ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Παράμετροι για την αξιολόγηση του περιεχομένου,της δομής και της εξέλιξης μιας διδασκαλίας Απόστολος Χατζηγεωργίου ΣΣ ΠΕ3

Συνήθως όταν παρακολουθήσουμε μια διδασκαλία μας μένει. . . Συνήθως όταν παρακολουθήσουμε μια διδασκαλία μας μένει. . . Μια γενική εικόνα για το μάθημα για το κλίμα της τάξης

Αν όμως ζητηθεί να την «αξιολογήσουμε» Πρέπει να καταγράψουμε και να εξετάσουμε λεπτομερώς συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της, με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό τρόπο.

Τα χαρακτηριστικά αφορούν: Την ύπαρξη σκοπού και στόχων το περιεχόμενο και τη δομή της διδασκαλίας την ποιότητα ερωτήσεων και ασκήσεων τη χρήση εποπτικών υλικών τη συμμετοχή των μαθητών την αξιολόγηση των μαθητών κλπ, κλπ, Ειδικότερα:

Υπάρχουν σκοπός και στόχοι; Υπάρχει σκοπός στη διδασκαλία; Δηλώνεται στους μαθητές; Ο καθηγητής έχει θέσει σαφείς διδακτικούς στόχους; Πόσο ρεαλιστικοί είναι; Σε ποιο βαθμό επιτυγχάνονται;

Γνώση της διδασκόμενης ύλης Γνωρίζει ο καθηγητής την ύλη που διδάσκει σε βάθος; Κάνει αναφορές σε θέματα: που σχετίζονται με αυτήν, από άλλες ενότητες που αναφέρονται σε άλλες επιστήμες από την ιστορία των μαθηματικών που αφορούν πρακτικές εφαρμογές της

Γνώση και εφαρμογή οδηγιών Λαμβάνει υπόψη του ο καθηγητής της οδηγίες του ΥΠΕΠΘ και του Π.Ι., που αφορούν το μάθημα που διδάσκει; Λαμβάνει υπόψη του οδηγίες που αφορούν εξετάσεις, τοπικές ή γενικές; Ενημερώνει τους μαθητές, όταν χρειάζεται;

Γνωρίζει ο καθηγητής την τάξη του; Γνωρίζει ο καθηγητής προσωπικά τους μαθητές του; Γνωρίζει την ύπαρξη πιθανών μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων τους; Λαμβάνει υπόψη του στη διδασκαλία αυτές τις ιδιαιτερότητες; Δίνει σε όλους τους μαθητές του ευκαιρίες;

Υπάρχει σχέδιο μαθήματος; Η πορεία του μαθήματος ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο; Η ροή του μαθήματος είναι μονότονη ή παρουσιάζει εναλλαγές; Γενικά, το μάθημα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πληκτικό» ή ως ενδιαφέρον;

Διδακτικές μέθοδοι Ποια ή ποιες διδακτικές μέθοδοι χρησιμοποιούνται; Οι διδακτικές προσεγγίσεις που επιλέχτηκαν είναι κατάλληλες για τη συγκεκριμένη τάξη και για το μάθημα που διδάσκεται;

Η κατανομή των δραστηριοτήτων Πού επικεντρώνεται η διδασκαλία: σε θεωρία; σε παραδείγματα; σε ασκήσεις; σε επίλυση προβλημάτων; σε πρακτικές δραστηριότητες; σε συνδυασμό δραστηριοτήτων;

Η ποιότητα των δραστηριοτήτων Ποια ήταν η ποιότητα : των ασκήσεων των ερωτήσεων των προβλημάτων Υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία των δραστηριοτήτων; Υπήρχε καλή κατανομή χρόνου ως προς τις διάφορες δραστηριότητες;

Χρησιμοποίηση εποπτικών μέσων Έγινε σωστή και αποτελεσματική χρήση : του πίνακα; των μαθηματικών οργάνων; των εποπτικών μέσων; της Νέας Τεχνολογίας; Χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα φύλλα εργασίας, διαγράμματα, περιλήψεις κλπ σε φωτοαντίγραφα;

Συμμετοχή στις δραστηριότητες Υπήρχε κινητοποίηση των μαθητών; Είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν: ατομικά σε ζεύγη σε ομάδες και να επικοινωνούν μεταξύ τους και να επικοινωνούν με τον καθηγητή τους Συμμετείχαν στο μάθημα όλοι οι μαθητές;

Η ποιότητα της επικοινωνίας Η γλώσσα και το ύφος του διδάσκοντα είναι τα ενδεδειγμένα; Δείχνουν εκτίμηση και σεβασμό στους μαθητές; Ο τόνος και το ύψος της φωνής του καθηγητή είναι τα κατάλληλα για τη συγκεκριμένη τάξη;

Έλεγχος κατανόησης και μάθησης Έγινε έλεγχος : της «κατ’ οίκον» εργασίας; της κατανόησης νέων εννοιών; και τελική αξιολόγηση επίτευξης των διδακτικών στόχων;

Η κατανομή του χρόνου Η κατανομή του χρόνου μεταξύ καθηγητή και μαθητών ήταν η ενδεδειγμένη; Ποια ήταν η κατανομή του χρόνου μεταξύ θεωρίας και προβλημάτων - ασκήσεων ;

Ανάθεση εργασιών Δόθηκε στους μαθητές εργασία για το σπίτι; Η εργασία ήταν από μία ή από περισσότερες πηγές; Η ποσότητα και το επίπεδο δυσκολίας της ήταν συμβατά με τη συγκεκριμένη τάξη; Υπήρχε δυνατότητα συνεργασίας μαθητών; Μέρος της εργασίας Θα χρησιμοποιηθεί για σύνδεση με το επόμενο μάθημα;

Το κλείσιμο του μαθήματος Έγινε ανακεφαλαίωση του μαθήματος; Έγινε ανάθεση εργασιών; Το μάθημα τελείωσε με το χτύπημα του κουδουνιού του διαλείμματος ;

Τελειώνοντας, παρατηρούμε ότι: Η οργάνωση και η πραγματοποίηση μιας «Υποδειγματικής Διδασκαλίας» δεν είναι εύκολο πράγμα ! Πάντοτε όμως υπάρχουν περιθώρια για συνεχή βελτίωση της διδασκαλία μας, ώστε να πλησιάζουμε αυτό που θεωρούμε ως «Υποδειγματικό»