Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Οργανωςη ςχολικου χωρου 19 – 23 Οκτ. 2009
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σενάριο.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Άξονες Σχολιασμού.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Η διαρρύθμιση της σχολικής τάξης καθώς και η διάταξη των θρανίων έχει ιδιαίτερη σημασία στη σύγχρονη διδακτική (classroom arrangement theories)

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου H αισθητική του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης είναι στενά συνδεδεμένη με τη παιδαγωγική ποιότητα του χώρου τα παιδιά μαθαίνουν αποτελεσματικότερα σε ένα σχολικό περιβάλλον, οργανωμένο, καθαρό, πλούσιο σε ερεθίσματα και αισθητικά ευπαρουσίαστο

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Ένα χαμηλής αισθητικής και ποιότητας σχολικό περιβάλλον συνηγορεί ώστε το σχολικό έργο να αντιμετωπίζεται ως «εξαναγκασμός» ή «υποχρέωση» όχι μόνον για το μαθητή αλλά και για τον εκπαιδευτικό

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις απαιτούν από τη σχολική αρχιτεκτονική το σχεδιασμό σχολικών αιθουσών που θα προδιαθέτουν θετικά τους μαθητές για τη σχολική εργασία

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα 1.Παράδοση/εξέταση του μαθήματος (27% της επιφ. της αίθουσας) 2. Περιοχή των μαθητών (33%) 3. Διάδρομοι κυκλοφορίας (28%) 4. Γωνιά του εκπαιδευτικού (5%) 5. “Λοιποί χώροι” (7%)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δασκαλοκεντρική διάταξη Στο επίκεντρο ο εκπαιδευτικός Η θέση της έδρας Οι μαθητές σε παράταξη Τυποποιημένη διαρρύθμιση Η μια αίθουσα ίδια με τις άλλες

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων α)

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων β)

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων γ)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα H διάταξη των θρανίων σε σχήμα Π προσφέρει ευκαιρίες διαπροσωπικής επικοινωνίας και δημιουργίας κλίματος ομαδικής συνεργασίας. Ο εκπαιδευτής έχει άμεση οπτική επαφή με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν όλοι τον καθηγητή και τον πίνακα αλλά και όλους τους μαθητές της τάξης μεταξύ τους

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Κάθε μια από τις δυνατές διευθετήσεις των θρανίων υποδεικνύει διαφορετική μορφή επικοινωνίας και καθορίζει τόσο τις δυνατότητες άμεσης διαπροσωπική επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών όσο και τη φυσική απόσταση του εκπαιδευτικού από τους μαθητές, παράμετρο ιδιαίτερα σημαντική

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Ακόμη και μικρές αλλαγές στο χώρο της σχολικής αίθουσας καθώς και της διάταξης των θρανίων ειδικότερα, επηρεάζουν: το βαθμό συμμετοχής των μαθητών στο μάθημα, τη διαμαθητική επικοινωνία και την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι πρακτικές χρήσης της αίθουσας πρέπει να ενσωματώνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τη δυνατότητα των παιδιών να παρεμβαίνουν στο χώρο της τάξης, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο, για να τον διακοσμήσουν και να τον διαμορφώσουν αισθητικά Η τάξη ΜΑΣ, η δική ΜΑΣ αίθουσα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δημιουργία οικείας ατμόσφαιρας στην σχολική τάξη (Γερμανός, Δ. 2006) 1Ο Δημοτικό Καλαμαριάς

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα 21Ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη:

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη: Ευκολία εφαρμογής μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων Βελτίωση της επίδοσης των μαθητών Αποτελεσματικότερη συνοχή της τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργατικότητα, αλληλεγγύη) Βελτίωση μαθησιακού κλίματος