ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Διδακτική Πληροφορικής
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η πλατφόρμα Βασίλης Γαργανουράκης Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας. ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Διδάσκων καθηγητής: Φοιτήτρια: Καπιδάκης Σαράντος Μπαλόπητα Δέσποινα ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή Ψηφιακές βιβλιοθήκες για την εκμάθηση της γλώσσας Ο ρόλος της ψηφιακής βιβλιοθήκης Η μάθηση μέσα από τη ψηφιακή βιβλιοθήκη Μεταδεδομενα της ψηφιακής βιβλιοθήκης Η αναζήτηση στη ψηφιακή βιβλιοθήκη Κοινά στοιχεία χρηστών – χαρακτηριστικά Δραστηριότητες Άσκηση εικόνων Ασκήσεις με ανακατεμένες λέξεις Αξιολόγηση Συμπεράσματα Προβληματισμοί

Με αυξανόμενη χρήση των υπολογιστικών συστημάτων ο ρόλος των βιβλιοθηκών αρχίζει να διευρύνεται. Το παραδοσιακό περιβάλλον μάθησης αλλάζει ριζικά. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Οι βιβλιοθήκες ενσωματώνονται στη σχολική διδασκαλία και διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο μάθησης που συνδυάζει τη ψυχαγωγία και τη γνώση. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) Στο Πανεπιστήμιο του Hamilton στη Νέα Ζηλανδία πραγματοποιήθηκε ένα project για το πώς οι ψηφιακές βιβλιοθήκες μπορούν να γίνουν τόποι μάθησης και εκπαίδευσης των παιδιών. Σκοπός του συστήματος: Εκμάθηση της γλώσσας μέσα από οχτώ(8) διαδραστικές εφαρμογές με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Παρέχονται μέσα από το περιβάλλον μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Στόχος δραστηριοτήτων: Οι μαθητές να βρίσκονται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διδασκαλίας Να δημιουργηθεί ένα επικοινωνιακό περιβάλλον μέσα από το οποίο οι μαθητές θα επιμορφώνονται. Να παρέχουν πολύγλωσσο περιβάλλον εργασίας (interface) Να δημιουργηθούν ασκήσεις οι οποίες προέρχονται καθαρά από το περιεχόμενο της ψηφιακής βιβλιοθήκης. Εξετάστηκε η ευχρηστία του συστήματος από: ειδικούς επιστήμονες δασκάλους και συμμετέχοντες ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1)

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες: Παρέχουν ένα πλούτο από γλωσσικές πηγές από τις οποίες οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν στο μάθημα της γλώσσας (γραμματική, σύνταξη, σημασιολογία λέξεων). Φέρνουν τους δασκάλους και τους μαθητές περισσότερο κοντά. Παρέχουν στους μαθητές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες παρέχουν αξιόπιστο και ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον κυρίως για τους αρχάριους μαθητές. Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να εξασκηθούν με έννοιες και ασκήσεις που διδάσκονται και μέσα στη τάξη τους

ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Τα επικρατέστερα σχήματα μεταδεδομένων: Learning Object Metadata-LOM Sharable Content Object Reference Model- SCORM Αναπτύχθηκε νέο σχήμα που βασίστηκε σε: μεταδεδομένα κειμένων μεταδεδομένα προτάσεων Σκοπός του σχήματος: να βοηθήσει τους μαθητές και τους δασκάλους να εντοπίζουν το υλικό που αναζητούν μέσα από συγκεκριμένες μαθησιακές δραστηριότητες

ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κωδικός Συμμετοχή σε συζητήσεις Σύστημα βαθμολόγησης Βοήθεια από το σύστημα με μορφή κειμένων, εικόνων, μουσικής, video-clips, ή παραπέμποντας το μαθητή σε σχετικά άρθρα ή άλλες πρακτικές ασκήσεις.

Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Σχεδιάστηκαν πέντε θεματικές ενότητες: Κείμενα που αφορούν τεχνικές ψαρέματος Ιστορίες για παιδιά από το διαδύκτιο Άρθρα από το BBC Δείγματα άρθρων από το περιοδικό ‘Password’ για αρχάριους μαθητές Συλλογές φυτών και ζώων από το διαδύκτιο Οι χρήστες μπορούν να δηλώσουν στοιχεία στα εξής πεδία: τίτλο, συγγραφέα, επίπεδο δυσκολίας κτλ.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι οχτώ (8) αυτές δραστηριότητες είναι οι εξής: άσκηση εικόνων, ασκήσεις με αντιστοιχίσεις ιδιωματικών εκφράσεων, ασκήσεις αναγνώρισης ιδιωματικών εκφράσεων, ασκήσεις με μορφή ερωτήσεων (κουιζ), ανακατεμένες προτάσεις που πρέπει οι λέξεις να μπουν στη σωστή σειρά, ασκήσεις με ανακατεμένα κείμενα, ασκήσεις κρεμάλας, ασκήσεις συμπλήρωσης κενού

ΑΣΚΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ Η άσκηση αυτή απαιτεί δύο μαθητές. Το ένα πρόσωπο είναι εκείνο που περιγράφει την εικόνα ενώ το άλλο προσπαθεί να τη μαντέψει. Η εικόνα επιλέγεται από τη συλλογή των εικόνων της ψηφιακής βιβλιοθήκης Ο ένας μαθητής περιγράφει την εικόνα με λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται από το σύστημα σαν όροι αναζήτησης για να βοηθήσουν τον άλλο μαθητή να εντοπίσει την εικόνα. Μεταξύ τους οι παίκτες μπορούν να επικοινωνούν μέσω συζητήσεων (chat). Η δραστηριότητα προχωράει στην επόμενη εικόνα όταν το άτομο που μαντεύει αναγνωρίσει την εικόνα ή όταν δώσει λάθος απάντηση ή όταν ο χρόνος λήξει.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ Οι μαθητές σε αυτή τη δραστηριότητα πρέπει να συνδυάζουν τις λέξεις για να δημιουργηθεί μια πρόταση. Μπορούν να δουν τα λάθη άλλων μαθητών με σκοπό να αλληλοβοηθούνται αλλά και να βελτιώνουν την απόδοση τους. Μπορούν να συζητούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Οι δάσκαλοι μπορούν να συμμετέχουν στην άσκηση αξιολογώντας την απόδοση των μαθητών και αναλύοντας τα λάθη τους.

Πραγματοποιήθηκαν τέσσερα είδη αξιολόγησης: στο σχήμα μεταδεδομένων Διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν λάθη σε κάποια μεταδεδομένα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συντακτικά κυρίως λάθη. στην ευχρηστία του συστήματος Εξετάστηκε η διεπαφή του συστήματος με το χρήστη και αξιολογήθηκε πώς αυτό λειτουργεί και συμμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του. Μελετήθηκε: η σαφήνεια η αποδοτικότητα η συνέπεια η χρηστικότητα η αποτελεσματικότητα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1)

στο βαθμό ικανοποίησης των δασκάλων Οι δραστηριότητες υπερέβησαν τις αρχικές προσδοκίες τους. Θεώρησαν σημαντικό ότι: χρησιμοποιήθηκαν πρωτότυπα κείμενα υπήρχαν περιλήψεις παροχή βοήθειας από το σύστημα οι συμβουλές σε περίπτωση δυσκολίας. στο βαθμό ικανοποίησης των ατόμων που χρησιμοποίησαν το σύστημα αυτό. Επιλέχτηκε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ατόμων. Εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι δεν βρίσκονταν μέσα σε σχολική τάξη. Ευχρηστία συστήματος ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Υπάρχουν χιλιάδες παιχνίδια στον Παγκόσμιο Ιστό, κανένα από αυτά δεν έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο, είναι καθαρά παιχνίδια ψυχαγωγίας. Οι δυνατότητες που παρέχονται από τις ψηφιακές βιβλιοθήκες ουσιαστικά μέχρι σήμερα παραμένουν ανεκμετάλλευτες. Θα βοηθούσε πολλούς μαθητές να δουν το σχολείο σαν κάτι ευχάριστο και όχι σαν ένα καταναγκαστικό έργο.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Αν τέτοιες εκπαιδευτικές εφαρμογές μπορούν να υλοποιηθούν σε πραγματικά πλαίσια; Αν τελικά ένα τέτοιο σύστημα υλοποιηθεί τότε ποιος θα είναι ο ρόλος του σχολείου και των δασκάλων;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!