ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές Της ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΙΑΔΟΥ Μ. Σφυρόερα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές Της ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΙΑΔΟΥ Μ. Σφυρόερα

ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ  Η εκπαίδευση ή αλφαβητισμός ή αγωγή στα μέσα αποτελεί επιμέρους κλάδο της Παιδαγωγικής στα Μέσα  Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την ουσιαστική χρήση και μετάδοση των μέσων  η καλλιέργεια της ικανότητας  να προσπελαύνονται,  να αναλύονται  να επικοινωνούνται τα μηνύματα που διακινούνται από τα μέσα.

Γιατί να οργανώσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την ανάπτυξη και τη διδασκαλία ενεργητικής στάσης απέναντι στα μέσα στις χρήσεις και τα περιεχόμενά τους.(Duncan,B.et al.,1989  Τα μέσα κυριαρχούν στην πολιτική και κοινωνική ζωή  Σχεδόν όλες οι πληροφορίες εκτός από την άμεση εμπειρία διοχετεύονται από τα μέσα  Παρέχουν ισχυρά πρότυπα αξιών και συμπεριφοράς  Ασκούν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιδράσεις που δεν είναι μετρήσιμες γιατί το άτομο δεν τις ελέγχει.  Η εκπαίδευση στα μέσα μπορεί να μετατρέψει μία σχέση παθητική σε ενεργητική.  Αυξάνεται η απόλαυση στα Μέσα

Εποικοδομιστικό μοντέλο  Χρήση μαθητοκεντρικων τεχνικών για την παραγωγή υλικού  Ενσωμάτωση λαϊκής κουλτούρας δηλαδή της πραγματικότητας των παιδιών  Ισχυροποίηση και αξιοποίηση της μη διαμεσολαβημένης επικοινωνίας

Ξενόγλωσσα όρος αναζήτησης το «media literacy education». Τα άρθρα έχουν δημοσιευτεί μεταξύ του Ελληνικά Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων 2007 Τεύχη αποδελτίωσης Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑΕΛΛΗΝΙΚΑ

Κριτήρια Ταξινόμησης άρθρων  Τα στάδια της « Εκπαίδευσης στα Μέσα » από μία γενική τάση σε συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρόταση  Τον ορισμό που χρησιμοποιούν για τον όρο « Εκπαίδευση στα Μέσα »  Την άποψη που υιοθετούν οι μελετητές σχετικά με την εισαγωγή της « Εκπαίδευσης στα Μέσα » ως αυτόνομο μάθημα ή στο πλαίσιο διαθεματικής διδασκαλίας ;  Τις αρχές του προγράμματος που προτείνονται ως κατάλληλες.

Ορισμός στα άρθρα  η ικανότητα να προσπελαύνονται, να αναλύονται, να εκτιμώνται κριτικά όλα τα μηνύματα που διακινούνται από τα Μέσα και να παράγονται μηνύματα όλων των επικοινωνιακών μορφών  η ικανότητα να αναγνωρίζεις τις αξίες και τις στάσεις, οι οποίες εμπεριέχονται στην γνώση που διοχετεύεται στην κοινωνία από τα μέσα.  η εκπαίδευση στα μέσα αναφέρεται στην αγωγή του σύγχρονου πολίτη (citizenship education), γιατί η πληροφορία και η συμμετοχή στις μέρες μας λαμβάνουν χώρα κυρίως δια των μέσων.

Στάδια που πέρασε ο Αλφαβητισμός στα Μέσα Άρθρο 11Άρθρο 17Άρθρο 2Άρθρο 7 Προστατευτική Θεωρία Μαγικής σφαίρας Προστατευτική Ενδυνάμωση Θεωρία Περιορισμένων Επιδράσεων ΠαρεμβατικήΙδεολογικοκριτική Αλφαβητισμός στα Μέσα Θεωρία Καλλιέργειας Αντιλήψεων Ενδυνάμωσης κοινής γνώμης Λειτουργική Αλφαβητισμός στα Μέσα Αναστοχαστική- Πρακτική Αλφαβητισμός στα Μέσα ξενόγλωσσα ελληνικά

Αυτόνομο μάθημα Διαθεματικά Αυτόνομο μάθημα και Διαθεματικά Διδακτικό εργαλείο Ελληνικά (8,10) 2(1,2,3,4,5,6) 6 Ξενόγλωσσα (14,9,11) 3(17) 1

άρθρο 17 Media Literacy Κατανόηση του κοινωνικού και ατομικού αντίκτυ π ου των μέσων μέσων Κατανόηση της διαδικασίας λειτουργίας των Μ. Μ. Ε. Στρατηγικές ανάλυσης διαμεσιακών μηνυμάτων Γνώση του π εριεχομένου Καλλιέργεια της α π όλαυσης του π εριεχομένου άρθρο 1 Media Literacy Δόμηση της γνώσης για τα μέσα Εκφράζοντας την γνώση λεκτικά και δημιουργικά υιοθετώντας ρόλους σε ομάδες χρήση μέσων εμβάθυνση στην χρήση ενός μέσου με βοήθεια ενήλικα άρθρο 14 Media Literacy Γνώση της διαδικασίας κατασκευής των μηνυμάτων Κατανόηση ότι τα μηνύματα είναι ανα π αραστάσεις της π ραγματικότητας Αναγνώριση ότι τα μηνύματα έχουν οικονομικές και π ολιτικές σκο π ιμότητες Κατανόηση ότι τα μέσα χρησιμο π οιούν γλώσσες και συμβάσεις Κατανόηση ότι τα μηνύματα ερμηνεύονται διαφορετικά α π ό το κάθε άτομο

ΆΡΘΡΟ 7 Εργαλειακές και π οσοτικές ικανότητες εκμάθησης ( χρηστική ικανότητα ) Δομικές – π οιοτικές ικανότητες εκμάθησης ( κριτική ικανότητα ) Μαθησιακές και δημιουργικές ικανότητες ως γενικές ικανότητες και π ροθυμία αντίδρασης π αραγωγικά και υ π εύθυνα στις α π αιτήσεις της κοινωνίας της π ληροφορίας ΑΡΘΡΟ 11 Ανά π τυξη κριτικού λόγου ( μελέτη ο π τικοακουστικού έργου Γνώση των εργαλείων έκφρασης (π αραγωγή ο π τικοακουστικού έργου ) ΑΡΘΡΟ 10 Ανάλυση π εριεχομένου των μέσων Ανάλυση του ίδιου του μέσου Παραγωγή και δημιουργία π εριεχομένου

Γενικότερες τάσεις  Σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (9,16,4). Σύνδεση μεταξύ της δυναμικής του διαδικτύου για άμεση επικοινωνία και της ενεργοποίησης κοινοτήτων για τοπικά ή ευρύτερα κοινωνικά θέματα.  Ποιοι θα αναλάβουν την διδακτική ευθύνη ; Τεχνικοί ή εκπαιδευτικοί ;  Νεότεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί είναι ψηφιακοί ιθαγενείς (digital natives) να αποτελέσουν πρότυπο συμπεριφοράς.  Υποχρέωση Παιδαγωγικά τμήματων να επιμορφώσουν σε επίπεδο τεχνογνωσίας, πειραματισμού, θεωρητική κατάρτισης, έρευνας και σχεδιασμού ΔιαδίκτυοΕπιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Στις περισσότερες χώρες η συστηματική εκπαίδευση στα Μέσα ξεκινά από το νηπιαγωγείο Συμπεράσματα Το σχολείο δεν μπορεί να απομονωθεί από την εποχή της επικοινωνίας, και μάλιστα δεν αρκεί μέσα από την διδασκαλία να φέρει τα παιδιά απλώς σε επαφή με τα μέσα, όταν τα ίδια είναι ήδη έμπειροι χρήστες, αλλά να φροντίσει για την οικοδόμηση μίας υπεύθυνης στάσης τους ως κριτικούς ψηφιακούς αναγνώστες.