Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία: Booth, W., Colomb, G., and Williams, G. (2008) The Craft of Research. Chicago & London: The University of Chicago Press. Eco, U., (1994) Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος. Καραγιαννόπουλος, Ι., (1993) Εισαγωγή στην Τεχνική της Επιστημονικής Ιστορικής Εργασίας. Θεσσαλονίκη: Βάνιας. Λοΐζος, Δ., (2012) Η Ηλεκτρονική ιστορική Έρευνα & Συγγραφή. Ένας Πρακτικός Οδηγός. Αθήνα. Introduction to History, The Open University, Εισαγωγή στην Ιστορία (1985), μεταφρ. Τρίγκου, Κ. Αθήνα: Π. Κουτσούμπος

2 Σύμφωνα με τον Umberto Eco
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Σύμφωνα με τον Umberto Eco Eco, U. (1994), Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος, σ. 37. κάνω μια εργασία σημαίνει: εντοπίζω ένα συγκεκριμένο θέμα συγκεντρώνω στοιχεία σχετικά με αυτό το θέμα οργανώνω και μελετώ αυτά τα στοιχεία επανεξετάζω από πρώτο χέρι το θέμα μου στο φως των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν δίνω οργανική μορφή στο υλικό μου συνθέτω τα δεδομένα μου με τρόπο δημιουργικό προσέχω να δίνω όλες τις πληροφορίες στους αναγνώστες μου σχετικά με τα δεδομένα/στοιχεία που βρήκα ώστε να μπορούν να συνεχίσουν την έρευνα για λογαριασμό τους εστίαση

3 Με τι σειρά διαβάζω τις πηγές μου;
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Με τι σειρά διαβάζω τις πηγές μου; Ξεκινώ από πρωτογενείς ή δευτερογενείς πηγές; Διαφορετικές απόψεις. Τα υπέρ και τα κατά. Αν το θέμα δεν μου είναι οικείο: Διαβάζω πρώτα 2-3 κείμενα δευτερογενούς βιβλιογραφίας. Θα βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της βασικής/πρωτογενούς βιβλιογραφίας (διαμορφώνω μια εικόνα για το τι πραγματεύεται). Στη συνέχεια διαβάζω τις πρωτογενείς πηγές. Συνεχίζω με υπόλοιπη δευτερογενή βιβλιογραφία. Επανεξετάζω τις πρωτογενείς πηγές υπό το φως της δευτερογενούς βιβλιογραφίας (ερμηνεία, σχολιασμός, κριτική). Προχωρώ στη δική μου ερμηνεία & σχολιασμό.

4 Πώς αποδελτιώνω τις πηγές μου;
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Πώς αποδελτιώνω τις πηγές μου; Αποδελτιώνω= καταγράφω σε δελτία, στοιχεία αντλημένα από γραπτές πηγές, σχετικά με ορισμένο θέμα (σύμφωνα με Ελληνικό Λεξικό Τεγόπουλου-Φυτράκη). Τι περιλαμβάνει ένα δελτίο αποδελτίωσης (έγγραφο επεξεργασίας πηγής); 1. Στοιχεία ταυτότητας της πηγής. 2. Περιεχόμενο πηγής. 3. Ανάλυση & Σχολιασμός πηγής. 4. Σύνδεση υλικού πηγής & περιεχομένων εργασίας.

5 Στοιχεία ταυτότητας της πηγής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Στοιχεία ταυτότητας της πηγής Τα στοιχεία του έργου όπως θα είναι στην τελική βιβλιογραφία. Πληροφορίες για τον συγγραφέα –ειδικά όταν δεν είναι γνωστός– για να γνωρίζουμε το κοινωνικο-πολιτισμικό του πλαίσιο. Αν εκφράζει κάποιο ρεύμα σκέψης (έχει σημασία να το ξέρουμε, για να τον ερμηνεύσουμε). Λέξεις/έννοιες κλειδιά του έργου. Περιεχόμενο πηγής μου. Τρόποι καταγραφής περιεχομένου: Περίληψη- Παράφραση-Παράθεση. Η λογοκλοπή. Περίληψη: συνοψίζω τις βασικές απόψεις του συγγραφέα. Παράφραση: αναπαράγω με δικά μου λόγια τα σημεία που θεωρώ ενδιαφέροντα για έρευνά μου. Παράθεση: αντιγράφω επακριβώς τα λόγια του συγγραφέα, βάζοντάς τα σε «» και σημειώνοντας την αντίστοιχη σελίδα/σελίδες του έργου του. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις σημειώνω και την αντίστοιχη σελίδα/ες ώστε κατά την συγγραφή να βάλω σωστή παραπομπή. Εάν δεν το κάνω σε αυτήν την φάση μετά θα είναι πολύ δύσκολο να θυμηθώ που το έχω διαβάσει.

6 Περίληψη-παράφραση-παράθεση. Πότε το καθένα;
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Περιεχόμενο πηγής μου Περίληψη-παράφραση-παράθεση. Πότε το καθένα; Περίληψη: όταν κάνω επισκόπηση θέματος με χρήση πολλών πηγών, ή όταν η πηγή δεν είναι σημαντική για την έρευνα. Παράφραση: όταν μια πηγή έχει ιδιαίτερη σημασία για έρευνά μου, είναι πιο ξεκάθαρη και ακριβής ή όταν το επιχείρημά μου βασίζεται σε αυτήν την πηγή. Παράθεση: όταν ο συγγραφέας εκφράζεται με έναν ιδιαίτερο/πετυχημένο τρόπο. όταν οι συγκεκριμένες λέξεις αποτελούν στοιχεία για τα επιχειρήματά μου (θα τις χρησιμοποιήσω στην επιχειρηματολογία μου). όταν ο συγγραφέας είναι μια αυθεντία και οι λέξεις ενισχύουν τον ισχυρισμό μου. όταν διατυπώνεται μια θέση με την οποία διαφωνώ, για να είναι βέβαιο πως δεν θα την διαστρεβλώσω. Σε όλους τους παραπάνω τρόπους παραπομπή. Σε καμιά περίπτωση δεν παρουσιάζω ιδέες άλλου συγγραφέα ως δικές μου θέσεις. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από τη λογοκλοπή.

7 Περιεχόμενο πηγής μου. Η λογοκλοπή. Προσοχή!
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Περιεχόμενο πηγής μου. Η λογοκλοπή. Προσοχή! Στις σημειώσεις σας να είναι σαφές και σίγουρο πότε παραφράζετε και πότε παραθέτετε. Αλλιώς, λογοκλοπή. Η φάση της αποδελτίωσης είναι κρίσιμη για το αν θα κάνετε λογοκλοπή (συχνά, χωρίς να το συνειδητοποιήσετε). Πότε έχουμε λογοκλοπή; Όταν παραθέτω, παραφράζω ή κάνω περίληψη χωρίς παραπομπή. Όταν χρησιμοποιώ ιδέες ή μεθόδους άλλου συγγραφέα χωρίς να τον αναφέρω. Όταν παραθέτω και παραπέμπω, αλλά δεν βάζω εισαγωγικά. Όταν παραφράζω και παραπέμπω, αλλά οι αλλαγές είναι τόσο μικρές που μοιάζει με παράθεση και όχι με παράφραση. Μια συμβουλή: όταν παραφράζετε, μην κοιτάτε το κείμενο. Διαβάστε το, σκεφτείτε το, και γράψτε τι λέει, με δικά σας λόγια.

8 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ
Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο

9 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ
Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Παράφραση & λογοκλοπή Δείτε τα παρακάτω παραδείγματα ορθής/έντιμης παράφρασης και πλαστής ‘παράφρασης’/λογοκλοπής (Eco, 1994: ):

10 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ
Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Παράφραση & λογοκλοπή Δείτε τα παρακάτω παραδείγματα ορθής/έντιμης παράφρασης και πλαστής ‘παράφρασης’/λογοκλοπής (Eco, 1994: ):

11 Η κοινωνική σημασία των παραπομπών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Η κοινωνική σημασία των παραπομπών Η λογοκλοπή συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα και μπορεί να έχει και νομικές συνέπειες. Σε αντίθεση με λογοκλοπή, όταν παραπέμπετε: τιμάτε τις πηγές σας. Χάρη σε αυτές γράψατε την εργασία σας. Γίνεστε αξιόπιστοι στην κοινότητα των αναγνωστών σας. (Αποκτάτε αξιοπιστία.) «Οι παραπομπές στις πηγές είναι σαν την προσκόμιση αποδεικτικών στοιχείων σε μια δίκη. Πρέπει να είστε σε θέση να βρείτε τους μάρτυρες και να αποδείξετε ότι είναι αξιόπιστοι» (Eco, 1994: 110). Βοηθάτε τους αναγνώστες σας, δίνοντάς τους όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα δεδομένα/στοιχεία έρευνας ώστε να μπορούν να συνεχίσουν την έρευνα για λογαριασμό τους. Προσοχή: Δεν αρκεί να δηλώνετε πως πήρατε κάτι από κάπου. Οι πληροφορίες για πηγές να είναι ορθές και πλήρεις, ώστε κάποιος να μπορεί να τις βρει άμεσα/χωρίς να παιδευτεί. Στόχος: να κάνουμε έργο αναγνωστών και επομένων ερευνητών ευκολότερο, παρέχοντας πλήρη στοιχεία για πηγές μας. Στις πηγές από δεύτερο χέρι: Μην αποδίδετε σε έναν συγγραφέα μια ιδέα άλλου.

12 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !!!
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 6ο Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !!!


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google