ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Τίτλος Δραστηριότητας
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Σ ΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Β : KOINΩΝΙΚΑ KAI OIKONOMIKA ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ « ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ » ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
«Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση Ενότητα 48. Από το κεφάλαιο «Ο Β΄ Παγκόσμιος και η Ελλάδα» της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου και Ενότητα 3 «Η Συμμετοχή της Ελλάδας στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η Εθνική Αντίσταση» και Ενότητα 5 «Τα εγκλήματα… το Ολοκαύτωμα» από το κεφάλαιο Ε΄ της Ιστορίας του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου Γ΄ Λυκείου

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ-ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Ιστορία -Τοπική Ιστορία –Λογοτεχνία Οι μαθητές/ιες έχουν γνωρίσει τις συνθήκες της έκρηξης του Β΄ παγκοσμίου πολέμου και της συμμετοχής της Ελλάδας σε αυτόν, τις πολεμικές επιχειρήσεις και τις συνέπειές τους γνωρίζουν τη χρήση του Επεξεργαστή κειμένου στον Υπολογιστή και έχουν ξεναγηθεί στο περιβάλλον του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και στα ΕΛ Centennia και Χωρο-χρόνος

ΣΤΟΧΟΙ Α΄ Ως προς το Γνωστικό αντικείμενο οι μαθητές και οι μαθήτριες επιδιώκεται: Να γνωρίσουν τα κύρια γνωρίσματα του καθεστώτος κατοχής, τις απάνθρωπες συνθήκες ζωής των υποδούλων και τη μαζική εξόντωση αθώων ανθρώπων Να παρακολουθήσουν το κίνημα και τις μορφές της ελληνικής αντίστασης Να κατανοήσουν το ρόλο της νέας γενιάς και των γυναικών στην Αντίσταση Να αντλήσουν υλικό για τα αντίποινα των κατακτητών, τα τάγματα ασφαλείας, τους δωσίλογους και τη μαύρη αγορά Να πληροφορηθούν για την ελεύθερη Ελλάδα, για την απελευθέρωση και την κυβέρνηση εθνικής ενότητας

Β΄ Ως προς τη Μαθησιακή διαδικασία επιδιώκεται: Β΄ Ως προς τη Μαθησιακή διαδικασία επιδιώκεται: Να οικοδομήσουν τη γνώση με τρόπο διερευνητικό. Να καλλιεργήσουν κριτική ιστορική και δημιουργική σκέψη. Να αναλάβουν πρωτοβουλίες διερευνώντας μέσω κριτικής αναζήτησης στο διαδίκτυο και σε λογισμικό. Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικής μάθησης.

Γ΄ Ως προς την Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες : συνεργατικής σύνθεσης ψηφιακού κειμένου. κριτικής αναζήτησης, επιλογής και διαχείρισης της κατάλληλης πληροφορίας στο διαδίκτυο και σε λογισμικό. ανάγνωσης και αξιοποίησης ψηφιακών πηγών για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

ΥΛΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ (ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ με εικονιστικό υλικό και πηγές-ΒΙΒΛΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ με πηγές ) ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ-ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ Χάρτης Centennia-Χωροχρόνος http://ime.gr/chronos/gr Η Ελλάδα του Μεσοπολέμου και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Επεξεργαστής κειμένου

Centennia

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΔΙΑΡΚΕΙΑ 2-3 διδακτικές ώρες ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΔΙΑΡΚΕΙΑ 2-3 διδακτικές ώρες Κατά την 1η διδακτική ώρα οι μαθητές /ιες θα πλοηγηθούν στο Εκπαιδευτικό Λογισμικό «Περιπλάνηση στοΧωρο-Χρόνο» στην ενότητα «Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και η Ελλάδα», καθώς και στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, στην ενότητα «Νεότερα», «Η εποχή 1940-45» για την έρευνα σε ενότητες, που θα υποδείξουν τα φύλλα εργασίας Κατά τη 2η διδακτική ώρα θα ετοιμάσουν κατά ομάδες το κείμενό τους στον επεξεργαστή κειμένου Κατά την 3η διδακτική ώρα θα κάνουν την παρουσίασή τους, θα συζητήσουν, θα διορθώσουν και θα καταλήξουν σε συμπεράσματα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανάλογα με την υποδομή του εργαστηρίου ή της αίθουσας οργανώνουμε τις ομάδες (μικτές αγοριών-κοριτσιών, καλών-μέτριων-αδύνατων μαθητών/ιών). Για παράδειγμα δημιουργούνται 4 ομάδες και δίνονται τα εξής φύλλα εργασίας:

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επισκεφτείτε το Εκπαιδευτικό Λογισμικό «Περιπλάνηση στοΧωρο-Χρόνο» στην ενότητα «Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και η Ελλάδα», καθώς και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού http://ime.gr/chronos/gr, «Η εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου», περίοδος 1940-45, και επιλέξτε την ενότητα «Κατοχή». Αφού μελετήσετε τα κείμενα, τις πηγές και τους χάρτες απαντήστε στις ερωτήσεις:

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ποιες ζώνες κατοχής δημιουργήθηκαν στην υπόδουλη Ελλάδα; Ποιες ήταν οι συνθήκες ζωής των υποδούλων Ελλήνων στη διάρκεια της κατοχής; Κάποιοι Έλληνες επωφελήθηκαν από την κατοχή. Ποιοι ήταν αυτοί; Αφού μελετήσετε τα κείμενα για τους Εβραίους της Ελλάδας και επισκεφτείτε www.e-yliko.gr (συλλογή δικτυακών τόπων για το ολοκαύτωμα), προσπαθήστε να εξηγήσετε τι είναι το ολοκαύτωμα. Προσπαθήστε να συνθέσετε το υλικό που συγκεντρώσατε από την ιστοσελίδα με τη βοήθεια των ερωτήσεων σε ενιαίο αφηγηματικό κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου.

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επισκεφτείτε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού http://ime.gr/chronos/gr, «Η εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου», περίοδος 1940-45, και επιλέξτε την ενότητα «Αντίσταση». Αφού μελετήσετε τα κείμενα «Αντίσταση», «Η Αντίσταση στην Ελλάδα», «η Αντίσταση στο εξωτερικό», «Αντιστασιακή δράση» και την πηγή «Γυναίκες στον αγώνα», απαντήστε στις ερωτήσεις: Ποιες μορφές αντίστασης ανέπτυξαν οι υπόδουλοι Έλληνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό; Ποιες ήταν δράσεις της ελληνικής νεολαίας; Ποιος ήταν ο ρόλος των γυναικών στην Αντίσταση; Προσπαθήστε να συνθέσετε το υλικό που συγκεντρώσατε από την ιστοσελίδα με τη βοήθεια των ερωτήσεων σε ενιαίο αφηγηματικό κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου.

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εντοπίστε στο Χωρο-χρόνο την περιοχή της Π.Ε.Ε.Α. Επισκεφτείτε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού http://ime.gr/chronos/gr, «Η εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου», περίοδος 1940-45, επιλέξτε από την ενότητα «Αντίσταση» την υποενότητα «Η ελεύθερη Ελλάδα» και στη συνέχεια με το δεσμό επιλέξετε Π.Ε.Ε.Α. Αφού μελετήσετε τα κείμενα απαντήστε στις ερωτήσεις: Πώς γινόταν η διοίκηση στην «ελεύθερη Ελλάδα»; Ποια χαρακτηριστικά κρατικής οργάνωσης διακρίνετε στην «ελεύθερη Ελλάδα»; Πώς διαμορφώνεται η θέση της γυναίκας στην «ελεύθερη Ελλάδα»; Ποια μέριμνα λήφθηκε για την εκπαίδευση; Προσπαθήστε να συνθέσετε το υλικό που συγκεντρώσατε από την ιστοσελίδα με τη βοήθεια των ερωτήσεων σε ενιαίο αφηγηματικό κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου.

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επισκεφτείτε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού http://ime.gr/chronos/gr, «Η εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου», περίοδος 1940-45, επιλέξτε από τα την ενότητα «Αντίσταση» τις υποενότητες «Η πολιτιστική ζωή», «Λογοτεχνία», «Θέατρο», «Εικαστικά-φωτογραφία». Αφού μελετήσετε τα κείμενα, απαντήστε στις ερωτήσεις: Πώς εξηγείτε την ύπαρξη πολιτιστικής ζωής στα δύσκολα χρόνια της κατοχής; Από πού εμπνεύστηκαν οι καλλιτέχνες και οι λογοτέχνες εκείνης της εποχής; Ποιοι λογοτέχνες αναδείχτηκαν; Αν παρατηρήσετε οι πηγές είναι, κυρίως, αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα και μαρτυρίες. Το γεγονός αυτό μειώνει την ιστορική τους αξία; Προσπαθήστε να συνθέσετε το υλικό που συγκεντρώσατε από την ιστοσελίδα με τη βοήθεια των ερωτήσεων σε ενιαίο αφηγηματικό κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου.

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Οι μαθητές/τριες κάθονται στο εργαστήριο πληροφορικής ανά δύο ή τρεις. Ο ένας χειρίζεται τον υπολογιστή και οι άλλοι συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας. Οι ρόλοι είναι δυνατό να εναλλάσσονται μετά από κάθε άσκηση. Οι μαθητές : Αναζητούν πληροφορίες για τις ενότητες σύμφωνα με τα φύλλα εργασίας Συνθέτουν ανά ομάδες τεκμηριωμένο ιστορικό κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου. Καταλήγουν σε συμπεράσματα Ο καθηγητής συντονίζει τις ομάδες δρώντας επικουρικά κατά τη διάρκεια της ιστορικής έρευνας.

Αξιολόγηση της δραστηριότητας Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη και ανατροφοδοτική διαδικασία και γίνεται και από τους μαθητές και από τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές-ιες θα αξιολογήσουν: αν έμειναν ευχαριστημένοι από τη συμμετοχή τους στην εκπόνηση της εργασίας, από το βαθμό της συνεργασίας με τους/τις συμμαθητές/ιες τους, από το αν εκπληρώθηκαν οι γενικοί και ειδικοί στόχοι του σχεδίου, από το αποτέλεσμα της εργασίας τους και από το τι αποκόμισαν από τις δραστηριότητες που ανέπτυξαν. Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει με συζήτηση ή και με τη μορφή ερωτηματολογίου. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογήσουν: αν με το τελικό αποτέλεσμα εκπληρώνονται οι προκαθορισμένοι στόχοι, πράγμα που θα οφείλεται και στην επιτυχή ή όχι καθοδήγησή τους, αν αναπτύχθηκε συνεργασία μεταξύ των μαθητών/ιών και αν δραστηριοποιήθηκαν οι μαθητές/ιες, ανάλογα, βέβαια, με τις ατομικές τους δυνατότητες.