περιβαλλοντικη με ιστοτοπο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΕ ΙΣΤΟΤΟΠΟ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Δημήτριος Χατζημιχαήλ, Φιλόλογος Αλεξάνδρα Μάρα, Νομικός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Ομάδα ανάπτυξης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

περιβαλλοντικη με ιστοτοπο 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ομάδα ανάπτυξης Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Δημήτριος Χατζημιχαήλ, Φιλόλογος Αλεξάνδρα Μάρα, Νομικός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,26-11-2014.

Σύντομη περιγραφή της καλής πρακτικής. Στο πλαίσιο της υλοποίησης Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2014-15 με θέμα: «Καστοριά, μια ιδιαίτερου φυσικού κάλλους βυζαντινή καστροπολιτεία με ιστορία αιώνων», δημιουργήσαμε έναν ιστότοπο για την ανάρτηση των εργασιών των μαθητών, οι οποίοι εργάστηκαν συνεργατικά και δημιουργικά βάσει σχεδιασμού, ερευνώντας στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες της ιστοεξερεύνησης (webquest), εφαρμόζοντας μεταξύ άλλων την τεχνική της δημιουργικής γραφής. Στις σελίδες του ιστότοπού μας παρουσιάζονται τα ερωτηματολόγια, το κόμικ και τα αποτελέσματα της ιστοεξερεύνησης των μαθητών. Και όλα αυτά με την εφαρμογή της ταξινόμησης των γνώσεων κατά τον Benjamin Bloom . ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι: 1. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου (π.χ. ανάλυση, σύνθεση, μετασχηματισμός, οργάνωση και αξιολόγηση πληροφοριών, εμβάθυνση και εφαρμογή γνώσεων, εξαγωγή συμπερασμάτων). 2. Προώθηση της οικοδόμησης γνώσεων, της εννοιολογικής και νοηματοδοτούμενης μάθησης, μέσω διαθεματικών προσεγγίσεων του υπό μελέτη περιεχομένου. 3. Υποστήριξη της δημιουργικότητας των μαθητών. Οι μαθητές δημιουργούν νέα μέσα (προϊόντα) και τρόπους παρουσίασης των γνώσεων που οικοδόμησαν, με βάση τις πληροφορίες και το υλικό που εξερεύνησαν, ενώ μαθαίνουν να συναρτούν τις μαθησιακές τους εμπειρίες με συναισθήματα δημιουργικότητας, χαράς και απόλαυσης. Επίσης στοχεύουμε στο να ανιχνεύσουν τις στάσεις και τις συμπεριφορές των σημερινών ανθρώπων σε σχέση με το υγροτοπικό περιβάλλον, να προβληματιστούν και να κατανοήσουν οι μαθητές μας τη σημασία της ευαισθητοποίησης των πολιτών και την ανάγκη σχεδιασμού αποτελεσματικών δράσεων για την προστασία του.(του υγροτοπικού περιβάλλοντος δηλ.). 4. Παροχή των απαραίτητων ερεισμάτων και εξομάλυνση των ενδεχόμενων δυσκολιών από πλευράς του εκπαιδευτικού, ο οποίος αρκείται στο να δίνει σαφείς πληροφορίες και διευκρινίσεις, να επεξηγεί, διευκολύνει και ανατροφοδοτεί. 5. Κοινωνικο-πολιτιστική προσέγγιση, κατά την οποία η προσωπική σκέψη οικοδομείται με βάση την κοινωνική αλληλεπικοινωνία κατά Vygotsky. 6. Ενίσχυση της συνεργασίας των μαθητών εντός και εκτός σχολείου αλλά και μέσω της ασύγχρονης επικοινωνίας σε ομάδες εργασίας. Οι μαθητές έχουν την ελευθερία να σχεδιάσουν και να διαμορφώσουν το παραγόμενο αποτέλεσμα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών όταν χρειάζεται. Η γνώση τοποθετείται σε πολλαπλά πλαίσια, προετοιμάζοντας τη μεταφορά της σε νέα και παράλληλα καλλιεργώντας τη γνωστική ευελιξία. Οι σημερινοί μαθητές του 21ου αιώνα, είναι απαραίτητο να αποκτήσουν δεξιότητες παρουσίασης πληροφοριών με διαφορετικά μέσα και το σημερινό σχολείο να καλλιεργήσει ικανούς ανθρώπους με γνώσεις αλλά και δεξιότητες και ικανότητες αυτορρύθμισης . Σχεδιασμός Περιγράψτε τα βήματα σχεδιασμού της καλής πρακτικής. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 7. Ενεργοποίηση των μαθητών, ώστε να αναπτύξουν τις αναγκαίες στάσεις και κοινωνικές, (μετα-) γνωστικές, αυτό γνωσιακές, κιναισθητικές και μεθοδολογικές ικανότητες που απαιτεί η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ("μαθαίνω πώς να μαθαίνω"), 8. Αξιοποίηση παλιών και νέων, προσωπικών και διαμεσολαβημένων εμπειριών, για να κατανοούν σε βάθος τα θέματα που μελετούν, Αξιοποίηση νέων στάσεων, γνώσεων και ικανοτήτων, για να κάνουν στοχευμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στο προσωπικό τους πεδίο (στην αυτεκτίμηση, στις επιλογές και στη συμπεριφορά τους ως ατόμων, ως μελών τοπικών κοινοτήτων και ως υπεύθυνων πολιτών) και στα πεδία του, άμεσου και ευρύτερου, κοινωνικού, φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος 10. Συνάρτηση των μαθησιακών τους εμπειριών με συναισθήματα δημιουργικότητας, χαράς και απόλαυσης. 11. Εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία αναζήτησης, εντοπισμού, συλλογής και αξιολόγησης θεολογικών, ιστορικών, εικαστικών κλπ. πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, να μάθουν οι μαθητές να χειρίζονται σωστά Το διαδίκτυο και να αντλούν πληροφορίες από έγκυρες ιστοσελίδες, αξιοποιώντας το απλώς ως πηγή άντληση πληροφοριών, και προσέχοντας για τα πνευματικά δικαιώματα, να μάθουν να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους με το λογισμικό παρουσιάσεων, αλλά και να συντάσσουν Παιχνίδια και ερωτηματολόγια, να δημιουργούν κόμικ, να αναρτούν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους σε ιστοσελίδα κατασκευασμένη γι' αυτό τον σκοπό και γενικά να εξασκηθούν στη χρήση όσο το δυνατόν περισσότερων λογισμικών και ψηφιακών πόρων. 12. Υποστήριξη της ικανότητας των μαθητών να συσχετίζουν τις έννοιες που χαρακτηρίζουν τα λιμναία οικοσυστήματα με τις παρατηρήσεις τους, με γεγονότα που αφορούν την ιστορία της λίμνης, με κείμενα και μαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής και μέσω αυτής της συσχέτισης να διαπιστώσουν τη διαχρονική αλληλεξάρτηση ανάμεσα στους ανθρώπινους πολιτισμούς με τις λίμνες και τα υδατικά οικοσυστήματα γενικότερα. Σχεδιασμός Περιγράψτε τα βήματα σχεδιασμού της καλής πρακτικής. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Εργασία στην πλατφόρμα της open web quest, χρήση του story bird , του survey monkey, exam time, και ανάρτηση - ανακοίνωση σε ιστοσελίδα του Προγράμματος στην πλατφόρμα wix.com στο πλαίσιο Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ο ιστότοπος εδώ: http://lovelyisland.wix.com/kastoria Η ιστοεξερεύνηση εδώ: http://platform.openwebquest.org/view/index.ph p?wq=840 Προϋπόθεση η εξοικείωση των μαθητών με τα εργαλεία web2 και την ομαδοσυνεργατική μέθοδο εργασίας, κάτι που στο σχολείο μας συμβαίνει, ως Πρότυπο Πειραματικό. Τάξη Α΄ Γυμνασίου Διάρκεια 3/11/204 – 16/3/2015 και στη συνέχεια, μέσα στον Απρίλιο, ετοιμασία του τελικού σκετς, στο πλαίσιο πρότζεκτ της Περιβαλλοντικής . Ρόλος Διδάσκοντα διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, διαμεσολαβητικό, μέντωρ, επιμελητής περιεχομένου, τεχνική υποστήριξη. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 3/11/2014 (1η +2η ώρες): επιλογή θέματος, ανάλυσή του με Εννοιολογικό Χάρτη: τι θέλουν να μάθουν και με ποιους τρόπους θα ερευνήσουν οι ομάδες το θέμα τους. (τι γνωρίζω/ τι θέλω να μάθω/ πώς θα το μάθω/ πώς θα το παρουσιάσω). Στην τεχνική «Εννοιολογικός χάρτης» ακολουθούνται οι φάσεις: Ιδεοθύελλα/ Οργάνωση εννοιών/Τοποθέτηση στον χάρτη/ Σύνδεση εννοιών/Αναθεώρηση του χάρτη/ Τελική Οργάνωση του χάρτη/ Αξιολόγηση του εννοιολογικού χάρτη. 10/11/2013 (3η +4η ώρες): παρουσίαση στους μαθητές των εργαλείων που θα χρησιμοποιήσουν: ιστοσελίδα, κόμικ, γκάλοπ, εκπαιδευτικό παιχνίδι, ιστοεξερεύνηση. 24/11/2014 (5η +6η ώρες): ανάλυση ιδιαίτερα του τρόπου λειτουργίας μιας ιστοεξερεύνησης, προτάσεις για σχηματισμό ομάδων. 1/12/2014 (7η + 8η ώρες): Χωρισμός ομάδων (αυτονομία και αυτενέργεια των μαθητών). Καθορισμός κανόνων και κυρώσεων για τη μη τήρηση των κανόνων ύστερα από συζήτηση στην ολομέλεια των ομάδων. Ο μαθητής στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας, ο καθηγητής σε ρόλο φθίνουσας καθοδήγησης. Ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας του storybird για την κατασκευή κόμικς και για τον τρόπο λειτουργίας της δημιουργικής γραφής. Παραδείγματα από παλαιότερες χρονιές. 8/12/2014 (9η +10η ώρες): εφαρμογή της ταξινόμησης των γνώσεων κατά τον Benjamin Bloom . 1η φάση: Προσδιορισμός προβλήματος (identify the problem) : Προκαταβολικός οργανωτής ένα κείμενο για τον ευτροφισμό της λίμνης Ορεστιάδας. Μελέτη των προβλημάτων, την κατανόηση, καταγραφή και τη συμβολή στην εκτίμηση της μεγάλης αξίας του φυσικού πλούτου του λιμνιαίου αυτού οικοσυστήματος στο οποίο παρατηρείται το φαινόμενο - πρόβλημα του ευτροφισμού. Στόχος μας να αναλυθεί το μέγεθος του προβλήματος, η συλλογική και η ατομική ευθύνη και να τονιστεί η ανάγκη της συμμετοχής όλων μας για την επίλυσή του. (Τεχνική Ανάλυσης Διαστάσεων - Dimensional Analysis: είναι μια αναλυτική μέθοδο σχεδιασμένη για να αποσαφηνίζει και να ερευνά τα όρια και τις διαστάσεις ενός προβλήματος. Η τεχνική εξετάζει τις 5 διαστάσεις ενός προβλήματος: α. τις ουσιαστικές διαστάσεις, β. τις χωρικές, γ. τις χρονικές, δ. τις ποσοτικές και ε. τις ποιοτικές. Κάθε μια από αυτές τις διαστάσεις απαντά, αντίστοιχα σε ένα από τα πέντε θεμελιώδη ερωτήματα: α. Τι β. Πού; γ. Πότε; Δ. Πώς; ε. Πόσο σοβαρά; ). 15/12/2014 (11η +12η ώρες): 2η φάση: Αναπαράσταση του προβλήματος (Represent the problem) Επικέντρωση στον ευτροφισμό της Λίμνης Καστοριάς, με στόχο την αναγνώριση των ευθυνών μας και την ανακάλυψη των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να αντιδράσουμε. Στη συνέχεια μπορεί να γίνει ένας παραλληλισμός της Λίμνης της Καστοριάς με τη Λίμνες Μεγάλης και Μικρής Βόλβης της Θεσσαλονίκης. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 12/1/2015 ( 13η +14η ώρες): 3η φάση: Επιλογή της στρατηγικής (selecting a strategy) Εργασία στην ιστοεξερεύνηση. Εργασία ανά ομάδες. Ανάρτηση των αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα, την οποία δημιουργήσαμε για το Πρόγραμμα. Εντός των διακοπών οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα κατ΄ οίκον και ασύγχρονης εργασίας. 19/1/2015 (15η +16η ώρες): 4η φάση: Εκτέλεση της στρατηγικής (carry out the strategy). Οι μαθητές ερευνούν για το Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Λίμνες , πηγές έμπνευσης για προγράμματα Περιβαλλοντικής», ΚΠΕ Καστοριάς, http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnology/beginframes.htm & http://kpe-kastor.kas.sch.gr/kpe/kastoria/nero/index.html καθώς και την μελέτη του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών στο http://portal.igme.gr/portal/page?_pageid=33,162243&_dad=portal&_schema=PORTAL και προετοιμάζουν ανά ομάδες την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της όλης ιστοεξερεύνησής τους. Σχέδιο έρευνας ή δράσης. Προετοιμασία μιας συνέντευξης με εκπροσώπους του θεσμού που σχετίζεται με το θέμα. Συγκεκριμένα α) με έναν καθηγητή της Θεολογικής σχετικά με τη θέση της Ορθόδοξης Θεολογίας απέναντι στο οικολογικό πρόβλημα, την προστασία των υγροτόπων και γενικά της φύσης και β) με έναν καθηγητή της Νομικής σχετικά με την ισχύουσα Νομοθεσία περί υγροτόπων, λιμνών , ακτών, ποταμών και το αντίστοιχο ποινικό δίκαιο. 29/1/2015 17η +18η ώρες): Πραγματοποίηση της συνέντευξης. Στόχος μας η αξιοποίηση των εμπειριών και των γνώσεων ατόμων "αυθεντίας" στον τομέα τους (καθηγητές Πανεπιστημίου) ώστε οι εμπλεκόμενοι μαθητές να ενθαρρυνθούν στην συνεχή διερεύνηση της αλήθειας και στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων παρατήρησης και "ακρόασης" των συνομιλητών τους. 2/2/2015, 9-2-2015, 16-2-2015 (19η + 20η, 21η + 22η, 23η +24η ώρες): 5η φάση: Aξιολόγηση των αποτελεσμάτων (evaluating results). ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Κάθε ομάδα αξιολογείται από τις υπόλοιπες. Οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της ιστοεξερεύνησής τους: ΟΙ Λεξικογράφοι το Λεξικό (ερμηνευτικό & Εγκυκλοπαιδικό) που ετοίμασαν καθώς και τα κείμενα – πηγές, που ερεύνησαν. Οι Ιστορικοί παρουσιάζουν ευσύνοπτα τα αποτελέσματα της έρευνάς τους σχετικά με την ιστορία της περιοχής ανά περιόδους. (2/2/2015) Οι Θεολόγοι τα σχετικά με τις Βυζαντινές εκκλησίες της Καστοριάς και ειδικότερα για την Κουμπελίδικη, το σήμα κατατεθέν της Καστοριάς. Ανακοινώνουν εν περιλήψει τις θέσεις της θεολογίας για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τις κατέθεσε ο καθηγητής ΑΠΘ στη συνέντευξή τους. Μπορούν να κάνουν έναν παραλληλισμό της Καστοριάς με τη Θεσσαλονίκη, ως πόλεων με πολλές βυζαντινές εκκλησίες. Οι Νομικοί για τη νομοθεσία περί υγροτόπων, τις συνθήκες και συμβάσεις, διεθνείς και τοπικές. Ανακοινώνουν εν περιλήψει τις Νομοθετικές διατάξεις περί προστασίας του περιβάλλοντος, όπως τις κατέθεσε ο καθηγητής ΑΠΘ στη συνέντευξή τους.(9/2/2015) Οι Πληροφορικοί – Τεχνικοί έχουν τη γενική εποπτεία και επίβλεψη των παρουσιάσεων των άλλων ομάδων, στηρίζοντάς τες όλες τεχνικά. Παρουσιάζουν επίσης τα ερωτηματολόγια – γκάλοπ που ετοίμασαν και τα πορίσματα που προκύπτουν Οι Παιχνιδιάρηδες μας δείχνουν τα παιχνίδια που ετοίμασαν και μας διασκεδάζουν. Οι Παρουσιαστές μας παρουσιάζουν τα κόμικς που ετοίμασαν. (16/2/2015) (23/2/2015: Καθαρά Δευτέρα). 2/3/2015 (25η +26η ώρες): Παρουσίαση της ιστοσελίδας στην ολομέλεια, συζήτηση για το περιεχόμενο και γενικές διορθώσεις, προσθήκες, αφαιρέσεις, ύστερα από συμφωνία των μελών των ομάδων. Απόφαση για σύνταξη έντυπου υλικού. Γενική αποτίμηση των εργασιών και του όλου Προγράμματος. Ανατροφοδότηση. 9/3/2015 (27η + 28η ώρες) : Επιλογή σκετς με περιβαλλοντικό περιεχόμενο για να το παρουσιάσουν οι ομάδες μαζί με το τελικό τους πρόγραμμα την ημέρα Φεστιβάλ προγραμμάτων που διοργανώνει η Διεύθυνση Αν. Θεσ/νίκης. 16/3/2015 (29η +30η ώρες): Προετοιμασία σκετς. Η προετοιμασία θα διαρκέσει όσο χρειάζεται και εντός Απριλίου… ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Κάθετος αντίδραση http://www.env-edu.gr/Teachers.aspx?Load=Main Αειφορία – Περιβάλλον - Εκπαίδευση Προέλευση: Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού Δυνάμεις http://kpe-kastor.kas.sch.gr/ Η Λίμνη της Καστοριάς Προέλευση: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Καστοριάς ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Η προτεινόμενη πρακτική θεωρείται καλή διότι: Η συνεργασία συναδέλφων διαφορετικών ειδικοτήτων, η καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης καθώς και η εξάσκηση των μαθητών στο να οικοδομούν μόνοι τους τη γνώση, αξιοποιώντας ποικίλους ψηφιακούς πόρους(εποικοδομητισμός, θεωρία Piaget), μπορούν να αποτελέσουν κίνητρα καθοριστικής σημασίας για τη στήριξη των κύριων λειτουργιών της Σχολικής κοινότητας. Η χρήση των Η/Υ στο συγκεκριμένο έργο απέδειξε περίτρανα πως οι μαθητές μαθαίνουν συνδυάζοντας διάφορες πηγές γνώσης. (Οι υπολογιστές πάντως παραμένουν oversold but underused στο εκπαιδευτικό μας σύστημα). Η ανάπτυξη του συνεργατικού πνεύματος και της διερευνητικής μάθησης, η δημιουργική ενασχόληση με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, η ανάδειξη της δυνατότητας υλοποίησης μιας ευχάριστης εκπαιδευτικής δραστηριότητας στο περιβάλλον του ελληνικού σχολείου, παράλληλα με τη δημιουργική αναζήτηση που είναι η βάση της μάθησης αποτελούν σημαντικά μαθησιακά αποτελέσματα της προτεινόμενης πρακτικής μας. Η πρακτική μας συνεισέφερε στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης (Ο μαθητής δημιούργησε σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια, την δική του αισθητική και τις δικές του εμπειρίες.) Χρησιμοποιήθηκε η διαφοροποιημένη διαδικασία (Ο κάθε μαθητής ασχολήθηκε με το κομμάτι του Project που είναι πιο κοντά στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντά του) και εισήγαγε τους μαθητές στην τεχνική του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω». ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Σχέση με άλλες καλές πρακτικές Η συγκεκριμένη καλή πρακτική σχετίζεται και με την περσινή πρακτική υλοποίησης του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιήσαμε με τους μαθητές του Γ1, σχ. Έτους 2013-14, με θέμα: «Προστασία του περιβάλλοντος, ο νόμος του Θεού και οι νόμοι των ανθρώπων» που έλαβε και έπαινο συμμετοχής στο διαγωνισμό καλύτερης περιβαλλοντικής δράσης από την επιτροπή περιβάλλοντος του Αλεξάνδρειου ΤΕΙΘ. Πρωτοτυπία: Η πρωτοτυπία έγκειται στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο υλοποίησης, στις δημιουργικές τεχνικές της ιδεοθύελλας και της κατασκευής ιδεολογικού χάρτη, στη χρήση της ιστοεξερεύνησης, της δημιουργίας ιστότοπου για την ανάρτηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, στη χρήση της δημιουργικής γραφής για τη δημιουργία κόμικ, που υπάρχει αναρτημένο στον ιστότοπο, στη χρήση παιχνιδιών στην exam time, στην εφαρμογή της ταξινόμησης των γνώσεων κατά τον Benjamin Bloom , στη δημιουργία ερωτηματολογίων τύπου survey στη surneymonky : (https://www.surveymonkey.com/r/?sm=yuorctDlRs0CVg ZiEsr5Wg%3d%3d / https://www.surveymonkey.com/r/?sm=QdhjSZfFP3 RUjS2mLn5c2A%3d%3d ), στο τελικό σκετς. Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Η αξιοποίηση της καλής πρακτικής: Η συμβολή καλής αυτής πρακτικής είναι σημαντική ως προς την ανάπτυξη προϊόντων και εφαρμογών με χαρακτηριστικά τη διαχειρισιμότητα (manageability), την επαναλειτουργικότητα (re- usability), την προσβασιμότητα (accessibility) και τη διαλειτουργικότητα (interoperability). Η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι δυνατόν να διευρυνθεί σε όλα τα αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, εφόσον πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθεί αναγνωρίσιμη ταξινομία εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Για παράδειγμα, η μέθοδος Problem Based Learning και Problem Solving, είναι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται τόσο στις θετικές, όσο και στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Έτσι, τα στάδια ανάπτυξης και επίλυσης του προβλήματος, μπορούν να αποτελέσουν υπόδειγμα ανάπτυξης παρόμοιων διδακτικών προτάσεων. Το εκπαιδευτικό υλικό (σε ψηφιακή μορφή, με μορφή κειμένου ή άλλων διαδραστικών δραστηριοτήτων) είναι εύκολα αξιοποιήσιμο από οποιοδήποτε διδακτικό αντικείμενο, οποιασδήποτε τάξης. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Αναφορά σε άλλο υλικό που αξιοποιήθηκε. Προκόπιος Περί κτισμάτων (http://media.wix.com/ugd/cf98a4_5e91f03c1ba74904a6cc3abce756b2c0.pdf ), Άννας Κομνηνής Αλεξιάδα (http://media.wix.com/ugd/cf98a4_4cefdad221cd4deeaee7721b309ab5f1.pdf ), Περιοδικό Άγιος Μηνάς (http://www.imkastorias.gr/index.php/periodiko-ieras-mitropoleos-kastorias ). Websites Φύση 2000, http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=764&language=el-GR ΙΓΜΕΜ, http://portal.igme.gr/portal/page?_pageid=33,162243&_dad=portal&_schema=PO RTAL Έρευνες στο βυθό της Λίμνης Καστοριάς. ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ