Σεμινάριο Καβάλας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Χ. Σκαλούμπακας – Αν. Κατσούγκρη
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Η φωνολογική επίγνωση.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο Καβάλας

Αξιολόγηση αξιολόγηση Εκπαιδευτική Διαγνωστική

Διαγνωστική ΚΕΔΔΥ Ιατροπαιδαγωγικά Σταθμισμένα εργαλεία

Εκπαιδευτική αξιολόγηση Ανίχνευση Διερεύνηση ΠΔ 409

Μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης Αρχική(αρχή της μαθησιακής διαδικασίας, προσδιορισμός επιπέδου γνώσεων) Διαμορφωτική(στη διάρκεια της διδασκαλίας με σκοπό την τροποποίηση στοχοθεσίας) Τελική(ανακεφαλαιωτική και ανατροφοδοτική διαδικασία, το πριν και μετά του μαθησιακού επιπέδου του μαθητή)

Παρ. 3/409 Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμιά περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Γυμνασίου. Σε σχέση με τους στόχους της μάθησης Σε σχέση με την πρόοδο (διαφορετική αφετηρία)

Δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοσή του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου.

Ολόπλευρη και όχι εστίαση μόνο στις αδυναμίες Παρωθητική αρχή της αξιολόγησης(ενθάρρυνση) Συσχέτιση με ύπαρξη ΕΠΕ

Παρ.5/409 Ο κάθε καθηγητής οφείλει, μαζί με τη βαθμολογία που καταθέτει στη διεύθυνση του σχολείου στο τέλος κάθε τριμήνου, να παραδίδει και σημείωμα περιγραφικής αξιολόγησης για κάθε μαθητή σχετικά με την προσπάθεια, το ενδιαφέρον, τις πρωτοβουλίες και τη δραστηριότητά του, καθώς και σχετικά με τις δυνατότητες που απέκτησε στο συγκεκριμένο μάθημα.

Άρθρο 5/409 Με τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιούνται παιδαγωγικές συσκέψεις, στις οποίες μετέχει όλο το διδακτικό προσωπικό και έχουν ως θέμα την εκτίμηση της προόδου των μαθητών σε επίπεδο τάξης και σχολείου. Η ενημέρωση των γονέων γίνεται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου από τους διδάσκοντες στην τάξη.

Αξιολόγηση σε κάθε βαθμίδα Δημοτικό - Γυμνάσιο (υποχρεωτική εκπαίδευση Λύκειο(διαφοροποίηση σε σχέση με το ανταγωνιστικό πλαίσιο επιλογής, το παράδειγμα άλλων χωρών και τα δεινά των ημετέρων εκπαιδευτικών)

Σταθμισμένα διερευνητικά – ανιχνευτικά εργαλεία μαθησιακών δυσκολιών & λόγου

Διαδικασίες διαχείρισης περίπτωσης Εντοπισμός Στάδιο 1 Στάδιο 2 Αξιολόγηση Στάδιο 3 Παρέμβαση Στάδιο 4 Υποστήριξη - Παρακολούθηση

Ανίχνευση – Εντοπισμός (άτυπος) ΠΩΣ ; Εμπειρική αξιολόγηση - παρατήρηση Άτυπη συνέντευξη με το γονέα Συζήτηση με συνάδελφο Ή Προγραμματισμένο έργο ανίχνευσης

Μέσα Αξιολόγησης - Τυπικά και άτυπα Μέσα Αξιολόγησης - Τυπικά και άτυπα Σταθμισμένα Έχουν χορηγηθεί σε μεγάλο - αντιπροσωπευτικό δείγμα Συγκρίνουν την επίδοση του μαθητή με αυτή των συνομηλίκων του Δειγματίζουν γνωστικές περιοχές ή συμπεριφορές που έχουν σημασία για το σχολικό έργο Είναι αξιόπιστα Μετρούν αυτό που υπόσχονται Οι μετρήσεις τους είναι σταθερές Τα αποτελέσματα είναι ερμηνεύσιμα - αξιοποιήσιμα δηλαδή χρήσιμα

Μη-Σταθμισμένα - Άτυπα Μη-Σταθμισμένα - Άτυπα Δείγματα Μέτρησης με Βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα (Curriculum Based Measurement – CBM) Άλλες αυτοσχέδιες κατασκευές με συγκεκριμένο στόχο Γενικά : Λιγότερο αξιόπιστα Συγκρίνουν την επίδοση του μαθητή με δική του προηγούμενη ή επόμενη (ενδοατομική) Πιο κοντά όμως στην εκπαιδευτική πράξη

Για πρώτη φορά το 2007 στην Ελλάδα το Πανεπιστήμιο Πατρών , μαζί με τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Κρήτης και Θεσσαλίας και το ΙΕΛ ( Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου) συνεργάστηκαν και υλοποίησαν ένα έργο στάθμισης 12 διερευνητικών – ανιχνευτικών εργαλείων μαθησιακών δυσκολιών Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Γνωριμία με τα εργαλεία …. Τα εργαλεία αυτά απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 3 έως 15 ετών και οι σκοποί των εργαλείων αυτών είναι : Η ανίχνευση των αναγνωστικών δυσκολιών σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Η διερεύνηση των δυσκολιών στην γραπτή έκφραση σε μαθητές των Γ, Δ, Ε, ΣΤ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.

Γνωριμία με τα εργαλεία …. Η ανίχνευση διαταραχών λόγου και ομιλίας σε παιδιά 3 – 6 ετών . Η ανίχνευση και διερεύνηση διαταραχών μνήμης και κατηγοριοποίησης στην διαδικασία της μάθησης σε παιδιά ηλικίας 5 – 12 ετών .

Γνωριμία με τα εργαλεία …. Την ανίχνευση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Τον εντοπισμών αναγνωστικών λαθών σε παιδιά 8 – 15 ετών.

Γνωρίζοντας τα εργαλεία Την ανίχνευση και την αξιολόγηση του βαθμού συγκέντρωσης και προσοχής σε παιδιά που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο. Μέσα από ένα εκπαιδευτικό λογισμικό να διερευνηθούν οι δυσκολίες στην παραγωγή , πρόσληψη γραπτού και προφορικού λόγου για μαθητές από Β Δημοτικού έως Β Γυμνασίου

Το τεστ απευθύνεται Νηπιαγωγείο Κλίμακες : φωνολογικής επίγνωσης. βραχύχρονης μνήμης φωνολογικών πληροφοριών Α& Β Δημοτικού Κλίμακες : αποκωδικοποίησης κατανόησης φωνολογικής επίγνωσης βραχύχρονης μνήμης φωνολογικών πληροφοριών).

Περιγραφή τομέων και κλιμάκων Αξιολόγησης του Τεστ Αναγνωστική αποκωδικοποίηση. είναι μία σύνθετη γνωστική λειτουργία της οποίας η διαγνωστική αξιολόγηση στην Ελληνική γλώσσα περιλαμβάνει τα παρακάτω επίπεδα Αποκωδικοποίηση Συλλαβών Αποκωδικοποίηση λέξεων

Κλίμακα 2 - Ανάγνωση λέξεων (Α&Β Δημοτικού) Κλίμακα 2 - Ανάγνωση λέξεων (Α&Β Δημοτικού) Σε αυτή την κλίμακα ανάγνωσης χρησιμοποιήθηκαν ψευδολέξεις (24 το σύνολο). Παραδείγματα Βέο , έλο έσκο , σέκρο λέδο …..ίφερμα….ρονέφλη…..

Κλίμακα 3 - Αναγνωστική κατανόηση (Α & Β Δημοτικού) Κλίμακα 3 - Αναγνωστική κατανόηση (Α & Β Δημοτικού) Αναγνωστική κατανόηση Ανάγνωση προτάσεων και επιλογή εικόνων Ανάγνωση και συμπλήρωση ελλιπών προτάσεων

Γιατί εξετάζουμε τη φωνολογική επίγνωση στο Νηπιαγωγείο; Τα αποτελέσματα ερευνών στην Ψυχολογία, απέδειξαν όχι μόνο την ύπαρξη στενής αλλά και αιτιώδους σχέσης μεταξύ φωνημικής επίγνωσης και εκμάθησης της ανάγνωσης »

«Ερευνητικές διαπιστώσεις έχουν δείξει ότι η αξιολόγηση του επιπέδου φωνολογικής επίγνωσης στην προσχολική ηλικία, θεωρείται ως ένα βασικό μέσο για την ανίχνευση εμφάνισης δυσκολιών, στην μετέπειτα εκμάθηση της ανάγνωσης, στο Δημοτικό Σχολείο». (Πόρποδας,2000)

Κατάτμηση ψευδολέξεων σε φωνήματα Κλίμακες αξιολόγησης Φωνολογικής επίγνωσης (Νηπιαγωγείο , Α & Β Δημοτικού) Φωνολογική επίγνωση Κατάτμηση ψευδολέξεων σε φωνήματα Απαλοιφή φωνημάτων Διάκριση Φωνημάτων

Βραχύχρονη μνήμη φωνολογικών πληροφοριών (Α & Β Δημοτικού & Νηπιαγωγείο) Μνήμη ακολουθιών Επανάληψη ψευδολέξεων

Επανάληψη ψευδολέξεων (Α & Β Δημοτικού & Νηπιαγωγείο} Επανάληψη ψευδολέξεων (Α & Β Δημοτικού & Νηπιαγωγείο} Η κλίμακα αυτή αποτελείται από 24 ψευδολέξεις (3- σύλλαβες, 4-σύλλαβες, 5-σύλλαβες) . Η σειρά με την οποία παρουσιάζονται οι ψευδολέξεις είναι κατ’ αύξουσα σειρά δυσκολίας από άποψη αριθμού φωνημάτων , αριθμού συλλαβών και δομής.

Συνοψίζοντας ….. Το τεστ είναι εύκολο τόσο στην χορήγηση του όσο και στην βαθμολόγησή του. Είναι ευχάριστο για τα παιδιά, ειδικά η «κλίμακα επιλογή εικόνων», οι κλίμακες με τις ψευδολέξεις και η κατάτμηση ψευδολέξεων.

Τεστ γραπτού λόγου Το test Δυσκολιών Γραπτού Λόγου είναι ένα μέσο για την ανιχνευτική διερεύνηση των δυσκολιών στην παραγωγή και επεξεργασία του Γραπτού Λόγου Η έγκαιρη και συστηματική διερεύνηση των δυσκολιών του Γραπτού Λόγου, θα βοηθήσει τον Εκπαιδευτικό στον προγραμματισμό και την εφαρμογή της κατάλληλης παιδαγωγικής-διδακτικής παρέμβασης .

Κλίμακες Δοκιμασία της Παραγωγής Γραπτού Λόγου (Συγγραφή ενός κειμένου που παρουσιάζουν 4 διαδοχικές εικόνες). Δοκιμασίες Επεξεργασίας Γραπτού Λόγου: Αποκατάσταση Αποδομημένης Πρότασης Αποκατάσταση Αποδομημένου Κειμένου

Τομείς που αξιολογούνται στο τεστ. Α) Κειμενική Οργάνωση αφορά: Συνοχή. Συνεκτικότητα. Β) Ορθογραφική ορθότητα.

Τεστ Ανάγνωσης Τεστ Α Το Τεστ Α αξιολογεί την επίδοση του παιδιού . Τεστ Ανάγνωσης Τεστ Α Το Τεστ Α αξιολογεί την επίδοση του παιδιού . 1. Στην αναγνωστική αποκωδικοποίηση. 2. Στην αναγνωστική ευχέρεια (η ικανότητα ανάγνωσης λέξεων με ακρίβεια, έκφραση και προσωδία). 3.Μορφολογία και σύνταξη. 4. Κατανόηση .

Ειδικότητες του προσωπικού αρμόδιου για την χορήγηση του Τεστ Α Ηλικίες παιδιών που αξιολογεί το τεστ Το Τεστ Α απευθύνεται κυρίως σε: εκπαιδευτικούς σε μονάδες Ψυχολόγους σε ΣΔΕΥ και ΚΕΔΔΥ Οι κλίμακες του Τεστ Α μπορούν να δοθούν σε παιδιά ηλικίας από Γ’ Δημοτικού έως Γ’ Γυμνασίου

Σκοπός του τεστ Ανάγνωσης Η σφαιρική αξιολόγηση της αναγνωστικής δεξιότητας των μαθητών. Παρέχει την δυνατότητα συγκριτικής αξιολόγησης της αναγνωστικής επίδοσης του παιδιού σε σχέση με το μέσο όρο επίδοσης στην κάθε τάξη. Παρέχεται η δυνατότητα για ανίχνευση αναγνωστικών δυσκολιών.

Σκοπός του τεστ Ανάγνωσης Με την χορήγηση του Τεστ Α, μπορεί να πιστοποιηθεί η αναγνωστική απόκλιση από το μέσο όρο των μαθητών που φοιτούν στην ίδια τάξη. Δίνεται η δυνατότητα για ορθολογική και τεκμηριωμένη σύνταξη του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος του κάθε μαθητή. Έγκαιρη και αξιόπιστη μέτρηση του αναγνωστικού επιπέδου των μαθητών .

Δομικοί άξονες του Τεστ της Ανάγνωσης Κατανόηση Κλίμακες 9.10 Αποκωδικοποίηση Κλίμακες 1,2,3 Μορφολογία Σύνταξη Κλίμακες 5,6,7,8. Ευχέρεια Κλίμακα 4

Αξιολόγηση του τεστ Α της Ανάγνωσης Το τεστ της Ανάγνωσης είναι εύκολο στην χρήση, είναι γρήγορο (μέσος χρόνος χορήγησης είναι 40 λεπτά) Εξετάζει τομείς της ανάγνωσης όπως η μορφοσυντακτική δομή και η ευχέρεια, οι οποίοι είναι σημαντικοί, στην παραγωγή τόσο του προφορικού λόγου όσο και του γραπτού .

Αξιολόγηση του τεστ Α Ακόμα εκτείνεται σε μεγάλο εύρος μαθητών, δηλαδή εξετάζει μαθητές από Γ’ Δημοτικού μέχρι Γ Γυμνασίου. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις κλίμακες του τεστ ως αφετηρία και «οδηγό» για να δομήσουμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές τους ανάγκες .

Στόχοι του ΛΑΜΔΑ Εντοπισμός μαθητών με πιθανές αδυναμίες Ατομικό προφίλ κατά τομείς πιθανής αδυναμίας Παρέχονται επιδόσεις ακρίβειας και ταχύτητας Εύχρηστο εργαλείο, χωρίς ανάγκη εξειδίκευσης

Στόχοι του ΛΑΜΔΑ Ρεαλιστικές τεχνικές απαιτήσεις (Η/Υ, ακουστικά) Σύντομο και ευχάριστο έργο, εύκολο για το παιδί Ψυχομετρικά αξιόπιστο και έγκυρο Κάλυψη μεγάλου ηλικιακού εύρους Χρήσιμο για την εκπαιδευτική & κλινική πράξη με την κατάλληλη εκπαίδευση

Προφίλ Μαθητή 9 Οκτωβρίου 2008 Κολλέγιο Ψυχικού

9 Οκτωβρίου 2008 Κολλέγιο Ψυχικού

9 Οκτωβρίου 2008 Κολλέγιο Ψυχικού

Εργαλείο 11 (Β′–Δ′ Δημοτικού) Προφίλ χωρίς ΜΔ (Ν=50) Εργαλείο 11 (Β′–Δ′ Δημοτικού) Ακρίβεια Ταχύτητα Αναγνώριση εικόνας Αναγνώριση λέξεων Ιστορική ορθογραφία Γραμματική ορθογραφία Προφορική κατανόηση Γραπτή κατανόηση Μελέτη γραπτού κειμένου Συμπλήρωση προτάσεων Λεκτικές αναλογίες Επιλογή εικόνας Ορισμός λέξεων Εύρος γραμμάτων Οπτικές αλληλουχίες Συμπλήρωση σχημάτων Αναπαραγωγή ρυθμών

Εργαλείο 12 (Ε′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου) Προφίλ χωρίς ΜΔ (Ν=18) Εργαλείο 12 (Ε′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου) Ακρίβεια Ταχύτητα Αναγνώριση εικόνας Αναγνώριση λέξεων Ιστορική ορθογραφία Γραμματική ορθογραφία Προφορική κατανόηση Γραπτή κατανόηση Μελέτη γραπτού κειμένου Συμπλήρωση προτάσεων Λεκτικές αναλογίες Επιλογή εικόνας Ορισμός λέξεων Εύρος γραμμάτων Οπτικές αλληλουχίες Συμπλήρωση σχημάτων Αναπαραγωγή ρυθμών

Γλωσσική διαταραχή (Ν=10) Εργαλείο 11 (Β′–Δ′ Δημοτικού) Ακρίβεια Ταχύτητα Αναγνώριση εικόνας Αναγνώριση λέξεων Ιστορική ορθογραφία Γραμματική ορθογραφία Προφορική κατανόηση Γραπτή κατανόηση Μελέτη γραπτού κειμένου Συμπλήρωση προτάσεων Λεκτικές αναλογίες Επιλογή εικόνας Ορισμός λέξεων Εύρος γραμμάτων Οπτικές αλληλουχίες Συμπλήρωση σχημάτων Αναπαραγωγή ρυθμών

Εργαλείο 11 (Β′–Δ′ Δημοτικού) Προφίλ δυσλεξίας (Ν=15) Εργαλείο 11 (Β′–Δ′ Δημοτικού) Ακρίβεια Ταχύτητα Αναγνώριση εικόνας Αναγνώριση λέξεων Ιστορική ορθογραφία Γραμματική ορθογραφία Προφορική κατανόηση Γραπτή κατανόηση Μελέτη γραπτού κειμένου Συμπλήρωση προτάσεων Λεκτικές αναλογίες Επιλογή εικόνας Ορισμός λέξεων Εύρος γραμμάτων Οπτικές αλληλουχίες Συμπλήρωση σχημάτων Αναπαραγωγή ρυθμών

Εργαλείο 12 (Ε′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου) Προφίλ δυσλεξίας (Ν=15) Εργαλείο 12 (Ε′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου) Ακρίβεια Ταχύτητα Αναγνώριση εικόνας Αναγνώριση λέξεων Ιστορική ορθογραφία Γραμματική ορθογραφία Προφορική κατανόηση Γραπτή κατανόηση Μελέτη γραπτού κειμένου Συμπλήρωση προτάσεων Λεκτικές αναλογίες Επιλογή εικόνας Ορισμός λέξεων Εύρος γραμμάτων Οπτικές αλληλουχίες Συμπλήρωση σχημάτων Αναπαραγωγή ρυθμών 9 Οκτωβρίου 2008 Κολλέγιο Ψυχικού

Προτερήματα Αυτοματοποιημένη ανίχνευση με λογισμικό: Εντός σχολικού ή άλλου πλαισίου, ελάχιστη απόκλιση Έγκυρο και αξιόπιστο, διακρίνει επιμέρους τομείς Γρήγορο (1 σχολική ώρα, ένταξη στο πρόγραμμα) Εύκολο στη χρήση από όλους (μαθητές, δασκάλους)

Προτερήματα Πολύ οικονομικό, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό Απολύτως αντικειμενικό και ομοιογενές Μειωμένο άγχος αξιολόγησης (απουσία εξεταστή) Απουσία στίγματος ειδικών υπηρεσιών Ευρεία χρήση εφικτή, διαθέσιμο και προσιτό σε όλους

Εντοπισμός μαθητών με ΜΔ Πρώτη αξιολόγηση Ιεράρχηση προτεραιοτήτων Συμβολή στη διαμόρφωση προγράμματος παρέμβασης

Σε γενικευμένη εφαρμογή στην επικράτεια Διαμόρφωση/αξιολόγηση εκπαιδευτικής πολιτικής Εντοπισμός σχολείων με αυξημένο πληθυσμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Εφαρμογή : Μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια προγραμματισμένης αξιολόγησης στην αρχή του έτους

Επιτροπή Έρευνας και η Ομάδα Πρόληψης του ΠΣΛ Επιτροπή Έρευνας και η Ομάδα Πρόληψης του ΠΣΛ Έχουν σχεδιάσει και υλοποιήσει έρευνες που οδήγησαν στην δημιουργία τριών σημαντικών διαγνωστικών ή/και ανιχνευτικών εργαλείων για τις διαταραχών λόγου και ομιλίας.

Δοκιμασία φωνητικής και φωνολογικής εξέλιξης Δοκιμασία φωνητικής και φωνολογικής εξέλιξης Η δοκιμασία στηρίχθηκε στα αποτελέσματα αντίστοιχης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το 1989 -1992, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 300 παιδιών, ηλικίας 2;6 έως 6;0 ετών.

Δοκιμασία φωνητικής και φωνολογικής εξέλιξης Αποτελεί τη μοναδική σταθμισμένη δοκιμασία για την Ελληνική γλώσσα. Είναι ένα κλινικό εργαλείο απαραίτητο, τόσο για τη διάγνωση των προβλημάτων ομιλίας στην παιδική ηλικία όσο και για το σχεδιασμό προγραμμάτων αντιμετώπισης τους.

ΜέταΦΩΝ τεστ Τεστ μεταφωνολογικής ανάπτυξης και αναγνωστικής ετοιμότητας ως προς τη φωνολογική επίγνωση Το ΜέταΦΩΝ τεστ είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δεξιοτήτων φωνολογικής επίγνωσης για την ανίχνευση πιθανών δυσκολιών στην ανάγνωση και στη γραφή

ΜέταΦΩΝ τεστ Το παρόν τεστ στηρίχτηκε στα αποτελέσματα του έργου «Από το Προφορικό στο Γραπτό λόγο-Έρευνα για την Ανάπτυξη της Φωνολογικής Ενημερότητας» που πραγματοποιήθηκε από το 1996-2006. Στην έρευνα συμμετείχαν 1225 παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Το τεστ αποτελείται από δύο μέρη: Α μέρος Το Αναπτυξιακό «ΜέταΦΩΝ τεστ» (ΠΛΗΡΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗ) για τις ηλικίες 3;10-6;6 ετών, με διαγνωστικό χαρακτήρα για την προσχολική ηλικία. Περιλαμβάνει 37 κριτήρια χωρισμένα στα γλωσσολογικά επίπεδα ρίμας - συλλαβής - φωνήματος. Ερμηνεύει τα αποτελέσματα μέσω: α) Διαγνωστικού Διαγράμματος Φωνολογικής Επίγνωσης, β) Αναπτυξιακού προφίλ φωνολογικής επίγνωσης γ) Αναπτυξιακών ηλικιών.

Το τεστ αποτελείται από δύο μέρη: Β μέρος Το Ανιχνευτικό «ΜέταΦΩΝ τεστ» (ΒΡΑΧΕΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ) για τις ηλικίες 5;0-7;0 ετών, για νήπια και μαθητές Α΄ Δημοτικού. Έχει ανιχνευτικό χαρακτήρα., με 15 κριτήρια αξιολόγησης της πλήρους χορήγησης. Αξιολογεί την Αναγνωστική Ετοιμότητα ως προς τη Φωνολογική Επίγνωση, παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρου εντοπισμού και πρώιμης παρέμβασης μαθησιακών δυσκολιών.

Στόχος για παιδιά 3,9 έως 4,6 ετών. ΑνΟμιΛο 4 - (4 ετών) (ΑΝίχνευση διαταραχών ΟΜΙλίας και Λογου) Στόχος για παιδιά 3,9 έως 4,6 ετών. ο γρήγορος έλεγχος της ομιλίας, του λόγου, της φωνής και της ροής της ομιλίας

Οι γονείς με το ΑνΟμιΛο 4 Ενημερώνονται για την ανάπτυξη του λόγου του παιδιού τους Παίρνουν συμβουλές για τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανάπτυξης του λόγου Παραπέμπονται, εφόσον χρειάζεται, σε λογοπεδικό για πλήρη αξιολόγηση.