ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΜΦΕ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Σενάριο.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Τι δυσκολεύει τη μάθηση και τι κάνουμε γι’ αυτό.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΜΦΕ) Εμμανουήλ Νικολουδάκης Σχ. Σύμβουλος των Μαθηματικών

Το Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) στηρίχθηκε σε στοιχεία από δύο γνωστές θεωρίες. Συγκεκριμένα στις: Φάσεις από τη Θεωρία των επιπέδων γεωμετρικής σκέψης του van Hiele Μεθόδους της Γνωστικής Μαθητείας των Collins, Brown, και Newman

Ο van Hiele κατά την ανάλυση των φάσεων, σημειώνει: Οι Collins, Brown, και Holum (1991) σημειώνουν ότι « ...δεν υπάρχει ένας τύπος για την εφαρμογή των μεθόδων της Γνωστικής Μαθητείας και ότι τελικά, εξαρτάται από το δάσκαλο να προσδιοριστούν οι τρόποι, στους οποίους η γνωστική μαθητεία μπορεί να λειτουργήσει στην περιοχή διδασκαλίας του». Σύμφωνα με τον Τριλιανό (1998, σελ. 162) « …η επιλογή της μεθόδου διδασκαλίας ανήκει σχεδόν στην αποκλειστική δικαιοδοσία του δασκάλου ».

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΜΦΕ Φ-1 Φ-2 Φ-3 Φ-4 Φ-5 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ van HIELE και ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΔΜΦΕ ΦΑΣΕΙΣ van HIELE ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΡΗ Φ-1 Πληροφόρηση Επίδειξη Υπομνήσεις Φ-2 Περιορισμένος Προσανατολισμός Καθοδήγηση Διαδικασία (Δραστηριότητες ΠΕΣΑΔ) Φ-3 Αποσαφήνιση Διατύπωση Φ-4 Εξερεύνηση Φ-5 Ολοκλήρωση Αναστοχασμός Αξιολόγηση

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΜΦΕ Φ-1 Φ-2 Φ-3 Φ-4 Φ-5 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ van HIELE και ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΔΜΦΕ ΦΑΣΕΙΣ van HIELE ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΡΗ Φ-1 Πληροφόρηση Επίδειξη Υπομνήσεις Φ-2 Περιορισμένος Προσανατολισμός Καθοδήγηση Διαδικασία (Δραστηριότητες ΠΕΣΑΔ) Φ-3 Αποσαφήνιση Διατύπωση Φ-4 Εξερεύνηση Φ-5 Ολοκλήρωση Αναστοχασμός Αξιολόγηση

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΜΦΕ Φ-1 Φ-2 Φ-3 Φ-4 Φ-5 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ van HIELE και ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΔΜΦΕ ΦΑΣΕΙΣ van HIELE ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΡΗ Φ-1 Πληροφόρηση Επίδειξη Υπομνήσεις Φ-2 Περιορισμένος Προσανατολισμός Καθοδήγηση Διαδικασία (Δραστηριότητες ΠΕΣΑΔ) Φ-3 Αποσαφήνιση Διατύπωση Φ-4 Εξερεύνηση Φ-5 Ολοκλήρωση Αναστοχασμός Αξιολόγηση

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΜΦΕ Φ-1 Φ-2 Φ-3 Φ-4 Φ-5 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ van HIELE και ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΔΜΦΕ ΦΑΣΕΙΣ van HIELE ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΡΗ Φ-1 Πληροφόρηση Επίδειξη Υπομνήσεις Φ-2 Περιορισμένος Προσανατολισμός Καθοδήγηση Διαδικασία (Δραστηριότητες ΠΕΣΑΔ) Φ-3 Αποσαφήνιση Διατύπωση Φ-4 Εξερεύνηση Φ-5 Ολοκλήρωση Αναστοχασμός Αξιολόγηση

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΜΦΕ Φ-1 Φ-2 Φ-3 Φ-4 Φ-5 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΦΑΣΕΩΝ van HIELE και ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΔΜΦΕ ΦΑΣΕΙΣ van HIELE ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΡΗ Φ-1 Πληροφόρηση Επίδειξη Υπομνήσεις Φ-2 Περιορισμένος Προσανατολισμός Καθοδήγηση Διαδικασία (Δραστηριότητες ΠΕΣΑΔ) Φ-3 Αποσαφήνιση Διατύπωση Φ-4 Εξερεύνηση Φ-5 Ολοκλήρωση Αναστοχασμός Αξιολόγηση

Δομή του ΔΜΦΕ ΔΜΦΕ Υπομνήσεις Διαδικασία Αξιολόγηση

Δομή του ΔΜΦΕ ΔΜΦΕ Υπομνήσεις Διαδικασία Αξιολόγηση ΔΡΑΣΕΙΣ

Δομή του ΔΜΦΕ ΔΜΦΕ Υπομνήσεις Διαδικασία Αξιολόγηση ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΕΙΚΑΖΕΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ

Δομή του ΔΜΦΕ

Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) Αποσκοπεί: 1) στον αποκλεισμό μιας παραδοσιακού τύπου διδασκαλίας, αφού μία διδακτική μέθοδος, που καταδικάζει το μαθητή σε ανενεργό ακρόαση, σύμφωνα με τον Τριλιανό (1998, σ.162) δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιτυχής.

Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) Αποσκοπεί: 2) στην ενεργοποίηση και συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία διδασκαλίας–μάθησης

Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) Αποσκοπεί: 3 )στην καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων στην εν λόγω διαδικασία, αφού σύμφωνα με τον Σαλβαρά (2007, σ.217) η μάθηση αποδίδει όταν γίνεται στη ΖΕΑ

Αρχές - άξονες δομής του ΔΜΦΕ της μη μεταφοράς της πληροφορίας της κινητοποίησης της αναγκαιότητας των ορισμών και θεωρημάτων των υπομνήσεων και των διαδοχικών βημάτων

Αρχή της μη μεταφοράς της πληροφορίας Δεν μεταφέρεται καμία έτοιμη πληροφορία, αλλά δράσεις, οι οποίες : (α) θα βοηθήσουν το μαθητή να κατασκευάσει τη γνώση του μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης στα πλαίσια μιας κοινωνικό-γνωστικής θεωρίας μάθησης (β) εκμαιεύσουν από το μαθητή το στόχο με όρους διατύπωσης

Αρχή της κινητοποίησης Η κινητοποίηση μπορεί να επιτευχθεί με ένα ενδιαφέρον ερώτημα ή πρόβλημα που θα προκαλέσει το μαθητή να ασχοληθεί για να βρει την απάντηση Παράδειγμα Το τετράγωνο κόβεται σε τέσσερα μέρη, δύο ορθογώνια τρίγωνα και δύο τραπέζια, τα οποία αναδιευθετούνται εκ νέου σε ορθογώνιο

8.8=64 τετράγωνα 13.5=65 τετράγωνα

Το ερώτημα Πώς εξηγείτε τη διαφορά; 8.8=64 τετράγωνα 13.5=65 τετράγωνα

Αρχή της αναγκαιότητας ορισμών και θεωρημάτων Αιτιολογείται η αναγκαιότητα του ορισμού και η χρησιμότητα του θεωρήματος Ένας ορισμός μπορεί να προκύπτει ως ανάγκη του να διακρίνοται σαφώς κατηγορίες αντικειμένων από άλλα που μοιάζουν π.χ. η έννοια της ακολουθίας από τις συναρτήσεις ή της συνάρτησης από τις αντιστοιχίες

Αρχή της αναγκαιότητας ορισμών και θεωρημάτων Η χρησιμότητα ενός θεωρήματος μπορεί να φανεί μέσα από ένα πραγματικό πρόβλημα παράδειγμα ο υπολογισμός του μήκους μιας σκάλας που στηρίζεται σε ένα τοίχο και στο έδαφος για το Πυθαγόρειο Θεώρημα α β γ

Αρχή των υπομνήσεων και των διαδοχικών βημάτων Αυτό που ήδη ξέρει ο μαθητής αποτελεί τον πλέον σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τη μάθηση (Ausubel,1968), έτσι παρέχονται στο μαθητή σε μορφή υπόμνησης απαραίτητες προαπαιτούμενες γνώσεις που θα του χρειαστούν κατά τη διαδικασία των δράσεων και που σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν απάντηση κανενός ερωτήματος Οι δράσεις για τη διαπραγμάτευση της νέας γνώσης ακολουθούν τέτοια βήματα, ώστε το προηγούμενο να δημιουργεί στηρίγματα υποδοχής για επόμενο

Ο ρόλος της τεχνολογίας οι Η/Υ παρέχουν σημαντική βοήθεια, διότι μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων επιτρέπουν τη δημιουργία εικονικών πραγματικοτήτων, δηλ. καταστάσεων μίμησης του πραγματικού κόσμου. δεν είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η χρήση Η/Υ στο ΔΜΦΕ