονικές περιηγήσεις) Δραστηριότητες διαδραστικού τύπου (π.χ. (Χρονολόγια, Χάρτες εννοιών, Εκπαιδευτικά παιχνίδια: σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, μεσοστιχίδες, παζλ) Ασκήσεις –quiz (αντιστοίχισης, πολλαπλής επιλογής, σωστού λάθους κ.α.) Ψηφιακά κόμικ Διαδραστικοί Χάρτες Αρχεία ήχου Βίντεο (από Πατριαρχεία, Μητροπόλεις, Αρχιεπισκοπή Αμερικής κ.ά.) Σύνδεσμοι (με Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο ΕΡΤ, Βικιπαίδεια, λεξικό Τριανταφυλλίδη, Πατριαρχεία, Μητροπόλεις, Συναξαριστής, Γλωσσάρι Βιβλίου κ.α.) 9

Λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν  Adobe Acrobat Professional  Adobe Flash Pro CS5.5  Articulate (Engage, Presenter, Quiz Maker, Video Encoder)  Audacity Audio  Cooledit  ComicLab  Hot Potatoes  Ms Office

photodentro.edu.gr/lorΦωτόδεντρο ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Τρόποι αναζήτησης Μαθησιακού Αντικειμένου στις συλλογές 11

Εισαγωγικές παρουσιάσεις E101/701/4611,20910/ 12

Εισαγωγικές παρουσιάσεις Εισαγωγή στα βασικά σημεία του μαθήματος (γραπτά και προφορικά) Παρουσίαση της νέας πληροφορίας έτσι, ώστε οι μαθητές να τη χρησιμοποιήσουν για να δομήσουν τη νέα γνώση τους (προκαταβολικοί οργανωτές) Επανάληψη ή ανατροφοδότηση και συγκράτηση της νέας πληροφορίας Aνάκληση στη μνήμη των μαθητών των συγγενών πληροφοριών Σύνδεση της νέας πληροφορίας με τις προηγούμενες μέσω αφομοίωσης και αναπροσαρμογής. 13

Ασκήσεις Ησαΐας, ο προφήτης που μίλησε για την Αλήθεια /7226?locale=el Τι εκφράζουν οι ύμνοι /4701?locale=el 14

Ασκήσεις Περιέχουν διάφορες ασκήσεις συμπεριφοριστικού τύπου ◦σωστού-λάθους αντιστοίχισης πολλαπλής επιλογής σωστής σειράς συμπλήρωσης λέξεων. Προσφέρουν στους μαθητές τη δυνατότητα αξιολόγησης (αυτό-αξιολόγησης) Παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση (γιατί όσο πιο κοντά χρονικά δίνεται τόσο καλύτερα εντυπώνεται στη μνήμη των μαθητών) Οι μαθητές: Λαμβάνουν άμεση ανατροφοδότηση στις απαντήσεις τους Μπορούν να ξαναδούν τις ασκήσεις και τις σωστές απαντήσεις Το τελικό ποσοστό σωστών απαντήσεων προσφέρει Στον εκπαιδευτικό: τη δυνατότητα να ελέγξει εάν οι μαθητές πέτυχαν τους στόχους Στους μαθητές: – Να ελέγξουν εάν η νέα γνώση ανταποκρίνεται στις απόψεις τους – Να βελτιώσουν τις μεταγνωστικές τους ικανότητες. 15

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια /5555?locale=el Ακροστιχίδα του Ιωάννη Βαπτιστή /7333?locale=el Πάζλ : Η προσκύνηση των ποιμένων 16

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια (π.χ. σταυρόλεξα) Βοηθούν τους μαθητές να εξοικειωθούν και να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο του μαθήματος (οργανωτές) Μια άσκηση αντιστοίχισης λέξεων «αναπαριστά τη νέα γνώση με λέξεις» οι οποίες σύμφωνα με τον Bruner αποτελούν «αφηρημένα συστήματα συμβόλων» (συμβολική αναπαράσταση της γνώσης) Οι μαθητές: Μαθαίνουν τη συγκεκριμένη έννοια που αποκτά μια λέξη στο θρησκευτικό πλαίσιο Εξοικειώνονται με αυτήν και κατανοούν καλύτερα το περιεχόμενο του μαθήματος 17

Συλλογές Εικόνων και Φωτογραφιών Η παραβολή του Τελώνη και του Φαρισαίου /4446?locale=el Η γιορτή των Θεοφανείων /4873?locale=el 18 show.php/DSDIM- F100/501/3260,13285/ Βούδας

Συλλογές εικόνων ή φωτογραφιών Παρουσιάζουν φωτογραφίες, βυζαντινές εικόνες, πίνακες ζωγραφικής. Οι Μαθητές: Παρατηρούν και εντοπίζουν λεπτομέρειες (π.χ. κοινά στοιχεία, πρόσωπα που συμμετέχουν, στάσεις, εκφράσεις, ρούχα κλπ) Λαμβάνουν πληροφορίες (τίτλος, καλλιτέχνης, μουσείο που βρίσκεται κλπ) Εξασκούν τις παρατηρητικές τους δεξιότητες και την κριτική τους σκέψη Κατανοούν το συμβολισμό των θρησκευτικών εικόνων Εμπλέκονται σε διεπιστημονική προσέγγιση με άλλα μαθήματα π.χ. Εικαστικών ή Ιστορίας κ.α. 19

Δραστηριότητες Διαδραστικού τύπου Περιήγηση σε μια Συναγωγή /3637?locale=el /3637?locale=el /8861?locale=el 20

Οι μαθητές Συμμετέχουν ενεργητικά Αλληλεπιδρούν με την εικόνα (π.χ. διαδραστική εικόνα) Κατανοούν γιατί ένα θέμα αναπαριστάται με ένα συγκεκριμένο τρόπο ή ποια πρόσωπα συμμετέχουν και ποια είναι η στάση που έχουν Εντοπίζουν τους συμβολισμούς ενός ιερού χώρου (π.χ. συναγωγή) Δραστηριότητες Διαδραστικού τύπου Δραστηριότητα : Η Ανάσταση /8331?locale=el 21

Οι δραστηριότητες διαδραστικού τύπου αφορούν την επανάληψη των πληροφοριών που περιέχονται στο βιβλίο εποπτικά μέσω μιας άσκησης με σκοπό την εξάσκηση των μαθητών στην ικανότητα εφαρμογής ήδη γνωστών πληροφοριών ώστε να μπορέσουν να τις συγκρατήσουν καλύτερα στη μνήμη τους ή να αποκτήσουν ευχέρεια σ’ αυτές. Οι δραστηριότητες διαδραστικού τύπου περιλαμβάνουν μια σειρά δραστηριοτήτων κατά τις οποίες ο μαθητής έρχεται σε επαφή με μια κατάσταση και αλληλεπιδρά με τον Η/Υ μέσω της απάντησής/αντίδρασής του σ’ αυτήν, Παρέχεται άμεση ανατροφοδότηση (ενίσχυση εάν η απάντηση ήταν σωστή, ενώ όταν η απάντηση/επιλογή είναι λάθος ο μαθητής θα πρέπει να προσπαθήσει να βρει μόνος του τη σωστή απάντηση σύμφωνα με το νόμο δοκιμής και πλάνης του Thorndike). Δραστηριότητες Διαδραστικού τύπου 22

Διαδραστικοί Χάρτες ?locale=el /5991?locale=el 23

Οι χάρτες προσφέρουν στους μαθητές τοποθέτηση στο χωροχρόνο και σύνδεση με το σήμερα. Οι μαθητές: Συνειδητοποιούν το χρόνο και τον τόπο που συνέβη ένα γεγονός Αντιλαμβάνονται τη γεωγραφική τοποθεσία σήμερα και ότι τα ιστορικά γεγονότα δεν είναι φανταστικά αλλά σχετίζονται με το σήμερα Διαδραστικοί Χάρτες Χάρτης: Οι ιεραποστολές της Ορθόδοξης Εκκλησίας r/8521/8785?locale=el 24

Χρονογραμμή – Χρονολογικός Πίνακας Ο Μέγας Βασίλειος /4854?locale=el Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης /4853?locale=el 25

Ψηφιακό κόμικ Κόμικ: Ο Χριστός είπε: «Εγώ είμαι η Αλήθεια» ules/ebook/show.php/DSDIM- F100/501/3260,13286/extras/html/kef1 _en3_ego_eimai_i_alhtheia_popup.htm Κόμικ: Επίσκεψη στην εβραϊκή συναγωγή της Ρόδου F100/501/3265,13315/extras/html/Kef6_en32_synagogi_tis_rodou_po pup.htm 26

Οι μαθητές μπορούν να «διαβάσουν» την ιστορία μέσα από τις σελίδες του κόμικ και να την αποτυπώσουν καλύτερα στη μνήμη τους, εφόσον συνδυάζεται κείμενο και εικόνα. να διαβάσουν τους διαλόγους να δραματοποιήσουν την ιστορία να προβούν σε συμπεράσματα σχολιάζοντας τις εικόνες (από πλευράς περιεχομένου και αισθητικής). να αναδιηγηθούν ελεύθερα την ιστορία να προτείνουν τη συνέχειά της κάτω από διαφορετικές συνθήκες δημιουργώντας τη δική τους εκδοχή ενεργοποιώντας την φαντασία τους. Ψηφιακό κόμικ 27

Ύμνοι u.gr/lor/r/8521/6411 Οι μαθητές ακούγοντας τον σχετικό ύμνο πληροφορούνται τα πιο σημαντικά στοιχεία για το έργο και την προσωπικότητα του Αγίου ή της γιορτής π.χ. Χριστουγέννων. Ακούγεται ο ύμνος και τα λόγια του ύμνου καθώς ακούγονται εμφανίζονται σταδιακά επάνω στην εικόνα για οπτικοακουστική προσέγγιση και καλύτερη αποτύπωση στη μνήμη. 28

photodentro.edu.gr/lor photodentro.edu.gr/lorΦωτόδεντρο ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Οι συλλογές Μαθησιακών Αντικειμένων 29

Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Βίντεο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Φωτόδεντρο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ photodentro.edu.gr/video photodentro.edu.gr/video 30

Μια δραστηριότητα που αφορά στις περιοδείες του απ. Παύλου, με ενσωμάτωση ΜΑ μπορεί να περιλαμβάνει: Οι μαθητές: σε ΜΑ: Διαδραστικού χάρτη: να εντοπίσουν τις πόλεις από τις οποίες πέρασε κατά τα τις περιοδείες του, Δραστηριότητας : να αντιστοιχίσουν τις επιστολές του απ. Παύλου με τις πόλεις που τις έστειλε, Συλλογής εικόνων του Απ. Παύλου: να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά της μορφής του. Συλλογής φωτογραφιών που απεικονίζουν τα μέρη που δίδαξε ο απόστολος: να συσχετίσουν τις πόλεις με το χάρτη και κείμενα. Αποσπάσματα από σχετικά κείμενα (πχ. Πράξεις, επιστολές του απ. Παύλου, πατερικά κείμενα (πρωτότυπο ή μετάφραση) μπορούν να διαβάσουν στην ιστοσελίδα του συναξαριστή για να synaxaristis.gr. Ύμνου: να ακούσουν το ΜΑ με το απολυτίκιο των αποστόλων Παύλου και Πέτρου (ταυτόχρονα να βλέπουν και την εικόνα και τα λόγια του ύμνου). Κουίζ ή/και Σταυρόλεξο :να εξασκηθούν στις γνώσεις που μόλις απόκτησαν ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 31

32