Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος 14/4/2017 Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος Ο καθηγητής: Ενημερώνεται για τα προγράμματα Α.Σ. (νομοθεσία, διαδικασίες ….) Ζητά την έγκριση του Διευθυντή Βρίσκει πιθανό συνεργάτη Αναζητά μαθητές ως υποψήφια μέλη της ομάδας Επιλέγει το θέμα μαζί με τους μαθητές Ζητά τη βοήθεια του Υπευθύνου ΣΕΠ αν το κρίνει απαραίτητο Συμπληρώνει την αίτηση υποβολής προγράμματος Ζητά από το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου του την έγκριση του προγράμματος Υποβάλλει το πρόγραμμα στο ΚΕΣΥΠ για διαδικασία έγκρισης
Σχεδιασμός & Υλοποίηση 14/4/2017 Σχεδιασμός & Υλοποίηση Προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας 1. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών 2. Συγκρότηση ομάδας μαθητών 3. Διερεύνηση επιθυμιών – αναγκών – ενδιαφερόντων 4. Επιλογή θέματος 5. Καθορισμός σκοπών – στόχων 6. Προγραμματισμός ενεργειών 7. Μέθοδοι εφαρμογής - Πρακτικές 8. Αλληλοενημέρωση υποομάδων και ανατροφοδότηση 9. Παρουσίαση του προγράμματος – Διάδοση αποτελεσμάτων 10. Αξιολόγηση
Θεματολογία προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας Εργασιακό Περιβάλλον Οικονομική Δραστηριότητα της Τοπικής Κοινωνίας Εργασιακές Σχέσεις Ευρωπαϊκή Διάσταση της Εκπαίδευσης και Απασχόλησης Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
Προγραμματισμός ενεργειών 14/4/2017 Προγραμματισμός ενεργειών Χρονοδιάγραμμα Φάσεις προγράμματος Σχεδιασμός Σύνθεση Συλλογή υλικού Ανάθεση εργασιών Συμπεράσματα
Μέθοδοι Εφαρμογής - Πρακτικές 14/4/2017 Μέθοδοι Εφαρμογής - Πρακτικές Κατασκευή ερωτηματολογίου Συνεντεύξεις Επιτόπια παρατήρηση Ανταλλαγή πληροφοριών – εμπειριών από ειδικούς επιστήμονες ή εκπροσώπους φορέων σε θέματα Αγωγής Σταδιοδρομίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο Επικοινωνία με την τοπική κοινωνία (σχολική επιτροπή, γονείς, Δήμος, επαγγελματικοί φορείς) Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) Παιχνίδια συνεργασίας Θεατρικά παιχνίδια
Μέθοδοι Εφαρμογής - Πρακτικές 14/4/2017 Μέθοδοι Εφαρμογής - Πρακτικές Παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης Έρευνα (ατομική – ομαδική) Καταιγισμός ιδεών Συνθετική δημιουργική εργασία (τα θέματα να εξετάζονται από όλες τις οπτικές γωνίες) Ομαδικές εργασίες Portfolio Αποδελτίωση εντύπων Ημερολόγια Δημιουργία περιοδικών Συζητήσεις σε ομάδες Βιβλιογραφία
Ημέρες Σταδιοδρομίας Είδος δραστηριοτήτων που μπορούν να συμπεριληφθούν Εκθεσιακό υλικό (posters, φυλλάδια, προγράμματα σπουδών, αφίσες κ.λ π.) Προβολές (video, ηλεκτρονικές προβολές κλπ) Ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς – μαθητές – καθηγητές Ημερίδες για την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία Παρουσίαση Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας που συνδέονται με τους πιο πάνω άξονες και έχουν υλοποιηθεί στο σχολείο Πρόσκληση επαγγελματικών και εκπαιδευτικών φορέων