Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Jigsaw σημαίνει Puzzle Διερευνητική μάθηση-διδασκαλία
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων Αθήνα: 2/02/2012

Απεικονίσεις για τη διδασκαλία-μάθηση των ΦΕ

Ποιο Πλαίσιο Μάθησης - Διδασκαλίας των ΦΕ; ? ?

Προφορικές ερωτο-απαντήσεις Φύλλα εργασίας Σημειώσεις στον πίνακα Σχολικό εγχειρίδιο

Περιγραφές για ένα ταξίδι στον ουρανό στη θάλασσα Ετικέτες κινδύνου Οδηγίες εκτέλεσης πειραμάτων Manual επιβίωσης Αντιπαραθέσεις απόψεων πάνω σε ένα περιβαλλοντικό ή κοινωνικό θέμα Συγκεκριμένη διάταξη δραστηριοτήτων Πολυτροπικό κείμενο

Αναλυτικές εκθέσεις πάνω σε ένα πείραμα ή σε παρατηρήσεις Εξηγήσεις πάνω σε μια νέα ασθένεια Περιγραφή μιας διαδικασίας ενός φαινομένου Ιστορίες σχετικά με την ιστορική εξέλιξη των επιστημονικών ιδεών, των σύγχρονων τάσεων στις ΦΕ/ΤΧ

Παιδικά βιβλία Κόμικς Ποιήματα, πεζά κείμενα Τραγούδια Εφημερίδες, περιοδικά Βιογραφίες Εκθέσεις ……

Μια τριπολική σχέση Ηλεκτρονικές πηγές Σχολικό εγχειρίδιο Έντυπες πηγές

Θεματικές ΕνότητεςΑ΄ ΤάξηΒ΄ ΤάξηΓ΄ ΤάξηΔ΄ ΤάξηΕ΄ ΤάξηΣτ΄ Τάξη Η ζωή γύρω μας Ενέργεια Ηλεκτρικά και μαγνητικά φαινόμενα Ηχητικά φαινόμενα Μηχανές και δυναμικές αλληλεπιδράσεις Ιδιότητες των υλικών Θερμικά φαινόμενα Φωτεινά φαινόμενα Χημικά φαινόμενα Συνθετικές εργασίες

Φυσικό /Ανθρωπογενές περιβάλλον Ζωολογικοί κήποι, Βοτανικοί κήποι, Ενυδρεία Βουνά - Λίμνες - Ποτάμια - Θάλασσα Πάρκα Ο ουρανός κατά τη διάρκεια της νύχτας Τεχνολογικά Κατασκευασμένο: Εργαστήρια στο Πανεπιστήμιο Μουσεία Τεχνοεπιστήμης Ειδικές εκθέσεις π.χ. έκθεση Da Vitsi Πολυχώροι Διαλέξεις, ειδικά γεγονότα, Πλανετάρια, Αστεροσκοπεία Λιμάνια, Γέφυρες, Φράγματα Περιοχές ελεύθερου χρόνου Θεματικά πάρκα Βιομηχανία, Εμπόριο, εργασιακοί χώροι Εργοστάσια Σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος Σταθμοί επεξεργασίας βοθρολυμάτων Μικρές επιχειρήσεις Νοσοκομεία και Κτηνιατρεία Φωτοβολταϊκά πάρκα και αντίστοιχες επιχειρήσεις ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, Εργατικά Κέντρα, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις Σπίτι/Βιβλιοθήκες Internet Ηλεκτρονικές πηγές: TV /film/video/DVD Έντυπες πηγές: Εφημερίδες, Περιοδικά, Βιβλία Συζητήσεις με συγγενείς και φίλους Σε φορείς, επιστημονικές ενώσεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Ένωση Ελλήνων Χημικών, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία Δήμοι, Περιφέρειες

ΣχολείοΤεχνολογικά Κατασκευασμένο Περιβάλλον Φυσικό Περιβάλλον Κοινωνία

Η δόμηση της έκθεσης ήταν οργανωμένη στις θεματικές ενότητες: (α) Multimedia. Εκπαιδευτικό φιλμ και παιχνίδια στον Η/Υ για την παραγωγή και τη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας. (β) Βιωματικό παιχνίδι για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στο εργοστάσιο ( καυστήρας, λέβητας, καμινάδες, κ.λπ.). (γ) Χαρτογραφώ την ενεργειακή κατάσταση της χώρας μου. (δ) Ζωγραφίζω, γράφω ποιήματα, σχεδιάζω αφίσα, τραγουδώ για την ενεργειακή καρδιά της χώρας μου, τη Δυτική Μακεδονία. Η δόμηση της έκθεσης ήταν οργανωμένη στις θεματικές ενότητες: (α) Multimedia. Εκπαιδευτικό φιλμ και παιχνίδια στον Η/Υ για την παραγωγή και τη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας. (β) Βιωματικό παιχνίδι για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στο εργοστάσιο ( καυστήρας, λέβητας, καμινάδες, κ.λπ.). (γ) Χαρτογραφώ την ενεργειακή κατάσταση της χώρας μου. (δ) Ζωγραφίζω, γράφω ποιήματα, σχεδιάζω αφίσα, τραγουδώ για την ενεργειακή καρδιά της χώρας μου, τη Δυτική Μακεδονία.

Επιστημονικός & Τεχνολογικός Γραμματισμός Science - Technology - Society Γνώσεις και δεξιότητες: ικανοί να παίρνουν αποφάσεις για κοινωνικά θέματα που έχουν σχέση με τις ΦΕ/ΤΧ Science-Technology-Society-Environment Κατανόηση & δράση μέσω άμεσης συμμετοχής: Κοινωνικά και περιβαλλοντικά πλαίσια των ΦΕ/ΤΧ

Σχεδιασμός μαθησιακού περιβάλλοντος STSE

Φυσικές Επιστήμες Φυσικά, βιολογικά, χημικά φαινόμενα Τεχνολογία Υλικά, αντικείμενα, τεχνολογικές καινοτομίες

Σκοπός του τεχνολόγου, Να επέμβει στον κόσμο Να τον αλλάξει Οι λύσεις του εξαρτημένες από το πλαίσιο Σκοπός του τεχνολόγου, Να επέμβει στον κόσμο Να τον αλλάξει Οι λύσεις του εξαρτημένες από το πλαίσιο Σκοπός του επιστήμονα, Να κατανοήσει τον κόσμο Γενικές ερμηνείες Σκοπός του επιστήμονα, Να κατανοήσει τον κόσμο Γενικές ερμηνείες Διαφορετικοί σκοποί

Να ερμηνεύσει τις ποικίλες αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας με την έννοια της ενέργειας Να εξηγήσει τι είναι η ηλεκτρική ενέργεια Να μελετήσει τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας στις διάφορες μορφές ενέργειας Να ερμηνεύσει τις ποικίλες αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας με την έννοια της ενέργειας Να εξηγήσει τι είναι η ηλεκτρική ενέργεια Να μελετήσει τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας στις διάφορες μορφές ενέργειας Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει εκσκαφείς για την εξόρυξη του λιγνίτη Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει ταινιόδρομους για τη μεταφορά του λιγνίτη στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει, καμινάδες, λέβητες, ηλεκτρογεννήτριες… Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει εκσκαφείς για την εξόρυξη του λιγνίτη Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει ταινιόδρομους για τη μεταφορά του λιγνίτη στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Να σχεδιάσει & να κατασκευάσει, καμινάδες, λέβητες, ηλεκτρογεννήτριες…

Να μελετήσουν ένα φαινόμενο Να διατυπώσουν υποθέσεις και να επιλέξουν μία υπόθεση Να παρατηρήσουν, να περιγράψουν, να ταξινομήσουν, να μετρήσουν, να ερμηνεύσουν Να κατανοήσουν ή να κατασκευάσουν από μόνοι τους ένα μοντέλο Να ελέγξουν τις πιθανές μεταβλητές ενός φαινομένου Να στοχαστούν πάνω στον πειραματισμό τους Να μελετήσουν ένα φαινόμενο Να διατυπώσουν υποθέσεις και να επιλέξουν μία υπόθεση Να παρατηρήσουν, να περιγράψουν, να ταξινομήσουν, να μετρήσουν, να ερμηνεύσουν Να κατανοήσουν ή να κατασκευάσουν από μόνοι τους ένα μοντέλο Να ελέγξουν τις πιθανές μεταβλητές ενός φαινομένου Να στοχαστούν πάνω στον πειραματισμό τους

? ?

«Μέση Πυκνότητα» Πλεύση/Βύθιση Πυκνότητα Πλεύση/Βύθιση Πυκνότητα

Να προσδιορίσουν τις ανάγκες ενός τεχνολογικού προβλήματος Να διατυπώσουν εναλλακτικές ιδέες για τη λύση του και να τις δοκιμάζουν Να κατασκευάσουν ένα τεχνολογικό αντικείμενο Να μελετήσουν περιπτώσεις στις οποίες αναδεικνύεται ότι η Τεχνολογία συνιστά σημαντική συνιστώσα της πνευματικής μας κληρονομιάς Να διορθώνουν σφάλματα που υπάρχουν στα τεχνολογικά αντικείμενα Να προσδιορίσουν τις ανάγκες ενός τεχνολογικού προβλήματος Να διατυπώσουν εναλλακτικές ιδέες για τη λύση του και να τις δοκιμάζουν Να κατασκευάσουν ένα τεχνολογικό αντικείμενο Να μελετήσουν περιπτώσεις στις οποίες αναδεικνύεται ότι η Τεχνολογία συνιστά σημαντική συνιστώσα της πνευματικής μας κληρονομιάς Να διορθώνουν σφάλματα που υπάρχουν στα τεχνολογικά αντικείμενα

ΦΕ Τεχνολογία

Φυσικός και Τεχνολογικός Κόσμος Τεχνολογικός κόσμος Φυσικός κόσμος Τεχνολογικός κόσμος Φυσικός κόσμος Τεχνολογικός κόσμος

Εκπαιδευτικό λογισμικό-Υποστηρικτική μάθηση Καθοδηγούμεν η διερεύνηση Έλεγχος 1 μεταβλητής: βάρος Επίδειξη Δίνονται, μεταβλητή & μέθοδος Καθοδηγούμενη διερεύνηση Έλεγχος 1 μεταβλητής: το φάρδος του δοχείου Ομάδες Δίνονται, μεταβλητή & μέθοδος Ανοιχτή διερεύνηση Έλεγχος 1 μεταβλητής: είδος υγρού Ομάδες Δίνεται η μεταβλητή Ανοιχτή μέθοδος Ανοιχτή διερεύνηση Έλεγχος 2 μεταβλητών: είδος υλικού, σχήμα σώματος Ομάδες 2 μεταβλητές δίνονται Ανοιχτή μέθοδος Scaffolding inquiry

Πλεύση-Βύθιση Σενάριο Τεχνολογικό περιβάλλον Αυθεντικό πλαίσιο Σενάριο Τεχνολογικό περιβάλλον Αυθεντικό πλαίσιο

Φάραντεϊ: Με αφετηρία τις θρησκευτικές του αντιλήψεις, φαντάστηκε… ν. Εάν είχε δίκιο, τότε ένα χαλαρά κρεμασμένο σύρμα θα μπορούσε να τραβηχτεί, παγιδευμένο σ' αυτούς τους μυστικιστικούς κύκλους, όπως ένα πλοιάριο παγιδεύεται σε μια δίνη. Έφτιαξε έτσι ένα κύκλωμα, στο οποίο ένας μεταλλικός αγωγός ήταν ….Όταν λοιπόν έκλεισε το κύκλωμα παρατήρησε με έκπληξη ότι ….

Σήμερα συζητήσαμε για 3 είδη δυνάμεων: Βαρυτικές Ηλεκτρικές Μαγνητικές Ποια είναι τα κοινά τους χαρακτηριστικά; Ποιες είναι οι διαφορές τους; Σε ποιες περιπτώσεις της καθημερινής μου ζωής μπορώ να αναγνωρίσω τα αποτελέσματα αυτών των δυνάμεων; …..

Πριν την ανάγνωση Μετά την ανάγνωση ΣυμφωνώΔιαφωνώΠεριεχόμενο πρότασηςΣυμφωνώΔιαφωνώ Όταν ένα αντικείμενο είναι αντικείμενο δεν έχει ενέργεια. Ενέργεια μπορεί να έχει και ένα άβιο αντικείμενο. Όταν ένα αντικείμενο παύει να κινείται τότε η ενέργειά του χάνεται

Τι γνωρίζωΤι θα ήθελα να μάθω Οι αγωγοί επιτρέπουν τη διέλευση του ρεύματος Τι συμβαίνει με τους ημιαγωγούς; Τα μέρη από τα οποία αποτελείται μια λάμπα πυράκτωσης Ποια είναι τα μέρη μιας λάμπας οικονομίας;

Κάτι που έμαθα σήμερα είναι… ότι η τριβή είναι μια δύναμη που ασκείται από την επαφή δύο σωμάτων. Κάτι που με μπερδεύει είναι … Κάτι που με εξέπληξε είναι … ότι η τριβή δεν εξαρτάται από το εμβαδόν επαφής. Κάτι που θα ήθελα να μάθω παραπάνω είναι … Μια προσωπική διαπίστωση είναι … ότι η τριβή προκαλείται από ανωμαλίες μεταξύ των επιφανειών που δυσχεραίνουν την κίνηση. Αν μπορούσα να ρωτούσα ένα επιστήμονα είναι …

Κάτι που με έκανε εντύπωση ήταν… Μπορώ να συνδέσω το …. Δεν μπορώ να καταλάβω … Αυτό που θεωρώ σημαντικό… Λέξεις ή ιδέες που ήταν νέες για μένα … Ένα άλλο σχόλιο…

Εκπαιδευτικό Υλικό Δραστηριότητες Βασικά Θέματα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

διαφορετικά φυσικά φαινόμενα (θερμικά, μηχανικά, ηλεκτρικά) συνδέονται με ένα δίκτυο ενεργειακών μετατροπών Ο ενοποιητικός ρόλος της ενέργειας ανάπτυξη περιεχομένου σε 4 σφαίρες: «Επιστήμη», «Κοινωνία», «Τεχνολογία», «Περιβαλλοντικό Πρόβλημα» Κοινωνικά & Περιβαλλοντικά προβλήματα Ιδιαίτερες δυσκολίες για τη διδασκαλία – μάθηση του περιεχομένου της ενέργειας Ιδέες των μαθητών

Ο ενοποιητικός ρόλος της ενέργειας Ιδέες των μαθητών Μεταφορά Μετατροπή Διασκόρπιση Διατήρηση Ενεργειακά Διαγράμματα

Μεταφέρεται από ένα αντικείμενο σε ένα άλλο αντικείμενο Μεταφέρεται από ένα αντικείμενο σε ένα άλλο αντικείμενο Διατηρείται ποσοτικά Διατηρείται ποσοτικά Διασκορπίζεται Βρίσκεται αποθηκευμένη σε ένα αντικείμενο Βρίσκεται αποθηκευμένη σε ένα αντικείμενο Μετατρέπεται σε διαφορετικές μορφές Μετατρέπεται σε διαφορετικές μορφές Ενέργεια

1.Ορίζουμε την αρχή του γεγονότος που μας ενδιαφέρει 2.Ορίζουμε το τέλος του γεγονότος που μας ενδιαφέρει 3.Προσδιορίζουμε το πού είναι η ενέργεια στην αρχή του γεγονότος 4.Προσδιορίζουμε το πού είναι η ενέργεια στο τέλος του γεγονότος 5.Σχεδιάζουμε το διάγραμμα, εντοπίζοντας τις ενδιάμεσες θέσεις της ενέργειας 1.Ορίζουμε την αρχή του γεγονότος που μας ενδιαφέρει 2.Ορίζουμε το τέλος του γεγονότος που μας ενδιαφέρει 3.Προσδιορίζουμε το πού είναι η ενέργεια στην αρχή του γεγονότος 4.Προσδιορίζουμε το πού είναι η ενέργεια στο τέλος του γεγονότος 5.Σχεδιάζουμε το διάγραμμα, εντοπίζοντας τις ενδιάμεσες θέσεις της ενέργειας

Jigsaw σημαίνει Puzzle Διερευνητική μάθηση-διδασκαλία 1 Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες σύνθεσης, των τεσσάρων (4) ατόμων η κάθε μία. Ορίζουμε έναν μαθητή από κάθε ομάδα ως συντονιστή. 2 Χωρίζουμε το μάθημα σε 4 ενότητες. Αναθέτουμε σε κάθε μαθητή να μάθει μία ενότητα, προσέχοντας ώστε οι μαθητές να έχουν άμεση πρόσβαση μόνο στη δική τους ενότητα Τρόπος διεξαγωγής

5 Σχηματίζουμε «ομάδα ειδίκευσης», έχοντας έναν μαθητή από κάθε ομάδα Jigsaw, να συνεργάζεται με τους μαθητές από τις άλλες, που τους έχει ανατεθεί η ίδια ενότητα με αυτόν Οι μαθητές επιστρέφουν στις «ομάδες σύνθεσης» και παρουσιάζουν τα ευρήματά τους από την εργασία που έκαναν στις «ομάδες σύνθεσης» ομάδες. 6

Ζητάμε από κάθε μαθητή να παρουσιάσει την ενότητά του στην ομάδα του. Ενθαρρύνουμε τους υπόλοιπους της ομάδας να κάνουν ερωτήσεις για διευκρινήσεις. 78 Στο τέλος της συνεδρίασης δίνουμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με την ενότητα, με τα πιο σημαντικά σημεία αυτής, ώστε οι μαθητές γρήγορα να μπορούν να αντιληφθούν το θέμα

5 ενότητες 5 ομάδες σύνθεσης 5 ομάδες ειδίκευσης