Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
IT Benefits Τσαγαλά Ευρύκλεια Σιάκουλη Ευθυμία Στρατηγική και Οικονομική των Πληροφοριακών Συστημάτων.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ‘’Μ.Π.Σ Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων’’ Καθηγήτρια: Καρύδα Μαρία Φοιτήτρια.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Κοιτάξτε το κοντό παιδί, φοράει ένα χαζό καπέλο! ΧΑ ΤΙ ΑΣΤΕΊΟ! ΧΑ.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Αρχές Διοίκησης και Οργάνωση Παραγωγής Κατερίνα Αδάμ, Μ. Sc., PhD Λέκτορας Τομέας Μεταλλευτικής 12/6/07 Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών Eαρινό Εξάμηνο,
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Η λειτουργία της Οργάνωσης
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 11 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΔΙΕΘΝΩΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΠΑΤΡΑ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
ΔΕΥΑ ΧΘΕΣ – ΣΗΜΕΡΑ – ΑΥΡΙΟ… Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Λάρισας.
Ταξινόμηση Πληροφοριακών Συστημάτων. Μοντέλο Μελέτης των ΠΣ Επιχειρηματικά Θέματα Τεχνολογικά Θέματα Κοινωνικά Θέματα Πληροφοριακά Συστήματα.
Έλεγχος Έργων Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Δρ. Α. Ραφαηλίδης ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κεφάλαιο 6: Έλεγχος του Οργανισμού
Διοικητική των επιχειρήσεων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Η Στρατηγική των επιχειρήσεων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (1)  HP:  Ιδρύθηκε το 1939  Πάνω από 1δισ. πελάτες σε 170 χώρες  Πάνω από προσωπικό  Τζίρος 2014: $111,5δισ. (ΑΕΠ Ελλάδας 2014: $238δισ.)  Κατάταξη Fortune 500, 2015: 19 η [Fortune 500, 10 κορυφαίες 2015: (1) Walmart, (2) Exxon Mobil, (3) Chevron, (4) Berkshire Hathaway, (5) Apple, (6) General Motors, (7) Phillips 66, (8) General Electric, (9) Ford Motor, (10) CVS Health]

3. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (2)  Χαρακτηριστικά της HP:  Περιβάλλον ισότητας και ευκαιριών  Αποκεντρωμένος έλεγχος – κοινές αξίες & στόχοι  Αποδοτικότητα και Καινοτομία (LaserJet Solutions Group)  «Ανοιχτοσύνη» (openness)  Έμφαση στην ποιότητα  Αποτελεσματικότητα χωρίς (πολλές) θυσίες για εργαζόμενους

4. Μάνατζμεντ: μια επισκόπηση  Οργανισμός. Τι είναι;  Μάνατζμεντ  Σχεδιασμός  Οργάνωση  Ηγεσία  Έλεγχος Διαρκές παράδειγμα Whirlpool (Whitwam) vs. Diamond Shamrock (Bricker) Τζίρος: $18,4δισ., > προσωπικό, >70 εργοστάσια & εργαστήρια

5. Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Σχεδιασμός: Θέσπιση στόχων και απόφαση σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο επιδίωξής τους Οργάνωση: Επιμερισμός – καταμερισμός πόρων Ηγεσία: Επιρροή στους υπόλοιπους για να εργάζονται για την επιτυχία των στόχων Έλεγχος: Ρύθμιση των δραστηριοτήτων ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι

6. Εκτεταμένο Υπόδειγμα Λειτουργιών του Μάνατζμεντ Εργασιακή ατζέντα Εργασιακές Μέθοδοι και Ρόλοι Λειτουργίες Μάνατζμεντ: Σχεδιασμός Οργάνωση Ηγεσία Έλεγχος Γνώσεις και ζωτικές δεξιότητες μάνατζμεντ Απόδοση (επίτευξη στόχων) Εισαγωγή στη μελέτη του Mintzberg πριν την επόμενη

7. Πως Εργάζονται Αλήθεια οι Μάνατζερς  Εργασιακές Μέθοδοι (Mintzberg):  Εντατικοί ρυθμοί  Ποικιλία, συντομία, κατακερματισμός  Προφορική επικοινωνία και δίκτυα

8. Ρόλοι του Μάνατζερ (Mintzberg) - Διαπροσωπικός - Πληροφοριακός - Αποφασιστικός Συμβολικός, Ηγέτης, Σύνδεσμος Παρατηρητής, Διαχύτης, Εκπρόσωπος Επιχειρηματίας, Χειριστής προβλημάτων, Κατανεμητής πόρων, Διαπραγματευτής Παρατ.: Μόνο ένας από τους ρόλους του μάνατζερ «ταιριάζει» στη συνήθη εικόνα του Εισαγωγή στην εργασιακή ατζέντα πριν την επόμενη

9. Εργασιακή Ατζέντα (Kotter) (1)  Thompson: Τι γίνεται με τον Porter;  Dodge: Είναι εντάξει.  Smith: Θυμήσου το Σικάγο.  Dodge: Ναι, ναι.  Thompson: ΟΚ. Τι λες για την επόμενη εβδομάδα;  Dodge: Το κλείνουμε.  Thompson: Ωραία. Πως πάει ο Ted;  Smith: Καλύτερα. Βγήκε από το νοσοκομείο την Τρίτη.  Thompson: Χαίρομαι. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υποτροπιάσει.  Dodge: Τα λέμε το απόγευμα. (φεύγει)  Thompson: ΟΚ. Όλα εντάξει για τώρα;  Smith: Ναι. (σηκώνεται να φύγει)  Lawrence: (μπαίνει στο γραφείο) Είδες τα αποτελέσματα του Απριλίου;  Thompson: Όχι ακόμα. Εσύ τα είδες;  Lawrence: Ναι, πριν 5 λεπτά. Είναι καλά, εκτός από το CD, που είναι 5% κάτω.  Thompson: Καλύτερα απ΄ ότι περίμενα.  Smith: Σίγουρα ο George θα ικανοποιηθεί.  Thompson: (γελώντας) Όχι αφότου μιλήσω μαζί του. (τηλέφωνο) Θα το πάρω. Θα ζητήσεις από τον George να περάσει αργότερα; (φεύγουν όλοι) Bill, καλημέρα, πως είσαι; Ναι…Μάλιστα…Όχι, μην ανησυχείς…Πιστεύω γύρω στο 1.5εκ.. Ναι, εντάξει. Ευχαριστώ, γεια.  Lawrence: (επιστρέφει) Πως σου φαίνεται η πρόταση του Gerald;  Thompson: Δεν μου αρέσει. Δεν ταιριάζει με αυτά που υποσχεθήκαμε στα κεντρικά.  Lawrence: Ναι, αυτό νομίζω κι’ εγώ. Τι θα κάνει η Stacy γι’ αυτό;  Thompson: Δεν της έχω μιλήσει ακόμα. (τηλεφωνεί)

10. Εργασιακή Ατζέντα (2)  Εξαρτάται από (Stewart):  Απαιτήσεις εργασίας (αυτά που πρέπει να γίνουν)  Περιορισμοί εργασίας (αυτά που μπορούν να γίνουν)  Επιλογές (αυτά που ο μάνατζερ θέλει να γίνουν) Πρέπει Μπορούν Θέλει

11. Γνώσεις και Δεξιότητες  Βάση γνώσης (επιτρέπει λήψη αποφάσεων με αποσπασματική πληροφόρηση)  Κύριες δεξιότητες μάνατζμεντ:  Τεχνικές  Ανθρώπινες  Εννοιολογικές

12. Απόδοση  Συνιστώσες Απόδοσης (Drucker):  Αποτελεσματικότητα  Αποδοτικότητα  Αποτελεσματικότητα: doing the right things  Αποδοτικότητα: doing things right

13. Επίπεδα Ιεραρχίας Ανώτατα Στελέχη Μεσαία Στελέχη Στελέχη 1 ης Γραμμής Ανθρώπινοι πόροι, Έρευνα & Ανάπτυξη, Μάρκετινγκ, Χρηματοοικονομικά, Λογιστικά, Μηχανικοί

14. Κατανομή Χρόνου σε Λειτουργίες ανά Επίπεδο Ιεραρχίας

15. Χρήση Κύριων Δεξιοτήτων ανά Επίπεδο Ιεραρχίας Τεχνικές Δεξιότητες Ανθρώπινες Δεξιότητες Εννοιολογικές Δεξιότητες Στελέχη 1 ης Γραμμής Μεσαία Στελέχη Ανώτατα Στελέχη

16. Οριζόντια Διάσταση: τομείς ευθύνης  Λειτουργικοί μάνατζερ (functional managers)  Γενικοί μάνατζερ ή διευθυντές (general managers)  Μάνατζερ Έργου (project managers)

17. Αποτελεσματικά Στελέχη  Εκπαίδευση στο μάνατζμεντ  Εμπειρία στο μάνατζμεντ

18. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (1)  (A) Διαχείριση Αλλαγής και Καινοτομίας  Αλλαγή;  Καινοτομία;  «Οι προβλέψεις είναι πολύ δύσκολες. Ειδικά για το μέλλον.» (Niels Bohr, φυσικός - Νόμπελ Φυσικής 1922)

19. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (2)  (B) Διαχείριση Ποικιλότητας  ↑% μειονοτήτων στην εργασία  Διαφοροποιούμενη βάση πελατών  Διεθνοποίηση εργασιών Ποικιλότητα ΦυλήΕμφάνισηΕυφυίαΚάπνισμα Οικονομική κατάσταση Οικογ. κατάσταση ΕθνότηταΗλικίαΦύλο Εκπ/ση μόρφωση Βάρος

20. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (3) ΕταιρίαΈσοδα από Εξωτερικό (εκ. $) Πωλήσεις Εξωτερικού ως % Τζίρου General Motors ,4 Mobil ,6 IBM ,3 Ford Motor ,6 Procter & Gamble ,7 Hewlett – Packard ,1 Coca – Cola ,3 Dow Chemical ,3 Digital Equipment ,5 Πηγή: Forbes, 17 Ιουλίου, 1995 (Γ) Παγκόσμια Αντίληψη Εντεινόμενος Διεθνής Ανταγωνισμός Διεθνοποίηση Πωλήσεων Παγκοσμιοποίηση Εταιριών

21. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (4)  Business Etiquette  Επαγγελματικές κάρτες (Ασία, Ιαπωνία, Κίνα)  Τίτλοι και status (Γερμανία, Κίνα)  Επικοινωνία και συναντήσεις (Κίνα, Ιαπωνία, Γερμανία, Μεξικό)  Προθεσμίες και ακρίβεια (Γερμανία, Ελβετία, Ισπανία)  Φαγητό – ποτό (Ρωσία, Ιταλία, Γερμανία, Μεξικό)  Ενδυματολογία (Ιταλία, Μ. Ανατολή, Λ. Αμερική, Ιαπωνία)  No – nos (Άραβες, Ρωσία, Χονγκ – Κονγκ)

22. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (5)  (Δ) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management) και  Διαρκής Βελτίωση (Continuous Improvement)