3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Διδακτικοί στόχοι.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ 7 Σεπτεμβρίου 2012 Εισηγητής: Χαράλαμπος Χαραλάμπους.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ενότητα 2_3 Η Εξέταση Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
 Η παιδοκεντρικότητα Η αυτενέργεια – Η εποπτεία – Η εργασία κατά ομάδες – Η σύνδεση του σχολείου με τη ζωή Η Διαθεματικότητα Η καλλιέργεια διαπροσωπικών.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Αλατέλη Δέσποινα Σπανού Ελένη- Σαββίνα Τριανταφυλλοπούλου Φωτεινή.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βασικές Έννοιες Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού

Βασικές Έννοιες Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και μέθοδο εκτιμήσεως. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι μια διαδικασία κατά την οποία κρίνουμε την πρόοδο του μαθητή, την απόδοση μιας ομάδας μαθητών, την επιτυχία μιας σχολικής μονάδας, την επιτυχία του συστήματος. Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και μέθοδο εκτιμήσεως. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι μια διαδικασία κατά την οποία κρίνουμε την πρόοδο του μαθητή, την απόδοση μιας ομάδας μαθητών, την επιτυχία μιας σχολικής μονάδας, την επιτυχία του συστήματος.

Εκπαιδευτική αξιολόγηση Περιλαμβάνει: Έλεγχο προόδου μαθητών Έλεγχο της λειτουργικότητας του συστήματος: τρόπος οργάνωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδαγωγικές μέθοδοι, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό κ.λπ. «Αν μια χρονιά δεν διεξέλθω όλο το πρόγραμμα διδασκαλίας κανείς δεν θα παραπονεθεί, αλλά αν αποφασίσω να μην κάνω εξετάσεις ή να περάσω όλο τον κόσμο, αυτό θα προκαλέσει κατακραυγή». Bernard Diu Περιλαμβάνει: Έλεγχο προόδου μαθητών Έλεγχο της λειτουργικότητας του συστήματος: τρόπος οργάνωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδαγωγικές μέθοδοι, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό κ.λπ. «Αν μια χρονιά δεν διεξέλθω όλο το πρόγραμμα διδασκαλίας κανείς δεν θα παραπονεθεί, αλλά αν αποφασίσω να μην κάνω εξετάσεις ή να περάσω όλο τον κόσμο, αυτό θα προκαλέσει κατακραυγή». Bernard Diu

Είδη αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών G. Noizet J. P. Caverni Συνεχής αξιολόγηση Αξιολόγηση που βασίζεται στο αποτέλεσμα μιας και μόνης διαδικασίας B. Bloom Αρχική ή διαγνωστική Διαμορφωτική – σταδιακή Τελική ή συνολική G. Noizet J. P. Caverni Συνεχής αξιολόγηση Αξιολόγηση που βασίζεται στο αποτέλεσμα μιας και μόνης διαδικασίας B. Bloom Αρχική ή διαγνωστική Διαμορφωτική – σταδιακή Τελική ή συνολική

Είδη εξεταστικών δοκιμασιών Τρόπος : γραπτές ή προφορικές Χρόνος: καθημερινές, διμηνιαίες, ετήσιες κ.λπ. Σκοπιμότητα: εισαγωγικές, κατατακτήριες, απολυτήριες, πτυχιακές κ.λπ. Αριθμός εξεταζομένων: ατομικές, ομαδικές Ως προς την έκταση: εθνικές, ενδοσχολικές κ.λπ. Τρόπος : γραπτές ή προφορικές Χρόνος: καθημερινές, διμηνιαίες, ετήσιες κ.λπ. Σκοπιμότητα: εισαγωγικές, κατατακτήριες, απολυτήριες, πτυχιακές κ.λπ. Αριθμός εξεταζομένων: ατομικές, ομαδικές Ως προς την έκταση: εθνικές, ενδοσχολικές κ.λπ.

Είδη εξεταστικών μεθόδων Εξετάσεις ελεύθερης απάντησης Αντικειμενικά τεστ επίδοσης Μεικτή μέθοδος (συνδυασμός των δύο προηγούμενων) Εξετάσεις ελεύθερης απάντησης Αντικειμενικά τεστ επίδοσης Μεικτή μέθοδος (συνδυασμός των δύο προηγούμενων)

Στάδια εξεταστικής δοκιμασίας Καθορισμός του περιεχομένου και των αντικειμενικών στόχων της εξέτασης Επιλογή εξεταστικής μεθόδου Ανάλυση και έλεγχος της καταλληλότητας των ερωτήσεων Τελική διαμόρφωση του εξεταστικού μέσου, σύνταξη οδηγιών και βαθμονόμηση ερωτήσεων Στάθμιση δοκιμασίας Καθορισμός του περιεχομένου και των αντικειμενικών στόχων της εξέτασης Επιλογή εξεταστικής μεθόδου Ανάλυση και έλεγχος της καταλληλότητας των ερωτήσεων Τελική διαμόρφωση του εξεταστικού μέσου, σύνταξη οδηγιών και βαθμονόμηση ερωτήσεων Στάθμιση δοκιμασίας

Χαρακτηριστικά μιας καλής αξιολόγησης Εγκυρότητα (καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη, περισσότερες γνωστικές δεξιότητες) Αξιοπιστία (ίδιο αποτέλεσμα όσες φορές εφαρμόζεται) Αντικειμενικότητα (ανεξάρτητη από άσχετους προς την αξία του κρινόμενου παράγοντες) Διακριτικότητα (κανονική κατανομή) Εγκυρότητα (καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη, περισσότερες γνωστικές δεξιότητες) Αξιοπιστία (ίδιο αποτέλεσμα όσες φορές εφαρμόζεται) Αντικειμενικότητα (ανεξάρτητη από άσχετους προς την αξία του κρινόμενου παράγοντες) Διακριτικότητα (κανονική κατανομή)

Αδυναμίες του παραδοσιακού συστήματος αξιολόγησης Έλλειψη εγκυρότητας περιεχομένου Βαρύτητα στην απομνημόνευση Αμφισβήτηση της εγκυρότητας προγνώσεως Πλάνη κεντρικής τάσης Ισοπέδωση ενδοατομικών διαφορών Έλλειψη αντικειμενικότητας Σχετικότητα της αξίας της παραδοσιακής βαθμολογίας Έλλειψη εγκυρότητας περιεχομένου Βαρύτητα στην απομνημόνευση Αμφισβήτηση της εγκυρότητας προγνώσεως Πλάνη κεντρικής τάσης Ισοπέδωση ενδοατομικών διαφορών Έλλειψη αντικειμενικότητας Σχετικότητα της αξίας της παραδοσιακής βαθμολογίας

Ταξινομία διδακτικών στόχων Γνωστικός Τομέας Συναισθηματικός Τομέας Ψυχοκινητικός Τομέας Γνωστικός Τομέας Συναισθηματικός Τομέας Ψυχοκινητικός Τομέας

Κατηγορίες Στόχων Γνωστικού Τομέα Γνώση Κατανόηση Εφαρμογή Ανάλυση Σύνθεση Αξιολόγηση Γνώση Κατανόηση Εφαρμογή Ανάλυση Σύνθεση Αξιολόγηση

Κατηγορίες Στόχων Συναισθηματικού Τομέα Πρόσληψη (συνειδητοποίηση, δεκτικότητα, εκλεκτικότητα) Ανταπόκριση (συγκατάθεση, θέληση για ανταπόκριση, ικανοποίηση από ανταπόκριση) Εκτίμηση Αξιών (αποδοχή, προτίμηση, δέσμευση) Οργάνωση αξιών (εννοιοποίηση, οργάνωση) Χαρακτηρισμός με βάση ένα σύστημα αξιών) Πρόσληψη (συνειδητοποίηση, δεκτικότητα, εκλεκτικότητα) Ανταπόκριση (συγκατάθεση, θέληση για ανταπόκριση, ικανοποίηση από ανταπόκριση) Εκτίμηση Αξιών (αποδοχή, προτίμηση, δέσμευση) Οργάνωση αξιών (εννοιοποίηση, οργάνωση) Χαρακτηρισμός με βάση ένα σύστημα αξιών)

Κατηγορίες Στόχων Ψυχοκινητικού Τομέα Αντανακλαστικές κινήσεις Βασικές θεμελιακές κινήσεις Αντιληπτικές δεξιότητες (κιναισθητική διάκριση, οπτική και ακουστική διάκριση, συγχρονισμένες κινητικές δεξιότητες) Φυσικές ικανότητες (αντοχή, δύναμη, ευλυγισία) Κινήσεις δεξιότητας Κινητική επικοινωνία Αντανακλαστικές κινήσεις Βασικές θεμελιακές κινήσεις Αντιληπτικές δεξιότητες (κιναισθητική διάκριση, οπτική και ακουστική διάκριση, συγχρονισμένες κινητικές δεξιότητες) Φυσικές ικανότητες (αντοχή, δύναμη, ευλυγισία) Κινήσεις δεξιότητας Κινητική επικοινωνία

Μορφές και είδη ερωτήσεων

Γενικοί Κανόνες (1/3) Ακρίβεια και σαφήνεια στη διατύπωση Οι δυσκολία των ερωτήσεων να ανταποκρίνονται στο μέσο βαθμό ικανότητας των μαθητών Αποφυγή λεπτομερειών ή εξεζητημένων θεμάτων Ο ερωτήσεις πρέπει να είναι αυτοτελείς Να μην προδίδεται η ορθή απάντηση Ακρίβεια και σαφήνεια στη διατύπωση Οι δυσκολία των ερωτήσεων να ανταποκρίνονται στο μέσο βαθμό ικανότητας των μαθητών Αποφυγή λεπτομερειών ή εξεζητημένων θεμάτων Ο ερωτήσεις πρέπει να είναι αυτοτελείς Να μην προδίδεται η ορθή απάντηση

Γενικοί Κανόνες (2/3) Οι ερωτήσεις πρέπει να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερη έκταση της προς εξέταση ύλης Αποφυγή αρνητικής διατύπωσης Συμφωνία αυτού που διδάχθηκε με αυτό που εξετάζεται Στόχος η διανοητική επεξεργασία και όχι η απομνημόνευση Οι ερωτήσεις πρέπει να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερη έκταση της προς εξέταση ύλης Αποφυγή αρνητικής διατύπωσης Συμφωνία αυτού που διδάχθηκε με αυτό που εξετάζεται Στόχος η διανοητική επεξεργασία και όχι η απομνημόνευση

Γενικοί Κανόνες (3/3) Η σειρά των ερωτήσεων να μην ακολουθεί τη διάταξη της ύλης του βιβλίου Πρέπει να αποφεύγονται οι ίδιες ερωτήσεις όταν οι εξετάσεις δεν απέχουν χρονικά μεταξύ τους Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να προτάσσονται οι εύκολες Πρέπει να δίνονται διευκρινίσεις, όπου αυτό είναι αναγκαίο Η σειρά των ερωτήσεων να μην ακολουθεί τη διάταξη της ύλης του βιβλίου Πρέπει να αποφεύγονται οι ίδιες ερωτήσεις όταν οι εξετάσεις δεν απέχουν χρονικά μεταξύ τους Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να προτάσσονται οι εύκολες Πρέπει να δίνονται διευκρινίσεις, όπου αυτό είναι αναγκαίο

Τύποι και είδη ερωτήσεων Ερωτήσεις ανοικτού τύπου ή ανοικτές ερωτήσεις ή ερωτήσεις με ανοικτή απάντηση Ερωτήσεις κλειστού τύπου ή κλειστές ερωτήσεις ή αντικειμενικές ερωτήσεις Ερωτήσεις ανοικτού τύπου ή ανοικτές ερωτήσεις ή ερωτήσεις με ανοικτή απάντηση Ερωτήσεις κλειστού τύπου ή κλειστές ερωτήσεις ή αντικειμενικές ερωτήσεις

Ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης Πλεονεκτήματα: ελεύθερη ανάπτυξη ιδεών, δυνατότητα αξιολόγησης της συνθετικής ικανότητας, ανάπτυξη πρωτότυπων ιδεών, αξιοποίηση φαντασίας και άλλων σχετικών γνωστικών δεξιοτήτων Μειονεκτήματα: αδυναμία αντικειμενικής αξιολόγησης, δαπάνη χρόνου, περιορισμένος έλεγχος της ύλης, υποβάθμιση όσων υστερούν στη γλωσσική έκφραση Πλεονεκτήματα: ελεύθερη ανάπτυξη ιδεών, δυνατότητα αξιολόγησης της συνθετικής ικανότητας, ανάπτυξη πρωτότυπων ιδεών, αξιοποίηση φαντασίας και άλλων σχετικών γνωστικών δεξιοτήτων Μειονεκτήματα: αδυναμία αντικειμενικής αξιολόγησης, δαπάνη χρόνου, περιορισμένος έλεγχος της ύλης, υποβάθμιση όσων υστερούν στη γλωσσική έκφραση

Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης Πλεονεκτήματα: αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση, έλεγχος μεγάλου μέρους της ύλης, οικονομία χρόνου Μειονεκτήματα: απαιτείται αυξημένη κριτική ικανότητα, υποκειμενικότητα βαθμολογίας, γλωσσική ικανότητα Πλεονεκτήματα: αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση, έλεγχος μεγάλου μέρους της ύλης, οικονομία χρόνου Μειονεκτήματα: απαιτείται αυξημένη κριτική ικανότητα, υποκειμενικότητα βαθμολογίας, γλωσσική ικανότητα

Ερωτήσεις κλειστού ή αντικειμενικού τύπου Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης ή του τύπου «σωστό-λάθος» Ερωτήσεις σύζευξης Ερωτήσεις διάταξης Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης ή του τύπου «σωστό-λάθος» Ερωτήσεις σύζευξης Ερωτήσεις διάταξης Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης

Ερωτήσεις κλειστού ή αντικειμενικού τύπου Πλεονεκτήματα: εξέταση μεγάλου αριθμού ατόμων, δαπάνη ελάχιστου χρόνου διόρθωσης, αντικειμενικότητα, εξέταση μεγάλης ύλης, δυνατότητα αξιολόγησης και από το μαθητή Μειονεκτήματα: επιμέλεια προπαρασκευής, εμπειρία στην εκπόνηση ερωτήσεων, δεν απαιτείται γλωσσική ικανότητα, ακρίβεια στην έκφραση και δόμηση της σκέψης Πλεονεκτήματα: εξέταση μεγάλου αριθμού ατόμων, δαπάνη ελάχιστου χρόνου διόρθωσης, αντικειμενικότητα, εξέταση μεγάλης ύλης, δυνατότητα αξιολόγησης και από το μαθητή Μειονεκτήματα: επιμέλεια προπαρασκευής, εμπειρία στην εκπόνηση ερωτήσεων, δεν απαιτείται γλωσσική ικανότητα, ακρίβεια στην έκφραση και δόμηση της σκέψης

Ευχαριστώ!