ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΘΗΜΑ 3 Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (2). Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Linda Shopes, Oral History and the Study of Communities.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχολικού
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
MAΘΗΜΑ 7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Θεωρητικοποιώντας τις Σαπουνόπερες. 1. ιστορική προέλευση 2. Χαρακτηριστικά των σαπουνόπερων (genre characteristics): Daytime soaps vs prime time series.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Κοινωνικές δομές: Οικογένεια Παράδοση / Νεοτερικότητα Η ερμηνευτική κατανόηση των σχέσεων της ατομικής με τη συλλογική μνήμη στις αφηγήσεις ζωής εστιάζει.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αφήγηση αφήγηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ
Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν Αθήνα, 4/4/16
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Οι έφηβοι απαντούν Στην έρευνα πήραν μέρος αγόρια και κορίτσια ηλικίας ετών Εργασία από τον: Λάμπρο Ντινόπουλο.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Προφορική επικοινωνία
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΘΗΜΑ 3 Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (2)

Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Linda Shopes, Oral History and the Study of Communities. Problems, paradoxes and possibilites, Oral History Reader (1998), H Linda Shopes είναι Αμερικανίδα ερευνήτρια προφορικής ιστορίας που δραστηριοποιείται κυρίως στο χώρο της δημόσιας ιστορίας (public history) Εργάστηκε στην Επιτροπή Ιστορίας και Μουσείων της Pennsylvania και είναι επιμελήτριας μιας σειράς εκδόσεων προφορικής ιστορίας στον εκδοτικό οίκο Pallgrave/Macmillan

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ Ε. Παπαταχιάρχης, «Δια την σύστασιν και ωφέλειαν της κοινότητος του χωριού»: Σχέσεις και σύμβολά της εντοπιότητας σε μια αιγαιακή κοινωνία». Στο Κομνηνού – Παπαταξιάρχης (επιμ), Κοινότητα, Κοινωνία και Ιδεολογία, Αθήνα, Παπαζήσης, 1990,

Προγράμματα κοινοτικής προφορικής ιστορίας Καθορίζονται από: Ένα κοινό τόπο (πχ γειτονιά, χωριό, μια περιοχή) Μια κοινή κοινωνική ταυτότητα (πχ εργάτες, μαύροι, ομοφυλόφιλοι)

Δύο άξονες διαφοροποίησης Η προέλευση των συνεντεύξεων ▫Τοπικές ομάδες που καταγράφουν τη δική τους ιστορία ▫Ακαδημαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ▫ συνδυασμός των παραπάνω Η φύση των τελικού προϊόντος ▫Η ερμηνεία του ιστορικού (γραπτό κείμενο) ▫Το ηχητικό τεκμήριο (αρχείο προφ. μαρτυριών) ▫Συνδυασμός των παραπάνω (πχ έκθεμα σε μουσείο, ντοκυμεντέρ)

Η χρήση υφιστάμενων συλλογών για τη μελέτη κοινοτήτων Ποια είναι η φύση της συλλογής: ποιος έκανε τις συνεντεύξεις, με ποιο σκοπό, σε ποια συγκυρία; Ποιες είναι οι αδυναμίες της συλλογής; ▫Το δείγμα των πληροφορητών (αποκλεισμός σημαντικών κατηγοριών) ▫Η ερευνητική ατζέντα (συλλογή αφηγήσεων ζωής χωρίς συγκεκριμένο στόχο, επιβολή της ερμηνείας του ιστορικού) ▫Αποφυγή των «επώδυνων» πτυχων: νοσταλγία για το παρελθόν εξιδανίκευση της κοινότητας

Ποιες είναι οι πιο χρήσιμες συλλογές; Ούτε οι συλλογές τοπικών ομάδων (τάση εξιδανίκευσης, α-ιστορική οπτική) Ούτε οι συλλογές μεμονωμένων ερευνητών (στενός στόχος, επιβολή του ερμηνευτικού πλαισίου του ερευνητή) Αλλά γενικότερα αρχεία προφορικών μαρτυριών προς χρήση μελλοντικών ερευνητών (πχ Πυθαγόρας, Θαλής): πολλαπλότητα αφηγητών, έμπειροι ερευνητές, απαλλαγή από τους καταναγκασμούς των 2 προηγούμενων περιπτώσεων

Πως μελετάμε τις συλλογές; Προϋπόθεση: η εμβύθιση στο υλικό των συνεντεύξεων Δεν αρκεί να διαβάζουμε τα κείμενα, πρέπει να ακούμε προσεχτικά τα ηχητικά τεκμήρια Να πάρουμε τον απαραίτητο χρόνο Να ακούμε τι κρύβεται πίσω από τα λόγια των αφηγητών (η αίσθηση της τοπικής κουλτούρας, η νοοτροπία, ο τρόπος σκέψης, κοινά σημεία ατομικών αφηγήσεων ζωής)

Ένα παράδειγμα από την Πενσυλβανία Τι κατάλαβε η συγγραφέας ακούγοντας δεκάδες συνεντεύξεις τοπικών κοινοτήτων; Εντοπιότητα: η σημασία του τόπου στις προσωπικές αναμνήσεις των κατοίκων Η νοηματοδότηση του παρόντος μέσα από τις αναμνήσεις του παρελθόντος ▫Η σημασία της «σκληρής δουλειάς» για την κοινοτική ταυτότητα: εμείς φτιάξαμε τα εργοστάσια ▫Η σημασία του σύγχρονο φυλετικού ζητήματος: αποκλεισμός των Μαύρων και των νεοφερμένων από την κοινότητα των λευκών «σκληρά εργαζόμενων» ▫Με άλλα λόγια: η έννοια του συνόρου

Ερώτημα Τι μας λένε αυτά τα συμπεράσματα για τη δική μας μελέτη της μεταναστευτικής κοινότητας του Βόλου;

Διεξάγοντας τις δικές μας συνεντεύξεις Πως μπορούμε να αποφύγουμε τα προαναφερόμενα προβλήματα; Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το υλικό μας στο χώρο της δημόσιας ιστορίας;

Συστάσεις Σύλληψη του προγράμματος γύρω από ένα ιστορικό πρόβλημα και όχι γύρω από μια σειρά αφηγήσεων ζωής; ▫Πως συνδέονται οι ατομικές ιστορίες με μεγαλύτερα ζητήματα; Τι είδους ερωτήσεις μπορούν να κάνουν αυτές τις συνδέσεις; Διαμόρφωση του δείγματος πληροφορητών με το ευρύτερο δυνατόν τρόπο ▫Διαφοροποίηση κατά φύλο, φυλή, ηλικία ▫Συμπερίληψη των εκτός κοινότητας και των νεοφερμένων Διεξαγωγή των συνεντεύξεων με κριτικό πνεύμα ▫Συμπερίληψη των «δύσκολων» θεμάτων

Η χρήση του υλικού για τη δημόσια ιστορία Επιστροφή των αποτελεσμάτων στην κοινότητα Διάδοση ιστορικών γνώσεων εκτός του ακαδημαϊκού πλαισίου Προώθηση της κριτικής συζήτησης ιστορικών θεμάτων στο δημόσιο χώρο Παραδείγματα: σεμινάρια, εκθέσεις σε μουσεία, ντοκιμαντέρ, ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, κοινοτικές εκδόσεις Γενικότερα: εκδημοκρατισμός της ιστορίας

ΚΟΙΝΩΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ: Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Συνέδριο της Αγγλικής Ένωσης Προφορικής Ιστορίας, Μάντσεστερ, Ιουλίου history-on-the-groundhttps://oralhistorynoticeboard.wordpress.com/2014/09/12/community-voices-oral- history-on-the-ground

Simon Elmes παραγωγός ραδιοφωνικών ντοκυμεντέρ στο BBC DOCUMENTING OUR LIVES. ORAL HISTORY, RADIO DOCUMENTARY AND THE LISTENING PROJECT Η μνήμη παλιότερων εποχών που χάνεται με τους ανθρώπους και η υπερπληθώρα των μαρτυριών σήμερα Το παράδειγμα του Listening Project BBC – BL Ποιες οι ομοιότητες και κυρίως οι διαφορές ανάμεσα στις μαρτυρίες που συλλέγονται από ερευνητές προφορικής ιστορίας και τα μήντια; Ποια η ισορροπία ανάμεσα στην ακρίβεια των ιστορικών τεκμηρίων και την συναισθηματική αλήθεια;

Linda Shopes COMMUNITY HISTORY: WHERE HAVE WE BEEN, WHERE ARE WE GOING Κριτική επανεξέταση της παλιάς της δουλειάς Χώρος για πολλαπλές ταυτότητες Εστίαση σε ένα πρόβλημα και παρέμβαση για κοινωνική αλλαγή Παράδειγμα: ative.org/

Shopes Συμπεράσματα “So maybe we should get out of the way a bit and create spaces where people’s stories can simply be told — difficult stories, hard stories, complicated stories – not just stories of survival or of all getting along. And then maybe we can juxtapose stories that contradict one another, that tell of crosscutting communities within communities, of those excluded and those with power over it. And by doing so, perhaps we can indeed raise consciousness.”

Κοινότητες που παρουσιάστηκαν Μεταναστευτικές κοινότητες Εθνοτικές κοινότητες Αστικές κοινότητες – γειτονιές, νέες πόλεις ▫Ψηφιακή αφήγηση Βετεράνοι του πολέμου στο Ιράκ & Αφγανιστάν Ασθενείς του AIDS, καρκινοπαθείς Επιζώντες του Ολοκαυτώματος Ομοφυλόφιλοι Νησιωτικές κοινότητες

Κοινότητες μαύρων δούλων στην Αμερική Άτομα με αναπηρία Speaker’s Corner London Τρόφιμοι ιδρυμάτων κοινωνικής πρόνοιας Φεμινίστριες Φυσιοθεραπευτές Εκπαιδευτικές κοινότητες