ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Ένα υπόδειγμα ή μοντέλο είναι μια κάποιας μορφής αναπαράσταση πραγματικών αντικειμένων, καταστάσεων ή διαδικασιών. Γενικότερα είναι μια απλοποίηση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΩΡΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Ε.Ε.ΚΟΥΣΚΟΥΝΑ.
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΨΗΛΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ Καθημερινή ζωή Ακαδημαϊκό χώρο Αντίθετες απόψεις: Πωλ Φεγιεράμπεν Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑ «Αν δεν είσαι σε θέση να μετρήσεις, τότε η γνώμη σου είναι πτωχή και ανεπαρκής» Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ: Η ΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΚΟΣ ΘΕΤΙΚΙΣΜΟΣ:ΑΚΡΑΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Οι θεωρίες είναι ατεκμηρίωτες αν δεν επαληθεύονται από γεγονότα. Στερούνται νοήματος αν δεν προκύπτουν από γεγονότα ΘΕΩΡΙΟΚΡΑΤΙΑ: Η ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ Το θεωρητικό σκέλος της επιστήμης δεν συνιστά περιγραφή της πραγματικότητας

ΕΠΑΓΩΓΙΣΜΟΣ: Η ΜΕΣΗ ΟΔΟΣ (όλα τα μέταλλα διαστέλλονται όταν θερμαίνονται) Νόμοι και Θεωρίες Επαγωγή Παραγωγή Γεγονότα που προσπορίζονται από την παρατήρηση (διαφορετικά είδη μετάλλων κάτω από διαφορετικές συνθήκες, όταν θερμανθούν, διαστέλλονται) Προβλέψεις και εξηγήσεις (διαδοχικές σιδηροδρομικές ράγες, αν δεν παρεμβάλλονται μικρά διαστήματα, θα παραμορφωθούν κάτω από τον καυτό ήλιο)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Είναι ο τρόπος της επιστημονικής προσπέλασης, η σαφώς προσδιοριζόμενη κατεύθυνση της νοητικής διαδικασίας, η εξέταση κατά ορισμένους κανόνες. ΜΕΘΟΔΟΣ Η΄ ΤΕΧΝΙΚΗ: Είναι απλά το μέσο που με αυτό επιτυγχάνεται μια μεθοδολογία. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: Είναι η έκφραση της έννοιας της μεθοδολογίας στην εξέταση των θεμάτων του χώρου.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Συστηματική (ολοκληρωμένο σύστημα ενέργειας) Παραγωγική (δρα συσσωρευτικά) Αυτοελεγχόμενη (δυνατότητες αυτορίθμησης) Εύπλαστη και Ευέλικτη (βελτίωση ή αλλαγή τμημάτων της χωρίς να καταστρέφεται) ΔΟΜΗ Πληροφοριακό Μέρος (γνώση για το θέμα που εξετάζεται) Ερμηνευτικό Μέρος (αξιοποιεί τις γνώσεις του πρώτου μέρους) Επιβεβαιωτικό Μέρος (μέσα από έλεγχο, βελτιώνει τις μεθόδους των δυο προηγουμένων) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Επίπεδο ΜΕΛΕΤΗΣ (εξασφαλίζει συνεχή ροή, άμεσα ελεγχόμενη) Επίπεδο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ (προδιαγράφει την πορεία αντιμετώπισης του προβλήματος) Επίπεδο ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (βελτιώνει, ολοκληρώνει, συσσωρεύει γνώση) Επίπεδο ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ (τεκμηριώνει και υποστηρίζει τα προτεινόμενα)

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΧΩΡΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΦΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΗΓΗ ΜΟΡΦΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΞΗΓΗΣΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΧΡΗΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΕΙΔΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΧΩΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ (GOAL) ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ (OBJECTIVE) Πρόβλημα Προϊόντα Παροχή ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΠΑΡΑΔΟΧΩΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΟΡΙΣΜΩΝ ΟΡΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ Περιοχή Μελέτης Χωρική Μονάδα ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Φύση;  Ποια; Μορφή;  Ποια; Μέγεθος;  Πόσα; Καταλληλότητα;  Πόσο Καλά; Μέθοδοι;  Πώς; ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ: Στοιχεία είναι μια σειρά από αριθμητικά, ποσοτικά ή ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός συνόλου, σε μη επεξεργασμένη για το συγκεκριμένο στάδιο ανάλυσης μορφή, ενώ όταν περάσουν από μια διαδικασία επεξεργασίας και απαντούν σε κάποιο ερώτημα, έχουμε πληροφορία.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΦΑΣΕΙΣ Προαναλυτική Φάση Αναλυτική Φάση Μεταναλυτική Φάση ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Φυσικός Χώρος Άνθρωποι Χωρικές Δομές Χωρικές Διαδικασίες ΜΟΡΦΗ Παρατηρήσεις Πεδίου Χάρτες Τηλεπισκόπιση Άλλα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΗΓΗ Πρωτογενή Εργασίες Πεδίου Θεωρητική Έρευνα Αρχειακές Καταγραφές Δευτερογενή Ψηφιακά Μη Ψηφιακά ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ Ποιοτική Ιεραρχική Ποσοτική Αναλογική

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ Προ-πειρατικές Πειραματικές Ημι-πειραματικές ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ Περιοχή Ι: Φυσική Γεωγραφία Περιοχή ΙΙ: Πειραματικές Επιστήμες Περιοχή ΙΙΙ: Ανθρωπογεωγραφία Περιοχή ΙV: Όλες οι Επιστήμες ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Προσδιορισμού Τεχνικών Συλλογής Παρατήρησης Μέτρησης Καταγραφής

ΕΠΙΠΕΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ

ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΙΔΗ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥΣ

ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ

ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ Καμία τεχνική δεν επαρκεί για όλα τα προβλήματα. Καμία τεχνική δεν είναι περισσότερο «επιστημονική» των άλλων. ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Ακρίβεια (προκαταλήψεις-επηρεασμός από τον ερευνητή). Αξιοπιστία (χρήση οργάνων-βοηθημάτων). Πρόβλημα Μέτρησης Αντικειμενική (επαναλαμβανόμενες παρατηρήσεις έχουν το ίδιο αποτέλεσμα). Αξιόπιστη (η καταγραφή των ίδιων φαινομένων παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα). Σφάλματα Παρατήρησης Παρατηρητή Οργάνου Σε σχέση με το Περιβάλλον Από το παρατηρούμενο θέμα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Ταξινόμηση Κωδικοποίηση Οργάνωση ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ Η΄ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Μαθηματικά Πιθανοθεωρία ΧΩΡΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΗ ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θέση Τοπολογία Χαρακτηριστικά ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Χρήση-Ανάκτηση Συντήρηση Ενημέρωση

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΧΩΡΟΥ Εξακρίβωση Σημαντικών Γεγονότων Σύνδεση Γεγονότων με τη Θεωρία Δημιουργία Θεωρίας ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Να εντοπίσει προβλήματα Να ταξινομήσει προβλήματα Να αξιολογήσει προβλήματα Να βρει τις διασυνδέσεις ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ Περιγραφή Εξήγηση Πρόβλεψη Προσδιορισμός

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΤΟΧΟΙ Συστηματοποίηση Εμπειριών Συνοψίζουν Γνώσεις Περιγράφουν Πρότυπα και Διαδικασίες ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πίνακες Διαγράμματα Χάρτες Άλλα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΗΓΗΣΗ Ιδιογραφική Ντετερμινιστική Πιθανολογική Λειτουργική ΠΡΟΒΛΕΨΗ Αν Χ τότε Υ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ Τι πρέπει να υπάρχει

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ Η ΧΡΗΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΡΙΣΜΟΣ Επίθετο: εξιδανικευμένη παρουσίαση Ουσιαστικό: αναπαράσταση Ρήμα: με τι μοιάζει κάτι ΕΙΔΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ Εικονικά Αναλογικά Συμβολικά ή Μαθηματικά ΣΤΑΔΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ Αφαίρεση Μετασχηματισμός Αναγωγή Επαλήθευση

ΣΤΑΔΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΙΔΟΣ Χάρτες Γραφήματα Μη-Σχεδιαστικές Αποδόσεις ΜΟΡΦΗ Μη-Ηλεκτρονική Μορφή Ηλεκτρονική Μορφή Οπτική-Μαγνητική Μορφή Άλλα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΧΩΝ Τι είναι Τι πρέπει Τι είναι εφικτό ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Πραγματικότητα που υπάρχει vs αυτό που θέλουμε Όχι αναγκαστικά «θετικά» αποτελέσματα ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ Εσωτερική Συνέπεια Εξωτερική Συνέπεια