Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:

2 «Χοληστερόλη ή Χοληστερίνη» • Η χοληστερόλη είναι απαραίτητο στοιχείο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού των θηλαστικών, ανθρώπων και ζώων. • Προέρχεται βασικά από δύο πηγές, το ήπαρ και τη διατροφή. • Η χοληστερόλη, όπως και τα άλλα λιπίδια είναι αναγκαία και απαραίτητα για τη δομή και τη λειτουργία των κυττάρων. • Αποτελεί δομικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών συμβάλλοντας στη σταθερότητα των κυττάρων

3

4 Είδη χοληστερόλης. • “ Καλή” χοληστερίνη (HDL): Πρόκειται για λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας και τη θεωρούμε “καλή” επειδή προλαμβάνει τις καρδιακές προσβολές και μειώνει τον κίνδυνο της στεφανιαίας νόσου. • “Κακή” χοληστερίνη (LDL): Πρόκειται για λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας, της οποίας όταν το επίπεδο είναι αυξημένο, μπορεί να αποτελέσει την κύρια αιτία της αθηροσκλήρωσης και της στεφανιαίας νόσου.

5 Επίπεδα χοληστερόλης στον άνθρωπο. Ολικά επίπεδα χοληστερίνης Κατηγορία • Κάτω από 200 mg/dL ->Επιθυμητά όρια. • 200 έως 239 mg/dL ->Οριακά υψηλά. • 240 mg/dL και άνω-> Υψηλά επίπεδα χοληστερίνης.

6 Επίπεδα HDL χοληστερόλης. Επίπεδα HDL χοληστερίνης,Κατηγορίες: • Κάτω από 40 mg/dL (για άντρες) -> Χαμηλή HDL χοληστερίνη. Μείζων παράγοντας κινδύνου για καρδιακή νόσο. • Κάτω από 50 mg/dL (για γυναίκες)-> Χαμηλή HDL χοληστερίνη. Μείζων παράγοντας κινδύνου για καρδιακή νόσο. • Πάνω από 60 mg/dL -.Υψηλή HDL χοληστερίνη. HDL χοληστερίνη θεωρείται προστατευτική για την καρδιακή νόσο.

7 Επίπεδα LDL χοληστερόλης. Επίπεδα LDL χοληστερίνης, Κατηγορίες: • Κάτω από 100 mg/dL ->Συνιστώμενα όρια Από 100 ως 129 mg/dL ->Κοντά στα συνιστώμενα όρια • Από 130 ως 159 mg/dL ->Οριακά υψηλά επίπεδα • Από 160 ως 189 mg/dL ->Υψηλά επίπεδα • Πάνω από190 mg/dL-> Πολύ υψηλά επίπεδα

8 Παθήσεις που προκαλούνται… • Η υψηλή χοληστερόλη αίματος, μπορεί να αποτελέσει σοβαρό πρόβλημα για την υγεία. Οι άνθρωποι με υψηλή χοληστερόλη αίματος έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν καρδιακές παθήσεις. • Πάρα πολλή χοληστερόλη στο αίμα μας μπορεί να σκληρύνει τα τοιχώματα των αρτηριών μας που φέρνουν το αίμα από την καρδιά σε άλλα μέρη του σώματος. • Αυτή η συγκέντρωση της χοληστερόλης καλείται αθηρωματική πλάκα. Με την πάροδο του χρόνου, η πλάκα μπορεί να προκαλέσει στένωση των αρτηριών. Αυτό καλείται αθηροσκλήρωση.

9 Πως όμως αντιμετωπίζετε η κακή χοληστερόλη?? Χωρίς τη βοήθεια φαρμάκων, μπορεί εύκολα να ελέχθει η χοληστερόλη στο αίμα, διατηρώντας τη στο σωστό επίπεδο. Το μόνο που χρειάζεται είναι κάποιες σωστές διατροφικές επιλογές, καθώς και έναν υγιεινό τρόπο ζωής!.

10 Ποια όμως πρέπει να είναι αυτή η σωστή διατροφή?? • Επιλέγουμε να καταναλώνουμε κυρίως προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και αντικαθιστούμε τα τηγανητά φαγητά με ψητά • Συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας φαγητά πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα, όπως ψάρια. • Αποφεύγουμε την κατανάλωση αναψυκτικών. • Πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό, άπαχο γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. • Επιλέγουμε δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως. • Αντικαθιστούμε τα ζυμαρικά με όσπρια. • Αυξάνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά. • Πίνουμε αλκοολούχα ποτά με μέτρο. • Αποφεύγουμε να τρώμε περισσότερους από 4 κρόκους αβγού την εβδομάδα, καθώς και τη συχνή κατανάλωση γαρίδων και αλλαντικών. • Όταν ψωνίζουμε στο σούπερ-μάρκετ, ελέγχουμε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων και να επιλέγουμε αυτά που περιέχουν λιγότερο από 15 γρ. λίπους. • Μειώνουμε την κατανάλωση του αλατιού.

11 Πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος ζωής..Πως δηλαδή? • Άσκηση. Όλοι οι επιστήμονες συνιστούν την άσκηση ως την καλύτερη πρόληψη κατά της χοληστερόλης. • Χάνουμε βάρος ή το διατηρούμε σε ένα σταθερό επίπεδο. Η μείωση του βάρους θα πρέπει να γίνει με μία ισορροπημένη δίαιτα, επιλέγοντας φαγητά της προτίμησής μας, αλλά σε σωστές μερίδες και ποσότητες. • Κόβουμε το κάπνισμα. Τ ο να ελαττώσουμε απλώς το κάπνισμα, δεν αρκεί γιατί αποτέλεσμα θα είναι να εξαντλήσουμε το αμυντικό σύστημα του οργανισμού μας και να αυξήσουμε τον κίνδυνο εμφράγματος. • Δεν ξεχνάμε ποτέ. Η πρόληψη είναι το κλειδί για μια ζωή γεμάτη υγεία! ιδανικό λοιπόν, είναι να κάνουμε μία φορά τον χρόνο ένα τσεκ- απ για να ενημερωνόμαστε για τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα μας, έτσι ώστε να είμαστε πάντοτε υγιείς.

12

13 • Βιβλιογραφία: •


Κατέβασμα ppt "Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google