Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Διδακτικοί στόχοι.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
Θ. Καλλινικάκη, Θεωρία κοιν. εργ: "η προσέγγιση της επίλυσης προβλημάτων" 1 ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ ενότητα H προσέγγιση της επίλυσης προβλημάτων (problem.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 7 ΕΞΑΜΗΝΟ
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Προσωπο-κεντρική θεωρία (person-centred) [πρώην Πελατο-κεντρική θεωρία ]
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Α
Κατά τη διάρκεια της κρίσης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός

* Εκπαίδευση: Όσον αφορά στη συμβουλευτική θεωρία και πράξη: Απόκτηση γνώσεων των θεωριών / τεχνικών Ικανότητα δημιουργίας εποικοδομητικής σχέσης Ικανότητα δημιουργίας προσωπικού μοντέλου συμβουλευτικής Αναγνώριση προσωπικών επιθυμιών, προσδοκιών, συναισθημάτων Όσον αφορά στη διοίκηση; Ικανότητα ανάπτυξης προγραμμάτων, διαδικασιών και πολιτικής Ικανότητα για ανάπτυξη τρόπου αξιολόγησης Απόκτηση οργανωτικών ικανοτήτων και ικανοτήτων επίβλεψης

Όσον αφορά στην έρευνα: Απόκτηση γνώσεων της βασικής συμβουλευτικής ερευνητικής βιβλιογραφίας Απόκτηση ικανοτήτων και γνώσεων για τη διεξαγωγή έρευνας Απόκτηση γνώσεων ψυχομετρικών κλιμάκων

Προσωπικά Γνωρίσματα  Ενδιαφέρον να εργάζεται με ανθρώπους  Ευφυϊα – λογική σκέψη, αντίληψη, επίλυση προβλημάτων, εύστοχες ερωτήσεις  Αποδοχή του εαυτού του/της  Ανθρωπιά – αξιοπρέπεια, αίσθηση του χιούμορ  Ανάλογη εξωτερική εμφάνιση  Προσωπικό σύστημα αξιών  Ανοχή σε ασαφείς, διφορούμενες καταστάσεις και χειρισμός αυτών χωρίς αποδιοργάνωση της εργασίας ή της προσωπικής ζωής  Αναγνώριση των κινδύνων του δογματισμού, ευελιξία  Άνευ όρων αποδοχή των προσωπικών χαρακτηριστικών του πελάτη (κοινωνικά, πολιτισμικά, θρησκευτικά)

Σπουδαιότητα της Ενσυναίσθησης → “Μια από τις απαραίτητες και επαρκείς προϋποθέσεις για θεραπευτική αλλαγή της προσωπικότητας” (Rogers, 1957, p.95) Σχετίζεται θετικά με: Έκβαση της ψυχοθεραπείας Αυτο-ανίχνευση του πελάτη Ανοχή για διφορούμενες καταστάσεις

Πώς αντιλαμβάνεται ο Συμβουλευόμενος τον Συμβουλευτικό Ψυχολόγο;  Εμπειρία / Αξιοπιστία  Φυσική ελκυστικότητα  Αυτο-αποκάλυψη

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Συμβουλευτική Ψυχολογία: «Διαδικασία μέσα από την οποία ο άνθρωπος βοηθιέται ώστε να συμπεριφέρεται με πιο ικανοποιητικούς, για τον εαυτό του, τρόπους»

→ Διαδικασία: «Διαδοχική αλληλουχία γεγονότων που συμβαίνουν μέσα στο χρόνο....εξέλιξη η οποία υποτίθεται ότι ακολουθεί μια ορισμένη πορεία ή οδηγεί στην προσέγγιση ενός επιθυμητού στόχου»

Εθελοντής / Μη εθελοντής συμβουλευόμενος (επίπτωση στην συμβ/κή διαδικασία, ρόλος του συμβ/κού ψυχολόγου) Αξίες συμβ/κού ψυχολόγου – συμβουλευόμενου (αντίθετες στάσεις/αξίες συχνά δυσκολεύουν τη δημιουργία θετικής συμβ/κής σχέσης, ρόλος αυτογνωσίας ψυχολόγου)

Στάδια της Συμβουλευτικής Διαδικασίας  Στάδιο 1: Η πρώτη συνάντηση (γνωριμία, απόκτηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ενίσχυση ενδιαφέροντος, γνωριμία συμβ/νου με δομή της διαδικασίας) Ενδιάμεσο στάδιο (δημιουργία θετικής / διευκολυντικής σχέσης θεραπευτή -θεραπευόμενου, που θέτουν και βαίνουν προς την επίτευξη βραχυπρόθεσμων / μακροπρόθεσμων στόχων) Λήξη πρώτης συνάντησης (συγκεκριμένο χρονικό όριο, σταδιακό πέρασμα σε λιγότερο συναισθηματικά έντονο υλικό)

 Στάδιο 2:  Η Συμβουλευτική Σχέση «Όλα εκείνα τα συναισθήματα και οι στάσεις που έχουν όσοι μετέχουν σε αυτήν, ο ένας για τον άλλον, και οι τρόποι με τους οποίους τα εκφράζουν» Παράγοντες θεραπευτή: ενσυναίσθητη κατανόηση, μη-κτητική ζεστασιά, άνευ όρων θετική εκτίμηση, γνησιότητα, αυτο-αποκάλυψη. Δομή: α) εργασιακή συμμαχία, β) σχέση μεταβίβασης, γ) πραγματική σχέση Βασικές Δεξιότητες (προσεκτικής παρακολούθησης, χρήση ερωτήσεων, αντανακλαστικές δεξιότητες, δεξιότητες διευκρίνησης)

 Στάδιο 3: Αναγνώριση και καθορισμός στόχων (στόχοι διαδικασίας, στόχοι έκβασης)  Στάδιο 4:  Επιλογή Συμβουλευτικής Τεχνικής («Τι είδους συμπεριφορά του θεραπευτή θα έχει τι είδους επίδραση, σε ποιο είδος πελάτη, σε ποιο στάδιο της συμβουλευτικής διαδικασίας;»)

 Στάδιο 5:  Τερματισμός της Συμβουλευτικής Διαδικασίας  («Το τέλος της ψυχοθεραπείας...μια νέα αρχή για τον συμβουλευόμενο και την εισαγωγή του/της σε μια πιο ανεξάρτητη και ικανοποιητική ζωή»)  Με πρωτοβουλία του θεραπευτή ή του θεραπευόμενου  Αξιολόγηση της διαδικασίας στο σύνολό της  Στόχοι: α) προσπάθεια ενίσχυσης νέων συμπεριφορών, β) βεβαιότητα ότι δεν υπάρχουν άλλα βασικά θέματα που δεν συζητήθηκαν γ) παροχή συνειδητοποίησης για μελλοντική διαθεσιμότητα του θεραπευτή  Follow-up