Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Ποια ήταν η θέση των γυναικών και των παιδιών την εποχή εκείνη μέσα στην Ιουδαϊκή κοινωνία; Ας διαβάσουμε το ερμηνευτικό1.
Ελεονώρα Χασάνη Αναστασία Τσαχιρίδη Β3β 2012
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ιερουσαλήμ Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β 1’ Από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα...
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Ιωάννης ο Βαπτιστής: ο τελευταίος προφήτης και πρόδομος του Χριστού
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Η γέννηση του Ιησού Χριστού: Γενέθλια της νέας ανθρωπότητας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
21. Η θεραπεία ενός παράλυτου στην Καπερναούμ
12. Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Οι ξένοι στην προσευχή του Σολομώντα…
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
26. ‘ Ευλογημένος ο ερχόμενος’
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Η ΕΠΙΓΕΙΑ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β’
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Επιμελεια: Κατσουλακου Στυλιανη
Επιμέλεια: Αντιγόνη- Μαρία Καρανίκα
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Θρησκευτικά Γιώργος Λεπίδας.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ησαΐας Ο προφήτης του Εμμανουηλ
Δόξα στον Θεό! Ωσαννά! ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Καβάλας Τμήμα :Δ1
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων˙ στα σχολεία γιορτάζεται.
Παρουσίαση: Ιωάννα Υφαντίδου Τάξη: Δ΄2 Σχολική Χρονιά:
Ένα κήρυγμα του Χριστού στη Ναζαρέτ με ξεχωριστή σημασία
Οι Τρεις Ιεράρχες Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν από τους πιο φωτισμένους ανθρώπους της εποχής τους: είναι οι προστάτες μαθητών και δασκάλων στα σχολεία γιορτάζεται.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο

Όταν ο Ιησούς έγινε 40 ημερών , η Θεοτόκος τον πήγε , όπως ήταν συνήθεια, στο Ναό. Εκεί, ο γέροντας Συμεών, αφού τον πήρε στην αγκαλιά του , προφήτεψε πώς αυτό το παιδί "θα είναι σημείο αντιλεγόμενο, για να φανερωθούν οι πραγματικές διαθέσεις πολλών«. Α) Προβλήματα γύρω από το πρόσωπο του Ιησού Χριστού 1. Η ιστορική ύπαρξη του ίδιου του Χριστού. 2. Η θαυματουργική σύλληψή Του από την Παρθένο Μαρία και ολόκληρο το θεϊκό σχέδιο της ενανθρώπισής Του. 3.Ο σκοπός της δράσης Του. 4. Τα θαύματά Του. 5. Η διδασκαλία Του. 6. Η αιτία και ο τρόπος θανάτωσής Του. 7. Η Ανάστασή Του.

Β) Αίτια της αμφισβήτησης (κατά την εποχή της δράσης Του) η αμφισβήτηση από τον Ιησού των παραδοσιακών αξιών ( σχέση άνδρα - γυναίκας, κυρίου - δούλου, σχέση Θεού - ανθρώπων, ηθικής κα θρησκευτικής ζωής. Όλες αυτές οι σχέσεις αμφισβητήθηκαν από τον Χριστό αφού έφερε την καινούρια πραγματικότητα της Βασιλείας του Θεού.) η κριτική του Ιησού στις πολιτικές και θρησκευτικές ηγεσίες. (Αντιστάθηκε στην τυπολατρία και την υποκρισία των θρησκευτικών αρχόντων και παρουσίασε στο λαό μια νέα πραγματικότητα, τη Βασιλεία του Θεού) το άνοιγμα του Ιησού στα έθνη ( Αμφισβήτησε τη μοναδικότητα του Ισραήλ στην Αποκάλυψη του Θεού. Το μήνυμά του απευθυνόταν σε όλους τους ανθρώπους, σε όλους τους λαούς της γης). η πρόκληση απέναντι στον ηθικισμό η άρνηση των θρησκευτικών στερεοτύπων

Γ) Η ανατρεπτική διδασκαλία του Ιησού Ο Ιησούς μέσα από τα θαύματα και τη διδασκαλία πέτυχε ένα σημαντικό έργο: να σπάσει τα στερεότυπα της εποχής. Συγκεκριμένα: Υπερασπίστηκε τις γυναίκες και τα παιδιά και άνοιξε τον δρόμο για την απελευθέρωσή τους από κάθε υποτίμηση και αδικία σε βάρος τους. Δέχτηκε τις γυναίκες ισότιμα με τους άνδρες, έσκυψε με ενδιαφέρον και στοργή στα προβλήματά τους και τις προστάτεψε από την αυστηρότητα θρησκευτικών και κοινωνικών κανόνων εναντίον τους. Τα παιδιά από το περιθώριο της κοινωνίας τα μετακίνησε στο κέντρο. Εκδηλώθηκε προς αυτά με τρυφερότητα και τα πρόβαλλε στους μεγάλους ως πρότυπα μίμησης. Έδειξε ότι η προσκόλληση στον πλούτο μπορεί να γίνει σοβαρό εμπόδιο για την αληθινή και γεμάτη ζωή που ο ίδιος -έδειξε, προέβαλε και χαρίζει για όλους.

Δίδαξε ότι αρρώστιες και αναπηρίες δεν είναι τιμωρίες από τον Θεό και ότι παρά τον πόνο και τις ταλαιπωρίες οι άνθρωποι μπορούν να ελπίζουν στην αγάπη του Θεού. Έδειξε ότι η αντίληψη πως άνθρωποι λεπροί, τυφλοί, άτεκνοι και φτωχοί είναι τιμωρημένοι από το Θεό για πολύ βαριές αμαρτίες είναι λάθος.