ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΩΝ-ΠΕΝΕΔ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ «Επιστήμη – Τεχνολογία- Κοινωνία» Βασίλης Δάγλας Υπ. Διδάκτωρ ΕΚΠΑ-ΕΜΠ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Οριζόντιες Δραστηριότητες Περιφερειακού Πόλου Καινοτομίας Κρήτης Πέμπτη 17 Μαίου 2007.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΩΝ-ΠΕΝΕΔ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ «Η έρευνα στην Ελλάδα;» Βασίλης Δάγλας Υπ. Διδάκτωρ ΕΚΠΑ-ΕΜΠ Σύμβουλος.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γεωργικές Εφαρμογές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Αγροτικής Οικονομίας» Γεωπονική Σχολή Α.Π.Θ.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΤΕΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΑΞΗ ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙΙ – ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΩΝ-ΠΕΝΕΔ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ «Επιστήμη – Τεχνολογία- Κοινωνία» Βασίλης Δάγλας Υπ. Διδάκτωρ ΕΚΠΑ-ΕΜΠ Σύμβουλος Επιστημονικής και Τεχνολογικής Πολιτικής 07/2007

Επιστημονικός & Τεχνολογικός Πολιτισμός (1/3) Αναπληρωτής Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθ. A. Ruberti το 1994 «η ενδυνάμωση των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων στον τομέα του επιστημονικού πολιτισμού και η ανάπτυξη συνεργασίας στον τομέα αυτών, είναι αναγκαία γιατί η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν κεντρική θέση στην κοινωνία. Χωρίς να αναμένουμε οι πολίτες να γίνουν ειδικοί, ένα συγκεκριμένο επίπεδο γνώσης και κατανόησης των επιστημονικών θεμάτων θα πρέπει να αποκτηθεί, ώστε να μπορεί ο πολίτης να εκφράσει ενημερωμένες απόψεις».

Επιστημονικός & Τεχνολογικός Πολιτισμός (2/3) Η επιστήμη και η τεχνολογία χαρακτηρίζουν και προδιαγράφουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη Επιπτώσεις στην εργασία, την ασφάλεια, την εκπαίδευση, την υγεία, την αναψυχή κ.α.

Επιστημονικός & Τεχνολογικός Πολιτισμός (3/3) Ο μεγάλος βαθμός επίδρασης των Ε/Τ εξελίξεων στη ζωή μας επιτάσσει την ανάγκη ενημέρωσης μας και καλλιέργειας κριτικής σκέψης για ζητήματα που μας αφορούν(βλ. πχ. περιβάλλον, δημόσια υγεία) Οι αλληπιδράσεις της τεχνολογίας με την τέχνη και η δημιουργία νέων αισθητικών προτύπων μέσα από προυπάρχουσες η νέες μορφές καλλιτεχνικής δημιουργίας (βλ.κινηματογράφος, πολυμέσα, οπτική ποίηση π.χ.)

Η διάχυση της επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσης Μετάδοση στη νέα γενιά της συσσωρευμένης Ε/Τ γνώσης Δημιουργία ερεθισμάτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων στην οικονομία και κοινωνία της γνώσης Ενίσχυση της κριτικής σκέψης γύρω από τις Ε/Τ προκλήσεις Προσφορά ποιοτικής ψυχαγωγίας με τη χρησιμοποίηση των πρωτότυπων ανακαλύψεων για τον φυσικού κόσμου και τον άνθρωπο

Η τεχνολογική κουλτούρα στην Ελλάδα μικρή αντιστοιχία μαθητών και ηλεκτρονικών υπολογιστών και χαμηλά ποσοστά σύνδεσης στο Διαδίκτυο, απουσία πρακτικής άσκησης στους μαθητές των ΤΕΕ (θεωρητική εκπαίδευση σε τεχνικά ζητήματα) εκπαιδευτικό σύστημα που δεν ενθαρρύνει την κριτική σκέψη χάσμα μεταξύ καθηγητών και μαθητών, γεγονός που δυσχεραίνει το παιδαγωγικό έργο (ελλειπής κατάρτιση των εκπαιδευτικών)

Επιστημονική Δημοσιογραφία Παρουσία σημαντικών εντύπων τόσο ενθέτων σε εφημερίδες (βλ. ΒήμαScience, Popular Science) όσο και περιοδικών (Scientific American, Focus, Περισκόπιο της Επιστήμης) που στο μεγαλύτερο βαθμό αναπαράγουν – μεταφράζουν σχετικά άρθρα ξένων περιοδικών Απουσία ύλης που να άπτεται των εξελίξεων στην ελληνική Ε&Τ παραγωγικότητα, εντός ή εκτός Ελλάδος

Δράσεις του Γ ΄ΚΠΣ που αφορούσαν το τρίπτυχο Ε-Κ-Τ (1/2) Δημιουργία επιστημονικών και τεχνολογικών μουσείων που δραστηριοποιούνται στην διάδοση του τεχνολογικού πολιτισμού Δημιουργία δικτύων μεταξύ μουσείων το Πρόγραμμα Κατανόησης από τους μαθητές της εξέλιξης της τεχνολογίας (ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ) Γνωριμία και επιμόρφωση του κοινού Ε & Τ δραστηριότητες και εξελίξεις σε θέματα θαλάσσιας επιστήμης και τεχνολογίας και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος (ΥΔΡΟΠΟΛΙΣ) – αναμένεται αντικατάστασή του με άλλες δράσεις

Δράσεις του Γ ΄ΚΠΣ που αφορούσαν το τρίπτυχο Ε-Κ-Τ (2/2) Ευαισθητοποίηση του κοινού στα επιτεύγματα και τις δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας (ΕΡΜΗΣ) Πρόγραμμα διάδοσης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας Πρόγραμμα διαχείρισης επιστημονικών και τεχνολογικών πληροφοριών Χρησιμοποίηση στατιστικών στοιχείων και δεικτών για την υποστήριξη της Ε & Τ πολιτικής Ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα Έρευνας και Τεχνολογίας μέσω ποικίλων δράσεων δημοσιότητας

Σχέδιο Δράσης για την Ενίσχυση του Τριπτύχου Ε-Κ-Τ ] Κατανόηση της παγκόσμιας τάσης για μεταστροφή της από τη μονόδρομη επικοινωνία (Public Understanding of Science)στην αμφίδρομη επικοινωνία (Scientific Understanding of the Public) Συμμετοχή της κοινωνίας πολιτών μέσα από ομάδες ενδιαφέροντος (interest groups)

Ελληνικές και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες Δράσεις του ΕΣΠΑ για επικοικωνία της Ε/Τ Δράσεις του 7ου Προγράμματος Πλαισίου Επιστήμη - Κοινωνία Μουσεία και Ιδρύματα προαγωγής και προώθησης του τεχνολογικού πολιτισμού (Ίδρυμα Ευγενίδου, Μουσείο Διάδοσης Επιστημών στην Θεσσαλονίκη)

Κοινωνική Πρόσληψη της Επιστήμης/Τεχνολογίας Υποδοχή και αποδοχή από το κοινό των νέων τεχνολογιών Ανάδειξη νέων κοινωνικών ομάδων Συλλογικότερες διαδικασίες νομιμοποίησης της επιστημονικής γνώσης [consensus conferences]

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΩΝ-ΠΕΝΕΔ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ «Προκλήσεις για τα χρόνια που έρχονται » Βασίλης Δάγλας Υπ. Διδάκτωρ ΕΚΠΑ-ΕΜΠ Σύμβουλος Επιστημονικής και Τεχνολογικής Πολιτικής 07/2007

Διακυβεύματα της Ε\Τ Πολιτικής με ορίζοντα το μέλλον Διαχείριση της Γνώσης Διαμόρφωση της Ε\Τ σε πολλαπλά και επικαλυπτόμενα επίπεδα Συντονισμός των Δημόσιων θεσμικών φορέων Ανάδειξη Νέων μεθοδολογικών εργαλείων Ε\Τ πολιτικής Κοινωνική Πρόσληψη της Επιστήμης/Τεχνολογίας Σύζευξη της Ε/Τ πολιτικής με τα υπόλοιπα πεδία πολιτικής Η Διακυβέρνηση της Ε/Τ ως πρότυπο Διακυβέρνησης της Κοινωνίας

Διαχείριση της Γνώσης Προσδιορισμός Αρχών του δημοσίου και ιδιωτικού χαρακτήρα της : Παραγωγής Ιδιοκτησίας Πρόσβασης της Γνώσης Ανταλλαγής Διάχυσης

Διαμόρφωση της Ε\Τ σε πολλαπλά και επικαλυπτόμενα επίπεδα Τοπικό [local] Περιφερειακό [regional] Εθνικό [national] Βαλκανικό [Balkan] Ευρωπαϊκό [European] Διεθνές [international]

Ανάδειξη Νέων μεθοδολογικών εργαλείων Ε\Τ πολιτικής Τεχνολογική Στάθμιση, Αξιολόγηση, Αποτίμηση, Πρόβλεψη Δείκτες αποδοτικότητας Στατιστική παρακολούθηση επιστημονικής και τεχνολογικής παραγωγής ( Βιβλιομετρία, κατοχύρωση πατέντων κά.) Τεχνολογική Προοπτική Διερεύνηση

Κοινωνική Πρόσληψη της Επιστήμης/Τεχνολογίας Υποδοχή και αποδοχή από το κοινό των νέων τεχνολογιών Ανάδειξη νέων κοινωνικών ομάδων Συλλογικότερες διαδικασίες νομιμοποίησης της επιστημονικής γνώσης [consensus conferences]

Συντονισμός των Δημοσίων θεσμικών φορέων Η νέα συστημική θεώρηση της Καινοτομίας όπως πραγματώνεται μέσω τεχνικών και πρακτικών σαν το Foresight, συνεπάγεται μια λιγότερο παρεμβατική, ευέλικτη Ε/Τ πολιτική η οποία διευκολύνει και ενισχύει τους δεσμούς και τις διασυνδέσεις των φορέων Γνώσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ερευνητικά ινστιτούτα)

Σύζευξη της Ε/Τ πολιτικής με τα υπόλοιπα πεδία πολιτικής Οι συνθήκες αυξημένης αβεβαιότητας στην κοινωνία της Γνώσης προωθούν τη σύσταση μηχανισμών συμμετοχικού χαρακτήρα. Στην διαμόρφωση της Ε/Τ πολιτικής εμπλέκονται και άλλα πεδία εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής. (πχ. η περιβαλλοντολογική πολιτική υπό το πρίσμα ευρύτερων τεχνολογικών στρατηγικών επιλογών. )

Η Διακυβέρνηση της Ε/Τ ως πρότυπο Διακυβέρνησης της Κοινωνίας Ανάδειξη νέου «Κοινωνικού συμβολαίου» μεταξύ Επιστήμης και Κοινωνίας Η αυτονομία της Επιστήμης αίρεται. Στροφή της βασικής έρευνας των θετικών επιστημών στην πλήρωση κοινωνικών και οικονομικών αναγκών (λογοδοσία επιστημόνων) Εκδημοκρατισμός της Επιστήμης Εκδημοκρατισμός της Κοινωνίας