GRAFFITI: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

ΓΡΑΦΗ.
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΤΜΗΜΑ ΑΡ1 ΣΧΕΔΙΑΖΩ , ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ
ΣΧΕΔΙΑΖΩ : ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΧΟΤΕΛΑΣΒΙΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Το γέλιο στην ζωή μας !!! Γέλιο και χιούμορ !!!.
GRAFFITI:ΤΕΧΝΗ ‘Η ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ;
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
project: οψεις της ψυχολογιας
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Το Χιπ- Χοπ δεν είναι ένας είδος μουσικής ή ένα είδος χορού, αλλά μία κουλτούρα που αποτελείται από 4 στοιχεία: 1) Ο στίχος 2)O χορός - γνωστός ως Μπρέικ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
GRAFFITI, Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
Graffiti maniacs.
Τι σημαίνει ο όρος έκφραση ; ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο όρος έκφραση προέρχεται από την αρχαία ελληνικ ή γραμματεία >.Συγκεκριμένα από την αρχαιότητα ο όρος έκφραση σήμαινε.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
GRAFFITI-STREET ART 4o ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΕΕ3 Homo sapiens Σοφία Λογκάκη-Καμπανάκη Αναστασία-Νεφέλη Μακρή
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
The Alchemists Δήμου Αλεξάνδρα Καψάλη Ευθυμία Καψάλης Αλέξανδρος Κουκώνης Θανάσης Αθανασίου Άρτεμις.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
HIP HOP  ΜΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΝΟΥΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ΤΣΙΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
 Τέχνη – Έκφραση - Αντίδραση.  Η Street Art αναπτύσσεται σε δημόσιους χώρους και κυρίως σε τοίχους, περιλαμβάνοντας μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών. 
ΠΛΗΡΤΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GRAFFITI
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ξεκίνησα τα πρώτα μου ταξίδια στην Ευρώπη, ένα από τα κατά την γνώμη μου πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ALTERNATIVE ART ( Εναλλακτική Τέχνη ). Τ Ι ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ? Δεν έχει δοθεί κάποιος συγκεκριμένος ορισμός για τον όρο τέχνη, καθώς για τον καθένα είναι κάτι.
Graffiti ΕΡΕΥΝΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 2ου ΛΥΚΕΙΟ Α 1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠ. Π., Γ. ΟΡ., Ζ. Ν., Ζ. Λ., Κ. Δ.
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΣΧΟΛΕΙΟ: 6 ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
1ο Ε.ΠΑΛ. ΙΘΑΚΗΣ   Α’ Τάξη   Ερευνητική Εργασία Πρώτου Τετραμήνου  Graffiti ιστορία - θέματα - υλικά - τεχνικές.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
Θέμα: Πνευματικά Δικαιώματα στο Διαδίκτυο
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI Μέλη ομάδας Ντενισα Ολντασι Αρχοντια Ταλαδιανου
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Η έμπνευση των ονομάτων τους
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Σημειολογία και σχεδιασμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

GRAFFITI: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

Βαϊου Μαρία Βισβίκης Χρήστος Ζαχοπούλου Χριστίνα Καραγιάννης Νίκος ΑΝΩΝΥΜΟΙ Βαϊου Μαρία Βισβίκης Χρήστος Ζαχοπούλου Χριστίνα Καραγιάννης Νίκος

ΤΙ ΕIΝΑΙ GRAFFITI

Το Graffiti είναι η αναγραφή συνθηµάτων ή η ζωγραφική σε επιφάνειες ορατές, σε δηµόσιους χώρους (για παράδειγµα σε τοίχους). Αλλά για όσους κάνουν Graffiti, δεν ισχύουν όλα τα παραπάνω. Το Graffiti είναι κάτι παραπάνω από ζωγραφική. Είναι προσωπική έκφραση, τρόπος ζωής , µια κραυγή επικοινωνίας σε µια κοινωνία αποµόνωσης. Είναι μια τέχνη γεμάτη ιδέες, συναισθήµατα, απόψεις αλλά και ανησυχίες της νέας γενιάς. Τα έργα των ιδιαίτερων  αυτών καλλιτεχνών, είναι μια γροθιά στο κατεστημένο, στα κοινωνικά στερεότυπα, σε οτιδήποτε δεν τους αρέσει και θέλουν να το αλλάξουν, αλλά και µια δήλωση αυτού που αγαπάνε, τους αρέσει και τους  αντιπροσωπεύει .

Ο όρος «graffiti» είναι ο πληθυντικός της ιταλικής λέξης «graffito», που αποτελεί το ουσιαστικό του ρήματος «graffiare», που σημαίνει χαράζω. Το graffiare προέρχεται από το λατινικό «graphium» το οποίο με την σειρά του προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «γραφείον», που υπήρξε στην αρχαιότητα όργανο γραφής. Ο όρος graffiti δεν επιλέχθηκε από τους writers, αλλά προσδόθηκε σε αυτούς. Τη στιγμή που το writing έχει κάνει πλέον αισθητή την παρουσία του, τα μέσα προσπαθούν να βρουν τρόπο να το περιγράψουν. Τα μέσα, προφανώς δεν γνώριζαν την έννοια «writing», αλλά είχαν ήδη εμπεδωμένη την αρνητική χροιά του όρου «graffiti». Έτσι, επέλεξαν να αποκαλέσουν το νέο αναδυόμενο αυτό κίνημα «graffiti», ταυτίζοντάς το με τις έννοιες «παρανομία» και «βανδαλισμός». “Η χρήση των λέξεων «graffiti» και «βάνδαλος» από τα μέσα και την κυβέρνηση ήταν μια στρατηγική κίνηση για να σπείρουν το φόβο στον πληθυσμό.

IΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI

Η περίοδος 1971-1974 αναφέρεται ως μία "πρωτοποριακή εποχή", κατά την οποία τα graffiti υποβλήθηκαν σε ένα κύμα στις μορφές και τη δημοτικότητα. Σύντομα μετά από τη μετανάστευση στη Νέα Υόρκη, το Μπρονξ (Μανχάτταν) παρήγαγε έναν από τους πρώτους καλλιτέχνες graffiti για να κερδίσει την προσοχή των μέσων στη Νέα Υόρκη. Ο TAKI 183 ήταν ένας ελληνοαμερικάνος από την Ουάσιγκτον που χρησιμοποίησε ένα μίγμα του ονόματός του Δημήτρης, TAKI, και τον αριθμό της οδού του, 183 ως tag. Λόγω του παράξενου ονόματος και του αριθμού, οι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν το μήνυμα του, γράφοντας στους τοίχους Mary 122, George 21 κτλ. Αυτό καταγράφηκε σε ένα άρθρο του 1971 στο New York Times με τον τίτλο Taki 183 και έτσι ο TAKI 183 έγινε ο πρώτος που αναγνωρίστηκε από την κοινωνία έξω από την υποομάδα graffiti.

GRAFFITI ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το πρώτο δείγμα “graffiti” στην Αρχαία Ελλάδα συναντάμε στην Έφεσο Το πρώτο δείγμα “graffiti” στην Αρχαία Ελλάδα συναντάμε στην Έφεσο. Οι αναφορές λένε πως πρόκειται για “διαφήμιση” ενός τοπικού οίκου ανοχής σε πλακόστρωτο δρόμο της εποχής και αποτελείται από ένα αποτύπωμα εταίρας που η παλάμη της αμυδρά αναπαριστά την καρδιά και πλαισιώνεται από ένα αποτύπωμα ποδιού και έναν αριθμό. Αυτό σύμφωνα με άλλους δηλώνει ότι ο αδελφός της εταίρας βρισκόταν εκεί κοντά και το αποτύπωμα του χεριού συμβόλιζε την πληρωμή. Η ανασκαφή της Πομπηίας που καταπλακώθηκε από τον Βεζούβιο φέρνει στο φώς πολλές ενδείξεις για τη σημασία της τοιχογραφίας “graffiti” κατά τη ρωμαϊκή εποχή. Βλαστήμιες, ξόρκια, πολιτικά συνθήματα ακόμα και ερωτικοί στίχοι γράφονται στους τοίχους της προχριστιανικής Ρώμης.

To graffiti ανδρώθηκε στην Ελλάδα από κλειστές ομάδες (crew), οι οποίες δημιούργησαν τα πρώτα Graffiti στα τρένα των ΗΣΑΠ και του ΟΣΕ στις αρχές του '90. Τα πρώτα ακούσματα της ραπ μουσικής, το πρώτο hip hop συγκρότημα (TXC), η έλευση των περιοδικών, των βιβλίων («Spraycan Art») και των σπρέι, τους έδωσαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα ακόμη δέλεαρ. Ακολούθησαν επισκέψεις ξένων writers, (Colorz, Bez κλπ) το 1992-93, οι οποίοι βοήθησαν τα νέα μέλη με την εμπειρία τους. Τα σχολικά κτίρια αποτέλεσαν τις προσφορότερες επιφάνειες για τη δημιουργία και παρουσίαση των έργων και η μίμηση από πολλούς νεαρούς δεν άργησε. Όμως δεν άργησαν και οι αντιδράσεις, με απειλές για αποβολές και κατηγορίες για βανδαλισμούς. Σήμερα η φύλαξη των σχολείων επιτρέπει μόνον παρεμβάσεις που γίνονται κατόπιν αιτήσεως και εγκρίσεως.

ΤΕΧΝΗ Ή ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ

  Οι ένοιες βανδαλισμός ή τέχνη είναι δύο ένοιες που μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους όταν αναφερόμαστε στο στοιχειό GRAFFITI . ΤΟ GRAFFITI αποτελεί  ένα από τα τέσσερα στοιχειά της κουλτούρας του HIP HOP, της κουλτούρας  του δρόμου .Η  άποψη  η όποια επικρατεί  για το GRAFFITI  ότι αποτελεί ένα είδος βανδαλισμού είναι λανθασμένη.  Όντως το  GRAFFITI  για κάποιους  έτσι μπορεί να ξεκίνησε  στις καπιταλιστικές κοινωνίες τις Αμερικής πού οι αγανακτισμένοι κάτοικοι κατέθεταν τα συναισθήματα τους στους τοίχους. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το απαγορευμένο είδος τέχνης  ήταν πάντα στη ζωή του ανθρώπου πολύ πιο πριν ακόμα και στον πρωτόγονο άνθρωπο των σπηλαίων.  Σίγουρα  το να λεηλατείς την περιουσία του καθενός  πολίτη είναι  βανδαλισμός και  διώκεται με ποινές από τους νόμους του  κάθε κράτους.

  Αντίθετα το  GRAFFITI  εμπεριέχει ένα  από τα στοιχεία της τέχνης,  της τέχνης που είναι ενάντια στο κατεστημένο και είναι τρόπος μετάδοσης μηνυμάτων από άνθρωπο σε άνθρωπο. Είναι άραγε πολλές οι φορές που στην μίζερη ζωή σας ξυπνήσατε να πάτε στον εργασιακό σας χώρο  και αντί να δείτε το συνηθισμένο γκρι ντουβάρι εμποτισμένο από τους ρύπους της Μεγαλόπολης στην όποια ζείτε ,είδατε έναν τοίχο πλέον γεμάτο χρώμα και συναισθήματα.  ΤΟ GRAFFITI λοιπόν για αυτόν τον λόγο είναι ανάμεσα μας για να μας ομορφαίνει την καθημερινότητα μας ,δημοσιοποιόντας αντιλήψεις και προβληματισμούς του κοινωνικού συνόλου της κάθε πόλης ή κοινωνίας .  Η προκατάληψη δυστυχώς είναι μεγάλη εξαιτίας της προσκόλησης της κοινωνίας σε παγιωμένες μορφές έκφρασης και δημιουργίας. Η τέχνη και η κουλτούρα του δρόμου δεν διδάσκεται σε κάποια σχολή αλλά μεταφέρετε από άτομο σε άτομο στον δρόμο!