ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Alexander Moore.
Λογισμικό εφαρμογών Τυποποιημένο λογισμικό εφαρμογών
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Ανάλυση και Μοντελοποίηση
1 Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων  Ανάγκη Αποθήκευσης και Διαχείρισης Δεδομένων  Συστήματα Αρχείων  Συστήματα Βάσεων Δεδομένων  Παραδοσιακές και Σύγχρονες.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Χρήστος Δ. Ταραντίλης, Λέκτορας ΔΕΤ Εφαρμογές Διοικητικής Επιστήμης ΙΙ.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων 1.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Τρίτη 11-1,
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εισαγωγή Στη Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Διάλεξη 1 Εισαγωγή Επισκόπηση άσκησης Διάλεξη 1 1 Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ανάπτυξη Λογισμικού Χειμερινό Εξάμηνο
Ορισμός και Αρχιτεκτονική Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων.
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Λευκάδα 2011Δήμητρα Τζίγκου Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία.
 Κύριο αντικείμενο της μελέτης είναι ο καθορισμός της μεθοδολογίας, των προτύπων (standards) και των διαδικασιών (procedures) για τις πρώτες και πιο.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Κύκλος Ανάπτυξης και Ζωής ενός ΠΣ ΜΕΡΟΣ 2 Ο (Διάλεξη 4)
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Βάσεις Δεδομένων Ι Εισαγωγή
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ»
Βασικοί Ορισμοί (1) Τι είναι ένα Πληροφοριακό Σύστημα;
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
1.1 Οργάνωση Επιχείρησης Σκοπός μιας επιχείρησης είναι η ανάλυση της βασικής οργάνωσης μιας τυπικής ιδιωτικής επιχείρησης. Επιμέλεια Χασάπης Γιώργος.
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Πληροφοριακά Συστήματα
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος 2014-2015 ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος 2014-2015 Εισαγωγή

Δομή μαθήματος Το μάθημα αποτελείται από 3 μέρη: Α μέρος Β μέρος Εισαγωγή στην ανάλυση συστημάτων Β μέρος Αντικειμενοστραφής Ανάλυση καί Σχεδιασμός με τη χρήση UML Γ μέρος Δομημένη Ανάλυση καί Δομημένος Σχεδιασμός ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Τρόπος Διεξαγωγής Μαθήματος και Ανθρώπινο Δυναμικό Διαλέξεις Φροντιστήρια σε UML και Δομημένη Ανάλυση Εργαστήρια σε Case tool για τη UML Ανθρώπινο Δυναμικό Αφροδίτη Τσαλγατίδου, Αναπλ. Καθηγήτρια: Διδάσκουσα, Υπεύθυνη για το μάθημα. Ηλίας Χαλκίδης, Μεταπτυχιακός: υποστήριξη φροντιστηρίων και εργαστηρίων στη UML Γιώργος Λασκαρίδης, Ερευνητής, υποστήριξη φροντιστηρίων στη Δομημένη Ανάλυση

Εκπαιδευτικό Υλικό Διαφάνειες και Ασκήσεις στο e-class Για τη UML: To βιβλίο Εισαγωγή στη UML, του Μartin Fowler, εκδόσεις Κλειδάριθμος Για τη Δομημένη Ανάλυση: Σημειώσεις στο e-class

Εξέταση Μαθήματος Υποχρεωτική Εργασία. Συνεισφέρει 20 – 40% στην τελική βαθμολογία, ανάλογα με το μέγεθός της. Υποχρεωτικές Γραπτές Εξετάσεις Ιουνίου - Σεπτεμβρίου. Συνεισφέρουν 60-80% στην τελική βαθμολογία Τελική Βαθμολογία: άθροισμα βαθμού εργασίας και γραπτών εξετάσεων.

Προσεγγίσεις στην Ανάπτυξη Συστημάτων Πληροφορικής Οι Μεθοδολογίες Ανάπτυξης Συστημάτων Πληροφορικής ακολουθούν μία από τις εξής δύο βασικές προσεγγίσεις : Ανάλυση και Σχεδιασμός με βάση τις λειτουργίες ενός συστήματος (Function-Oriented Analysis and Design) Ανάλυση και Σχεδιασμός με βάση τα αντικείμενα ενός συστήματος (Object-Oriented Analysis and Design) Σαν μεθοδολογία ορίζουμε ένα σύνολο από τεχνικές καί εργαλεία καί ένα σύνολο από βήματα που καθοδηγούν τον αναλυτή/σχεδιαστή στην ανάπτυξη ενός συστήματος ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο Προγραμματισμός είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι Το Βασικό είναι να γίνει κατανοητός ο χώρος του προβλήματος ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ: Ανάλυση και περιγραφή του προβλήματος Σχεδίαση της λύσης βασισμένη στην κατανόηση του προβλήματος ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Μεθοδολογία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Μια Όψη (Μοντέλο) μέρους της Πραγματικότητας Το Αυτοματοποιημένο Μέρος ενός Πληροφοριακού Συστήματος Ένα Πληροφοριακό Σύστημα Υποστηρίζει τις Λειτουργίες ενός Οργανισμού ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ Είναι ένα σύνολο από τμήματα αλληλένδετα μεταξύ τους (Φυσικά ή Λογικά) Τα τμήματα αυτά επηρεάζονται λόγω του ότι αποτελούν μέρος του Συστήματος Τα τμήματα αυτά σαν σύνολο εκτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ Αλληλεπίδραση ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑ Ένα Υποσύστημα ορίζεται με τον ίδιο τρόπο με ένα Σύστημα Διαφέρει μόνο η Οπτική Γωνία Οι οργανισμοί έχουν πολλά Υποσυστήματα Αυτά τα υποσυστήματα έχουν αλληλοκαλυπτόμενα όρια ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΤΥΠΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Αποθήκη Μισθοδοσία Αρχεία Προσωπικού Πωλήσεις Κρατήσεις θέσεων Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας Συστήματα εντολών και ελέγχου Συστήματα παρακολούθησης διαδικασιών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΜΕΡΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ Οργάνωση Δεδομένων Πρόσβαση και Διαχείριση Δεδομένων Εκτέλεση Διαδικασιών Συγχρονισμός Διαδικασιών Με σκοπό την αντανάκλαση των αντικειμένων και των διαδικασιών του οργανισμού ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Δεδομένα Σχέσεις μεταξύ των Δεδομένων Ενέργειες Γεγονότα και Ενεργοποιητές (Events and Triggers) Περιορισμοί Περιβάλλον Σημεία Επικοινωνίας (Interfaces) ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑ ΟΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Πελάτες Προμηθευτές ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Υποσύστημα Προμηθειών Πελάτες Υποσύστημα Διοίκησης ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑ Υποσύστημα Ανάπτυξης Προμηθευτές ΥποσύστημαΠωλήσεων Υποσύστημα Προμηθειών ΟΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένα πληροφοριακό σύστημα επικαλύπτει τα διοικητικά και λειτουργικά τμήματα ενός οργανισμού ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ένα σύστημα είναι αποτελεσματικό όταν παρέχεται η δυνατότητα οργάνωσης των υποσυστημάτων του: Με ελάχιστο κόστος Με καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού Στα προκαθορισμένα χρονικά όρια Με ελάχιστη απαίτηση συντήρησης Με ευελιξία για αλλαγές ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Συνδέουν πολλά διαφορετικά υποσυστήματα Βοηθούν στη λήψη αποφάσεων Υπάρχει ανάγκη για: Ακριβείς Σχετικές Σαφείς πληροφορίες Υπάρχει ανάγκη για έναν μηχανισμό ελέγχου: ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΕΛΑΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΛΟΓ/ΣΜΟΥ ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΠΟΘΗΚΗ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Μοντελοποίηση του συστήματος με χρήση κατάλληλων εργαλείων Tα πρώτα μοντέλα που δημιουργούνται είναι κατανοητά από ανθρώπους (Human-Oriented Models), π.χ. Μοντέλα καταγραφής απαιτήσεων συστήματος Αυτά τα μοντέλα μετασχηματίζονται βαθμιαία σε μοντέλα κατανοητά από μηχανές (Machine-Oriented Models, π.χ. Εκτελέσιμος κώδικας ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Τα Πληροφοριακά Συστήματα είναι μεγάλα και σύνθετα Η Ανάπτυξή τους είναι η δημιουργία μιας σειράς από Μοντέλα και ο Βαθμιαίος Μετασχηματισμός τους από human-oriented models σε machine-oriented models Απαιτεί Συστηματική και Μεθοδολογική Προσέγγιση ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ασχολείται με τη συνολική συμπεριφορά ενός συστήματος Μια εφαρμογή (application) αποτελεί μόνο ένα μέρος του όλου συστήματος ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

«SYSTEM VIEW» vs. «APPLICATION VIEW» ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΝΕΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΥΛΙΚΟΥ «SYSTEM VIEW» vs. «APPLICATION VIEW» ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Η ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΙΟΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΧΡΗΣΤΕΣ Επικεφαλής του έργου Αναλυτής Συστημάτων Επικεφαλής Ομάδας Προγραμματιστών Προγραμματιστές Η ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΑΛΥΣΗ Σύνταξη Προδιαγραφών Απαιτήσεων ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Χαρακτηριστικά Ανάλυσης Συστημάτων, Προβλήματα, Σχέση Χρήστη – Αναλυτή Χαρακτηριστικά Ανάλυσης Συστημάτων, Προβλήματα, Σχέση Χρήστη – Αναλυτή

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ (1/2) Διαφορετική από τον προγραμματισμό, σχεδιασμό, αποσφαλμάτωση κλπ., τα χαρακτηριστικά των οποίων είναι: Ομαλές και ανθρώπινες σχέσεις Πολύ καθορισμένη εργασία Ικανοποίηση από την εργασία ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ (2/2) Δύσκολη Διαδικασία Πολύπλοκες, ακόμη και εχθρικές ανθρώπινες σχέσεις Δεν είναι καθορισμένο το τέλος της Δεν δίνει ικανοποίηση ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ (1/2) Προβλήματα Επικοινωνίας εξ αιτίας: Της φυσικής δυσκολίας περιγραφής ενός προβλήματος Της Ακαταλληλότητας των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για συλλογή και καταγραφή απαιτήσεων Της Έλλειψης κοινής γλώσσας Της Απουσίας μοντέλου του συστήματος εξ αρχής ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ (2/2) Προβλήματα Επικοινωνίας λόγω: Της Εξελικτικής φύσης των απαιτήσεων Της Έλλειψης εργαλείων Της Δυσκολίας να αποφασιστεί το τέλος της ανάλυσης Της Πολιτικής που εμπλέκεται σε αυτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΣΧΕΣΗ ΧΡΗΣΤΗ-ΑΝΑΛΥΤΗ Τι είναι ο χρήστης; Τι είναι ο αναλυτής; Ο “hands-on” χρήστης Ο υπεύθυνος χρήστης Ο ιδιοκτήτης χρήστης Τι είναι ο αναλυτής; Ο σύνδεσμος μεταξύ χρηστών και ανθρώπων που θα αναπτύξουν το σύστημα Οι χρήστες πρέπει να δώσουν πληροφορίες για το “ Τι ” θέλουν να γίνει. ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΗ Καθορίζει το πρόβλημα Δημιουργεί τις Λειτουργικές και μη Λειτουργικές απαιτήσεις / προδιαγραφές του συστήματος Αυτές αποτελούν τη βάση για το Σχεδιασμό του Συστήματος Δημιουργεί κριτήρια Ελέγχου του Σχεδιασμού, με στόχο: Να αξιολογήσει αν η σχεδίαση είναι κατάλληλη για να οδηγήσει σε ένα σύστημα που ικανοποιεί τις απαιτήσεις Δημιουργεί Προδιαγραφές για Βελτιώσεις και Μελλοντικές Επεκτάσεις ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Κατηγορίες και Ρόλοι των Χρηστών Κατηγορίες Χρηστών, ανάλογα με το τι θέλουν από το σύστημα ή το πως το χρησιμοποιούν: Για τις καθημερινές τους εργασίες (hands-on χρήστες) Για να έχουν εποπτεία της εργασίας των hands-on χρηστών (π.χ. Προϊστάμενοι) Σποραδικά το σύστημα π.χ. Μια φορά το μήνα για στατιστικά στοιχεία πωλήσεων (π.χ. Γενικοί Δ/ντες) προκειμένου να πάρουν κάποιες στρατηγικές αποφάσεις Δεν το χρησιμοποιούν, αλλά έχουν άποψη γι αυτό επειδή π.χ. Θα πληρώσουν γι αυτό (Ιδιοκτήτης Εταιρείας) Οι απαιτήσεις για το σύστημα θα πρέπει να ληφθούν από όλες τις κατηγορίες χρηστών Ο ρόλος του κάθε χρήστη είναι να Δίνει απαιτήσεις για το σύστημα πληροφορίες από την οπτική γωνιά που τον αφορά Αξιολογεί τις απαιτήσεις Μέσω πρωτότυπου Μέσω ελέγχου των προδιαγραφών Με συμμετοχή σε Συναντήσεις με Αναλυτές Αξιολογεί το τελικό σύστημα Να κάνει τον τελικό έλεγχο αποδοχής