Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ. Τι είναι η χοληστερόλη ?  μία λιπαρή ουσία η οποία κυκλοφορεί στο αίμα  βασικό συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ. Τι είναι η χοληστερόλη ?  μία λιπαρή ουσία η οποία κυκλοφορεί στο αίμα  βασικό συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ

2 Τι είναι η χοληστερόλη ?  μία λιπαρή ουσία η οποία κυκλοφορεί στο αίμα  βασικό συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων

3 Κατηγορίες που χωρίζεται  Η χοληστερόλη, μεταφέρεται στο αίμα μέσα σε μόρια τα οποία ονομάζονται λιποπρωτεΐνες. Οι λιποπρωτεΐνες χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες :  την LDL (την κακή χοληστερόλη που συσσωρεύεται στα τοιχώματα των αρτηριών και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων).  την HDL (την καλή χοληστερόλη που συμβάλλει θετικά στην υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος).

4 Ποιες είναι οι φυσιολογικές τιμές της HDL χοληστερόλης  Τιμές HDL mg/dl, θεωρούνται ικανοποιητικές.  Τιμές κάτω από 30 mg/dl, είναι επιβαρυντικές για την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.  Τιμές πάνω από 60 mg/dl, θεωρούνται προστατευτικές.

5 Ποιες είναι οι φυσιολογικές τιμές της LDL χοληστερόλης  Τιμές κάτω των 200 mg/dl είναι ιδανικές. Τιμές πάνω από 240 mg/dl, είναι παράγων υψηλού κινδύνου για καρδιακή νόσο.

6 Παθήσεις που προκαλεί ΚΚΚΚαρδιακές παθήσεις ΑΑΑΑθηροσκλήρωση ΑΑΑΑρτηριοσκλήρυνση ΈΈΈΈμφραγμα ΥΥΥΥπερλιπιδαιμία (Υπερχοληστεριναιμία )

7 Αθηροσκλήρωση και Αρτηριοσκλήρυνση Η αρτηριοσκλήρυνση δεν είναι τίποτα άλλο από απώλεια της ελαστικότητας των αρτηριών. Οι αρτηρίες γίνονται πιο ανελαστικές, με αποτέλεσμα να αυξάνει η αρτηριακή πίεση. Όμως, η αθηροσκλήρωση δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η αθηροσκλήρωση αφορά ανάπτυξη βλαβών στο τοίχωμα των αρτηριών που ονομάζονται αθηρώματα. Η αρτηριοσκλήρυνση δεν είναι τίποτα άλλο από απώλεια της ελαστικότητας των αρτηριών. Οι αρτηρίες γίνονται πιο ανελαστικές, με αποτέλεσμα να αυξάνει η αρτηριακή πίεση. Όμως, η αθηροσκλήρωση δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η αθηροσκλήρωση αφορά ανάπτυξη βλαβών στο τοίχωμα των αρτηριών που ονομάζονται αθηρώματα.

8 Τι είναι υπερλιπιδαιμία Τι είναι υπερλιπιδαιμία Υπερλιπιδαιμία (ΥΛΠ) είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία αυξάνονται ένα ή περισσότερα λιπιδικά κλάσματα στο αίμα. Στα λιπίδια του αίματος περιλαμβάνονται: Η χοληστερίνη Τα τριγλυκερίδια Τα φωσφολιπίδια Υπερλιπιδαιμία (ΥΛΠ) είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία αυξάνονται ένα ή περισσότερα λιπιδικά κλάσματα στο αίμα. Στα λιπίδια του αίματος περιλαμβάνονται: Η χοληστερίνη Τα τριγλυκερίδια Τα φωσφολιπίδια

9 Αντιμετώπιση της χοληστερόλης  Ελάττωση κατανάλωσης τροφίμων με μεγάλη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη.  Αύξηση κατανάλωσης τροφίμων με μεγάλη περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα λίπη.  Η σωματική άσκηση αυξάνει την HDL. Η αύξηση της HDL κατά 1% μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 3-4%.

10 Σωστή διατροφή  Τρώτε, συχνά ψάρια, φρέσκα ή κατεψυγμένα, τρώτε κονσέρβες τόνου σε νερό και με μέτρο οστρακοειδή. Τα όσπρια είναι μία καλή πηγή πρωτεϊνών, χωρίς χοληστερίνη, με λίγα λιπαρά, λιγότερες θερμίδες από το κρέας και πλούσια σε σίδηρο, ψευδάργυρο και χαλκό. Επίσης, επειδή έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και υψηλή σε κάλιο είναι καλή τροφή για τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση. Μπορείτε να τρώτε όλα τα όσπρια χωρίς περιορισμούς, εκτός από αυτά που είναι σε κονσέρβες, γιατί περιέχουν χοιρινό λίπος και ζάχαρη.  Τρώτε άφθονα φρέσκα λαχανικά και φρούτα, και όπου μπορείτε τρώτε τα φρούτα με τις φλούδες. Τα αμυλούχα λαχανικά (π.χ. φασόλια, κουκιά, πατάτες, καλαμπόκι) να τα καταναλώνετε μόνο σαν υποκατάστατο ψωμιού. Αποφεύγετε το αβοκάντο και τους ξηρούς καρπούς, εκτός από τα καρύδια και τα κάστανα. Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στα δημητριακά μειώνουν επίσης την χοληστερίνη του πλάσματος. Συνιστάται να τρώτε μαύρο ψωμί, μη αποφλοιωμένο ρύζι και ζυμαρικά, φρυγανιές και παξιμάδια βρώμης.

11  Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει να είναι χωρίς λιπαρά (αποβουτυρωμένο γάλα, άπαχα τυριά, άπαχο γιαούρτι). Ένα ποτήρι γάλα (αποβουτυρωμένο ή μη) περιέχει περίπου το 9% της πρωτείνης που χρειάζεται ένας ενήλικας καθημερινά και συμπληρώνει την διατροφή με όσπρια και δημητριακά επειδή περιέχει τα βασικά αμινοξέα που λείπουν από αυτά.  Τα φυτικά λίπη πρέπει να περιοριστούν σε ποσότητα και να είναι πλούσια σε πολυακόρεστα (ελαιόλαδο, σογιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, ηλιέλαιο).  Όσοι από εσάς αγαπάτε τα γλυκά σταματείστε να ονειρεύεστε κέικ, πάστες, προφιτερόλ, παγωτά, καραμέλες, μαρμελάδες κι όλα τα παρόμοια. Η ζάχαρη που υπάρχει σ' αυτά μετατρέπεται εύκολα σε τριγλυκερίδια. Ένα ημιαποβουτυρωμένο ή αποβουτυρωμένο γιαούρτι με φρούτα ή ένα ζελέ με υποκατάστατα ζάχαρης μπορεί να σας παρηγορήσει χωρίς κίνδυνο να ανεβάσει κι άλλο την τιμή της χοληστερίνης σας.

12


Κατέβασμα ppt "ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ. Τι είναι η χοληστερόλη ?  μία λιπαρή ουσία η οποία κυκλοφορεί στο αίμα  βασικό συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google