Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Δημιουργικές δραστηριότητες
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Ταξιδεύοντας … με τον καλύτερο μου φίλο …
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Συνταγή φιλίας Εκτέλεση ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!! Παρουσίαση
Εμπέδωση Βασικές αρχές Οργάνωση τάξης Διδακτικές στρατηγικές
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αικατερίνη Παπαγεωργίου Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
1η Δράση Ατομική δημιουργία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Ευγένιος Τριβιζάς.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΟΜΑΔΑ: Περιπέτειες στο βιβλιονήσι
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ Θωμάς Πάπατς Φελέκης Ε’1
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
Το ημερολόγιο ενός Σπασίκλα 10
Ποσοτική πανελλαδική έρευνα για την ανάγνωση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο Φιλαναγνωσία Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ

Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουν τα παιδιά εξωσχολικά βιβλία; Για να μορφωθούν; Για να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργική ικανότητα κειμενογράφησης και μυθοπλασίας; Για να πλουτίσουν το λεξιλόγιό τους; Για να αποκτήσουν μια καλή συνήθεια; Γιατί το διάβασμα βοηθά στην ορθή ανάγνωση, στην εκμάθηση της ορθογραφίας και στη σωστή έκφραση; Γιατί με το διάβασμα προωθείται η ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης; Γιατί το διάβασμα πάνω απ’ όλα είναι διασκέδαση…

Γιατί… δε διαβάζεις ένα βιβλίο; Γιατί… δε διαβάζεις ένα βιβλίο; Βρίσκω το διάβασμα βαρετό… Δεν έχω ελεύθερο χρόνο… Δυσκολεύομαι… Δεν το θεωρώ σημαντικό… Δεν το βρίσκω διασκεδαστικό…

Γιατί οι μαθητές δεν διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία;

Ο μικρός αναγνώστης… έχει τη δική του προσωπικότητα έχει τη δική του αναγνωστική ιστορία έχει αναπτύξει συγκεκριμένες αναγνωστικές ικανότητες ζει σε συγκεκριμένο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον έχει συγκεκριμένο γούστο έχει συγκεκριμένες συνήθειες

Καλές πρακτικές από εκπαιδευτικούς Βιβλιοπαρουσίαση στην τάξη. Οργάνωση της βιβλιοθήκης της τάξης με τα κατάλληλα βιβλία. Ανάγνωση αποσπασμάτων βιβλίων, που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών . Αξιοποίηση της βιβλιοθήκης του Σχολείου. Πρόταση στους μαθητές στην αρχή της χρονιάς ένα καλό βιβλίο. Το λογοτεχνικό βιβλίο συμπλήρωμα στη διδακτική πράξη.

Καλές πρακτικές από γονείς Βιβλία διαφορετικά Βιβλία παντού Διαβάζω Διαβάζω στο παιδί μου Διαβάζω με το παιδί μου Προσφέρω δώρο στο παιδί ένα βιβλίο Συζητώ για το βιβλίο που διαβάσαμε Αφήνω το παιδί να επιλέξει το βιβλίο που θα διαβάσει

Κι άλλες καλές πρακτικές…. Διερευνούμε τι ενδιαφέρει τα παιδιά Αφιερώνουμε χρόνο για την ανάγνωση βιβλίων Διαμορφώνουμε κατάλληλα το χώρο Διοργανώνουμε/επισκεπτόμαστε έκθεση βιβλίου Ζωντανεύουμε την ανάγνωση με θεατρικά στοιχεία Γνωρίζουμε έναν συγγραφέα ή έναν εικονογράφο Επισκεπτόμαστε βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία Παίζουμε παιχνίδια με βιβλία Φτιάχνουμε το δικό μας βιβλίο

Ο Μαραθώνιος του Χιούμορ Βιβλιοαινίγματα Ο Μαραθώνιος του Χιούμορ Εμψυχωτής: Δάσκαλος Διερεύνηση: Τι μας προκαλεί γέλιο; Χιουμοριστικά μέσα συγγραφέων; Να φέρουμε όσο πιο πολλά και όσο πιο αστεία χιουμοριστικά κείμενα (βιβλία, διηγήματα, κόμικς, περιοδικά, γελοιογραφίες) Κατηγοριοποίηση – Παρουσίαση Έκθεση Εμψυχωτές: Ομάδα Παιδιών Οι εμψυχωτές έχουν διαβάσει όλοι το ίδιο βιβλίο Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να ανασυνθέσουν την υπόθεση του βιβλίου χωρίς να το έχουν διαβάσει, κάνοντας ερωτήσεις στους εμψυχωτές για το χώρο, το χρόνο, τα πρόσωπα, τη δράση.

Αλλάζω -Διαλέγω βιβλίο Βιβλιοντόμινο Αλλάζω -Διαλέγω βιβλίο Εμψυχωτής: Δάσκαλος Διερεύνηση: Ποιο μπορεί να είναι το κοινό σημείο δύο βιβλίων; Οι μαθητές σε ομάδες των τεσσάρων, βάζουν τα βιβλία σε μια σειρά, αφού εντοπίσουν ποιο είναι το στοιχείο που τα συνδέει ανά δύο. Κάθε ομάδα παρουσιάζει τη σειρά που έφτιαξαν στους υπόλοιπους μαθητές. Εμψυχωτής: Δάσκαλος Κάθε μαθητής παίρνει από ένα βιβλίο. Το ξεφυλλίζει, το διαβάζει. Κάθε 5’ παίρνει ένα άλλο βιβλίο. Αφού γίνουν κάποιες αλλαγές, όσες επιτρέπει ο διαθέσιμος χρόνος, διαλέγει κάθε μαθητής ένα βιβλίο για να διαβάσει.

Ζωντανεύοντας την ανάγνωση Μεταμφιεστείτε… Χρησιμοποιείστε για αφηγητή μια κούκλα… Αλλάξτε τη φωνή σας… Κάντε γκριμάτσες και πάρτε πόζα… Βάλτε τα παιδιά να συμμετέχουν με κινήσεις… Διασκεδάστε!

Κριτήρια επιλογής βιβλίων Το θέμα Η οπτική του γωνία Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες του Τυπογραφικά στοιχεία Η εικονογράφηση Τα παιδιά να επιλέγουν μόνα τους τα βιβλία που θα διαβάσουν.

Συνταγή ενός «καλού» βιβλίου Εκτέλεση: Ρίχνετε στη λεκάνη τη φαντασία, αμέσως μετά ρίχνετε την περιπέτεια και την αγωνία. Τα ανακατεύετε καλά και τα αφήνετε να φουσκώσουν. Αφού φουσκώσουν ρίχνετε λίγη ζωντάνια. Κατόπιν λίγες- λίγες τις λέξεις και τους τόνους, εναλλάξ με τα σημεία στίξης. Αν θέλετε ρίχνετε και τις εικόνες. Ανακατεύετε ελαφρά με αργές κινήσεις για να μην κόψει η σκέψη. Το πασπαλίζετε με χιούμορ. Το βάζετε στο ταψί και το ψήνετε στο φούρνο της καρδιάς. Σερβίρεται ζεστό και κρύο. Υλικά: Φαντασία Περιπέτεια Χιούμορ Ζωντάνια Αγωνία Ελκυστική γλώσσα Ωραία εικονογράφηση 13

Τι να αποφεύγουμε… Να κάνουμε «κήρυγμα» για την αξία των βιβλίων Να υποσχόμαστε ανταμοιβές Να κρίνουμε τις επιδόσεις του παιδιού Να σχολιάζουμε αρνητικά τις επιλογές του Να βάζουμε πολύ υψηλούς στόχους Να προβάλουμε την ανάγνωση ως «μείζον θέμα»

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου 1805 Γενέθλια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Πηγές http://www.philanagnosia.gr/ www.greekibby.gr http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/Glossa/book-friends.html Αποστολίδου, Β. (χ.χ.). Κριτήρια επιλογής λογοτεχνικών βιβλίων για σχολική χρήση. Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Βιβλίου. Μπρασέρ, Φ. (2005). 1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο. Αθήνα: Μεταίχμιο.