Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση Εκπ/κής ΡαδιοΤηλεόρασης Μαρία Ακριτίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας «Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ» ΜΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ η εισαγωγή των ΤΠΕ και των υπολογιστών στα σχολεία περνά σε μια νέα φάση επιχειρείται η σύνδεσή τους με την καθημερινή διδακτική πρακτική… αυτενέργεια, βιωματική μάθηση δημιουργικότητα, κριτική σκέψη Πρόκληση 1: Σχολικό βιβλίο και Νέες Τεχνολογίες
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-learning eXe HTML EDITOR - λογισμικό σύνταξης ιστοσελίδων κατάλληλα διαμορφωμένων για διδασκαλία μέσω Η/Υ - έτοιμα εκπαιδευτικά εργαλεία (iDevices) για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ δεν απαιτεί γνώσεις HTML ή XML, είναι ιδιαίτερα εύχρηστο είναι ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα (μεταφόρτωση από το έχει δυνατότητα εξαγωγής των αρχείων eXe είτε ως αυτόνομης ιστοσελίδας είτε ως SCORM που επιτρέπει στον πόρο να εισαχθεί σε οποιοδήποτε σύστημα διαχείρισης εκμάθησης (LMS) εμείς επιλέξαμε τη δημοσίευση ως ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο:
Αρχική σελίδα της πολυμεσικής εφαρμογής
Η παιδαγωγική αλληγορία στο σχεδιασμό του σεναρίου: η είσοδος στο εργαστήριο δύο σπουδαίων τεχνιτών
το κείμενο και η αισθητική του αξία η ανάγνωση του κειμένου προϋπόθεση για τις δραστηριότητες που ακολουθούν Άξονες δραστηριοτήτων
Οι μεταφράσεις
γλωσσικές δραστηριότητες και άσκηση στη χρήση λεξικού, ηλεκτρονικού και έντυπου Άξονες δραστηριοτήτων
στοιχεία ιστορίας και πολιτισμού – αρχαιογνωσία έμφαση δίνεται στην ανάγνωση και στην αποκωδικοποίηση έργων τέχνης, κυρίως αγγειογραφιών (αλλά και ύστερων έργων ζωγραφικής κ.λπ.) με ομηρικό θέμα, ενώ συχνά ζητείται από τους μαθητές να προχωρήσουν στην κριτική επεξεργασία, σύγκριση και ταξινόμησή τους
Αξιολόγηση της πληροφορίας Άξονες δραστηριοτήτων
Δραστηριότητες ανοιχτού τύπου Το συνοδευτικό ιστολόγιο blogs.sch.gr/makritid Άξονες δραστηριοτήτων
Πρόκληση 2: Νέες Τεχνολογίες και Σχολικό Πρόγραμμα Εντός προγράμματος το υλικό αποτελεί τράπεζα δραστηριοτήτων για τον/την εκπαιδευτικό οπότε οι διδάσκοντες επιλέγουν τόσο το πλήθος όσο και το είδος των δραστηριοτήτων φύλλα εργασίας Εκτός προγράμματος ωστόσο, η βέλτιστη αξιοποίηση του διαδικτυακού αυτού τόπου προϋποθέτει την παρουσία δασκάλου Ξεχωριστό πρόγραμμα (project) κατά τη διάρκεια ολόκληρου του σχολικού έτους
+++ =
Διδακτική αξιοποίηση Δύο κατόπιν έκαμεν ανθρώπων πολιτείες καλές. Στην μίαν γίνονταν του γάμου χαροκόπι…
Επίλογος Η αξιοποίηση του υλικού, όπως και του συνόλου των ΤΠΕ, εναπόκειται στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα Και ένα ποιητικό από τους μαθητές μας: Ελπίζουμε να γίνουνε Και άλλοι τέτοιοι γάμοι Να ‘ρθούμε πάλι επαδά Και να τα πιούμε πάλι. Αυτό το βράδυ επαδά Θα το θυμούνται όλοι Γιατί περάσαμε καλά Και σας αγαπούμε όλοι. Τα φτιάξατε όλα καλά Και ήταν όλα ωραία Το γλέντι αυτό χαρήκαμε Γιατί ήμαστε μια παρέα. Μπράβο και στα όργανα Που μας γλεντήσαν πάλι Και βγάλαμε ποιητικά Σ’ αυτό το γάμο πάλι. Σας εύχομαι να ζήσετε Μαζί και μονιασμένα Παιδιά να κάνετε πολλά Γερά και ευτυχισμένα. ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΕΝΑΣ ΣΙΦΝΑΙΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ