Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Τρίτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών Επιθεώρηση φυσιογνωστικών/βιολογίας/γεωγραφίας ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Ομιλία Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργου Δημοσθένους στο 4 ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ-ΠΟΕΔ-ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ με.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
H ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Γιαννάκης Κουμίδης.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν.Α.Π. Πρόγραμμα συνάντησης: 1. 8:30 – 9:30 Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς 2. 9:30 – 10:15 Παρουσίαση: Οι βασικοί πυλώνες των ΝΑΠ :45 – 11:30 Δημιουργία ομάδων και ομαδική εργασία. 4.11:30 – 12:20 Παρουσίαση εργασιών 5. 12:20 – 1:00 Συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων Πρόγραμμα συνάντησης: 1. 8:30 – 9:30 Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς 2. 9:30 – 10:15 Παρουσίαση: Οι βασικοί πυλώνες των ΝΑΠ :45 – 11:30 Δημιουργία ομάδων και ομαδική εργασία. 4.11:30 – 12:20 Παρουσίαση εργασιών 5. 12:20 – 1:00 Συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων 2

Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Στόχος της μεταρρύθμισης των Α.Π.  Η προετοιμασία των νέων ανθρώπων για ενεργή και δημιουργική συμμετοχή τους στην κοινωνική, πολιτική, πολιτιστική και οικονομική ζωή Βασική αρχή  Η διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαίδευση Προοίμιο

Πυλώνες των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Α. Επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων από όλες τις επιστήμες Β. Καλλιέργεια αξιών, υιοθέτηση στάσεων και επίδειξη συμπεριφορών, που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα Γ. Καλλιέργεια όλων των ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21 ου αιώνα («ικανότητες- κλειδιά»)

Θεμελιώδεις παιδαγωγικές αρχές και εμφάσεις  «Μαθητοκεντρική διδασκαλία»: Η εκπαίδευση οργανώνεται με αφετηρία τον κάθε μαθητή και την κάθε μαθήτρια χωριστά…  Σεβασμός των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της παιδικής ηλικίας και της νεότητας  Σχολείο χωρίς άγχος  Παιδαγωγική διαφοροποίηση - Διδασκαλία προσανατολισμένη στο επίπεδο ετοιμότητας κάθε παιδιού  Συνεργατικές και βιωματικές μορφές μάθησης  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης Υπαίθρια εργασία – Μάθημα εκτός τάξης Ευρωπαϊκή διάσταση Χωρικός Αλφαβητισμός – Έννοιες χώρου και δεξιότητες

Ανάπτυξη κριτικής σκέψης Η δεξιότητα που αποκτά κάποιος η οποία του δίνει τη δυνατότητα να επιλέγει: Το συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, τις απαιτούμενες πνευματικές συνήθειες και τη σωστή πληροφόρηση που χρειάζεται  Για να διαμορφώσει άποψη και να την εφαρμόσει με επιτυχία.  Για να μπορεί να αξιολογεί πληροφορίες και να παίρνει αποφάσεις.

Δεξιότητες κριτικής σκέψης που μπορούν να διδαχθούν στους μαθητές Ι Ανάπτυξη ιδεών 1.Εναλλακτικές δυνατότητες: α. Πληθώρα ιδεών β. Ποικιλία ιδεών γ. Νέες ιδέες δ. Λεπτομερείς ιδέες 2. Σύνθεση: αναλογία / μεταφορά ΙΙ Διευκρίνιση ιδεών 3. Ανάλυση ιδεών α. Σύγκριση / αντιπαράθεση β. Ταξινόμηση / προσδιορισμός γ. Μέρος-τμήμα / όλο δ. Ακολουθία 4. Ανάλυση επιχειρημάτων ε. Διατύπωση αιτιών / Συμπερασμάτων στ. δημιουργία υποθέσεων

ΙΙΙ Εκτίμηση της λογικής των ιδεών 1. Εκτίμηση βασικών πληροφοριών α. Ακρίβεια της παρατήρησης β. Εγκυρότητα πηγών πληροφόρησης 2. Συμπεράσματα α. χρήση τεκμηρίων: 1. απλή επεξήγηση 2. Πρόγνωση Δεξιότητες κριτικής σκέψης ΙV Σύνθετοι τρόποι σκέψης 1. Λήψη απόφασης 2. Λύση προβλήματος 3. γενίκευση 4. Συμπέρασμα με ανάλογο παράδειγμα β. Εξαγωγή συμπεράσματος με αφαίρεση 5. υπό προϋποθέσεις: Αν … τότε… 6. Κατηγοριοποίηση: Μερικά…. Όλα…..

Τρίτη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών για τα Ν.Α.Π. Λευκωσία: Λευκωσία: Λεμεσός/Πάφος: Λεμεσός/Πάφος: Λάρνακα/ελεύθερη Αμμόχωστος: Λάρνακα/ελεύθερη Αμμόχωστος: Θέματα: Παρουσίαση αποτελεσμάτων Συζήτηση και ανάλυση ζητημάτων Παρουσίαση και ανάλυση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών όπως προκύπτουν μέσα από την εφαρμογή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Στόχος: εφαρμογή της Μαθητοκεντρικής διδασκαλίας Να γίνει επιλογή θέματος που θα διδαχθεί στο διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ 2 ης και 3 ης συνάντησης. Να ετοιμασθεί διδακτικό υλικό Να υιοθετηθούν μέθοδοι διδασκαλίας όπως λύση προβλήματος, καθοδηγούμενη ανακάλυψη, οικοδομισμός κ.ά. Να εφαρμοσθεί η συνεργατική μάθηση (οι ομάδες μπορούν να είναι και διμελείς), η παρατήρηση, η κριτική σκέψη και γενικά, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης.

ΤΟ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΧΕΝΡΥ ΦΟΡΝΤ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ