ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Σχολικό έτος 2004-2005 Υπεύθυνος : Σεραφείμ Μπίτσιος Συνεργάτες: Α. Αθανασόπουλος Π. Κλάψας Γ. Λίτσιος Καρδίτσα Απρίλης 2005.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σύσταση περιβαλλοντικής επιτροπής Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Παναγή Μαρίνα - φυσικός Αναπληρωτής εκπαιδευτικός : Γιωργούδη Χριστίνα (καθ. μουσικής) Θέμα.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, Α.Π.Θ. ( ) ( Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών.
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
4η Διημερίδα Πληροφορικής στη Δυτική Μακεδονία Πτολεμαΐδα, 22 & 23 Σεπτ 2006 Η Καινούργια Νομοθεσία για τα Εργαστήρια Πληροφορικής και τα Κέντρα ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Δραστηριότητες από 1/9/2003 έως 3/5/2010.
Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Δραστηριότητες από 1/9/2003 έως 3/5/2012.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
1 Απολογισμός του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ/Λ» Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα απολογισμού του έργου «Προηγμένες.
Προγραμματισμός σχολικού έτους Ερωτήματα, με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Δραστηριότητες από 1/9/2003 έως 5/5/2011.
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Μια όμορφη, σχετικά απλή αλλά υπεύθυνη δουλειά… ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. 11 Οκτωβρίου 2008 Επιμέλεια: Φωτεινή Βενέτη
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Απολογισμός σχολικού έτους & Προγραμματισμός σχολικού έτους
Για τους εκπαιδευτικούς του Ηλεκτρονικού Τομέα
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
1 Ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑς1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ Υ.Σ.Ε.Φ.Ε ( ) 10 Χρόνια εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Α’ & B’ τετράμηνου Πειράματα Βιολογίας
Το εκφε σε αριθμους Στοιχεία από τις εκθέσεις δραστηριοτήτων (δες εδώ και εδώ) και τις 10 εκδηλώσεις για τις Φυσικές Επιστήμες του ΕΚΦΕ Καρδίτσας (δες.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Σχολικό έτος Υπεύθυνος : Σεραφείμ Μπίτσιος Συνεργάτες: Α. Αθανασόπουλος Π. Κλάψας Γ. Λίτσιος Καρδίτσα Απρίλης 2005

Οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ04 του νομού Καρδίτσας για το ρόλο του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Γ. ΛΙΤΣΙΟΣ, ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Σ. ΜΠΙΤΣΙΟΣ, ΥΠ. ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Μ. ΠΑΠΑΝΟΥΣΚΑΣ, 1o ΕΝ.ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) ιδρύθηκαν με τις Υπουργικές αποφάσεις Γ2/5542/ και Γ2/1111/ Στην τελευταία απόφαση αναφέρεται συγκεκριμένα ότι: “Το ΕΚΦΕ είναι κέντρο έρευνας, τεχνικής και παιδαγωγικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών και σύμβουλος για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων σε επίπεδο νομού’’. Στην ίδια Υπουργική απόφαση αναφέρεται πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ότι το ΕΚΦΕ είναι χώρος: -Μόνιμης έκθεσης οργάνων και πειραματικών διατάξεων και διανομής τους στα σχολεία. -Πειραματικής εξάσκησης των μαθητών -Δοκιμής και εφαρμογής πειραματικών διατάξεων και πειραμάτων από τους καθηγητές. -Διεξαγωγής επιμορφωτικών σεμιναρίων για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

Η κατάσταση η οποία επικρατούσε στο ελληνικό σχολείο και μέχρι την αρχή της δεκαετίας του 1990, σε σχέση με την πειραματική διδασκαλία, χαρακτηριζόταν από έλλειψη οργανωμένων σχολικών εργαστηρίων. έλλειψη θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης των καθηγητών του κλάδου ΠΕ4 στην εργαστηριακή διδασκαλία, τα εποπτικά μέσα, την εκπαιδευτική τεχνολογία και την παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση τους. έλλειψη θεσμοθετημένου και αποκεντρωμένου φορέα ή δομής, που θα στήριζε και θα οργάνωνε τα σχολικά εργαστήρια, συμβάλλοντας παράλληλα και στην εξάσκηση των εκπαιδευτικών σε πειράματα σχετικά με τη διδακτέα ύλη, στην χρήση και τη συντήρηση των εποπτικών μέσων διδασκαλίας.

Στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνονται υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες ανά μάθημα και τάξη, σε όλους τους τύπους των σχολείων, στα πλαίσια των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών (ΥΑ 42270/Γ ). Είναι λοιπόν φανερό, ότι η γνώση των προσδοκιών και των αναγκών των εκπαιδευτικών, βοηθά το ΕΚΦΕ στην βελτίωση της λειτουργίας του και κατά συνέπεια στην προώθηση των σχετικών εκπαιδευτικών στόχων.

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή και η ιεράρχηση, με τη βοήθεια ερωτηματολογίου, των προσδοκιών των καθηγητών κλάδου ΠΕ04 για Τη μορφή βοήθειας που πρέπει να παρέχει το ΕΚΦΕ. Την τεχνική υποστήριξη που χρειάζονται τα Σχολικά Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών (ΣΕΦΕ). Τη συμμετοχή του ΕΚΦΕ στην επιμόρφωση του κλάδου ΠΕ04.

Η έρευνα χρησιμοποίησε ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ04 του νομού Καρδίτσας το Μάρτιο του Από τους 126 που υπηρετούσαν στα σχολεία του νομού το συμπλήρωσαν οι 60, ή ποσοστό 47,6%.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ

ΠΙΝΑΚΑΣ 1 ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΠΛΗΘΟΣΠΟΣΟΣΤΟ % ΦΥΣΙΚΟΣ2745,0 ΧΗΜΙΚΟΣ1321,6 ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΗΣ46,7 ΒΙΟΛΟΓΟΣ610,0 ΓΕΩΛΟΓΟΣ1016,7 ΣΥΝΟΛΟ60100,0

ΠΙΝΑΚΑΣ 1Α ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΑΠΑΝΤΗΣΑΝΥΠΗΡΕΤΟΥΝΠΟΣΟΣΤΟ % ΦΥΣΙΚΟΣ276144,3 ΧΗΜΙΚΟΣ132650,0 ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΗΣ4944,4 ΒΙΟΛΟΓΟΣ61154,5 ΓΕΩΛΟΓΟΣ101952,6 ΣΥΝΟΛΟ ,6

ΠΙΝΑΚΑΣ 2 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣΠΛΗΘΟΣΠΟΣΟΣΤΟ 1 ως 51525,0 6 ως ,0 11 ως 15610,0 16 ως 205 8,3 21 ως ,7 26 ως 305 8,3 31 ως 351 1,7 ΣΥΝΟΛΟ60 100,0

ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΦΥΛΟΠΛΗΘΟΣΠΟΣΟΣΤΟ % ΑΝΔΡΑΣ4473,3 ΓΥΝΑΙΚΑ1525,0 ΔΕΝ ΔΗΛΩΣΕ11,7 ΣΥΝΟΛΟ60100,0

ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΣΧΟΛΕΙΟΠΛΗΘΟΣΠΟΣΟΣΤΟ % ΓΥΜΝΑΣΙΟ2948,3 ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ2338,3 ΤΕΕ711,7 ΔΕΝ ΔΗΛΩΣΕ11,7 ΣΥΝΟΛΟ60100,0

Το 63% των φυσικών έχει ως πρώτη επιλογή την τεχνική υποστήριξη των σχολικών εργαστηρίων και μόλις το 26% επιλέγουν βοήθεια στην πειραματική πρακτική. Οι άλλες ειδικότητες εμφανίζουν μια ισορροπία στην επιλογή τους μεταξύ των προηγούμενων επιλογών. Κανείς φυσικός δεν επιλέγει ως πρώτη επιλογή την προσωπική άσκηση, σε αντίθεση με τους φυσιογνώστες των οποίων η πλειονότητα (75%) το επιθυμεί, ενώ την προσωπική άσκηση στο ΕΚΦΕ επιθυμούν το 33% των βιολόγων το 20% των γεωλόγων και μόλις το 8% των χημικών. Η αρχαιότητα δε φαίνεται να διαφοροποιεί την πρώτη επιλογή, όπου ανεξάρτητα από τα έτη υπηρεσίας, εκτός από την κατηγορία 26-30, ως πρώτη επιλογή επιλέγεται η τεχνική υποστήριξη.

Μπορούμε ειδικότερα να συμπεράνουμε ότι η προσωπική άσκηση δεν επιλέγεται: από τους φυσικούς (60%), παρότι τα πραγματοποιούμενα πειράματα της Φυσικής είναι πιο απαιτητικά από αυτά της Χημείας και της Βιολογίας (εμπεριέχουν μετρήσεις, σφάλματα, πιο πολλά όργανα) από τους νέους συναδέλφους (μέχρι 10 έτη υπηρεσίας), αλλά και αυτούς που έχουν έτη υπηρεσίας από τις γυναίκες (53%)

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ04, σχετικά με το ρόλο του ΕΚΦΕ, στο νομό Καρδίτσας είναι: Παροχή τεχνικής υποστήριξης με όλους τους δυνατούς τρόπους (ενημέρωση για τη λειτουργία και τη χρήση των οργάνων, παρασκευή και διάθεση αντιδραστηρίων και υποστηρικτικού υλικού, συντήρηση οργάνων). Βοήθεια στην πειραματική πρακτική κυρίως με παρουσίαση πειραμάτων στο ΕΚΦΕ, αλλά και στην προετοιμασία πειραμάτων στο σχολείο με τη βοήθεια του προσωπικού του ΕΚΦΕ. Οι εκπαιδευτικοί των Λυκείων έχουν μεγαλύτερες ανάγκες βοήθειας στην πειραματική πρακτική, παρά στην τεχνική υποστήριξη.