ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Συνεργατικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο Για το μάθημα Διοίκηση Επιχειρήσεων & Τεχνολογία Καθηγητής: Γ.Δουκίδης Επιβλέπουσα: Κ.Πραματάρη Ομάδα εργασίας: Δρίβα Μάρθα Κολοκύθα Ειρήνη Κυριάκου Βιολέττα Μοσχόβου Παναγιώτα
Δομή της Εργασίας Η Διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (SCM) Συνεργασία στο πλαίσιο SCM VMI - CRP CPFR
Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ Ανταλλάξιμοι συνεργάτες Αθέμιτος ανταγωνισμός Περιορισμένη και «ιδιωτική» πληροφορία Φαινόμενο “Bullwhip” ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ Σκοπός: να καταστήσει την αλυσίδα αποδοτική, ανταγωνιστική & ικανή να ανταποκριθεί στη ζήτηση Μεμονωμένες εσωτερικές εφαρμογές Εσωτερική Ολοκλήρωση Συνεργασία
Ορισμός - Λόγοι ύπαρξης της συνεργασίας “Η ανάπτυξη μιας σχέσης, βασισμένης στην εμπιστοσύνη, ανάμεσα στους προμηθευτές και τους πελάτες με τον διαμοιρασμό στρατηγικών πληροφοριών με σκοπό την επίτευξη μιας συγχρονισμένης εφοδιαστικής αλυσίδας και την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων της” Είδος συνεργατικών σχέσεων Επιλογή κατάλληλων προμηθευτών Συνεργασία στο πλαίσιο συγκεκριμένων εφαρμογών
Προϋποθέσεις – Εμπόδια στην Υιοθέτηση της Συνεργασίας Έμφαση σε: Αμοιβαία εμπιστοσύνη κατά τη διάχυση της πληροφορίας Aνάπτυξη: ακολούθηση των επιχειρήσεων που ήδη πρωτοπορούν και εφαρμόζουν συνεργατικές πρακτικές. Εφαρμογή της σύγχρονης Τεχνολογίας της Πληροφορίας Εμπόδια στην υιοθέτηση στρατηγικών συνεργασίας Ανάγκη να ξεπεραστεί η έλλειψη εμπιστοσύνης κατά τη διάχυση της πληροφορίας ανάγκη να αντιμετωπιστούν τα εσωτερικά λειτουργικά προβλήματα κάθε επιχείρησης, ανάγκη να εξασφαλιστεί η υποστήριξη των στελεχών, ανάγκη για δημιουργία των κατάλληλων επιχειρησιακών και τεχνολογικών δομών.
VMI- CRP ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ (VMI) ΖΗΤΗΣΗ(CRP) VMI Νέα στρατηγική διοίκησης της εφοδιαστικής αλυσίδας που υποστηρίζει τη συνεργασία λιανέμπορων-προμηθευτών CRP Βελτιωμένη μορφή του VMI προσαρμοσμένη στο λιανεμπόριο ΠΡΟΤΑΣH ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΠΟΘΗΚΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΟΣ
Η απάντηση των VMI-CRP στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας Μείωση αποθεμάτων Μείωση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας Καλύτερη επίγνωση των απαιτήσεων του πελάτη καλύτερη πρόβλεψη της ζήτησης Βλέπουμε τι θα χρειαστεί ο πελάτης πριν το χρειαστεί Κατοχύρωση ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Μειονεκτήματα: Έλλειψη ορατότητας ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας και επίγνωσης των αναγκών του τελικού πελάτη
CPFR(Collaborative Planning, Forecasting & Replenishment) Περιοχές εστίασης: Μακροπρόθεσμη δέσμευση Προωθητικές ενέργειες Πρόβλεψη πωλήσεων Πρόβλεψη Παραγγελίας Σχεδιασμός Πρόβλεψη Ανατροφοδότηση ΜΟΝΤΕΛΟ VICS
Η ελληνική πραγματικότητα 1995: Πρώτη εφαρμογή σε supermarkets από ξένες εταιρείες στον ελλαδικό χώρο (Carrefour & Delhaize). Ελληνικές επ/σεις: αδύναμη υποδομή- έλλειψη μακροπρόθεσμου σχεδίου- μιμητισμός Λιανεμπόριο & CPFR Cases: ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ- ΕΛΓΕΚΑ- PROCTER & GAMBLE-UNILEVER HELLAS ΩΝΙΑΝΕΤ Yassas. Com από Β2Β ηλεκτρονική αγορά σε συνεργατικό εμπόριο & εφοδιαστική αλυσίδα 2001 OTE- Oracle Hellas: Logility Inc- LogicDis - χρήση CPFR (Logility Voyager) Βλέψεις για ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας