Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

28. «Περίλυπος εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
2. Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
Ο ΘΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
Δρόμος αρετής και δύναμης
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ o xristos ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΕΑΡΙΝΟ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2007 ΕΑΡΙΝΟ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2007.
o xristos ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ιωάννης ο Βαπτιστής: ο τελευταίος προφήτης και πρόδομος του Χριστού
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
26. ‘ Ευλογημένος ο ερχόμενος’
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
11. Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΕΛΙΔΑ 99 ΜΕΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΕΛΙΔ Α 103 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Θρησκευτικά Γιώργος Λεπίδας.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΣ Β1 Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
Επιμέλεια: Αντιγόνη-Μαρία Καρανίκα Τμήμα: Β’2 Σχολικό Έτος:
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
Δαμιανός Κυριαζόπουλος
Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Προλήψεις και δεισιδαιμονίες
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» Σελίδες 65 - 72

α) Παρερμηνείες ή λαθεμένες ερμηνείες για το πρόσωπο του Χριστού Ο Χριστός προς τους μαθητές: «τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» (Μάρκ. 8, 27) Οι μαθητές του Χριστού μεταφέροντας τις απόψεις των συγχρόνων Ιουδαίων, απάντησαν ως εξής στην ερώτηση του Χριστού:

«άλλοι λένε πως είσαι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής...

... άλλοι ότι είσαι ο Ηλίας...

... και άλλοι ότι είσαι ένας προφήτης» (Μάρκ. 8, 27 – 28).

Και η Σαμαρείτισσα αποκάλεσε το Χριστό, προφήτη.

Του είπε τότε ο Πιλάτος: «Είσαι, λοιπόν, βασιλιάς;» (Ιωάν. 18, 37) Δύο μαθητές, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης τον έβλεπαν ως βασιλιά...

Οι Ιουδαίοι πίστευαν ότι είναι προφήτης. Οι Φαρισαίοι ότι οικειοποιήθηκε παράνομα τη μεσσιανική προσδοκία. Οι εθνικιστές ήθελαν να τους απελευθερώσει από τους Ρωμαίους Οι χριστολογικές αιρέσεις αρνήθηκαν τη θεανθρώπινη υπόσταση του Χριστού. Ο Ντέιβιντ Στράους αρνήθηκε την ιστορικότητα του Χριστού.

Ο Ερνέστος Ρενάν αρνήθηκε τη θεϊκή του καταγωγή. Οι κοινωνιστές τον θεώρησαν κοινωνικό επαναστάτη που στράφηκε εναντίον του ρωμαϊκού και κοινωνικού κατεστημένου.

β) Αιρέσεις: Αρειανισμός – υποστήριζε ότι ο Υιός είναι δημιούργημα του Πατέρα (κτίσμα), άρα όχι αληθινός Θεός. (Α’ Οικ. Σύν. 325 μ.Χ. Νίκαια Βιθυνίας) Νεστοριανισμός – υποστήριζε ότι στο πρόσωπο του Χριστού δεν ενώθηκε η θεία με την ανθρώπινη φύση. Ο Χριστός γεννήθηκε άνθρωπος και ο Θείος Λόγος κατοίκησε στον άνθρωπο Χριστό αργότερα. (Γ’ Οικουμ. Σύνοδος 431 μ. Χ. Έφεσος)

Μονοφυσιτισμός – Ευτύχιος – αντίθετος με τον Άρειο, υποστήριζε ότι ο Χριστός ήταν μόνο Θεός. (Δ’ Οικουμενική Σύνοδος 451 μ. Χ. Χαλκηδόνα) Δοκητισμός – υποστήριζε ότι ο Χριστός μόνο ως προς την εμφάνιση ήταν άνθρωπος, η φύση του ήταν αποκλειστικά θεϊκή. Αρνείται το πάθος, το θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού.

γ) Τι όμως πραγματικά είναι ο Χριστός; Η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος (451 μ.Χ.) στη Χαλκηδόνα διακήρυξε ότι: Στον Ιησού ενώθηκαν τέλεια η θεία και η ανθρώπινη φύση. Ως Θεός είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, ομοούσιος με τον Πατέρα. Ως άνθρωπος είναι τέλειος και αναμάρτητος.

Εργασία για το σπίτι: Για σένα προσωπικά, τι είναι ο Ιησούς Χριστός; Να απαντήσετε ότι ακριβώς αισθάνεστε.