Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Διδακτικοί στόχοι.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού Γενικές αρχές και παραδείγματα από επιλεγμένες εφαρμογές HY 402

Δύο κύριες σχεδιαστικές προσεγγίσεις Παραδοσιακή Διδασκαλία με τη Βοήθεια υπολογιστή (Computer Aided Instruction) «Εποικοδομητισμός» (constructivism) ή δομητισμός HY 402

Μοντέλο του διδακτικού σχεδιασμού (σύγχρονη εκδοχή) Παραδοσιακή Διδασκαλία με τη Βοήθεια υπολογιστή (Computer Aided Instruction) Μοντέλο του διδακτικού σχεδιασμού (σύγχρονη εκδοχή) Το διδακτικό (instructionist) μοντέλο, κυρίαρχο για πολλά χρόνια Ξεπεράστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα υπερμέσα και τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις HY 402

«Εποικοδομητισμός» (constructivism) ή δομητισμός Πρόσφατο μοντέλο: αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα μάθησης με υπολογιστή Εξέλιξη του constructivism είναι ο constructionism (από τους δημιουργούς της Logo S. Papert) HY 402

Μοντέλο Διδακτικού Σχεδιασμού (Instructional Design) Αναπαριστά μια συστηματική και δομημένη προσέγγιση για το σχεδιασμό διδακτικών συστημάτων με υπολογιστή Αντιπροσωπεύει μια συνεπή στρατηγική στο σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων Στηρίζεται στις προσεγγίσεις των Skinner και Gagné HY 402

Τρία κύρια στάδια ανάπτυξης του μοντέλου Διδακτικός Σχεδιασμός Αξιολόγηση αναγκών (needs analysis) έχει στόχο να προσδιορίσει επακριβώς κάθε δραστηριότητα του μαθητή και κάθε τμήμα γνώσης που πρέπει να προσκτηθεί από αυτόν Επιλογή διδακτικών μεθόδων και υλικού βασίζονται στην προηγούμενη ανάλυση και στηρίζονται σε μετρήσιμα μεγέθη συμπεριφοράς Αξιολόγηση του μαθητή HY 402

Τα εννέα διδακτικά συμβάντα στο μοντέλο του διδακτικού Σχεδιασμού Εξωτερικά Διδακτικά συμβάντα 1. Προσέλκυση προσοχής 2. Πληροφόρηση για τους στόχους του μαθήματος και παροχή κινήτρων 3. Διέγερση ανάκλησης πρότερων γνώσεων 4. Παρουσίαση ερεθισμάτων με διακριτά χαρακτηριστικά 5. Παροχή καθοδήγησης στη μάθηση 6. Εξαγωγή συμπερασμάτων - αποτελεσμάτων 7. Παροχή πληροφοριακής ανατροφοδότησης 8. Αξιολόγηση συμπερασμάτων - αποτελεσμάτων 9. Ανάπτυξη μνήμης και μεταφορά μάθησης Εσωτερικές μαθησιακές διαδικασίες 1. Ετοιμότητα 2. Προσδοκία 3. Ανάκληση στη μνήμη εργασίας 4. Επιλεκτική αντίληψη 5. Σημασιολογική κωδικοποίηση 6. Ανάκληση και απάντηση 7. Ενίσχυση 8. Προτροπή ανάκλησης 9. Γενίκευση HY 402

Κριτική του μοντέλου Διδακτικού Σχεδιασμού Η προσέγγιση είναι προσανατολισμένη στην παροχή οδηγιών και διαδικασιών που πρέπει να εφαρμοστούν για να επιτευχθούν οι διδακτικοί στόχοι Δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μαθησιακές αντιλήψεις Θεωρεί ως κύριο τη μετάδοση των γνώσεων HY 402

Εποικοδομητισμός (Constructionism) Μια ριζικά εναλλακτική πρόταση διαφορετική επιστημολογική προοπτική βασική και γενικά αποδεκτή αρχή: η γνώση του κόσμου οικοδομείται από το άτομο το άτομο, βάσει της αλληλεπίδρασής του με τον κόσμο, οικοδομεί, ελέγχει, αναδιατάσσει γνωστικές αναπαραστάσεις οι οποίες στη συνέχεια προσδίδουν νόημα στον κόσμο HY 402

Εφτά βασικές αρχές σχεδιασμού για το σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων με υπολογιστή Παροχή εμπειριών πάνω στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης Παροχή εμπειριών και εκτίμηση πολλαπλών προοπτικών Εμπέδωση της μάθησης σε ρεαλιστικά και αποκαλυπτικά περιβάλλοντα (contexts) ενθάρρυνση της κυριότητας και έκφρασης στη μαθησιακή διαδικασία Εμπέδωση της μάθησης μέσω κοινωνικής εμπειρίας Ενθάρρυνση της χρήσης πολλαπλών μορφών αναπαράστασης Ενθάρρυνση της αυτοσυναίσθησης στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης Cunningham et al 1993 HY 402

Συμπερασματικά ο εποικοδομητισμός είναι το κυρίαρχο παράδειγμα στο σχεδιασμό σύγχρονου εκπαιδευτικού λογισμικού Αυθεντικές μαθησιακές δραστηριότητες ενταγμένες σε διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων από τον πραγματικό κόσμο Κοινωνικό πλαίσιο και κοινωνική αλληλεπίδραση ενθαρρύνουν τις γνωστικές κατασκευές Ενθάρρυνση έκφρασης και προσωπικής εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία Εμπειρία πάνω στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης Αυτοσυναίσθηση της διαδικασίας οικοδόμησης της γνώσης (ανάπτυξη μεταγνώσης) HY 402

Γνωστική Ταξινομία και Εκπαιδευτικό Λογισμικό (Bloom) 1. ΓΝΩΣΗ 2. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ 3. ΕΦΑΡΜΟΓΗ 4. ΑΝΑΛΥΣΗ 5. ΣΥΝΘΕΣΗ 6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ αναγνώριση, προσδιορισμός, δήλωση ερμηνεία, εξήγηση, αναθεώρηση επίλυση, χρήση, εκμετάλλευση σύγκριση, αντίθεση, αντιπαραβολή σχεδίαση, ανάπτυξη, προγραμματισμός εκτίμηση, κριτική, κρίση, απόφαση HY 402

Κριτική της ταξινομίας Bloom και εφαρμογές H συγκεκριμένη ταξινομία έχει δεχθεί πολλές κριτικές Έχουν γίνει προσπάθειες εφαρμογής της αναζητώντας τα μέσα ώστε να γίνει η μεταφορά από τη διδακτική θεωρία στην πράξη O τρόπος με τον οποίο οργανώνεται η πληροφορία σε ένα περιβάλλον υπερμέσων σχετίζεται με / και μπορεί να εφαρμόσει τα επίπεδα της γνωστικής ταξινομίας Κάθε επίπεδο αφορά σε συνθετότερες γνωστικές δεξιότητες και απαιτεί εκτίμηση πληροφοριών από διάφορες πηγές και κρίσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα HY 402