Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου
Τίτλος Σεμιναρίου Η ερευνητική στρατηγική της Μελέτης Περίπτωσης στο γνωστικό αντικείμενο της «Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης» Ποιοτική Προσέγγιση Συνάντηση 5η
Πορεία της έρευνας Προτείνεται να ακολουθηθεί το παρακάτω διάγραμμα Ερευνητικές ερωτήσεις Τι πληροφορίες χρειάζομαι; Πως θα συγκεντρώσω τις πληροφορίες αυτές; Ποια μεθοδολογία συλλογής πληροφοριών είναι η πιο κατάλληλη; Λοιπές πληροφορίες Παρατήρηση, ανάλυση εγγράφων,κα.
Πηγές πληροφοριών στις Μελέτες Περίπτωσης Άνθρωποι → άτομα, ομάδες Μέρη → σχολεία, νηπιαγωγεία, η αυλή του σχολείου Πράγματα → χειροτεχνήματα, αντικείμενα Γεγονότα → μια σχολική εορτή, μια συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων Οργανισμοί → ΔΟΕ, ΟΛΜΕ Έγγραφα → Έλεγχοι προόδου μαθητών, Πρακτικά συνεδριάσεων Συλλόγου Διδασκόντων
Ανάλυση Περιεχομένου [Content / Document Analysis] Στοιχεία ανάλυσης εγγράφων (Berg, B. 2004, Qualitative research methods for the social sciences,5 th ed., N.Y. Pearson Education) Λέξεις Συζητώμενα θέματα Συμμετέχοντα Πρόσωπα Παράγραφοι (σπανιότερα) Τρόποι αφήγησης-εξιστόρησης γεγονότων (γράμματα, λόγοι, ημερολόγια, συνεντεύξεις, κλπ) Ιδέες, αξίες, αφηρημένες έννοιες, κλπ Σημασιολογικές ενότητες
Βαθμιδωτό μοντέλο Ανάλυσης Περιεχομένου Διατύπωση ερευνητικού ερωτήματος Προσδιορισμός κατηγοριών ανάλυσης Επαλήθευση κατηγοριών με βάση τα δεδομένα Προσδιορισμός κριτηρίων επιλογής για την ένταξη των δεδομένων στις κατηγορίες ανάλυσης Αριθμητικός υπολογισμός λημμάτων ανά κατηγορία ανάλυσης (με τη χρήση περιγραφικής στατιστικής) Συσχέτιση ευρημάτων με άλλες έρευνες η θεωρητικά μοντέλα