ΓΚΑΜΠΕΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΡΟΣΩ ΜΠΟΤΗ ΣΟΥΡΒΙΝΟΥ ΟΛΓΑ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Σ ΧΕΔΙΟ Ο ΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ Α ΣΤΙΚΗΣ Π ΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ «60 δράσεις για τη Δυτική Αθήνα» Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Κοινωνική Οικονομία και Τοπική Αυτοδιοίκηση Ιωάννης Μέξης Διευθύνων Σύμβουλος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 11: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Δεκαετίες ΄60 και ΄70 Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ρόϊδω Μητούλα. Ρόϊδω Μητούλα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Αγροτική Κοινωνιολογία
Τι είναι η Κοινωνική Εργασία; Ορισμοί Κοινωνικής Εργασίας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Απόπειρα δημιουργίας κράτους πρόνοιας – έμφαση στη λαϊκή συμμετοχή (1/2) Παρά τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που προωθήθηκαν στη δεκαετία του 1980, η μεγάλη.
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Κοινοτική ανάπτυξη (1/4)
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Κριτική κοινοτική εργασία (1/7)
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΟΡΕΙΣ Κ.Α.Λ.Ο. ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΠΗ ΣΟΥΡΜΑΪΔΟΥ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΚΑΜΠΕΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΦΡΟΣΩ ΜΠΟΤΗ ΣΟΥΡΒΙΝΟΥ ΟΛΓΑ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

1.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ Προωθήθηκε μια σειρά προγραμμάτων τοπικής ή κοινοτικής ανάπτυξης  Με στόχο, την ανύψωση μέσα από την αξιοποίηση.  Όλα αυτά οδήγησαν στην λύση της κοινοτικής ανάπτυξης που έδωσε την δυνατότητα αξιοποίησης του άφθονου άμισθου ανθρώπινου δυναμικού της επαρχίας και των φυσικών τοπικών πόρων, συμβάλλοντας έτσι στην διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα του κόστους των προγραμμάτων για το κράτος

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ  Οι προσπάθειες εξαναγκασμού προσφοράς προσωπικής εργασίας και η επιβολή από την κεντρική διοίκηση συγκεκριμένου περιεχομένου δραστηριοτήτων δημιούργησαν αρνητικές αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες, τα μέλη των οποίων αντιμετώπισαν την κοινοτική ανάπτυξη ως προσωπική αγγαρεία  Η έλλειψη επαρκούς και ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού, το ρεύμα έντονης αστικοποίησης της ελληνικής κοινωνίας την εποχή εκείνη, αλλά και η πατερναλιστική στάση της δημόσιας διοίκησης που επιδίωξε κυρίως τον κοινωνικό έλεγχο των τοπικών κοινωνιών. Δεν υπήρχαν συμμετοχικές ή συλλογικές διαδικασίες ενώ ακόμη και οι κατά τόπους επιτροπές που υπάρχουν είναι άνθρωποι διορισμένοι και υπόλογοι στον κρατικό μηχανισμό και όχι στην τοπική κοινωνία.  Τέλος, η απουσία της τοπικής αυτοδιοίκησης όχι μόνο δεν αποτέλεσε πηγή προβληματισμού αλλά υποβάθμισε την τοπική πρωτοβουλία.

 Μεγάλη βάση στις προσπάθειες εκβιομηχάνισης της χώρας  Δεν υπήρχε καμιά πρόβλεψη για την ανάπτυξη θεσμών κοινωνικής προστασίας.  Εξαίρεση αποτέλεσαν μεμονομένες πρωτοβουλίες που βασιζόταν στο εθελοντικό πνεύμα, στην αυτοβοήθεια και στην ομαδική δράση.

 Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας (ΙΚΕ) με το «Πρόγραμμα αστικής ανάπτυξης Πετραλώνων» την περίοδο  «Πρόγραμμα Αστικής Ανάπτυξης Τσουβαλάδικα Ρέντη» από το 1978 έως το 1983  Αντίστοιχη πρωτοβουλία ανέπτυξε το Αστικό Κέντρο Βασιλικής Πρόνοιας του δήμου Ταύρου το 1965 περίπου, με το «Πρόγραμμα Κοινοτικής Ανάπτυξης Ταύρου» (Ζαϊμάκης, 2002).

 Σε αντίθεση με την δεκαετία του 1950, συμμετείχαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων κοινωνικοί λειτουργοί. Το γεγονός ότι συμμετείχαν κοινωνικοί λειτουργοί, οφείλεται «αφενός, στην ευρεία διάδοση της κοινωνικής εργασίας με κοινότητα στο εξωτερικό και αφετέρου στην εμπειρία των προγραμμάτων της προηγούμενης περιόδου, που μεταξύ άλλων είχε αναδειχθεί η έλλειψη εξειδικευμένων στην κοινοτική ανάπτυξη στελεχών.»

 Το παραπάνω έλλειμμα επιχείρησαν να καλύψουν οι σχολές κοινωνικής εργασίας που δημιουργήθηκαν την εποχή εκείνη.  Σχολή Κοινωνικής Πρόνοιας του Αμερικάνικου Κολλεγίου Θηλέων Pierce (ιδρύθηκε 1945 και διέκοψε οριστικά την λειτουργία της το 1975)  Το 1948 η Σχολή Κοινωνικής Εργασίας της ΧΕΝ(Χριστιανική Ένωση Νεανίδων) και από το 1956 έως το 1963 λειτούργησε η Σχολή Κοινωνικής Εργασίας του ΒΕΙ  Εκτός από την θεωρητική κατάρτιση που προσέφεραν οι σχολές κοινωνικής εργασίας στις αρχές και μεθόδους της κοινοτικής ανάπτυξης, συνέβαλαν σημαντικά και οι ασκούμενοι κοινωνικοί λειτουργοί που πραγματοποίησαν την πρακτική τους άσκηση στιςπαραπανω σχολές

 Στα παραπάνω προγράμματα ασκήθηκε κριτική εξαιτίας της απουσίας σύνδεσης των τοπικών προβλημάτων με ευρύτερα ζητήματα φτώχειας και υπανάπτυξης. Ωστόσο, η απουσία αυτή αιτιολογείται μερικώς από το θεωρητικό πλαίσιο της κοινοτικής εργασίας που υιοθετήθηκε την περίοδο αυτή, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, καθώς αντιλαμβανόταν την κοινωνική εργασία με κοινότητα ως μια προσπάθεια «βελτίωσης κάποιας καθορισμένης λειτουργικής δυσκολίας του συστήματος»

 Ενίσχυση της οικογενειοκρατίας,  Το νεποτισμό  Πελατειακές σχέσεις( οι οποίες ενέτειναν τις κοινωνικοοικονομικές διαιρέσεις στην ελληνική κοινωνία μεταξύ αυτών που είχαν πρόσβαση στον κρατικό μηχανισμό και αυτών που δεν είχαν)  Δεν επέτρεψαν τη δημιουργία ενός πλαισίου πολιτικών κοινωνικής ανάπτυξης που θα εστιαζόταν στην άμβλυνση των ανισοτήτων, στην προαγωγή καθολικών αξιών (κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη), την ενδυνάμωση των δημοκρατικών θεσμών και την ισόρροπη εναρμόνιση κοινωνικών αναγκών και οικονομικών πόρων

 Τη δεκαετία του 1980 αρχίζει να εδραιώνεται η αντίληψη του κοινωνικού ρόλου της Πολιτείας, η οποία είναι υπεύθυνη απέναντι στον πολίτη και έχει ως αποκλειστικό καθήκον της την αναπαραγωγή του ατόμου και της εργατικής του δύναμης. Στο πνεύμα αυτό προωθούνται μια σειρά από πρωτοβουλίες, όπως η καθιέρωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας,η αγροτική σύνταξη και άλλα ενισχυτικά στο οικογενειακό εισόδημα επιδόματα  Σε ό,τι αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση επιχειρείται η διαμόρφωση ενός πλαισίου κοινωνικής συμμετοχής σε τοπικό επίπεδο μέσα από την θεσμοθέτηση αντίστοιχων συμμετοχικών οργάνων(π.χ. νομαρχιακά συμβούλια, λαϊκές συνελεύσεις)

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ  Η παρέμβαση της τοπικής κοινωνίας στα προβλήματα και στις ανάγκες που βίωνε καθημερινά ήταν άναρχη, ελλειμματική και κάθε άλλο παρά συγκροτημένη και θεσμικά κατοχυρωμένη. Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες σε τοπικό επίπεδο, την περίοδο αυτή, χαρακτηρίζονται από την πληθυσμιακή και γεωγραφική ανισοκατανομή τους, επικάλυψη, ανεπάρκεια, πενιχρή υποδομή, έλλειψη προσωπικού και συγκεντρωτισμό στην διαδικασία λήψης αποφάσεων, καθώς και στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων (Βάγια, 1993) α) Πρωτοβουλίες των τμημάτων κοινωνικής εργασίας β) Ψυχιατρική μεταρρύθμιση και Β’ Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα κατά της φτώχειας

 Πρόγραμμα ενδογενούς ανάπτυξης  Μεταρρυθμίσεις στο θεσμικό πλαίσιο της ΤΑ και αξιοποίηση πόρων της ΕΕ.  Ζητήματα κοινωνικής ένταξης, πολυπολιτισμικότητας και η κοινωνία των πολιτών.  Ευθύνες φορέων και επαγγελματιών

 Καλλινικάκη(2002): «η κοινοτική εργασία στην χώρα μας έχει λιγότερη επιρροή από αυτή που έχει ασκήσει η κοινωνική εργασία»  Πρέπει να σημειωθεί ότι σημαντικά πιλοτικά προγράμματα έχουν γίνει κατά διαστήματα από Τμήματα της Κοινωνικής Εργασίας αλλά δεν αποτέλεσαν αντικείμενο μια ολοκληρωμένης θεωρητικής άποψης  Συνεργάστηκαν με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα(ΑΕΙ/ΤΕΙ)

 Αυτά τα προγράμματα βοήθησε η εφαρμογή των προγραμμάτων κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης της Ε.Ε.

 Υπήρχαν δυσκολίες στην συνέχεια των προγραμμάτων απ’ τους φοιτητές  Οι δήμοι παραχωρούσαν στα πιλοτικά προγράμματα κτήρια για την στέγαση της υπηρεσίας

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ