Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας
χρήσεις Α. σχολικό εγχειρίδιο Β. power point Γ. κλασική χρήση πίνακα Δ. διαδίκτυο Ε. διόρθωση
Α. σχολικό εγχειρίδιο Προβολή βιβλίου Συμπλήρωση ασκήσεων Υπογράμμιση φαινομένων Βιβλίο εκπαιδευτικού Γλωσσικές ασκήσεις
Πλεονεκτήματα Εποπτεία τάξης Περισσότερα εργαλεία Προσοχή και ενεργοποίηση μαθητών Άμεση παραπομπή σε πληθώρα σχολικών εγχειριδίων Παρέμβαση στο σχολικό εγχειρίδιο Επισήμανση: συνεχίζει το βιβλίο να αποτελεί αφετηρία και κέντρο της εκπαιδευτικής πράξης
Β. power point Στοιχεία θεωρίας π.χ. επικοινωνιακό πλαίσιο άρθρουεπικοινωνιακό πλαίσιο άρθρου Προσωπικές σημειώσεις: επισήμανση βασικών σημείων Ασκήσεις εμπέδωσης π.χ. πειθώ, σχόλιο, είδος κειμένουπειθώ, σχόλιο, είδος κειμένου Εργασίες- παρουσιάσεις μαθητών
πλεονεκτήματα Έτοιμο υλικό- σχέδιο μαθήματος Ελκυστικό για μαθητή Δυνατότητα αποθήκευσης και χρήσης και από τον μαθητή ( π.χ πλατφόρμα e-learning)e-learning Κωδικοποίηση ύλης- επισήμανση βασικών σημείων Απαιτεί δημιουργικότητα, φαντασία και προσαρμογή στις απαιτήσεις της τάξης και του μαθήματος Επιφύλαξη: όχι υπερβολές ( χρώματα, κινήσεις), όχι υπεραπλούστευση της γνώσης
Γ. κλασική χρήση πίνακα Σχεδιάγραμμα έκθεσης Διδασκαλία παραγωγής λόγου π.χ. δομή παραγράφουδομή Επισήμανση στοιχείων Εξέταση μαθητή
Δομή – τρόπος ανάπτυξης Η αξία ενός «πανεπιστημίου» καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη δυσκολία εισόδου των υποψηφίων. Τα πανεπιστήμια Χάρβαρντ και Στάνφορντ, για παράδειγμα, δέχονται μόνον έναν υποψήφιο στους δέκα. Τέτοια ποσοστά προκαλούν την έντονη επιθυμία φοίτησης και εντυπωσιάζουν με την εικόνα αριστείας που μεταδίδουν, αυξάνοντας τη «δημοτικότητά» τους. Μια πραγματική βιομηχανία αναπτύχθηκε, με αυτόν τον τρόπο, στο περιθώριο των πανεπιστημίων, με σκοπό να βοηθήσει τους μελλοντικούς φοιτητές να προετοιμαστούν για τη συνέντευξη εισαγωγής τους στο ίδρυμα της επιλογής τους, η φοίτηση στο οποίο θα κάνει πιο ελκυστικό το βιογραφικό τους. Περίπου το 20% των φοιτητών που γίνονται δεκτοί στα μεγάλα πανεπιστήμια χρειάστηκε να καταφύγει σε προσωπικό «εκγυμναστή», η αμοιβή του οποίου μπορεί να φτάσει τα δολάρια ( ευρώ)... Θεματική περίοδος Σχόλια κατακλείδα
πλεονεκτήματα Πολλαπλοί πίνακες Πληθώρα εργαλείων Αποθήκευση υλικού σε κάθε μάθημα - δεν χάνεται η ιδιαιτερότητα της τάξης π.χ σχεδιάγραμμα για την έκθεση Συνδυάζεται και με το έτοιμο υλικό που έχουμε σε wordword
Δ. διαδίκτυο παραπομπή σε σχετικές σελίδες π.χ. αρχείο εφημερίδωναρχείο εφημερίδων Σελίδες με ασκήσεις διαδραστικές π.χ. ελληνικός πολιτισμόςδιαδραστικέςελληνικός πολιτισμός Αρχειακό υλικό π.χ. βίντεο με ομιλία ( Ε.Ε.)βίντεο με ομιλία Περιήγηση σε σχετικά αντικείμενα π.χ. πόλεμος,πόλεμος Action aid Action aid ( ενότητα 6), μουσείο Μαδρίτης ( ενότητα 5), κέντρο ελληνικής γλώσσας (εν.2), γελοιογραφίες, βιογραφικά, περιγραφή (google earth), χρονογράφημα κ.α.μουσείο Μαδρίτης κέντρο ελληνικής γλώσσας γελοιογραφίες βιογραφικά χρονογράφημα Συνδέσεις, σώματα κειμένων Συνδέσεις, σώματα κειμένων
πλεονεκτήματα Ελκυστικό και σύμφωνο με τις απαιτήσεις τις εποχής. Αρχείο και πηγή υλικού. Δραστηριοποίηση μαθητή- εργασίες. Αφετηρία προβληματισμού και έρευνας. Διεύρυνση των δυνατοτήτων του βιβλίου. Επιφύλαξη: ελεγχόμενες πηγές και όχι ανεξέλεγκτη περιήγηση από τους μαθητές
Ε. διόρθωση επισήμανση λαθών σε έκθεση Δραστηριοποίηση μαθητών Αφετηρία προβληματισμού
Ιδιαιτερότητα κειμένου- πρακτικά βουλής
Με την ευκαιρία αυτή συνοχή υπερβολή Συνοχή προλόγου και κ.θ Σαφέστερη θ.π Στοχεύει στη διασφάλιση των Κάτι που καθιστά αναγκαία την
Η θ.π δεν αποσαφηνίζει τον τρόπο ανάπτυξης Συνοχή κ.θκαι επιλόγου- Γίνεται σαφές λοιπόν ότι Νέο θέμα στον επίλογο στίξη
Πλεονεκτήματα Δραστηριοποίηση συμμετοχή τάξης Κατανόηση λαθών Εμπέδωση στοιχείων Αυτοαξιολόγηση μαθητή
Ρόλος εκπαιδευτικού Αναντικατάστατος Διαχειρίζεται το υλικό Στηρίζεται στο βιβλίο που συνεχίζει να είναι το κέντρο της διδασκαλίας Αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας Πρέπει να συνδυάσει τη διδασκαλία, την τεχνολογία αλλά και τις απαιτήσεις ενός εξεταστικοκεντρικού συστήματος Επιφορτίζεται με ένα ακόμα αντικείμενο αλλά και πολλαπλασιάζονται οι δυνατότητές του. Καλείται και πάλι να είναι αυτός που θα κατευθύνει τα παιδιά.κατευθύνει