Μια ευκαιρία για τον ΟΣΕ Ένα μέλλον για το σιδηρόδρομο Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Τρέχουσα Διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης.  Στρατηγικός σχεδιασμός για τον περιορισμό των συνεπειών της.  Αντιστροφή του κλίματος στο μέλλον.
Advertisements

Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Φορέας Ηλεκτροκίνησης Σύνοψη Σχεδιασμού & Οργάνωσης.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
360funding.gr Μάϊος 2017.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
5η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
ΤΟ Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια ευκαιρία για τον ΟΣΕ Ένα μέλλον για το σιδηρόδρομο Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου

Περιεχόμενα  Τα βήματα έως τώρα  Το στίγμα των ελληνικών σιδηροδρόμων στον ευρωπαϊκό χάρτη  Το πρόγραμμα ανασυγκρότησης Ασφάλεια Διαφάνεια Εξυγίανση Ανάπτυξη

Θετικά βήματα 1990: έναρξη IC 1990: έναρξη έργων εκσυγχρονισμού δικτύου 2004: έναρξη λειτουργίας Προαστιακού Αττικής 2013: ολοκλήρωση συνόλου έργων στο βασικό άξονα 2008: ολοκλήρωση α. Προαστιακού Θεσσαλονίκης β. ηλεκτροκίνησης Δομοκός - Θεσσαλονίκη : ένταση στην απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων

Την τελευταία 15ετία έγιναν πολλά Όχι όμως αρκετά...

Ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος στον Ευρωπαϊκό χάρτη μεταφορών

Η Ελλάδα στην Ευρώπη των υψηλών ταχυτήτων 320 – 350 χλμ/ώρα 300 χλμ/ώρα 250 χλμ/ώρα χλμ/ώρα <200 χλμ/ώρα

«η διεθνής πρακτική δείχνει ότι ο σιδηρόδρομος είναι πάντα ελλειμματικός» Είναι έτσι;

Στην Ευρώπη των εύρωστων σιδηροδρόμων Χώρα Τύπος Μεταφ. Holding Μεταφ. επιβατών Μεταφ. & Υποδομή Μεταφ.HoldingΜεταφ.Μεταφ. & Υποδομή Μεταφ. Holding Έσοδα 25,1 δισ € 10,5 δισ kr 3,01 δισ € 2,842 δισ € 4,04 δισ € 6,534 δισ kr 5,5 δισ € Λειτ. Κέρδος 1,3 δισ kr 43,2 εκ. € 444 εκ € 355 εκ. € 589 εκ. kr 314 εκ. € 805 εκ. € Καθαρό Κέρδος 1,35 δισ € 745 εκ. kr -116 εκ. € 30 εκ. € 337 εκ. € 328 εκ. kr 17 εκ. € Κρατικές εταιρίες, εν δυνάμει ανταγωνιστές και στην Ελλάδα

«στο εξωτερικό γίνονται συνέχεια ατυχήματα» Είναι έτσι;

Στην Ευρώπη των ασφαλών σιδηροδρόμων Πηγή: Eurostat

Σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα Πηγή: ΟΣΕ

Στην Ευρώπη της εξυπηρέτησης & της απόδοσης

Η παραγωγικότητα στην Ευρώπη Ευρωπαϊκός μ.ό. Ελλάδα 3 φορές κάτω από την Ευρώπη των 25 Παραγωγικότητα = χιλιομετρικοί επιβάτες + χιλιομετρικοί τόνοι : αριθμό εργαζομένων Πηγή: UIC

Διείσδυση σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές

Διείσδυση σιδηροδρόμου στις επιβατικές μεταφορές

Κόστος προσωπικού

Έσοδα & Έξοδα

Η σύγκριση είναι αποθαρρυντική Χρειάζεται οργανωμένο και ουσιαστικό σχέδιο ανασυγκρότησης

Ανελαστικό χρονοδιάγραμμα σήμερα: -Ήδη απελευθερωμένες εμπορευματικές μεταφορές -Μη επιδότηση ΠΑΘΕΠ 2010: κατάργηση κρατικών εγγυήσεων για δανεισμό 2011: απελευθέρωση επιβατικών μεταφορών

Σχέδιο Ανασυγκρότησης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο 4 βασικοί άξονες:  Ασφάλεια  Διαφάνεια  Εξυγίανση  Ανάπτυξη

1.Ασφάλεια: απόλυτη προτεραιότητα

1.1. Μέτρα άμεσης εφαρμογής:  Ευαισθητοποίηση προσωπικού για τήρηση κανόνων ασφαλείας  Νέος Κανονισμός Ασφαλούς Εργασίας  Κατάργηση «επιδόματος κανονικότητας» - θέσπιση κινήτρων για τήρηση κανονισμών & αποφυγή ατυχημάτων (bonus malus system)  3 μήνες για διερεύνηση αιτίων & επιβολή πειθαρχικών ποινών Γ’ τρίμηνο 2008

1. Ασφάλεια: απόλυτη προτεραιότητα (συνέχεια) 1.1. Μέτρα άμεσης εφαρμογής (συνέχεια) :  Υποχρεωτικός έλεγχος γραμμών 2 φορές / έτος  Πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης για ισόπεδες διαβάσεις  Προσωρινή αναθεώρηση χρόνων ορισμένων διαδρομών Γ’ τρίμηνο 2008

1. Ασφάλεια: απόλυτη προτεραιότητα (συνέχεια) 1.2. Συνεργασία με γαλλικούς σιδηροδρόμους:  MOU  Επικαιροποίηση κανονισμών, έλεγχος υποδομής, εκτίμηση επικινδυνότητας  Κατάρτιση Crash Program: παρεμβάσεις σε υποδομή, αλλαγές κανονιστικού πλαισίου, αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων, κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού Δ’ τρίμηνο 2008

1. Ασφάλεια: απόλυτη προτεραιότητα (συνέχεια) 1.3. Γραφείο Σιδηροδρομικής Ασφάλειας:  Οργάνωση σε διεθνή πρότυπα  Συντονισμός, υποβοήθηση & επιτήρηση εφαρμογής του Crash Program A’ τρίμηνο 2009

2. Διαφάνεια: αταλάντευτη δέσμευση

2.1. Ελεγκτικοί μηχανισμοί  Τακτικοί & έκτακτοι έλεγχοι από ΥΠΕΕ για 2 χρόνια  Στελέχωση της Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου 2.2. Υποστήριξη Εσωτερικού Ελέγχου  Πρόσληψη ελεγκτικής εταιρίας  Εκπόνηση πλήρους σειρά διοικητικών εγχειριδίων  Υπηρεσία Audit & στελέχωσή της

2. Διαφάνεια: αταλάντευτη δέσμευση (συνέχεια) 2.3. Βελτίωση διαδικασιών προμηθειών & αναθέσεων:  Υποστήριξη από ΜΟΔ  Αναβάθμιση σχετικών τμημάτων – πρόσληψη νέων στελεχών  Νέοι κανονισμοί προμηθειών 2.4. Κώδικας δεοντολογίας 2.5. Συνεργασία με Διεθνή Διαφάνεια

3. Εξυγίανση: δύσκολος μονόδρομος Έσοδα105 εκ. € Μισθοδοσία400 εκ. € Λοιπές λειτουργικές δαπάνες160 εκ. € Τόκοι δανείων360 εκ. € Συνολικές επενδύσεις863 εκ. € Από δημόσιους πόρους396 εκ. € Από δανεισμό467 εκ. € 2007

3. Εξυγίανση: δύσκολος μονόδρομος Δράσεις σε 3 μέτωπα ταυτόχρονα: Διαχείριση Χρέους Αύξηση Εσόδων Συγκράτηση Δαπανών

3. Εξυγίανση: Διαχείριση Χρέους Δομή χρέους: 1/3 για λειτουργικό κόστος 1/3 για επενδύσεις 1/3 τόκοι Χρέος 12,3 δισ. € το 2010 Το χρέος αυτοτροφοδοτείται!

Εξυγίανση: Διαχείριση χρέους 3.1. Το χρέος δεν μπορεί να εξαφανιστεί και θα πληρωθεί, δυστυχώς, ούτως ή άλλως από τους φορολογουμένους Προσπάθεια για εξάλειψη των λόγων που δημιουργούν το χρέος (αύξηση εσόδων- μείωση εξόδων) και… 3.3. Καλύτερη διαχείριση του χρέους

3. Εξυγίανση: Διαχείριση χρέους (συνέχεια) Λύσεις:  Χρήση χρηματοοικονομικών μέσων για πιο ισομερή καταμερισμό των τόκων σε μακροχρόνια βάση  Sale and leaseback κτιρίων και οικοπέδων  Τιτλοποίηση ορισμένων εσόδων  Εκμετάλλευση παγίων που στην παρούσα φάση δεν παράγουν εισόδημα  Συστηματοποίηση των ΥΔΥ Διερεύνηση μονιμότερων λύσεων σε συνεννόηση με ΥΠΟΙΟ και με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία

3. Εξυγίανση: Αύξηση εσόδων Τα 399 από τα 561 εκ. € αφορούν στη μισθοδοσία

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων 3.4. Επανεκτίμηση τιμολογιακής πολιτικής στις επιβατικές μεταφορές  Σταδιακή αναπροσαρμογή  Χαμηλότερα από ΚΤΕΛ  Αποκλίσεις για λόγους εθνικούς, κοινωνικούς και αστικής ανάπτυξης 3.5. Αύξηση εσόδων από εμπορευματικές μεταφορές  Αύξηση χωρητικότητας γραμμής  Πάταξη κακοδιαχείρισης  Αύξηση τιμολογίων Αύξηση 100% σε 3 χρόνια: 150 και 60 εκ. € αντίστοιχα

Σύγκριση τιμών ΟΣΕ - ΚΤΕΛ ΑπόΠροςΤιμή ΟΣΕ Τιμή ΚΤΕΛ ΚΤΕΛ/ ΟΣΕ ΑθήναΛειβαδιά 4,10 €11,10 €+ 170 % ΑθήναΛαμία 7,30 €18,40 €+ 152 % ΑθήναΛάρισα 10,70 €27,00 €+ 152 % ΑθήναΘεσσαλονίκη 15,10 €35,00 €+ 132 % ΑθήναΈδεσσα 15,60 €41,60 €+ 167 % ΑθήναΠάτρα 8,80 €17,00 €+ 93 % ΑθήναΠύργος 10,70 €24,90 €+ 133 % ΑθήναΚαλαμάτα 13,00 €19,80 €+ 52 % ΛάρισαΒόλος 2,10 €5,00 €+ 138 % ΘεσσαλονίκηΈδεσσα 2,80 €7,50 €+ 168 % ΘεσσαλονίκηΦλώρινα 4,70 €14,00 €+ 198 % ΘεσσαλονίκηΚοζάνη 5,30 €10,90 €+ 105 % ΘεσσαλονίκηΑλεξανδρούπολη 15,60 €26,50 €+ 70 %

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων (συνέχεια) 3.6. Περιορισμός ζημιών από δρομολόγια:  Εξασφάλιση αντισταθμίσεων από κράτος για άσκηση των ΥΔΥ σε δρομολόγια που κρίνει απαραίτητα (περίπου 50% του τζίρου- συνεννόηση με Ε.Ε.)  Επιδότηση άλλων ζημιογόνων δρομολογίων από τοπική αυτοδιοίκηση 3.7. Ανάληψη από Δημόσιο του κόστους συντήρησης & λειτουργίας γραμμών που δεν καλύπτεται από τις μεταφορικές επιχειρήσεις Ήδη υπό μελέτη από ΥΜΕ και ΥΠΟΙΟ

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων (συνέχεια) Ζημία από το δίκτυο (2007) ΠΑΘΕΠ & ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝ ΠΕΛΟΠΟΝ- ΝΗΣΟΣ ΣΥΝΟΛΟ Κόστος Έσοδα Ζημία Επιβατο χλμ Ζημία/ Επιβατο χλμ -0,13-0,58-0,19-0,44-0,97 -0,19

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων (συνέχεια) 3.8. Επέκταση πελατειακής βάσης  Προσέλκυση νέων πελατών με αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων yield management  Αξιοποίηση τουριστικών γραμμών με πιλότο την Ολυμπία – Κατάκωλο  Δημιουργία ιστορικών, πολιτιστικών και άλλων ειδικού ενδιαφέροντος δρομολογίων

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων (συνέχεια) 3.9. Διακράτηση πελατειακής βάσης  Αύξηση χρήσης μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης (loyalty schemes)  Επέκταση σημείων πώλησης  Ίδρυση τουριστικού γραφείου Κρατήσεις ξενοδοχείων Ενοικιάσεις αυτοκινήτων  Βελτίωση εξυπηρέτησης Wi-fi σε κεντρικούς σταθμούς Αναβάθμιση σε αίθουσες αναμονής Βελτίωση παροχών Α’ θέσης Πληροφόρηση σε σταθμούς & αμαξοστοιχίες Ήδη υπό μελέτη – έναρξη Ιαν. ‘09

3. Εξυγίανση: Αύξηση Εσόδων (συνέχεια) Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας  Διαβούλευση με τοπική αυτοδιοίκηση  Ρύθμιση για ταχεία χορήγηση όρων δόμησης και χρήσεων γης  Αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ ή άλλης μεθόδου Δ’ τρίμηνο ’08: ολοκλήρωση ρύθμισης

3. Εξυγίανση: Συγκράτηση Δαπανών

Κόστος ανά εργαζόμενο (2007) ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ% ΣΥΝΟΛΟΥ Μ.Ο. ΚΟΣΤΟΥΣ /ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ (€) ,64% ,87% ,88% ,70% ,15% ,50% ,86% ,80% ,48% ,10% και άνω 1 0,01% ΣΥΝΟΛΟ % €

3. Εξυγίανση: Συγκράτηση Δαπανών Συγκράτηση μισθολογικής δαπάνης:  Φυσική συνταξιοδότηση  Βελτιωμένη αξιοποίηση προσωπικού: ευελιξία σε κλάδο, βαθμολογικό κλιμάκιο, γεωγραφική περιοχή  Επέκταση outsourcing για προσωρινές ανάγκες  Συντήρηση δικτύου με εξωτερικές εργολαβίες  Περιστολή δευτερευουσών αμοιβών Μείωση 15-20% των δευτερευουσών απολαβών το πρώτο οικονομικό έτος

3. Εξυγίανση: Συγκράτηση Δαπανών (συνέχεια) Συγκράτηση μισθολογικής δαπάνης (συνέχεια):  Περιορισμός αριθμού προσωπικού επί των αμαξοστοιχιών κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα  Πρόσληψη 100 νέων μηχανοδηγών για περιορισμό των υπερωριών  Εθελούσια συνταξιοδότηση με στόχο την αποχώρηση εργαζομένων Δεκ. ’08: Σύνταξη πρότασης & διάλογος με εργαζομένους έως 2011: Κλιμακωτή αποχώρηση εργαζομένων

3. Εξυγίανση: Συγκράτηση Δαπανών (συνέχεια) Μείωση επενδυτικών δαπανών μέσω συμπίεσης κόστους έργων Εκλογίκευση δρομολογίων σε συνεννόηση με τοπικές κοινωνίες: Μείωση δρομολογίων με ελάχιστους επιβάτες Αύξηση δρομολογίων με υψηλή προτίμηση Δεκ. ‘08

3. Εξυγίανση: Συγκράτηση Δαπανών (συνέχεια) Επανεξέταση από μηδενική βάση των υπολοίπων δαπανών Προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων για κατασκευή, συντήρηση & λειτουργία υποδομής – μέσω ΣΔΙΤ ή άλλου μοντέλου π.χ. Προαστιακός μέχρι Λαύριο Μείωση ~4% για το οικονομικό έτος 2008

3. Εξυγίανση : Το Αποτέλεσμα ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΣΟΔΑ 1. Έσοδα Μεταφορικού Έργου ΥΔΥ* ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΕΣ 3. Κόστος Μισθοδοσίας Άλλες Λειτουργικές Δαπάνες ΣΥΝΟΛΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΜΕΙΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ 375 Σύγκριση λειτουργικών εσόδων & δαπανών σε εκ. € * Περιλαμβάνει τις ενισχύσεις από το κράτος προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη λειτουργία οικονομικώς ασύμφορων γραμμών ή και την επιδότηση εισιτηρίων, καθώς και τις επιχορηγήσεις προς τον ΟΣΕ για τη συντήρηση και λειτουργία της υποδομής.

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα

4.1. Ανάπτυξη δικτύου  Ολοκλήρωση Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων ΠΑΘΕΠ, μέσω ΚΠΣ & ΕΣΠΑ  Ανάπτυξη των προαστιακών δικτύων Αθήνας & Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ  Ανακαίνιση, επέκταση, συντήρηση περιφερειακού δικτύου  Επικαιροποίηση οικονομικών μελετών για Δυτικό άξονα Αναζήτηση μορφών συνεργασίας με ιδιώτες ή τράπεζες (και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων)

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.2. Τροχαίο υλικό  Επαναπροσδιορισμός αναγκών μετά την ηλεκτροκίνηση & τη νέα δρομολογιακή πολιτική  Επιτάχυνση αγοράς υλικών (π.χ. ανταλλακτικών) – αποδέσμευση προμηθειών από Ετήσιο Πρόγραμμα Προμηθειών του ΥπΑν Από

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.3. Εταιρικός μετασχηματισμός Υποχρέωση προς Ε.Ε., αλλά και ευκαιρία για:  Αποσαφήνιση διεταιρικών σχέσεων  Δημιουργία σύγχρονων υπηρεσιακών δομών & λειτουργιών (σύγχρονα οργανογράμματα, εξάπλωση πληροφορικής, εισαγωγή κοστολογικού προγραμματισμού & παρακολούθησης κόστους, κ.ά.)

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.4. Θωράκιση ΤΡΑΙΝΟΣΕ  Προικοδοσία με μετοχικό κεφάλαιο & τροχαίο υλικό  Αδειοδότηση για νέες δραστηριότητες (π.χ. γενικός τουρισμός)  Κατάργηση ελλειμματικών δραστηριοτήτων (π.χ. λεωφορειακές γραμμές) Ήδη υπό μελέτη Πλήρης διαχωρισμός:

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.5. Ενίσχυση αρμοδιοτήτων ΕΡΓΟΣΕ  Κατασκευή όλων των έργων  Συντήρηση & λειτουργία υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών  Υποστήριξη από Διεθνή Σιδηροδρομικό Οίκο  Απορρόφηση ΓΑΙΑΟΣΕ 4.6. Ευελιξία στην πρόσληψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού  Διευθυντές και από την αγορά

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.7. ΟΣΕ: οι επιτελικές αρμοδιότητες  Στρατηγικός σχεδιασμός  Παρακολούθηση οικονομικής διαχείρισης  Κανονιστικό πλαίσιο  Διεθνείς σχέσεις  Προγραμματισμός επενδύσεων  Ασφάλεια σιδηροδρόμου

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.8. Το νέο τοπίο συμπληρώνεται με δύο νέους θεσμούς:  Εθνικό Συμβούλιο Σιδηροδρόμων  Αρχή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

4. Ανάπτυξη: βιωσιμότητα & αποδοτικότητα (συνέχεια) 4.9. Συμβόλαιο διοίκησης (contrat de gestion) – αποσαφήνιση σχέσης μεταξύ κράτους & Ομίλου  Καταγραφή μακροπρόθεσμων επενδυτικών στόχων  Καθορισμός ετήσιων χρηματοδοτήσεων  Αποσαφήνιση αποστολής & υποχρεώσεων κάθε σιδηροδρομικού φορέα  Περιγραφή αντισταθμίσεων του κράτους για τις ΥΔΥ Υπογραφή συμβολαίου: μέσα στο 2009

Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου: τα Βασικά Σημεία 1. Ασφάλεια: Συνεργασία με Γαλλικούς Σιδηροδρόμους 2. Διαφάνεια: Έφοδοι ΥΠΕΕ για 2 χρόνια-Εσωτερική Υπηρεσία Ελέγχων 3. Νέοι κανόνες στη διαχείριση του χρέους 4. Εκλογίκευση δρομολογίων - Αναβάθμιση υπηρεσιών 5. Εθελούσια συνταξιοδότηση για περιορισμό δαπανών 6. Αξιοποίηση περιουσίας 7. Νέο επενδυτικό πρόγραμμα - Ολοκλήρωση ΠΑΘΕΠ & Προαστιακού 8. ΣΔΙΤ - για Προαστιακό και νέες γραμμές 9. Εταιρικός μετασχηματισμός - Ανεξάρτητη ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Ενισχυμένη ΕΡΓΟΣΕ 10. Αρχές σύγχρονου management – Διευθυντές & από την αγορά 11. Συμβόλαιο με το κράτος – Δεσμεύσεις ΟΣΕ & Δημοσίου