Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
Advertisements

Επιχειρηματικό Σχέδιο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Επιχειρηματικό σχέδιο
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Επιχειρηματικο σχεδιο
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
5 ο εξάμηνο Διδάσκων : Σπύρος Αβδημιώτης.  Η ύλη το μαθήματος αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό  Το μάθημα έχει θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος.
 Συνεργάτες : για σύναψη συμφωνίας, χάραξη κατεύθυνσης και αναφορά του σκοπού  Τραπεζίτες : για την λήψη δανείων ( επέκταση, προμήθεια μηχανολογικού.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 4: Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
SPORT PRESS Μάθημα: «Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού» Δρ. Ουρανία Βρόντου Εργασία Αγγέλη Π., Ζέρβα Α., Κουλουτμπάνη Α., Μανωλάκου Σ., Ρηγάκου Κ.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)
Επιχειρηματικότητα στην Πληροφορική Α΄
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Τίτλος επιχειρηματικού σχεδίου/όνομα επιχείρησης
Επιχειρηματικό Σχέδιο Θάνος Κριεμάδης, Ph. D. , M. B. A. Αναπλ
Μελέτη Σκοπιμότητας Οι επιχειρηματίες δε στερούνται δημιουργικών ιδεών, αλλά… Μια ιδέα μπορεί να αποτελέσει βιώσιμη βάση για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΜΑΘΗΜΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ Ο. ΒΡΟΝΤΟΥ, PhD
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Τι είναι το Επιχειρηματικό σχέδιο και πως συντάσεται με επιτυχία.
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Χρηματοδοτική Διοίκηση
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan) Δρ. Κωνσταντίνος Ιατρίδης Λέκτορας στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, University of Central Lancashire, Cyprus 31 Ιανουαρίου 2015

Τι είναι το επιχειρηματικό σχέδιο Το επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) είναι ένα έγγραφο το οποίο ορίζει τη βασική ιδέα για μια επιχείρηση, τους επιχειρηματικούς στόχους και την υλοποίηση αυτών (επιχειρησιακή στρατηγική). Σκοποί του επιχειρηματικού σχεδίου: Παρουσιάζει την προσέγγιση που θα ακολουθήσει ο επιχειρηματίας για να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Καθορίζει τους παράγοντες που σχετίζονται με την επιτυχία της επιχείρησης. Αποτελεί εργαλείο για την συγκέντρωση οικονομικού κεφαλαίου.

Χρήστες των επιχειρηματικών σχεδίων Επιχειρηματικό Σχέδιο Διοίκηση Επιχείρησης Υπάλληλοι Πελάτες Προμηθευτές Επενδυτές Εξωτερικοί Εσωτερικοί .

Τι περιλαμβάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο Εισαγωγική σελίδα (προκαταρτικές λεπτομέρειες) Σύνοψη (executive summary). Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και της αγοράς. Περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας. Σχέδιο παραγωγής (production plan). Σχέδιο μάρκετινγκ (marketing plan). Οργανωσιακό σχέδιο (organizational plan). Χρηματοοικονομικό σχέδιο (financial plan). Ανάλυση κινδύνων (risk analysis).

1. Εισαγωγική σελίδα Όνομα της επιχείρησης. Διεύθυνση. Τηλέφωνο/ fax/ email. Σημείωση εμπιστευτικότητας. Αριθμός σελίδων.

2. Σύνοψη (Executive summary) Περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας και της επιχείρησης. Επιχειρηματική ευκαιρία. Στρατηγική. Αγορά στόχοι και προβλέψεις. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Βασικά οικονομικά στοιχεία. Διοικητική Ομάδα.

3. Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και της αγοράς Ανάλυση του ευρύτερου μάκρο-περιβάλλοντος (PEST/ SWOT ANALYSIS). Ανάλυση των ανταγωνιστών. Ανάλυση αγοράς (μέγεθος αγοράς, κερδοφορία αγοράς, κανάλια διανομής, ωριμότητα της αγοράς). Κλαδικές προβλέψεις.

4. Περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας Δήλωση αποστολής της νέας επιχείρησης (mission statement). Σαφής και ακριβής περιγραφή των προϊόντων ή/ και των υπηρεσιών. Ποια είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ του προϊόντος; (Unique Selling Proposition) χαμηλότερη τιμή; καλύτερη ποιότητα; ταχύτερη λειτουργία; μοναδικό προϊόν; πλεονεκτήματα για τους πελάτες; Τοποθεσία εγκαταστάσεων και μέγεθος της επιχείρησης. Εξοπλισμός γραφείου και προσωπικό που απαιτείται.

5. Σχέδιο Παραγωγής (Production plan)* Παραγωγικές εγκαταστάσεις. Μηχανολογικός εξοπλισμός. Προμήθεια πρώτων υλών. Κόστος παραγωγής. Μελλοντικές ανάγκες εξοπλισμού. *Αφορά μεταποιητική (βιομηχανική) επιχείρηση . Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών η ενότητα αυτή αναφέρεται ως λειτουργικό σχέδιο (operational plan) και περιγράφει τα βήματα ολοκλήρωσης της επιχειρηματικής συναλλαγής με χρονολογική σειρά.

6. Σχέδιο Μάρκετινγκ (Marketing plan) Ποια είναι η στρατηγική μάρκετινγκ-mix; Πακέτα προϊόντων/ υπηρεσιών; Τιμολόγηση; Διανομή; (Απευθείας πωλήσεις; Ενδιάμεσοι;). Διαφήμιση και προώθηση (παραδοσιακοί τρόποι; word of mouth;). Τακτικές πωλήσεων;

7. Οργανωσιακό σχέδιο (Organizational plan) Καθορισμός των συνιδιοκτητών/ συνέταιρων ή των βασικών μετόχων. Δικαιοδοσία των μετόχων. Ομάδα διοίκησης. Ρόλοι και ευθύνες των μελών της επιχείρησης.

8. Οικονομικό σχέδιο (Financial plan) Προϋπολογισμοί. Ανάλυση ταμειακής ροής. Ταμειακός προγραμματισμός και ανάγκες κεφαλαίου κίνησης. Ανάλυση αποτελεσμάτων (νεκρό σημείο, χρηματοοικονομικοί δείκτες, κ.λπ.).

9. Απαιτούμενο ποσό χρηματοδότησης Καθορισμός αναγκαίου κεφαλαίου. Πότε θα χρειαστείτε το κεφάλαιο; Ίδια κεφάλαια/ χρηματοδότηση ή συνδυασμός; Πηγές χρηματοδότησης; Τι προσφέρετε στον εξωτερικό επενδυτή; Σε περίπτωση δανειοδότησης απαιτείται εγγύηση; Αν ναι, τι είδους;

10. Ανάλυση κινδύνων (Risk analysis) Εκτίμηση των πιθανών κινδύνων και των εναλλακτικών στρατηγικών ή σεναρίων που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να επιτευχθούν οι αντικειμενικοί στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου. Πιθανοί κίνδυνοι: αποσταθεροποίηση της οικονομίας, τεχνολογικές αλλαγές, αλλαγή κανονιστικού πλαισίου, έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού κλπ.

Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να: Περιλαμβάνει μια καινοτόμα ιδέα, η οποία έχει μοναδικά χαρακτηριστικά και διαφοροποιείται αισθητά από τον υπάρχον ανταγωνισμό. Στηρίζεται πάνω σε ένα καθαρό επιχειρηματικό μοντέλο. Ορίζει σαφώς την αγορά, τις προοπτικές, τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους ανταγωνιστές. Περιλαμβάνει αξιόπιστες επιχειρηματικές παραδοχές και προβλέψεις.

Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να: Περιγράφει πως η επιχείρηση θα αποκτήσει διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αναγνωρίζει τις παραδοχές στις οποίες η εταιρία είναι πιο ευαίσθητη, οι πιθανοί κίνδυνοι και δράσεις αντιμετώπισης αυτών. Αναγνωρίζει τις ανάγκες χρηματοδότησης της εταιρίας. Καθορίζει ένα ικανοποιητικό επίπεδο λειτουργικότητας και, αν είναι δυνατόν, να προσφέρει δυνατότητες μελλοντικών επεκτάσεων.

Πρακτικές Συμβουλές Αναθέστε διαφορετικά κεφάλαια του επιχειρηματικού σχεδίου σε διαφορετικά (αρμόδια) άτομα. Γράψτε το Executive Summary στο τέλος (είναι η περίληψη). Το Executive Summary καλό είναι να γίνει από ένα άτομο που έχει εποπτεία (π.χ. αρχικός εταίρος, CEO). Το Executive Summary θα πρέπει να είναι πειστικό, σύντομο και να προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.