Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
. Εννοιολογικοί χάρτες.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
10/1/20151 Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Κ. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 ΑΘΗΝΑ 2012.
Διδακτικά σενάρια.
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0 Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Π.Μ.Σ. Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Ζαμπράκα Δήμητρα Α.Μ. 13Μ04 Κλουβάτου Κατερίνα Α.Μ. 13Μ06 12/2/2015

Διδακτικό σενάριο Τίτλος: ‘Επικοινωνούμε και Ενημερωνόμαστε’ Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: Μελέτη περιβάλλοντος, Γλώσσα, Ιστορία Απευθύνεται σε: Μαθητές Γ’ Δημοτικού Εκτιμώμενη διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Συμβατότητα σεναρίου με το Α.Π.Σ και Δ.Ε.Π.Π.Σ. 12/2/2015

Διδακτικοί στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Να γνωρίσουν οι μαθητές τη δημιουργία και την εξέλιξη της γραφής Να ανακαλύψουν την ποικιλία των τρόπων γραφής παγκοσμίως Να διαπιστώσουν ότι η εξέλιξη της γραφής βρίσκεται σε συνάρτηση με τις ανθρώπινες ανάγκες Να κατανοήσουν ότι οι πολιτισμοί αλληλεπιδρούν 12/2/2015

Διδακτικοί στόχοι Ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών: Να εξοικειωθούν με το περιβάλλον των windows Να εξασκηθούν στη χρήση των λογισμικών Prezi, Cmap Tools και Hot Potatoes Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: Να συνεργαστούν για την επίλυση προβλήματος Να ανταλλάξουν απόψεις Να συντονίσουν μια συζήτηση Να εναλλαχθούν επιτυχώς στο ρόλο του χειριστή του ηλεκτρονικού υπολογιστή 12/2/2015

Διδακτική προσέγγιση Θεωρητική προσέγγιση: το σενάριο βασίζεται στις κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης, σύμφωνα με τις οποίες το μανθάνων υποκείμενο κατασκευάζει την προσωπική του γνώση αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον του Μεθοδολογική προσέγγιση: ενθαρρύνεται και ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και γενικότερα η κοινωνική τους αλληλεπίδραση 12/2/2015

Διδακτική προσέγγιση με ΤΠΕ (χρησιμοποιούμενα λογισμικά) Λογισμικό παρουσίασης Prezi: Επιτρέπει την παρουσίαση εγγράφων (προβολές παρουσίασης) που εμπεριέχουν κείμενο, εικόνα, ήχο και βίντεο Επιτρέπει τη διαμόρφωση πολυμεσικών και υπερμεσικών παρουσιάσεων Μπορεί να έχει θετική επίδραση στην εκπαίδευση ενισχύοντας ενδιαφέρον των μαθητών, παρέχοντας κίνητρα και γενικότερα να ευνοήσει την παρουσία των μαθητών στην τάξη 12/2/2015

Διδακτική προσέγγιση με ΤΠΕ (χρησιμοποιούμενα λογισμικά) Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (Cmap Tools): Τεχνική οπτικοποίησης σχέσεων ανάμεσα σε έννοιες Μέσο αναπαράστασης της γνώσης Αποτελείται από κόμβους που αναπαριστούν τις έννοιες και από συνδέσεις που αναδεικνύουν τις μεταξύ τους σχέσεις Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο αξιολόγησης, καταγραφής και ανάδυσης των αναπαραστάσεων των μαθητών αλλά και ως εποπτικό και γνωστικό εργαλείο 12/2/2015

Διδακτική προσέγγιση με ΤΠΕ (χρησιμοποιούμενα λογισμικά) Λογισμικό Hot Potatoes: Πρόγραμμα δημιουργίας ασκήσεων και φύλλων εργασίας Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ασκήσεων με τη μορφή ιστοσελίδων Πρόσβαση από μαθητές είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσα από το σχολικό δίκτυο (αποθήκευση δεδομένων στο τοπικό δίκτυο) Οι δημιουργούμενες ασκήσεις είναι κλειστού τύπου και έχουν συμπεριφορικό χαρακτήρα Παρέχει δυνατότητες για ανατροφοδότηση (feedback) 12/2/2015

Οργάνωση διδασκαλίας Υλοποίηση στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών Υλοποίηση στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες συναρτήσει του πλήθους τους και του αριθμού των διαθέσιμων υπολογιστών Εναλλαγή μαθητών στο ρόλο του χειριστή Διαμοιρασμός φύλλου εργασίας και τήρηση των αναγραφόμενων οδηγιών Παροχή οδηγιών, επεξηγήσεων και εναυσμάτων για συζήτηση από το δάσκαλο Εγκατάσταση των απαραίτητων λογισμικών και αρχείων στην επιφάνεια εργασίας κάθε υπολογιστή πριν την έναρξη της διδασκαλίας 12/2/2015

Προαπαιτούμενα Γνωστικά προαπαιτούμενα Γνώση βασικών δεξιοτήτων χειρισμού υπολογιστών Γνώση χειρισμού των λογισμικών που θα αξιοποιηθούν (Prezi, Cmap Tools, Hot Potatoes) Υλικοτεχνική υποδομή Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών Σύνδεση στο ίντερνετ 12/2/2015

Προτεινόμενο σενάριο διδασκαλίας Ως πρώτο βήμα, διαμοιράζεται το φύλλο εργασίας στους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να ακολουθήσουν τις οδηγίες που παρέχονται σε αυτό, καθ’ όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας Ακολουθείται η σειρά των δραστηριοτήτων όπως αναγράφεται στο φύλλο εργασίας 12/2/2015

Πρώτη δραστηριότητα Οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση με το λογισμικό Prezi για την ιστορία της γραφής Στην παρουσίαση γίνεται αναφορά: Στα διάφορα είδη γραφής όπως αυτά εξελίχθηκαν χρονολογικά Στις περιοχές που συνέβαλλαν στη γέννησή τους Στα μέσα γραφής που χρησιμοποιούνταν για κάθε μία Στα σύγχρονα είδη γραφής Τονίστηκε η γέννηση της γραφής σε ξεχωριστό χώρο και χρόνο 12/2/2015

Δεύτερη δραστηριότητα Παρουσιάζεται ο παραπάνω εννοιολογικός χάρτης και ζητείται από τους μαθητές να εκτελέσουν τα ακόλουθα βήματα: 12/2/2015

Δεύτερη δραστηριότητα Να συνδέσουν κάθε κίτρινο κόμβο με ένα ροζ και ένα μοβ κόμβο, δηλαδή σε κάθε κίτρινο κόμβο θα δημιουργηθούν δύο συνδέσεις. Οι κίτρινοι κόμβοι αναπαριστούν τα διάφορα είδη γραφής, οι ροζ το χρόνο χρήσης της κάθε γραφής και οι μοβ κόμβοι αναφέρονται στον τρόπο με τον οποίο γράφονταν Στο τέλος της δραστηριότητας γίνεται έλεγχος από το δάσκαλο για την ορθότητα της 12/2/2015

Δεύτερη δραστηριότητα Να συνδέσουν τους κόμβους που αναπαριστούν τα αρχαία είδη γραφής με τους λαούς που τα εφηύραν Δηλαδή, να συνδέσουν κάθε πράσινο κόμβο με ένα ή περισσότερους κίτρινους 12/2/2015

Αξιολόγηση Στο τέλος, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν την παραπάνω άσκηση αξιολόγησης, η οποία τους παρέχει τη δυνατότητα ανατροφοδότησης, υποδεικνύοντας τις ορθές και τις λάθος απαντήσεις 12/2/2015