ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Απόκριες Ειρήνη.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
To Καρναβάλι !!! Μαρία!!!.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΤΡΙΝΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Το καρναβάλι της Πάτρας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Το Καρναβάλι της Πάτρας!!!
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Απόκριες !!! Σοφία.
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ.  Το Πατρινό καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα. Μετρά 180 χρόνια ιστορίας. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ
Σύνδεση στόχου με Πληροφορική 1 Παραδείγματα κριτικής σκέψης –Δημιουργία ιστοσελίδας ή video clip με καθορισμένα κριτήρια για ένα θέμα της επικαιρότητας.
 Το Πατρινό καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα. Μετρά 180 χρόνια ιστορίας. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις 17 Ιανουαρίου και διαρκούν.
tΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Διδακτική Πληροφορικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΦΩΤΗΣ,ΣΤΕΦΑΝΟΣ,ΣΤΑΘΗΣ,ΠΑΝΤΕΛΙΑ,ΜΥΡΣΙΝΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Μάθημα: Παιδαγωγικά της λαογραφίας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΟΝΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΟΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ: ΜΗΤΣΟΒΑ ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ

Τάξη : ΣΤ΄ Δημοτικού Αριθμός μαθητών : 20 Ζώνη μάθησης : Ευέλικτη Ζώνη την περίοδο πριν το Καρναβάλι ( 3 ώρες εβδομαδιαίως ) Διαθεματικές πτυχές : Γλώσσα, Φυσική, Μαθηματικά, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική ,Ιστορία, Θρησκευτικά, Γεωγραφία, Γυμναστική Μέσα : Η/Υ, προτζέκτορας, μαγνητόφωνο, διαδίκτυο, εκτυπωτής, χάρτες, πίνακας, βιβλία μαθητή και δασκάλου,φωτοτυπίες, χαρτόνια Συνολική διάρκεια : 14 ώρες (χωρίς το θεατρικό- για την προετοιμασία του θα χρειαστούν άλλες 9 ώρες)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Ατομικά ή ομαδικά: 5 ομάδες των 4 ατόμων Τάξη: κατάλληλη διάταξη ώστε άτομα κάθε ομάδας να κάθονται μαζί Οι χώροι: η τάξη, το εργαστήριο πληροφορικής, το προαύλιο και ο χώρος εκδηλώσεων του σχολείου για το θεατρικό. Εκπαιδευτικές τεχνικές: συζήτηση, διάλογος, ομάδες εργασίας, ερωτήσεις-απαντήσεις, παιχνίδι ρόλων

Μαθαίνουν τις βασικές εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού ΣΤΟΧΟΙ Μαθαίνουν τις βασικές εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού Μαθαίνουν βασικά στοιχεία για το Καρναβάλι σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού Εφαρμόζουν γραμματικούς κανόνες που ήδη γνωρίζουν Επανάληψη βασικών εννοιών της Γεωμετρίας σχετικά με τις γωνίες και τρίγωνα Ευαισθητοποιούνται σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος Ξαναθυμούνται τις πρωτεύουσες και τους νομούς της Ελλάδας.

Μαθαίνουν τις παραβολές του «Ασώτου υιού» και «Τελώνη και Φαρισαίου» Μαθαίνουν για τις απαρχές του Καρναβαλιού και τη σχέση του με τις τελετές προς τιμήν του θεού Διονύσου. Μαθαίνουν βασικές λέξεις σχετικές με το Καρναβάλι σε άλλες γλώσσες Καλλιεργούνται οι μουσικές, χορευτικές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες Ενισχύεται η καλλιέργεια ελεύθερης σκέψης και έκφρασης Ενθαρρύνεται η δημιουργική δράση, ατομική και ομαδική μέσα σε ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 1)ΑΦΟΡΜΗΣΗ Χρησιμοποιούμε ένα κουτί που περιέχει κάρτες με λέξεις και φωτογραφίες από τα έθιμα του Πατρινού Καρναβαλιού. 2)ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν με τι θα ασχοληθούμε. 3)Μπαίνει στη τάξη ο επισκέπτης-Αρλεκίνος που δίνει πληροφορίες σχετικά με το Πατρινό Καρναβάλι (ετυμολογία, Τελετή έναρξης, Τσικνοπέμπτη, μπουρμπούλια, παρελάσεις, σοκολατοπόλεμος, τελετή λήξης και Καθαρή Δευτέρα).

Παράλληλα γίνεται προβολή φωτογραφιών και στο τέλος βλέπουμε βίντεο με σχετικά βίντεο όπως «Το καρναβαλικό εργαστήρι» και «Το καρναβάλι την παλιά εποχή».

Στο χορό των Μπουρπουλιών

Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες και δίνουμε διαφορετικά φύλλα εργασίας σε κάθε ομάδα. Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με μία από τις εκδηλώσεις που γίνονται την περίοδο του Καρναβαλιού. Α΄ ΟΜΑΔΑ: Γάμος της Γιαννούλας της Κουλουρούς Β΄ ΟΜΑΔΑ: Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού Γ΄ ΟΜΑΔΑ: Καρναβάλι των μικρών Δ΄ ΟΜΑΔΑ: Άρματα και παρελάσεις Ε΄ ΟΜΑΔΑ: Έθιμα διατροφής των Αποκριών Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απαντήσεις στην τάξη.

Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ ΤΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΟΥΣ Η Γιαννούλα η Κουλουρού ανήκε στους λαϊκούς χαρακτήρες της παλιάς Πάτρας του Μεσοπολέμου, που έμενε στην πάνω πόλη. Προδομένη, κατά φημολογούμενες πληροφορίες, από το φούρναρη σύζυγό της, της είχε μπει η ιδέα ότι την είχε ερωτευθεί ο Πρόεδρος της Αμερικής Ουίλσον. Αυτή την εμμονή της εκμεταλλεύονταν οι συμπολίτες της, οι οποίοι της καλλιεργούσαν το «μύθο» για τον Ουίλσον, όπως εκείνη αποκαλούσε τον… αγαπημένο της φαντασίας της. Η ίδια ήθελε να πιστεύει πως εκείνος θα έρθει να την παντρευτεί και να την κάνει… «δούκισσα» της Αμερικής! Καθιερώθηκε, λοιπόν, κάθε χρόνο, στην περίοδο της Αποκριάς να γίνεται αναπαράσταση του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς με τον Ουίλσον. Το αξιοσημείωτο είναι ότι και τους 2 ρόλους τους υποδύονται άντρες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Αφότου διαβάσατε το κείμενο που σας δόθηκε, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις: Ποιοι χαρακτήρες εμφανίζονται στο έθιμο αυτό; Περιγράψτε σύντομα τη Γιαννούλα την Κουλουρού 3) Έχετε παρακολουθήσει το έθιμο αυτό; Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας;

Β ΟΜΑΔΑ: ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ Ο Κρυμμένος Θησαυρός ξεκινά από το Σάββατο πριν την Τσικνοπέμπτη και ολοκληρώνεται το προτελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς. Τα παιχνίδια του Κρυμμένου Θησαυρού περιλαμβάνουν ερωτήσεις από ιστορία, φιλολογία, μαθηματικά και ασκήσεις προσανατολισμού που έχουν ως στόχο την εύρεση του χαμένου θησαυρού. Επίσης περιλαμβάνουν πρωτότυπα κουίζ, καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς ζωγραφικής, παντομίμας, θεάτρου, χορού ή ότι άλλο σκαρφιστεί η Καρναβαλική επιτροπή. Η βαθμολογία των γκρουπ καθορίζει τη σειρά που θα έχουν στην παρέλαση την επόμενη χρονιά.

Γ ΟΜΑΔΑ: ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ Το Καρναβάλι των Παιδιών κορυφώνεται με την Μεγάλη Παρέλαση των Παιδιών την προτελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Εκείνη την ημέρα χιλιάδες μικροί καρναβαλιστές παρελαύνουν στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας. Ειδικά τραγούδια γράφονται γι αυτό, διεξάγονται ειδικοί διαγωνισμοί και παιχνίδια. Στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων στήνεται η Καρναβαλούπολη όπου οι μικροί καρναβαλιστές μπορούν να παίξουν, να πάρουν μέρος σε διάφορες καρναβαλικές δραστηριότητες, να δουν θέατρο δρόμου κλπ.  

Δ ΟΜΑΔΑ: ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΜΑΤΑ Το Σάββατο το βράδυ γίνεται η νυχτερινή ποδαράτη  παρέλαση. Λέγεται έτσι επειδή δεν συμμετέχουν άρματα αλλά μόνο οι ομάδες του κρυμμένου θησαυρού. Την Κυριακή πραγματοποιείται η μεγάλη παρέλαση, η κορυφαία εκδήλωση του Πατρινού Καρναβαλιού. Προηγούνται τα καρναβαλικά άρματα του Δήμου κι ακολουθούν χωρίς τελειωμό τα γκρουπ.

Τα άρματα αντλούν τα θέματά τους από την επικαιρότητα Τα άρματα αντλούν τα θέματά τους από την επικαιρότητα. Για παράδειγμα σατιρίζουν τις αδυναμίες του κράτους, την οικονομική κατάσταση και πολιτικά πρόσωπα.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!