Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός
Πιθανές θετικές επιδράσεις Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν είναι γραμμικός Η γραφή αντιμετωπίζεται ως μια δυναμική – μη στατική διαδικασία (αλληλοεγκιβωτισμός των σταδίων παραγωγής γραπτού λόγου).Γιατί: Ευκολία στην παραγωγή διαδοχικών κειμένων και τη διόρθωσή τους (ρευστότητα) Εξατομίκευση παρέμβασης καθηγητή κατά τη διάρκεια της παραγωγής λόγου
Ενισχύεται ο πειραματισμός. Το κέντρο βάρους μεταφέρεται στη διαδικασία παραγωγής Πειραματισμός για την κατάλληλη μίξη διαφορετικών τρόπων και κωδίκων (γλωσσικός, οπτικός επικοινωνίας) Πειραματισμός με το υπερκείμενο Διευκολύνεται η συνεργατική γραφή. Γιατί: Ύπαρξη οθόνης: το κείμενο από ατομικό γίνεται κοινωνικό Οι μαθητές εργάζονται ανά δύο ή τρεις σε κάθε υπολογιστή Συνεργάζονται με άλλα σχολεία για την εκπόνηση κοινής εργασίας αποστέλλοντας ηλεκτρονικά τα ψηφιακά τους κείμενα Ο δάσκαλος καθοδηγητής Βοηθάει στην απαλλαγή από το φόβο του λάθους και την ανάληψη ρίσκου
Αποστασιοποίηση από το κείμενο – αποδοχή παρέμβασης-κριτική του διόρθωση Θετική στάση και διάθεση των μαθητών για εργασία με ΕΚ Θετική αντίδραση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Ευκολότερη πραγμάτωση της επικοινωνιακής προσέγγισης με αποστολή ψηφιακών κειμένων και δημοσίευσή τους Άσκηση στο υπερκείμενο με σχεδιασμένες από τον διδάσκοντα δραστηριότητες για η σωστή πλοήγηση στο χάος του Διαδικτύου
Κίνδυνοι Μπορεί να παρασύρει σε απευθείας γράψιμο χωρίς να προηγηθεί το βήμα του προσεκτικού σχεδιασμού Πολιτισμικά χρωματισμένα περιβάλλοντα – τα κειμενικά πρότυπα είναι αγγλικά. Περιορισμός δημιουργικότητας Περιορισμένη εγκυρότητα του ορθογραφικού και γραμματικού έλέγχου και του θησαυρού. Ο Έλληνας μαθητής πρέπει να μάθει λειτουργεί κριτικά μέσα σε αυτά
Προϋποθέσεις Κατάλληλο αναλυτικό πρόγραμμα Διαθεσιμότητα εργαστηρίου Ύπαρξη τεχνικού υποστήριξης Σωστή φυσική διαμόρφωση εργαστηρίου Κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας – το μέσο από μόνο του δε βοηθά Διάθεση χρόνου